Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Výsledky 1 až 25 z 30

Téma: penize zpatky

  1. #1

    Standardní penize zpatky

    Plati, ze kdyz potreti vyreklamuju nejakou vec a je zase vadna mam narok na prachy zpatky?

  2. #2
    Senior Member mince
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Brno
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 278
    Vliv
    296

    Standardní

    Do teď platilo 3 stejné závady nebo 4 různé a při další závadě vznikl nárok na vrácení peněz (samozřejmě, když prodejce chtěl, tak to mohl vyměnit po 1 opravě...), ale jak je to fčíl Tak v tom mám tak trochu hokej... Předchozí pravidlo se stále používá, ale v novým zákoně je dost šíleností, podle kterých bys měl dostat prachy snad hned při první reklamaci... (což je nějaký divný)
    AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG CORELIQUID E360 | MSI B650 GAMING PLUS WIFI | Kingston FURY 32GB DDR5-6000 | MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC | NVMe Samsung SSD 970 EVO 500GB | WD Blue 3D NAND SSD 1TB | MSI Vigor GK50LP + Logitech MX Master 3 + Xbox ONE Controler | Fortron CUT593P & Corsair RM650x | 27" HP 27xq | Windows 11 Pro 64bit | Synology NAS DS214 2TB | connected by Vodafone 500M/30M

  3. #3
    Senior Member
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Praha 3/UT Chello Server InstaGib CTF
    Příspěvky
    524
    Vliv
    283

    Standardní

    Pri neodstranitelne zavade by zakaznik mel mit pravo na odstoupeni od kupni smlouvy a na vraceni penez
    Black Widow: 1700+ DLT3C@2425MHz (220*11) 1,71V (burn voltage) PRIMESTABLE|Zalman CNPS 7000A - Cu 1600RPM MAX|Abit NF7-S v2.0|512MB(2x256) OCZ PC3200 Performance @DDR440 Dual 2-3-3-7|Sapphire Radeon 9500 128MB@9700PRO(425/610)|200GB by Maxtor Diamondmax 9+ SATA + Seagate Barracuda IV PATA|Pioneer DVR-106D 4xDVD±RW|Fortron FSP300-60(PN)PF|5x80mm Coolermaster TLF-R82 1500RPM MAX + 1x120mm Primecooler 1200RPM MAX+ 1x120mm inside Fortron|Logitech MX310|AOC 9A+ 19\"|3DMark01=18626|3DMark03=5951|CPUMark99=229
    HomeBASE network by Benq 10/100 8-port switch + Canyon 10/100 5-port switch

  4. #4

    Standardní

    Citace Původně odeslal BDs
    Pri neodstranitelne zavade by zakaznik mel mit pravo na odstoupeni od kupni smlouvy a na vraceni penez
    Pochopil jsem to takto: Kdyz mi zhorel disk, tak mi muzou vratit penize pri prvni reklamaci (prisel jsem o sve know-how)
    ASUS P5B-VM, Intel Pentium IV 3.0GHz, 2x512MB DDR2 667MHz, Seagate Barracuda 7200.10 250GB 16MB cache, Liteon SOHW-1673S, CoolerMaster Centurion 541, Genius HT 5.1, Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 CZ černá OEM, Razer Diamondback Chameleon, Fujitsu-Siemens P19-2

  5. #5

    Standardní

    No pri neopravitelne zavade je vymena veci NEBO vraceni penez. Ale de facto by si mel vybirat zakaznik. Pri vadach opravitelnych muze nasledovat i klasicka oprava, ovsem kdyz se to pak rozbije jeste dvakrat (dohromady tri stejne poruchy a dve opravy) tak opet vznika narok an vymenu nebo vraceni penez. Ale penize ty hajzlicci vraceji neradi! (kupodivu...)

  6. #6

    Standardní

    ha uz jsem te ochopil, Tobe jde o data? Tak na to zapomen ani ve zvlastnim obcansko-pravnim rizeni nemas sanci na nahradu skody, i kdyz by to bylo uplne logicky...koupil jsem si vec, ta nemela deklarovane vlastnosti...prisel jsem k penezi ocenitelne skode (a to jde)...chci nahradu skody. Bohuzel praxe je jina.

  7. #7

    Standardní

    No pri neopravitelne zavade je vymena veci NEBO vraceni penez. Ale de facto by si mel vybirat zakaznik. Pri vadach opravitelnych muze nasledovat i klasicka oprava, ovsem kdyz se to pak rozbije jeste dvakrat (dohromady tri stejne poruchy a dve opravy) tak opet vznika narok an vymenu nebo vraceni penez. Ale penize ty *** vraceji neradi! (kupodivu...)

    PS: Hha uz jsem te ochopil, Tobe jde o data? Tak na to zapomen ani ve zvlastnim obcansko-pravnim rizeni nemas sanci na nahradu skody, i kdyz by to bylo uplne logicky...koupil jsem si vec, ta nemela deklarovane vlastnosti...prisel jsem k penezi ocenitelne skode (a to jde)...chci nahradu skody. Bohuzel praxe je jina.

    PSS: Takhle to melo byt...pardon, ja se zapomnel prihlasit
    Case: ATX Miditower Eurocase A 213; CD-R/RW/DVD-ROM: LG 4520b; Disketovka: noname 3,5“ 1,44 MB; Grafická karta: Sapphire ATI RADEON 9200 128bit, 128 MB, DVI, TV; Harddisk: Seagate ST380021A (Barracuda IV. 80 GB); Chladič procesoru: Titan TB D5TC SC; Klávesnice: multimediální Samsung; Monitor: ACER AL1721; Myš: Microsoft WheelMouse Optical; Paměť: 1) DIMM noname 133 MHz 128 MB 2) DIMM noname 133 MHz 128 MB; Procesor: AMD Duron 1.1 GHz; Tiskárna: OKI Pageprinter 4W; Výměnný rámeček: VIPOWER VP-10LS-66/100; Základní deska: QDI KinetiZ 7T; ZIP: NEC 100 MB, interní; Zdroj: Fortron 250W GT; Zvuková karta: 1) VIA AC´97 (integrovaná na desce) 2) SB Live 1024 Player

  8. #8

    Standardní stejnej problem

    Mam podobnej problem z deskou odesel mi jeden FAN conector deska jinak jde v pohode ale zavada to je deska je porad v zaruce a jinak poskozena neni a nevim jak chteji tento problem opravovat proste to berme jako o veciny veci ze proste opravit nejde.
    Prodejce pruzne vyrizuje reklamace ale jen zbozi co je skladne a deska je uz asi pul roku stara a skladen ani v ceniku jiz jeni je mi jasne ze prodejce mi bude chtit vecpat cokoli podobneho ale to zase nechci ja chci proste penize zpatky mam na to narok ? a jake jsou podminky testovani zavady vzhledem k tomu ze jidou desku nemam a oni sami si to zrejmne neotestuji i kdyz jde o vec jednoduchou a i kdyby chteli proste zdrjovat
    na co mam potom pravo.
    Proste mne zajima jestli mam pravo na to prijit do kseftu nechatim jim tam desku a vzit hned zpatky svoje penize bez zdrzovani

  9. #9
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní

    Na pousouzeni maji max 3 dny. Po trech dnech ti musej rict, co stim je eventuelne jestli to prijmou/neprijmou. Do 30 dni ti musej bud opravit nebo sehnat nahradu. Pri neopravitelny vade mas moznost chtit penize.

  10. #10
    Member Avatar uživatele Unz
    Založen
    06.02.2003
    Bydliště
    |Hradec Králové| studium: |Plzeň|
    Věk
    38
    Příspěvky
    341
    Vliv
    277

    Standardní

    Citace Původně odeslal Jezevec
    Na pousouzeni maji max 3 dny. Po trech dnech ti musej rict, co stim je eventuelne jestli to prijmou/neprijmou. Do 30 dni ti musej bud opravit nebo sehnat nahradu. Pri neopravitelny vade mas moznost chtit penize.
    Ještě bych doplnil že 30dní se odpočítává ode dne kdy si tam tu věc zanesl. Dávejte si také pozor co při předávání do reklamace podepisujete. Radím řídit se pravidlem " vy nemusíte nic "

  11. #11
    Senior Member
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Ústí nad Orlicí (home), Praha (school)
    Příspěvky
    956
    Vliv
    287

    Standardní

    no jo ale dost casto to delaj tak ze i kdyz tu vec v ceniku nemaj, tak nekde najakou vyhrabou, treba i pouzitou a daj ti ji jako novou
    KILL YOUR MOTHER, RAPE YOUR DOG!
    AMD Barton 2500+@2300MHz (209x11; 1,65V) Zalman 7000A AlCu Asus A7V880 VM 512 MB DDR 400 Mhz 5ns Microstar GeForce Ti 4200 64 MB 316/610 Hitachi 80 GB S-ATA Seagate Barracuda IV 60 GB Nec DVD+-RW 1300A Teac 524E 40x24x10 Creative Audigy Genius Home Theater 5.1 Wood Eurocase Bigtower 763 Moded Edimax 10Mb/s LAN Genius F-23 Leadtek Winfast TV 2000 XP Deluxe Samsung 172X Microsoft Intelimouse Optical Umax WK9000 klávesnice Fortron 350W 120 Fan Silent 14512 - 3D Mark 2001 (eště mu dám trošku pokouřit)

  12. #12
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní

    Citace Původně odeslal Braindead
    no jo ale dost casto to delaj tak ze i kdyz tu vec v ceniku nemaj, tak nekde najakou vyhrabou, treba i pouzitou a daj ti ji jako novou
    Pokud stim souhlasis, muze bejt, ale na novou vec mas novou zaruku.

  13. #13
    Senior Member
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Ústí nad Orlicí (home), Praha (school)
    Příspěvky
    956
    Vliv
    287

    Standardní

    Citace Původně odeslal Jezevec
    Citace Původně odeslal Braindead
    no jo ale dost casto to delaj tak ze i kdyz tu vec v ceniku nemaj, tak nekde najakou vyhrabou, treba i pouzitou a daj ti ji jako novou
    Pokud stim souhlasis, muze bejt, ale na novou vec mas novou zaruku.
    to jo, sice dostanes novou zaruku, ale ta vec je pouzita a na prvni pohled to nemusus poznat. a to me na nich se.re ze se ti snazej vnutit pouzity sunty a rikaj ti ze to je novy
    KILL YOUR MOTHER, RAPE YOUR DOG!
    AMD Barton 2500+@2300MHz (209x11; 1,65V) Zalman 7000A AlCu Asus A7V880 VM 512 MB DDR 400 Mhz 5ns Microstar GeForce Ti 4200 64 MB 316/610 Hitachi 80 GB S-ATA Seagate Barracuda IV 60 GB Nec DVD+-RW 1300A Teac 524E 40x24x10 Creative Audigy Genius Home Theater 5.1 Wood Eurocase Bigtower 763 Moded Edimax 10Mb/s LAN Genius F-23 Leadtek Winfast TV 2000 XP Deluxe Samsung 172X Microsoft Intelimouse Optical Umax WK9000 klávesnice Fortron 350W 120 Fan Silent 14512 - 3D Mark 2001 (eště mu dám trošku pokouřit)

  14. #14
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní

    Stim nenadelas nic. Ostatne lidi, ktery nechtej penize, jsou stimhle dost casto spokojeny. A co je "nova" vec ? beru, ze u veci mechanickych jako treba HDD dochazi k opotrebeni, ale u IO, ktery maj zivotnost sto let se to asi moc neprojevi .
    Stejne tak nekdy nechapu trvani na neporusenym obalu, protoze pokud si ten stejny clovek necha postavit komp, tak vi stejne prdlajs jestli to predtim bylo v jinym. Si predstav, kdyby kazdej vyuzil zakony moznosti videt to v provozu, nechal by si ukazat 10 veci a pak by si nevzal nic. No a kazdej dalsi by rek, ze tohle nechce, paac je to rozbaleny.

    Osobne bych to bral tak, ze pokud nechci prachy, ale vymenu a ta vec co mi daj je neposkozena (a taky cista = ne cm prachu), tak je mi celkem fuk, jak je stara, paac zaruka mi zacne bezet jako u novy.

  15. #15
    Member
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Praha, Stochov, Chomutov
    Příspěvky
    136
    Vliv
    279

    Standardní nevim...

    ... jaxte prisli na to, ze na posouzeni jsou 3 dny... kdyz zjistim jako technik ze je to spatny tak to reknu, ale mam tu RMA, ze na PC nejdou nalejt W2k. Zkousel sem vymenit UPLNE fsechno.. proste jinej komp... nerozbeh sem to.... proste spatna kombinace HW. Vsechny Widle sem zkousel od 98/ME/XPH/XPP ty sou f poho. VSECHNY! jen ty dvoulitry tam proste nedostanu... sekne se to na detekci HW a hotovo... mam to na stole uz 5. den a proste mu nedokazu rict cim to je....
    Jooooo, to byste koukali... :)

  16. #16
    Member
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Praha, Stochov, Chomutov
    Příspěvky
    136
    Vliv
    279

    Standardní jeste...

    ... vlastne tedle trejd je zalozenej, ze chtel negdo vratit penize: uprime receno je dostanes az za mesic!!! v nejlepcim pripade!!!
    Jooooo, to byste koukali... :)

  17. #17
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: nevim...

    Citace Původně odeslal Pajda
    ... jaxte prisli na to, ze na posouzeni jsou 3 dny... kdyz zjistim jako technik ze je to spatny tak to reknu, ale mam tu RMA, ze na PC nejdou nalejt W2k. Zkousel sem vymenit UPLNE fsechno.. proste jinej komp... nerozbeh sem to.... proste spatna kombinace HW. Vsechny Widle sem zkousel od 98/ME/XPH/XPP ty sou f poho. VSECHNY! jen ty dvoulitry tam proste nedostanu... sekne se to na detekci HW a hotovo... mam to na stole uz 5. den a proste mu nedokazu rict cim to je....
    Si precti ten zakon.
    ZÁKON 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ze dne 16. prosince 1992

    § 19

    (3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
    Takze do 3 dnu musis rict, jestli to beres nebo ne, pokud to neposilas nekam na posuzeni, ovsem ja jakozto zakaznik mam zas v takovym pripade narok videt ten posudek. Takze pristup stylem nechame ho mesic vyhnit se v pripade dost tvrdyho zakaznika nemusi vyplatit. Protoze je schopnej ti prokazat, ze posouzeni zavady trvalo 14 dni a ty uz 14 dni vis, ze vada je neodstranitelna a ze mu mas bud dat prachy nebo novej kus. A klidne si muze po 14ti dnech nechat od technika napsat, ze posudek dosud nebyl vyhotoven, overi si dle SN, ze uz davno byl a mas peknej prus** .

  18. #18
    Member
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Praha, Stochov, Chomutov
    Příspěvky
    136
    Vliv
    279

    Standardní nojo....

    .... jenze pokud 14 dni vim, ze je to spatny, tak uz je to davno odeslany nekam do velkoobchodu na RMA. Maloobchodnik by byl sam proti sobe kdyby tohle zdrzoval, protoze pak by se mu hromadily na sklade kramy z RMA ktery negdo musi zaplatit... a pokud zakaznikovi da bud penize nebo novej kus, tak mu pak na sklade zbejva ten zmetek...
    Myslim, ze normalne fungujici firma to vezme na RMA, otestuje, a pokud je to spatny tak to co nejdriv odesila zase svemu dodavateli... aby se zamezilo prave te mesicni lhute kdy se to proste vyresit musi....
    Ufff...
    Jooooo, to byste koukali... :)

  19. #19
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní

    By ses divil, jedna nejmenovana firma to sice posle na reklamaci, ale obzvlast, kdyz je to neco, co se jeste prodava, necha te mesic cekat. Presto, ze to maj treba skladem a nikdo to nema zrovna obednany = mohli ti to vymenit hned.

  20. #20

    Standardní Naklady na reklamaci

    Caute lidi, taky neco pridam do tyhle diskuse.
    1. plati vzdy castak uvedena na fakture
    2. plati doba ktera je na uctence, stim ze vyrobce poskytuje delsi je to sporny, ale jeste se optam jak prodjece v tom pripade udolat tak ze to vzda
    3. naklady na odeslani reklamovaneho kusu prodejci ma hradit prodejce, pripadne kdyz se to neda psolat tak hradi vasi dopravu k nemu samemu, hodne se to resi tim ze prodjece ma zarizen svoz zbozi... na to hodne lidi zapomina, ale problem je jak to vezt... do Praglu autam za 500 nebo psotu za 100...?? (na tom jsem se zasekl v prodejni smlouve Alzace, ta smlouva pak neni v souladu se zakonem a vse se da vymahat...)
    Hodne stesti v reklamacich
    Cio
    AMD XP 25+ BOX Barton SOLTEK SL-75FRN3-L - nVidia nForce2 Ultra 400 ADATA 450 512 DDR GIGABYTE MAYA GV-R96P128DU 128MB orig. 500/600 Seagate 7200.7 80GB TOSHIBA Combo AOC 9K+ Microsoft Intellimouse Explorer 4.0A

  21. #21
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní

    jj, jenze von je vetsinou kazdej rad, ze to vubec vyreklamoval, takze naky naklady na dopravu radsi neresi.

    Zaruka je samo na dobu, na kterou ji da prodejce. Ovsem v pripade, ze na webu vyrobce je uvedena zaruka delsi, tak tim vlastne toho vyrobce poskozuje = nabonzovat a vyrobce si to snima muze vyridit. Treba pres nakou tu zalobu o poskozovani dobryho jmena atp.

  22. #22
    Senior Member mince
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Brno
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 278
    Vliv
    296

    Standardní

    Páni, nestačím čumět, jak si někteří z vás myslí, že když to má dotyčná firma skladem, tak vám to může vyměnit hned a nemusíte čekat na posouzení servisu...

    Fajn, je to taky možnost, některý firmy to snad i dělaj, ale jsou sami proti sobě...

    Mně když někdo něco přinese do kšeftu na reklamačku, tak i když vím, že je to neopravitelná závada (tipickej příklad Nokia 3510 a softwarová chyba - mobil se při výpisu hovorů vypne - dělá to snad každá druhá), tak ten mobil prostě popadnu a pošlu ho do Celadonu na RMA... Ti zhruba tak za 30 dnů daj vědět, že posílaj dobropis, páč závada je neodstranitelná (přitom když to vím i já, musí to vědět i oni... pak ale nechápu proč to trvá 30 dnů - někdy i dýl...)... každopádně AŽ MI DÁ MůJ DODAVATEL, SERVISNÍ STŘEDISKO VÝROBCE apod. vědět, že shledali závadu neodstranitelnou, tak se budu se zákazníkem bavit o vrácení peněz. případně o výměně zboží... Já jako prodejce totiž nemám možnost ověřit, jestli například onu Nokii 3510 zákazník neutopil ve vaně... Pak i když se jedná o neodstranitelnou vadu, tak padá záruka z důvodu porušení záručních podmínek (vlhkost, prašnost apod.)...

    Takže kdybych to hned zákazníkovi vyměnil, tak se mi může stát, že mi po měsící dodavatel sdělí, že žádnej dobropis nebude... zákazníka v takovým případě určitě neseženu (aby mi nové zboží vrátil ) a zaměstnavateli to zacáluje kdo?... No přece já... Takže nikdy žádné okamžité vracení peněz nebo výměny zboží... Zas tak velkou vejplatu nemám
    AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG CORELIQUID E360 | MSI B650 GAMING PLUS WIFI | Kingston FURY 32GB DDR5-6000 | MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC | NVMe Samsung SSD 970 EVO 500GB | WD Blue 3D NAND SSD 1TB | MSI Vigor GK50LP + Logitech MX Master 3 + Xbox ONE Controler | Fortron CUT593P & Corsair RM650x | 27" HP 27xq | Windows 11 Pro 64bit | Synology NAS DS214 2TB | connected by Vodafone 500M/30M

  23. #23
    Senior Member
    Založen
    10.10.2002
    Bydliště
    Binary space
    Příspěvky
    567
    Vliv
    283

    Standardní

    § 19

    citace:
    (3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. .....

    Drtivou většinu věcí posílá prodejce "na odborné posouzení" dodavateli, takže u těchto případů nějaké 3 dny na rozhodnutí asi neplatí ...
    Zkušený prodejce okamžité výměny nedělá.
    Velmi drahý vysokofrekvenční ohřívač okolního vzduchu.

  24. #24
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní

    Omyl, zkuseny prodejce ma technika, kterej pozna, ze zavada je zpusobena zakaznikem = pokud neni (respektive to neni poznat) = je evidentni ze zbytecne prodluzuje dobu reklamace.

    Priklad: Po dvou mesicich provozu sou na HDD BAD sektory. Disk neni nijak mechanicky poskozen(kdyby byl, ani to neprevezmou) = zavadu nezpusobil zakaznik a je evidentne neodstranitelna. Prodejce ma x techto disku skladem, vymenou mu prijde ten stejny disk (pocitam tak do dvou az tri dnu, paac co ma skladem prodejce bude mit i dodavatel), presto necha zakaznika cekat 30 dni. Pak se ovsem nesmi divit, ze zakaznik vyuzije sve zakone pravo a pozaduje penize (vada neostranitelna = moznost odstoupit od smlouvy) a prodejci zbude disk, s cenou treba o 500Kc mensi.

    BTW: Dodavatel otestuje disk uplne stejnym zpusobem jako prodejce, takze zjisti to same.

    PS: docela sem se zasmal, kdyz byl jako duvod neuznani reklamace uveden elektricky pruraz. To je pokud vim duvod reklamace 90% vsech elektro vyrobku a dojde k nemu prave proto, ze vyrobek je vadny.

  25. #25
    Senior Member mince
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Brno
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 278
    Vliv
    296

    Standardní

    Citace Původně odeslal VOiD
    § 19

    citace:
    (3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. .....

    Drtivou většinu věcí posílá prodejce "na odborné posouzení" dodavateli, takže u těchto případů nějaké 3 dny na rozhodnutí asi neplatí ...
    Zkušený prodejce okamžité výměny nedělá.
    ad §19)
    já to chápu tak, že jako prodejce nejpozději do 3 dnů (ve složitých případech), jinak okamžitě rozhodnu, zda onen výrobek vůbec převezmu do reklamačního řízení... Pokud totiž shledám třeba nějakou mechanickou závadu na výrobku (jasné porušení záručních podmínek), tak pokud se nepletu, můžu v tomto případě zastoupit autorizovaný servis a předat zákazníkovi reklamační protokol s vyjádřením, že reklamace je neuznána z důvodu porušení záručních podmínek... (samozřejmě, jak jsem psal výše, třeba to vytopení už na místě nezjistím... jinak řečeno, nebudu před zákazníkem rozmontovávat mobil, když sám nejsem autorizovaným servisním technikem...)

    Citace Původně odeslal Jezevec
    Omyl, zkuseny prodejce ma technika, kterej pozna, ze zavada je zpusobena zakaznikem = pokud neni (respektive to neni poznat) = je evidentni ze zbytecne prodluzuje dobu reklamace
    Né každý prodejce má vlastního technika... pak je to na 100% na servisním středisku...

    A jen tak mimochodem... Dobu reklamace z 99% prodlužují servisy!!! Mluvím z vlastní zkušenosti!!! A hlavně když jde o vracení peněz!!! Na to jsou v poslední době specialisti Celadon a Levi (mobilní telefony)... Dostat z nich prachy trvá vždy dýl než 30 dní!!! A jak jsem napsal, dokud nemám dobropis, zákazníkovi prachy dát nemůžu... Je to sice dost blbý, ale jako prodejce nemůžu jinak...
    AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG CORELIQUID E360 | MSI B650 GAMING PLUS WIFI | Kingston FURY 32GB DDR5-6000 | MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC | NVMe Samsung SSD 970 EVO 500GB | WD Blue 3D NAND SSD 1TB | MSI Vigor GK50LP + Logitech MX Master 3 + Xbox ONE Controler | Fortron CUT593P & Corsair RM650x | 27" HP 27xq | Windows 11 Pro 64bit | Synology NAS DS214 2TB | connected by Vodafone 500M/30M

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Kdy muzu chit penize a kdy ne...
    Založil Ogre v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 33
    Poslední příspěvek: 15.02.2006, 23:07
  2. 3x stejna reklamace -> penize ?!?
    Založil ScanX v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 22.11.2004, 20:16
  3. ntfs zpatky na fat32
    Založil mices v sekci fóra Ostatní operační systémy
    Odpovědí: 1
    Poslední příspěvek: 23.04.2004, 17:13
  4. reklamace desky u mironetu/og - vraceny penize
    Založil mISHA v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 12
    Poslední příspěvek: 22.09.2003, 18:35

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •