Výsledky 1 až 4 z 4

Téma: MONIMA (i ostatni)-odpoved z poradny pro spotrebitele-ctete!

  1. #1

    Standardní MONIMA (i ostatni)-odpoved z poradny pro spotrebitele-ctete!

    Hodil sem dotaz do poradny pro spotrebitele a prisla mi odpoved - myslim ze spouste lidi to tady pomuze, hlavne nejasnosti ohledne reklamacnich radu. Skoro bych to dal jako dulezite. Pokud uz tady neco takovyho je taxe omlouvam


    Tady je v plnem zneni:

    Přijali jsme Váš dotaz v tomto znění:

    Dobrý den, mám dotaz na reklamační řády. Do jaké míry jsou pro mě závazné ustanovení v nich, pokud nejsou součástí kupní smlouvy? Konkrétně se mi jdná o společnost MONIMA (prodej počítačů), reklamační řád je na
    http://www.monima.cz/index.php?body=podpora

    Nezdají se mi především ujednání:
    b) Odběratel doručí na vlastní náklady a riziko reklamované zboží na adresu servisního oddělení. Zboží musí být v původním obalu v úplném stavu včetně příruček, dokladů, kabelů, disket a ostatního příslušenství. Ke každé položce musí být připojena kopie dodacího listu, přesný popis závady, konfigurace a četnost výskytu.

    A DÁLE

    V případě, že uvedená záruka v ceníku nebo na dodacím listu je delší než 24.měsíců, je tato záruka brána jako záruka prodloužena nad rámec záruky dané zákonem. Po uplynutí 24.měsíců si společnost vyhrazuje právo až na 90 dní reklamačního řízení. Dále si společnost vyhrazuje právo na výměnu zboží za nový kus, popřípadě za výrobek s podobnými nebo lepšími parametry .

    Za případnou odpověď předem děkuji.

    Naše vyjádření k němu (č. 1128/MK-11):
    Na taková a podobná ujednání pamatuje ustanovení § 627 odst.3 které říká, že jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku právo zaniklo nebo bylo omezeno jsou neplatná. Prodávající se proto nemůže dovolávat takových ustanovení vlastního reklamačního řádu kterými Vaše práva stanovená zákonem omezuje nebo vylučuje. Podle § 598 občanského zákoníku máte právo na úhradu nutných nákladů spojených s reklamací. Ohledně dalších požadavků prodejce týkajících se příslušenství atd., jejich nedodání nemůže být důvodem zamítnutí reklamace. Co se týče záruční doby, zákon skutečně garantuje 24 měsíční lhůtu a nad její rámec jde o lhůtu prodlouženou ve které si prodejce může podmínky reklamačního řízení upravit.
    DELL XPS 1330

  2. #2
    Senior Member
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Ústí nad Orlicí (home), Praha (school)
    Příspěvky
    956
    Vliv
    287

    Standardní

    hm, nic novyho do 2 let podle zakona pak podle monimy. s tema obalama je jasny ze monima nema pravdu
    KILL YOUR MOTHER, RAPE YOUR DOG!
    AMD Barton 2500+@2300MHz (209x11; 1,65V) Zalman 7000A AlCu Asus A7V880 VM 512 MB DDR 400 Mhz 5ns Microstar GeForce Ti 4200 64 MB 316/610 Hitachi 80 GB S-ATA Seagate Barracuda IV 60 GB Nec DVD+-RW 1300A Teac 524E 40x24x10 Creative Audigy Genius Home Theater 5.1 Wood Eurocase Bigtower 763 Moded Edimax 10Mb/s LAN Genius F-23 Leadtek Winfast TV 2000 XP Deluxe Samsung 172X Microsoft Intelimouse Optical Umax WK9000 klávesnice Fortron 350W 120 Fan Silent 14512 - 3D Mark 2001 (eště mu dám trošku pokouřit)

  3. #3
    Senior Member mince Avatar uživatele herma
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Brno / Jesenicko
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 365
    Vliv
    291

    Standardní

    s obalama sice pravdu nemá, ale osobně bych nikdy do reklamace bez originální krabice nedal. On totiž prodejce ledasco posíla do servisu, a vite jak dopravci zacházení s balíky. No a když tam je náhradní balení které je udělané provizorně tak je to v řiti. Ne vážně, tady by se měl každý reklamující zamyslet
    Basic PC: AMD Athlon64 X2 3600+ @ 4600+ | GIGABYTE GA-M55PLUS-S3G | 2*1GB DDR2 667 Adata | Leadtek 7600GT 256MB | 2* Seagate 7200.7+ 120GB SATA | 20" Samsung 205BW | DVDRW NEC ND-4551A | Chello 5000/512

  4. #4
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní

    Uvedom si, ze ty bedny nikdo skladovat nebude, kam by je dal. To jak se to zabali je problem prodejce a pokud to poskodi, tak je to taky jeho pru.ser, paac si bud zaplati opravu nebo uhradi skodu zakaznikovi. Naopak pokud vim je prodejce povinej prevzit a ekologicky znicit veskery obaly od prodanejch veci (pokud mu to nekdo donese)

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. základní použití filtrů pro DF
    Založil Jakubisko v sekci fóra Digitální foto a video
    Odpovědí: 215
    Poslední příspěvek: 28.02.2012, 19:12
  2. Wi-Fi : ping
    Založil abc v sekci fóra Sítě
    Odpovědí: 35
    Poslední příspěvek: 29.08.2004, 11:51

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •