Ono to neni jednoznačné. Samozřejmě se dá říct, že objem ozvučnice roste s výkonem měniče, ale ne lineárně, ani jinak, záleží na měniči jak je postavenej, je strašně moc druhů, ale základně se dají rozdělit do tří skupin podle použitý ozvučnice
1. Drivery do uzvařených ozvučnic(malý Qts, ale mnohdy obrovská citlivost).
2. Drivery do bassreflexových ozvučnic. To je zlatá střední cesta, s tím se dají dělat kvaltní SUBbasy a pokud chceš docílit co nejmenšího objemu, tak použiješ libovolný typ Isobarického zapojení, ovšem na úkor brztálního vzrůstu zkreslení na nějnižších harmonických složkách, co jsou právě ty vydatné bassy.
3. Drivery Free-Air Mounting. Jsou to většinou basáky určené do aut, jak název napovídá, jejich vlastnosti jsou vztažené k volnému zavěšení do vzduchu, takže skoro nekonečně veliká ozvučnice, v praxi je to asi tak kufr auta(měnič je položen do plata od kufru).
Ale máš trochu pravdu, dle prvotní teorie o měničích se dospělu k názoru, že měnič bude hrát nejlépe s nekonečně velkou ozvučnicí. Takže postav jí![]()
Obecně vzato, ty nejnižší frekvence naberou svůj akustický tlak právě v objemu(díky správě spočítané interferenci vlnění), sám měnič je takle silný emitovat neumí, to by musel mít strašně veliký rozkmit a tam zase už nestíhá mechanická stránka použitých materiálů(pružný, ale přitom dostatečně rychlý(ne tuhý)). Proto se vymyslela ozvučnice coby mechanický zesilovač vlnění.
Často se ale stává, že Home made SUBbasy dunějí, právě díky přílišnému objemu ozvunice při nezachování poměrů stran