Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Výsledky 1 až 25 z 26

Téma: Repro +/-?

  1. #1

    Standardní Repro +/-?

    Jak zjistim jestli mam dobre pripojenou reprobednu k zesiku?
    Je to totiz podomacku delenej zesik a ten frajer tam nevoznacil +/- a ja se tet bojim ze to bude blbe zapojeny a pocase pude do hajzlu.
    Na zesiku mam vystupi na Jakky 6mm a na bednach takovi ty stary konektory jak byly driv na vsem placatej a tycka
    Ja jsem to zatim skusil dat na Jakka prostredek ten kabel co na TEn divnej konektor na tycku.
    Vyte nechce se mi royebyrat vobe bedny abych zjistil jak to je
    Je tam moc sroubu
    K4 Aktuálně -> AMD Athlon 64 X2 3800+ EE BOX%+5%# ASUS M2NPV-VM # Kingmax DIMM 1024MB DDR II 800MHz # Fortron FSP350-60THN S 350W # AVER TV 777 # SkyStar2
    K3 Celeron Tualatin 1200MHz # MB MSI MS-6309 PRO # SDRAM 512MB # ATI Radeon 9600 PRO 128MB/DDR # AVER TV 777
    K2 PII MMX 233 Intel AL440LX 2x 32MB SDRAM 60GBHDD Ati 128 Rage 8MB PCI
    K1 PIVo 1.9 ABIT DB7 256 DRR MATROX 3V +256 DDR 2.5V NONAME KYRO 2

  2. #2

    Standardní

    Nie je to nahodou jedno ako to zapojis? Akurat obidva repraky treba zapajat rovnako aby nehral jeden s inou fazou ako druhy.
    1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm

  3. #3

    Standardní

    Ja myslim, ze jedno by to byt nemelo. Ale mozna pri obracenem zapojeni ti budou basaky vibrovat dovnitr.

  4. #4

    Standardní

    Neviem - audiofil nie som, preto tam je ten otaznik.
    Pamatam si ze som pri oprave mojich aktivnych reprakov zapojil jeden vyskovy opacne a potom som sa cudoval ze su tie vysky nejake divne...
    1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm

  5. #5

    Standardní

    Dorf to vystihol.Malo by hrat smerom von.

    Skus zapnut zosik a pozeraj kam skoci membrana ci donutra alebo von.Popripade prepoluj a otestuj znova.Von je spravne.
    hp pavilion zt3020

  6. #6

    Standardní +/-

    Ak mas len jeden reprak - je to uplne jedno ako ho zapojis. Ak je ich viac musia byt zapojene fsetky rovnako - cize fo faze aby sa vplyvom fazoveho posunu signalu niektore zvuky nerusili. Najlepsie je to poznat na basoch - ak polozis dva repraky k membranov k sebe a ty sa postavis (das hlavu) medzi nich skoro vobec nebude pocut basy - zato vsade okolo reprakov ich bude pozehnane.

  7. #7

    Standardní

    Este jedna wec ten test zo zapinanim zosika a sledovanim membrany je jemne powedany o nicom. Zavisy to od obvodovej konstrukcie zosika - ako rychlo sa ustalia pracovne body atd. atd. atd. A nakoniec dobry zosik - by nemal vyrabat pri zapnuti ziadne razy ...

  8. #8

    Standardní

    Este nieco ta poznamka ze ak to zapojis opacne membrana bude vibrovat dovnutra - to je tiez o nicom. Membrana "vibruje" pri "beznom signale" na obe strany rovnako. Iba zeby si tam pustal taky brutalny signal co ma len jednu polvlnu a la niektore brutalne techno - ale to by zasa nemal prepustat zosik --- dobre ja uz ruky prec

  9. #9

    Standardní

    NO ten zesik dela to ze kdyz ho vypnu tak vyplivne membranu tak to zejtra skusi a kdyz tak prepajim.Diky vsem.

    Abych to uptresnil ja jsem koupil zesilovac domaci vyroby i sbednama za 2500,-
    Je to 4*100 watu delal ho radioamater ale je celkem slusnej
    dal mi ktomu i reprobedny 2*150W (taky podoma delany)
    bohuzel ten co mi je prodal je nedelal takze vo tom zapojeni nic nevim
    A tet jsem podedil dalsi taky podomacku delany bedny maj libovy basy a vejsky (kazda 2 tlakace ajeden 30cm basak 25*35*90cm coz presne doplnuje ty bedny co jsem koupil ty maj zase moc stredu a tlumenu vejsky a basy -asi to chce bas reflex )
    a jelikoz mi dosel teslackej zesik spickova vec na to ze je 20let starej tak je supr akorat tet dochazi potenciometry a vynechavaj basy.....
    tak jsem se rozhod ty podedeny bedny pripojit na ten koupenej zesik ale bal jsem se ze jedno nebo druhy voddelam,protoze 100watu to uz je nakej prutok.Proste jsem se bal divne v tom piskalo atd.
    tet sem ale zjistil ze to je starym vedenim v baraku ,proste to neni staveny ,na 300w zdroj 400w zesik , monitor ...mimochodem u pracky nam vyhorela tzasuvka je tam napojenej jeste mrazak, a kdyz si pustim ke kompu a zesiku lapicku tak mi blika do rytmu
    K4 Aktuálně -> AMD Athlon 64 X2 3800+ EE BOX%+5%# ASUS M2NPV-VM # Kingmax DIMM 1024MB DDR II 800MHz # Fortron FSP350-60THN S 350W # AVER TV 777 # SkyStar2
    K3 Celeron Tualatin 1200MHz # MB MSI MS-6309 PRO # SDRAM 512MB # ATI Radeon 9600 PRO 128MB/DDR # AVER TV 777
    K2 PII MMX 233 Intel AL440LX 2x 32MB SDRAM 60GBHDD Ati 128 Rage 8MB PCI
    K1 PIVo 1.9 ABIT DB7 256 DRR MATROX 3V +256 DDR 2.5V NONAME KYRO 2

  10. #10

    Standardní

    Citace Původně odeslal Mikhaill
    Dorf to vystihol.Malo by hrat smerom von.

    Skus zapnut zosik a pozeraj kam skoci membrana ci donutra alebo von.Popripade prepoluj a otestuj znova.Von je spravne.
    a ty už jsi viděl nekdy hrát reprák dovnitř já tedy né

    No záleží jestli máš za výstupem na repráky vyhybky nebo né, při přepólování vyhybky dojde k značnému zkreslení zvuku (přebuzení kondenzátoru) pokud máš možnost proměř ty dva konce multimetrem a zesík krm stejnosměrnou amplitudou.
    <Workstation "KoNG II">: ASUS P5AD2-E Premium |INTEL P4 3 GHz|Arctic-Cooling FREEZER 7|1512MB DDR2 KINGSTONE |80GB SEAGATE|160GB WD|Plextor PX-130| Plextor PX-708A Black|17" LCD Sony SDM - HX73B|SB AUDIGY PLATINUM| Genius HOME Theather 5.1|Sapphire ATI X550 Silent|UPS Back RS 500|
    <Photo>: Olympus E-500|ZK 14-45mm |ZK 40-150mm |Helios 58/2 MF | Očnice ME-1 |Velbon Sherpa 650 |Metz 54-MZ3 |CF SanDisk Extreme III 2GB |

  11. #11

    Standardní

    Citace Původně odeslal KoNG
    Citace Původně odeslal Mikhaill
    Dorf to vystihol.Malo by hrat smerom von.

    Skus zapnut zosik a pozeraj kam skoci membrana ci donutra alebo von.Popripade prepoluj a otestuj znova.Von je spravne.
    a ty už jsi viděl nekdy hrát reprák dovnitř já tedy né

    No záleží jestli máš za výstupem na repráky vyhybky nebo né, při přepólování vyhybky dojde k značnému zkreslení zvuku (přebuzení kondenzátoru) pokud máš možnost proměř ty dva konce multimetrem a zesík krm stejnosměrnou amplitudou.
    Prebudit kondenzator

    Co to je stejnosmerna amplituda ?
    Asus P5B Deluxe/WiFi, Intel Q8300@7.5x440=3300MHz VCc1.15V, Speedstep enabled, CM HyperTX, 58oC IntelBurnTest pri 24oC okoli, 2x2048 DDR2 800 Geil(@866 5-6-6-15, 1.80V), HDD 3xSamsung F1 1TB, Gigabyte NX88T zalman, LCD FSC S20-1W, CM Centurion 532, PSU Seasonic 400W, UPS CyberFort 350

  12. #12

    Standardní

    Mno, asi tak: Pokud mas pasivni bedny (tj. takovy ktery nemaji vlastni zesilovac), tak je jedno jak to zapojis, ale samozrejme ze musi byt obe stejne. Kdybys nahodou jednu zapojil opacne, tak to poznas na prvni poslech, proste to hraje hnusne. Jinak ten konektor je udelanej tak ze ten placatej by mel bejt minus a ta tycka plus.
    Prepolovani cely vyhybky nema vubec vliv na zvuk, prepolovani ma vliv v tom pripade, ze prepolujes jeden reproduktor v bedne, vyuziva se toho u vejskacu ke srovnani faze.....
    Podle vyskakovani membrany se samozrejme poznat nic neda. Pokud to zesilovac dela muze to bejt nebezpecny hlavne pro basak. Kazdej poradnej zesilovac by mel umet pri zapnuti pripojit bedny zpozdene a pri vypinani je zase odpojit.
    Vibrace membrany jsou samozrejme na obe strany, takze v tomto smyslu otoceni faze nic neovlivni, ozvucnice je hlavne k tomu aby zatlumila kmity zadni steny membrany, u basreflexovejch ozvucnic se ale cast techto kmitu vyuziva k "posileni" basu, ale zalezi na konstrukci bedny a ne kazdej reproduktor je do basreflexu vhodnej.

    A tak dale.....
    Intel Core 2 Duo E6750 @ ?? GHz, ASUS Rampage Formula, 4x1GB Kingston HyperX DDR2, WD Raptor 740 ADFD, Seagate Barracuda 7200.10 320GB, GAINWARD Bliss 8800GT Golden Sample, SB Audigy2 ZS Platinum + DTT 2200, Plextor PX-130A, SAMSUNG SH-203D, DELL P1130 21", Razer DeathAdder.

  13. #13

  14. #14

    Standardní

    Nojo, par beden a vyhybek jsem uz postavil, teda ne ze bych se povazoval ze nejakyho odbornika, ale kdyz clovek cte ruzny weby a fora na toto tema a zkousi ruzny veci, tak leccos vstreba i kdyby nechtel.
    Intel Core 2 Duo E6750 @ ?? GHz, ASUS Rampage Formula, 4x1GB Kingston HyperX DDR2, WD Raptor 740 ADFD, Seagate Barracuda 7200.10 320GB, GAINWARD Bliss 8800GT Golden Sample, SB Audigy2 ZS Platinum + DTT 2200, Plextor PX-130A, SAMSUNG SH-203D, DELL P1130 21", Razer DeathAdder.

  15. #15

    Standardní

    No tak ja neviem,ale ked otocim polaritu na reprakoch a pustim basovy test tak basak sa vcucne dovnutra.A ked to mam normalne + na + a - a - tak membrana ide von.

    Dnes som to skusal tak mi tu nehovorte blbosti.(Onkyo TX-DS595 + Sonus Faber)
    hp pavilion zt3020

  16. #16

    Standardní

    pak ten bass test nema vyvazenej signal a je vic do + nebo -, to ale samo o sobe neznamena ze zalezi na tom jesli jsou repro oboji ven nebo dovnitr, pri jinem zesilivaci ti pujdou zase obracene (zalezi na lichem nebo sudem poctu tranzistoru(tranzistor obraci fazi)) Dulezite je dodrzet stejne zapojeni podle pohybu pri tomhle testu (schvalne nevzvazenem) pri kombinaci vice repro aby hrali vechny stejne.
    Gigabyte EP45-UD3R, Intel Core2Duo E8500@3,16G +Scythe Ninja 2 ,Saphire R 4670HD +Accelero S1,zdroj Antec EarthWatts 500W (ventilator Scythe SFF21D pres redukci 80-120),Case - Sonata Designer,4G DDR2-800 Kingston HX,Seagate 320G 2,5"/7200ot, zvk. MIDIMAN Delta Audiophile 2496 PCI + Marantz PM8000(2x155W,25W A) a BW Speakers 602+Sub ASW1000, Eizo L550 17\" LCD,Logitech MX300, Microsoft Internet Keyboard Pro.

  17. #17

    Standardní

    Citace Původně odeslal Sasa
    Citace Původně odeslal KoNG
    Citace Původně odeslal Mikhaill
    Dorf to vystihol.Malo by hrat smerom von.

    Skus zapnut zosik a pozeraj kam skoci membrana ci donutra alebo von.Popripade prepoluj a otestuj znova.Von je spravne.
    a ty už jsi viděl nekdy hrát reprák dovnitř já tedy né

    No záleží jestli máš za výstupem na repráky vyhybky nebo né, při přepólování vyhybky dojde k značnému zkreslení zvuku (přebuzení kondenzátoru) pokud máš možnost proměř ty dva konce multimetrem a zesík krm stejnosměrnou amplitudou.
    Prebudit kondenzator

    Co to je stejnosmerna amplituda ?
    No já dělám vyhybku s elektrolityckým kondíkem a tam jej přepoluješ a prostě buď to kondík vydrží nebo se přebudí a prostě praskne


    Stejnosměrná amplituda - signál se stejnou vlnovou délkou
    <Workstation "KoNG II">: ASUS P5AD2-E Premium |INTEL P4 3 GHz|Arctic-Cooling FREEZER 7|1512MB DDR2 KINGSTONE |80GB SEAGATE|160GB WD|Plextor PX-130| Plextor PX-708A Black|17" LCD Sony SDM - HX73B|SB AUDIGY PLATINUM| Genius HOME Theather 5.1|Sapphire ATI X550 Silent|UPS Back RS 500|
    <Photo>: Olympus E-500|ZK 14-45mm |ZK 40-150mm |Helios 58/2 MF | Očnice ME-1 |Velbon Sherpa 650 |Metz 54-MZ3 |CF SanDisk Extreme III 2GB |

  18. #18

    Standardní

    Nojo, to se nediv ze ti bouchne kdyz tam das elektrolytickej kondenzator. Ty jsou v drtivy vetsine polarizovany, a proto nevhodny pro vyhybky a podobny ucely. A taky zalezi pro jaky napti jsi tam dal. Delaji se tedy i elektrolyly bipolarnai, ale ani ty bych do vyhybek radsi nedaval, vzhledem k nestalosti jejich parametru - maji prilis velky toleance a casem vysychaji, atd... Do vyhybek jsou nejvhodnejsi kondenzatory svitkovy, s polypropylenovym dielektrikem. Kdyz neni polypropylen, neni problem dam dat obyc. foliovej kondenzator (100/63V).

    "Stejnosmerna amplituda - stejna vlnova delka" cesky receno proste a jednoduse, ze zesilovace se maji merit se signelem o stejnym kmitoctu. Vetsinou se pouziva 1 KHz sinusovyho tvaru.
    Intel Core 2 Duo E6750 @ ?? GHz, ASUS Rampage Formula, 4x1GB Kingston HyperX DDR2, WD Raptor 740 ADFD, Seagate Barracuda 7200.10 320GB, GAINWARD Bliss 8800GT Golden Sample, SB Audigy2 ZS Platinum + DTT 2200, Plextor PX-130A, SAMSUNG SH-203D, DELL P1130 21", Razer DeathAdder.

  19. #19

    Standardní

    Pokud tam pustis obraceny(prepolovany) signal tak v idealnim pripade budes mit "jen" trochu zkreslenej zvuk. V horsim pripade ti bouchne nebo vyhori vyhybka. Mam dojem ze vsechny vyhybky jsou delany s ohledem na polaritu a tudiz neni jedno jak to pripojis. Doporucuju proto zjistit tu polaritu, zvlaste pokud jde o celkem velkej vykon.
    Gigabyte 965P-S3 | C2D E4300 | 2x1GB RAM, 800 Mhz | Radeon x1950 PRO | Terratec Aureon Space@Audiotrak Prodigy | WD 5000AAKS SATA | Toshiba SD-M1612 | Lite-On LDW-811S | Chieftec BX | Chieftec 360W PSU | Nikon D70 + kupa skla

  20. #20
    Senior Member mince Avatar uživatele Halen
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Martinice v Krkonoších
    Věk
    57
    Příspěvky
    1 742
    Vliv
    297

    Standardní

    Tak jsem si celej thread projel a pár poznatků. Výhybky s elektrolytama - žádnej problém, pokud se použije dioda. Vstupní signál nesmí mít žádnou stejnosměrnou složku - to je nesmysl. Vstupní signál je střídavý, takže elektrolytu je srdečně jedno, jak se připojí vstupní signál. Takže diodka - zapojí se na (+) vstup beden tak, aby elektrolytickej kondenzátor polarizovala - usměrní vstupní signál, respektive propustí jen (+) půlvlny vsupního signálu a tím napomáhá elektrolytu "v životnosti". Hlavně je potřena použít elektrolyty na co největší napětí - minimum jsou typy na 63V. BTW - výhybky pro subbasy, které vyžadují kapacity v řádech stovek mikrofarad nejde rozumně bez elektrolytů realizovat. Ad zjištění polarizace vstupu na bedně - no problemo, stačí plochá baterka nebo 1,5V "buřt", přiložit na vstup stylem (++) a (--) a basák musí povylézt VEN z bedny. Nemusíte mít strach ze zničení basáku - na 4ohm basáku a ploché baterce to je příkon jen 5W, u buřtu 1,5V pak jen 0,5W a jen na chvilku - každej basák to vydrží bez úhony. Ad přepólování - pokud se povede přepólovat, nejvíc je to poznat na basech, ty se vzájemně vyruší, a celkově je zvuk vysloveně nepříjemný..
    AMD A64-7750-X2-BE 2700@3000MHz (15x200/1,3V) | AC Freezer Extreme | 4xArctic FAN Pro TC 80x80 | Gigabyte MA78G-DS3H | A-DATA 2x2GB 1066Mhz 5-5-5-15-2T | WD 320GB/16MB | Samsung 500GB/16MB | Samsung SH-S223F | SAMSUNG 226BW | SB X-Fi Fatal1ty Champion+Thomson DPL2000+HomeMade bedny+subwoofer 12" 30-125Hz (-3dB) | Leadtek PX8800GT default+AC Accelero+ AC fan 12-1000ot/m | Microsoft Intelli Mouse Explorer 3.0 | Chieftec MATRIX SILVER+ FORTRON Blue Storm 400W |
    3DMk01 3DMk03 3DMk05

  21. #21

    Standardní

    No ked ti to toto roby tak ten zosik je zarucene dodrbany ... (alebo je to dajaka sracka made in Thaiwan).
    Kua nehovor ze hovorime blbosti. Ja som uz nejaky ten zosik ci bednu postavil a ZIADNY zosik mi taketo finty nerobil.
    Kazdy poriadny zosik by mal mat na vstupe kondenzator alebo v lepsom pripade transformator. A ked chces aby membrana kmitala len na "jednu stranu" musel by si do repra pustat signal, ktory obsahuje jednosmerne zlozky. A ukaz mi taky kondenzator alebo trafo cez ktore prelezie jednosmerne napatie !!!
    Potom tu moze byt este jedna vec. Ten tvoj zosik bude asi mat symetricke napajanie a teda na vystupe nema kondenzator, lebo za predpokladu ze ten zosik je v poriadku by sa na vystup nemali dostavat ziadne jednosmerne zlosky napatia. Ak sa tam dostavaju tak je na 100 % chyba v zosiku

  22. #22

    Standardní

    Vlez jsem na tohle forum kvuli uplne necemu jinymu a vice mene nahodou zabrousil na tenhle thread a jak na to koukam, tak nevim, jestli ma vubec smysl, abych se tu nekde na neco ptal. Takovou snusku nesmyslu jsem teda opravdu jeste nevidel. Trochu pravdy se tu taky ozvalo - verit se da Deezelovi a Rainbowovi, mager to asi mysli dobre, ale pise uz recene a tak nejak trochu nejasne - jinak se tezko hleda prispevek, aby nevysvetloval aspon jeden nebetycnej nesmysl.
    Takze:
    1. Test se zapnutim zesilovace: Je pravda, ze by tohle zesilovac delat nemel. Ale budiz, kdyz uz to dela s nejakejma reprakama delsi dobu, tak to asi vydrzej, pokud si clovek nehraje s vypinacem jak maly dite. Ke kontrole polarity musej oba repraky jit na stejnou stranu. Kdyz nejdou, jeden prepolovat, jedno kterej.
    2. Kdyz je kazdej reprak polarizovanej jinak, zni to jak v chrame svatyho Vita, difuzne ze vsech stran, neda se poznat, ktera slozka zvuku jde odkud.
    3. Vyhybky: Obycejny elektrolyty se pouzivat nesmej, at se polujou tak ci onak. Kdyz je zesik v poradku, prochazi jima jen stridavej proud, kterej je neodpravi tak rychle, jako spatne polovanej stejnosmernej, ale moc dlouho to nevydrzej. Kdyz jsou na vyssi napeti, vydrzej dyl, ale to neni reseni, protoze tim rostou i jejich rozmery, az budou tak velky jako svitkovy na normalni napeti. Nejlepsi jsou specialni bipolarni elektrolyty do vyhybek, jak se tu uz nekdo o nich zminil. Jsou pochopitelne o kus drazsi nez normalni nebo nez svitkace, ale to se clovek holt musi rozhodnout, co chce.
    4. Diody: Chranit elktrolyty tim, ze by se soustave predradila dioda je nesmysl. Kdyz se urizne jedna pulvlna, tak se jednak ztrati 1/2 vykonu, za druhy z ty zbyly polovicky se zase asi polovicka jen protopi ve forme stejnosmerny slozky. Kdo by chtel tu ztratu vykompenzovat vetsim vybuzenim hlasitosti, tak jednak brzy dostane membranu do rozkmitu, kde uz neumi, ma k dispozici jen polovicni drahu, kmita totiz jen na jednu stranu od klidovy polohy. Dalsi je, ze ta stejnosmerna slozka muze spalit kmitaci civku. A aby to nebylo vsechno, tim uriznutim pulvlny uz samo o sobe vznikne hrozny harmonicky zkresleni.
    5. "Ozvucnice je k tomu, aby tlumila kmity zadni steny membrany." Jedna moje stara naprosto netechnicka teta, audiofilka, ucitelka klaviru vypravi, ze mela doma jednou opravare na svoje bedny a ten se ji snazil vysvetlit vyznam skelny vaty v nich. Vypravel ji fyzikalne termickych pochodech pri stlacovani a zredovani vzduchu uvnitr bedny vlivem kmitani membrany, pro zredeny vzduch pouzil slovo vakuum. Kdyz za nejaky cas opet bedny chraptely, noveho opravare usadila na zidli svou diagnozou: "To bude zase to stlaceny vakuum. Asi takovyho charakteru je vyrok, kterej sem tu dal do uvozovek. Nevim opravdu, jak mam srozumitelne vysvetlit, ze zadni stena membrany kmita uplne stejne, jako ta predni. Muzu k tomu dodat jen to, ze ozvucnice je k tomu, aby zlepsila akustickou ucinnost reproduktoru v oblasti jeho dolnich kmitoctu. Nebylo by mi slozity vysvetlit proc a jak, ale mam ten dojem, ze by se tu z toho stala prednaska o stlacenym vakuu, tak to radsi necham bejt.
    6. "Ale mozna pri obracenem zapojeni ti budou basaky vibrovat dovnitr." To snad jako ze venku nebude slyset nic, clovek by si musel vlezt do bedny, aby neco slysel. Ale do ktery? Nejlip levym uchem do levy a pravym do pravy.

  23. #23

    Standardní

    Dovolím si citovat Dorfa
    Zamindrakovanym blbum, kteri si hraji na dulezite, nakopejme zadnice
    Gigabyte 965P-S3 | C2D E4300 | 2x1GB RAM, 800 Mhz | Radeon x1950 PRO | Terratec Aureon Space@Audiotrak Prodigy | WD 5000AAKS SATA | Toshiba SD-M1612 | Lite-On LDW-811S | Chieftec BX | Chieftec 360W PSU | Nikon D70 + kupa skla

  24. #24
    Senior Member mince Avatar uživatele Halen
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Martinice v Krkonoších
    Věk
    57
    Příspěvky
    1 742
    Vliv
    297

    Standardní

    Citace Původně odeslal Mik

    4. Diody: Chranit elktrolyty tim, ze by se soustave predradila dioda je nesmysl. Kdyz se urizne jedna pulvlna, tak se jednak ztrati 1/2 vykonu, za druhy z ty zbyly polovicky se zase asi polovicka jen protopi ve forme stejnosmerny slozky. Kdo by chtel tu ztratu vykompenzovat vetsim vybuzenim hlasitosti, tak jednak brzy dostane membranu do rozkmitu, kde uz neumi, ma k dispozici jen polovicni drahu, kmita totiz jen na jednu stranu od klidovy polohy. Dalsi je, ze ta stejnosmerna slozka muze spalit kmitaci civku. A aby to nebylo vsechno, tim uriznutim pulvlny uz samo o sobe vznikne hrozny harmonicky zkresleni.
    Asi moc elektronice nerozumíš, viď. To si jako myslíš, že se ta dioda zapojuje do série se signálem? Zkus si prostudovat nějakou literaturu. První bedny, který sem stavěl už hrajou 18 let a jsou v nich obyčejný, ještě totalitní elektrolyty.
    AMD A64-7750-X2-BE 2700@3000MHz (15x200/1,3V) | AC Freezer Extreme | 4xArctic FAN Pro TC 80x80 | Gigabyte MA78G-DS3H | A-DATA 2x2GB 1066Mhz 5-5-5-15-2T | WD 320GB/16MB | Samsung 500GB/16MB | Samsung SH-S223F | SAMSUNG 226BW | SB X-Fi Fatal1ty Champion+Thomson DPL2000+HomeMade bedny+subwoofer 12" 30-125Hz (-3dB) | Leadtek PX8800GT default+AC Accelero+ AC fan 12-1000ot/m | Microsoft Intelli Mouse Explorer 3.0 | Chieftec MATRIX SILVER+ FORTRON Blue Storm 400W |
    3DMk01 3DMk03 3DMk05

  25. #25

    Standardní

    Muzu ti rict, ze jsem toho taky uz dost precet (samozrejme ze ne vsechno), i leccos postavil, ale o diodach ve vyhybkach jsem se tady docet v tvym prispevku poprve a musis uznat ze tvoje formulace "Takže diodka - zapojí se na (+) vstup beden tak, aby elektrolytickej kondenzátor polarizovala - usměrní vstupní signál, respektive propustí jen (+) půlvlny vsupního signálu a tím napomáhá elektrolytu "v životnosti". " vede jednoznacne na tu nesmyslnou myslenku, zapojit diodu do serie se systemem; pokud je to mysleny jinak, tak z toho clovek zrovna moudrej nebude. Napada me jedno zapojeni s diodama, ktery by podle myho prvniho nahledu melo fungovat a ani by nebylo treba kondenzatory nejak masivne napetove predimenzovavat (nemam ted cas nad tim moc premyslet, mozna, ze by tam vznik zdvojovac napeti, takze ale nejvys na dvojnasobek a ne nejaky z palce cucany co nejvyssi hodnoty, aby to vydrzelo). Oproti bipolarnim elektrolytum by to ale vyslo urcite rozmernejsi a levnejsi by to taky bylo sotva, pokud by na to clovek nevyuzival nejaky pouzity nebo levny vyprodejovy soucastky. Popis trochu presnejc, jaks to vyresil a uvidime, jestli je to totez, co mam na mysli.

    Trochu bych se poopravil v prohlaseni, ze bipolarni elektrolyty jsou nejlepsi - muzou bejt, ale nemusi. Pravdou je, ze muzou vysychat, ale taky nemusi, kvalitni vyrobek muze prakticky bez zmeny parametru vydrzet i dlouha desetileti. Svitkace jsou stabilnejsi, ale prave pro basy muzou pri velkejch vykonech dosahovat obrich rozmeru (prip. obriho poctu).

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Reklamace repro -> jiný typ -> najde se řešení?
    Založil Brogg v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 7
    Poslední příspěvek: 28.12.2005, 13:37
  2. Obyč kabely k repro - podivný problém
    Založil Magus v sekci fóra Zvuk
    Odpovědí: 4
    Poslední příspěvek: 18.11.2004, 09:50
  3. Jak otestovat funkčnost repro?
    Založil Gordon v sekci fóra Zvuk
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 26.07.2004, 22:47
  4. Vo WinAmpe hraju len predne repro
    Založil hyde v sekci fóra Zvuk
    Odpovědí: 22
    Poslední příspěvek: 31.01.2004, 19:02
  5. Repro OZAKI
    Založil NeO_01 v sekci fóra Zvuk
    Odpovědí: 44
    Poslední příspěvek: 13.01.2004, 16:55

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •