Výsledky 1 až 11 z 11

Téma: John Carmack o podvádění v 3D Marku 2003

  1. #1
    Moderátor Avatar uživatele Over
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Věk
    52
    Příspěvky
    2 396
    Vliv
    312

    Standardní John Carmack o podvádění v 3D Marku 2003

    John Carmack, zakladatel a vůdčí osobnost id Software se vyjádřil k podvádění nVidie a ATi v 3D Marku 2003 a znovu připomněl a osvětlil některé zajímavé okolnosti celého případu, o němž jsme psali včera. Rozhodně odsoudil počínání obou firem když řekl, že přepsání shaderů na pozadí aplikace, které změní výstup obrazu, je špatná a neobhajitelná věc. Nicméně, celá problematika má malý háček, který už kdysi nakousl, když se vyjadřoval k tomu, jakým způsobem poběží DOOM 3 na jednotlivých akcelerátorech a kdy vysvětloval, v jakém případě poběží lépe na ATi a v jakém případě na nVidii.

    Vše souvisí s tím, jakou přesnost výpočtů obě karty (ATi/nVidia) používají při práci se shadery a jakou přesnost po kartách vyžaduje 3D Mark. NV30 a NV35 od nVidie umí využívat 12 bitovou přesnost v celých číslech, 16 bitovou přesnost v plovoucí desetinné čárce a 32 bitovou, rovněž v plovoucí desetinné čárce. Čipy R300 a R350 od ATi však dokáží pracovat jenom s 24 bitovou přesností v plovoucí desetinné čárce a pokud je po nich vyžadována 32 bitová přesnost, překonvertují ji vždy na 24 bitovou. To znamená, že pokud běží DOOM 3 na nVidii s 16 bitovou přesností, bude rychlejší, než na kartách ATi, které budou nucené pracovat s přesností 24 bitovou. Ale pokud bude nVidia pracovat s přesností 32 bitovou, poběží program rychleji na kartách ATi. Oba druhy karet tedy není možné přesně vzájemně porovnat, protože neobsahují žádný stejný mód, ve kterém by mohly pracovat. A smůla pro nVidii je, že 3D Mark 2003 vyžaduje při práci se shadery přesnost 32 bitovou, a tak mají karty ATi ulehčenou práci.

    O co tady vlastně jde a o čem to John Carmack mluvil? Jde o takzvané "přesné barvy". V současné době používáme v počítačích 32 bitové barevné zobrazení s 8 bity a s 256 hodnotami na složku. A to zatím není úplně ono. Ačkoliv za normálních okolností 256 úrovní jasu stačí, v některých případech a obzvláště v jemných barevných přechodech si toho oko všimne. Průměrné lidské oko je totiž schopno rozlišit přes 1000 odstínu šedi a truecolor umožňuje zobrazení jen 256 odstínů čisté šedi. A je tu ještě jeden problém. Jestliže nám truecolor stačí pro zobrazení výsledného obrázku na monitoru, je hrubě nedostačující pro jakékoliv složitější mezivýpočty. Pixel shadery 2.0 řeší tento problém zavedením barev reprezentovaných jako desetinná čísla s plovoucí čárkou (floating-point numbers), čímž se dosahuje přesnějších výpočtů a věrnějších barev.
    ...zdrojhttp://games.tiscali.cz , http://slashdot.org/

  2. #2

    Standardní

    John to vysvetlil velmi diplomaticky
    ABIT NF7-S 2.0 ||AMD Mobile Barton 2600+ ||Corsair TwinX 2x512MB ||Inno3D GF 6800 128MB ||
    WD 120GB JB ||NEC DVD-RW ||LG 17" 1710B LCD ||Thermaltake Silent Boost ||

  3. #3

    Standardní

    aneb .. bude se to srát na všech grafikách co zatím vyšly ...
    ASUS Rampage II GENE + Intel i7-920 @ 3.8 GHz + Noctua NH-U12P SE1366
    6GB RAM OCZ Intel Extreme XMP 1600MHz / Gainward Geforce GTX470 SLI
    1x30GB SSD OCZ Vertex Turbo (system) / 2x30GB SSD OCZ Vertex RAID 0 (games)
    23.6" Acer GD245HQBID + 3D Vision / PSU Nexus RX-8500 850W / Asus OC STATION

  4. #4
    Member
    Založen
    19.04.2003
    Bydliště
    Karviná, Brno (PPV - K2) , Praha
    Příspěvky
    214
    Vliv
    272

    Standardní

    Citace Původně odeslal Marek.Sedlář
    aneb .. bude se to srát na všech grafikách co zatím vyšly ...
    Kromě té Tvojí, co ?
    PIV 3,2@3,52 GHz (prescott) AC Freezer 4@1400ot/s | Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB 378/337 @ 420/360 MHz + Thermaltake CL-G0009 Schooner | 2x512 MB 500 MHz A-Data Vitesta | MB MSI 865 NEO-2 LS
    Sepmron 3100+ | Sapphire Radeon X700 Pro | 2x256 MB 400 MHz Geil | MB ASUS s.754 K8N4-E Deluxe | Monitor PHILIPS 19\" LCD 190B6CG

  5. #5

    Standardní

    Citace Původně odeslal P.D.
    Citace Původně odeslal Marek.Sedlář
    aneb .. bude se to srát na všech grafikách co zatím vyšly ...
    Kromě té Tvojí, co ?
    Spíš na 5900Ultra to pofičí celkem slušně,na mojí ani né,stejně mě více zajímá Half Life 2 hlavně kvůli MP podpoře,kterou Doom III nemá.
    ASUS Rampage II GENE + Intel i7-920 @ 3.8 GHz + Noctua NH-U12P SE1366
    6GB RAM OCZ Intel Extreme XMP 1600MHz / Gainward Geforce GTX470 SLI
    1x30GB SSD OCZ Vertex Turbo (system) / 2x30GB SSD OCZ Vertex RAID 0 (games)
    23.6" Acer GD245HQBID + 3D Vision / PSU Nexus RX-8500 850W / Asus OC STATION

  6. #6
    Member
    Založen
    19.04.2003
    Bydliště
    Karviná, Brno (PPV - K2) , Praha
    Příspěvky
    214
    Vliv
    272

    Standardní

    Citace Původně odeslal Marek.Sedlář
    Citace Původně odeslal P.D.
    Citace Původně odeslal Marek.Sedlář
    aneb .. bude se to srát na všech grafikách co zatím vyšly ...
    Kromě té Tvojí, co ?
    Spíš na 5900Ultra to pofičí celkem slušně,na mojí ani né,stejně mě více zajímá Half Life 2 hlavně kvůli MP podpoře,kterou Doom III nemá.
    No do doby než jsem si koupil Radka,tak jsem hrál většinu novějších her v 640x480, takže když mi to pojede slušně v 800x600 tak to nějak přežiju
    PIV 3,2@3,52 GHz (prescott) AC Freezer 4@1400ot/s | Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB 378/337 @ 420/360 MHz + Thermaltake CL-G0009 Schooner | 2x512 MB 500 MHz A-Data Vitesta | MB MSI 865 NEO-2 LS
    Sepmron 3100+ | Sapphire Radeon X700 Pro | 2x256 MB 400 MHz Geil | MB ASUS s.754 K8N4-E Deluxe | Monitor PHILIPS 19\" LCD 190B6CG

  7. #7
    Senior Member Avatar uživatele -Ja8k1-
    Založen
    19.10.2002
    Bydliště
    Havířov
    Věk
    39
    Příspěvky
    2 256
    Vliv
    299

    Standardní

    Citace Původně odeslal P.D.
    Citace Původně odeslal Marek.Sedlář
    Citace Původně odeslal P.D.
    Citace Původně odeslal Marek.Sedlář
    aneb .. bude se to srát na všech grafikách co zatím vyšly ...
    Kromě té Tvojí, co ?
    Spíš na 5900Ultra to pofičí celkem slušně,na mojí ani né,stejně mě více zajímá Half Life 2 hlavně kvůli MP podpoře,kterou Doom III nemá.
    No do doby než jsem si koupil Radka,tak jsem hrál většinu novějších her v 640x480, takže když mi to pojede slušně v 800x600 tak to nějak přežiju
    no v 800x600 mozna ale na jake detaily..
    Desktop:
    DFI LanParty SLI-DR (7.04-2BTA ) \\ AMD A64 4000+(Naked) @ 230*12_1,5V\\ Thermaltake XP90cu+92fan PAPST\\ ASUS EXTREME 6800Ultra 256Mb 2TD(R.I.P.) nahrada Inno 7600GST 500\1400 @ 630\1900 (pencilmod)\\ 2*1024MB CORSAIR DDR460\\ Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache+WD RAPTOR 74GB 10.000 ot.+SAMSUNG HD120IJ S-ata2 \\ LG SuperMulti GSA-4120B \\ SAMSUNG Flopy 3,5 palce \\Alien UV-Boost Netzteil 500 Watt - black \\ Thermaltake ARMOR 8000SWB Series\\ Viewsonic Ve500 15\"LCD \\ Revoltec Light Board Series XL - black \\ Logitech MX700
    Mobile: HP Pavilion dv6560ec (Turion64 X2 2x1,8ghz, 2x1gb DDR2 667 kingston, M8400GS(400\400 @ 560\500), 12cell battery, Windows7cz)

  8. #8
    Senior Member VIP Avatar uživatele Rabban
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Příspěvky
    894
    Vliv
    286

    Standardní

    ja si porad nemyslim, ze to bude tak tragicky. jestlize si pamatujete, tak treba takovej unreal ve sve dobe mel taky krvavy naroky, ali i na low detaily vypadal porad k svetu. takze se podle me nemusi majitele slabsich karet bat o to, ze budou zvracet na monitor))
    Core 2 Duo E7300 3,33GHz, 2x2GB Corsair Dominator 1066 Gigabyte EP45 UD3LR WDC740GD Raptor Ga Geforce 8800GTS 640MB

  9. #9
    Member
    Založen
    19.04.2003
    Bydliště
    Karviná, Brno (PPV - K2) , Praha
    Příspěvky
    214
    Vliv
    272

    Standardní

    Citace Původně odeslal -Ja8k1-
    Citace Původně odeslal P.D.
    Citace Původně odeslal Marek.Sedlář
    Citace Původně odeslal P.D.
    Citace Původně odeslal Marek.Sedlář
    aneb .. bude se to srát na všech grafikách co zatím vyšly ...
    Kromě té Tvojí, co ?
    Spíš na 5900Ultra to pofičí celkem slušně,na mojí ani né,stejně mě více zajímá Half Life 2 hlavně kvůli MP podpoře,kterou Doom III nemá.
    No do doby než jsem si koupil Radka,tak jsem hrál většinu novějších her v 640x480, takže když mi to pojede slušně v 800x600 tak to nějak přežiju
    no v 800x600 mozna ale na jake detaily..
    No pokud dostanu někdy od Radka můj vysněný zavináč (WB) tak si myslím že procák půjde hrubě přes 3 GHz a to si myslím že by mohlo stačit i na nejvyšší detaily. O doomu III toho moc nevím,ale jestli to bude tak náročné jako UT při jeho vydání (v porovnání s grafikami v té době dostupnými) tak to nebude až tak hrozné(aspoň né pro mně ).
    PIV 3,2@3,52 GHz (prescott) AC Freezer 4@1400ot/s | Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB 378/337 @ 420/360 MHz + Thermaltake CL-G0009 Schooner | 2x512 MB 500 MHz A-Data Vitesta | MB MSI 865 NEO-2 LS
    Sepmron 3100+ | Sapphire Radeon X700 Pro | 2x256 MB 400 MHz Geil | MB ASUS s.754 K8N4-E Deluxe | Monitor PHILIPS 19\" LCD 190B6CG

  10. #10
    Senior Member mince Avatar uživatele Halen
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Martinice v Krkonoších
    Věk
    57
    Příspěvky
    1 742
    Vliv
    297

    Standardní

    John to vysvetlil velmi diplomaticky. Az budou hry, kde budu chtit rozeznat vic nez 256 stupnu sedi, pozvu si nekoho, kdo bude hrat a ja se budu jen usilovne divat, abych z tech "presnych" barev mel ten spravny ZAZITEK. Kdybych sedel u compu a musel se soustredit na mys, klavesnici a pokrik matky z kuchyne, asi bych nedokazal tak jemne odstiny pochytit. BTW - kdo se bude snazit rozeznavat jemne barvy, bude furt tuhej.
    AMD A64-7750-X2-BE 2700@3000MHz (15x200/1,3V) | AC Freezer Extreme | 4xArctic FAN Pro TC 80x80 | Gigabyte MA78G-DS3H | A-DATA 2x2GB 1066Mhz 5-5-5-15-2T | WD 320GB/16MB | Samsung 500GB/16MB | Samsung SH-S223F | SAMSUNG 226BW | SB X-Fi Fatal1ty Champion+Thomson DPL2000+HomeMade bedny+subwoofer 12" 30-125Hz (-3dB) | Leadtek PX8800GT default+AC Accelero+ AC fan 12-1000ot/m | Microsoft Intelli Mouse Explorer 3.0 | Chieftec MATRIX SILVER+ FORTRON Blue Storm 400W |
    3DMk01 3DMk03 3DMk05

  11. #11

    Standardní DOOM3

    Halen má pravdu, ale myslím si jako P.D. že to tak drastický s P4 2,5-3GHz a GeForce FX 5600 nebo Radeonem 9700 uz to pofrci
    VBI ntb Compal 80 Core 2 Duo 2GHz 4MB L2 cache GeForce 7600 256MB (370/800) 2GB DDRII 667 Kingstone 15.4" XGA 1280x800 glare DVDRW WiFi Server: Pentium III 500MHz*320MB RAM*40GB WD HDD*Fedora Core 6(ssh,http,ftp,samba,cacti) Router: Pentium MMX 200MHz*64MB RAM*80MB HDD*MonoWall FreeBSD NET:Bluetone Premium ADSL 2048/512 WORLD Community grid > Fight@Aids=54.425bodů UnitedDevices=202.950bodů Czech Republic & Overclocking.cz TEAMS Nokia 6230i + Tmobile 4G internet Standard

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Ako je spravena voda v deme 3D Marku 2000 ???
    Založil hyde v sekci fóra Srovnávací a diagnostické testy
    Odpovědí: 15
    Poslední příspěvek: 11.02.2004, 08:47
  2. Fx 5200 v 3D Marku 2003
    Založil Tomson v sekci fóra NVIDIA grafické karty
    Odpovědí: 15
    Poslední příspěvek: 24.01.2004, 17:30
  3. 3D Mark 2003 obsahuje kritickou chybu
    Založil miros v sekci fóra Srovnávací a diagnostické testy
    Odpovědí: 31
    Poslední příspěvek: 14.05.2003, 11:00
  4. 3dfx Rampage
    Založil Katoo v sekci fóra Ostatní grafické karty
    Odpovědí: 47
    Poslední příspěvek: 10.05.2003, 14:39
  5. Kto uz urobil uspesne VDD mod na 8RDA??
    Založil Jan v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 275
    Poslední příspěvek: 06.05.2003, 00:06

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •