Vztahy vyplývající z kupní smlouvy upravuje občanský zákoník a Zákon o ochraně spotřebitele. Prodejce má ovšem možnost kdykoli nad rámec zákona nabídnout zákazníkovi výměnu vadného zboží za bezvadné.
Na výměnu vadného přístroje máte podle zákona právo pouze v případě, že se u něho vyskytne vada neodstranitelná, nebo reklamace vady nebude vyřízena v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů, anebo se u zboží třikrát zopakuje tatáž vada odstranitelná. Ve všech uvedených případech máte rovněž právo odstoupit od kupní smlouvy (tj. žádat vrácení peněz).
§ 623 odst. 1, 2 občanského zákoníku. V případě, kdy se reklamuje vada, která již byla dvakrát reklamována (a prodejce již dvakrát vadu v záruční době na své náklady odstraňoval), má se za to, že vyskytla-li se tato stejná vada potřetí, jedná se o vadu neodstranitelnou, tudíž spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy. Doporučujeme reklamovat vadu potřetí a prodejci sdělit, že využíváte svého práva odstoupit z uvedeného důvodu od kupní smlouvy. Odmítne-li prodejce vašemu oprávněnému požadavku vyhovět, řešit vzniklý spor může pouze nezávislý soud.
Zákon o výměně zboží nic neuvádí. Odpovědnost prodávajícího za vady prodávaného zboží spočívá v tom, že v záruční době reklamujete vady a buď to je vada opravitelná, nebo neopravitelná. Může ovšem nastat situace podle zákona na ochranu spotřebitele, že vám nevyřídí reklamaci do 30 dnů ode dne uplatnění. Potom je tato vada brána jako neopravitelná a vy můžete od smlouvy odstoupit. Při opakované vadě (ale musí jít o stále stejnou vadu) se za neopravitelnou považuje tehdy, když se reklamovaná vada zopakuje celkem třikrát (tj. dvakrát byla odstraňována a vyskytla se potřetí). Potom můžete od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz.
Pokud se dohodnete s prodávajícím, že vám dá místo peněz jiný výrobek, je to vaše dohoda. Jedná se však vždy o novou kupní smlouvu (s novou záruční dobou). Pokud vám v tomto případě výměna vadného zboží za bezvadné nevyhovuje, žádejte vrácení peněz; seriozní prodejce, kterému záleží na dobrém jméně, takovému oprávněnému požadavku jistě vyhoví.
Tohle všechno platí pokud jsi to zboží koupil na fyzickou osobu (tedy NE na firmu), jinak se to řídí obchodním zákoníkem. Dále doufám, že máš od všech předchozích reklamací vyjádření prodejce, hlavně aby tam bylo vidět, že se jedná o stejnou závadu. Pokud tyto doklady nemáš, tak máš smůlu, protože prodejce není povinen dohledávat doklady, ale udělat tak může (ovšem určitě ne zadarmo), otázkou je zda bude chtít ...