Taky si myslim, ze FLAC + ondemand coding je lepsi, hlavne pri dnesni cene a rychlosti procesoru, kdy je transcode takrka transparentni s rychlosti kopirovani pres USB na pomale flash disky. Co se konvertoru tyce, staci si treba ubouchat jednoduchy .bat, ktery tohle udela za tebe, neni to tak pracne.

ad ztratove kodeky - AAC 128kbps je urcite velice kvalitni, ja se drzim rady z hydrogenaudio fora (coz je pro me osobne asi nejlepsi znalostni baze ohledne hudby a zvuku obecne), kde pisi, ze near-100% transparency je dosazeno pri nastaveni q=0.55, coz zhruba odpovida LAME v0 (~245kbps vbr) nebo LAME insane (320kbps cbr). Duvodem pro "prechod" na AAC pro me nebyla potencialne vyssi kvalita (rozdil sluchove nepoznam a ani na to nemam aparaturu), ale znatelne (30-40%) mensi velikost, coz je pri vetsim mnozstvi hudby velmi prijemne.

To, ze pouzivas Vorbis, a zaroven tu resis lossless (jehoz skladovani je podle me vysada audiofilu s _opravdu_ kvalitni aparaturou a majitelu 28cm penisu), mi vyvolalo usmev na tvari - no offense . Vorbis jako takovy neni na hudbu primarne urcen a hlavne neni "staven" na vyssi bitrate (v te kategorii vedou jine formaty). Jeho hlavni sila se projevi pri kodovani hlasu (32kbps) a streamu, kdy se musi delat vetsi tradeoff mezi kvalitou a velikosti - bitrate okolo 64kbps, kde rozhodne vede nad starickym MP3.

Abych to shrnul - na hudbu volim lossy AAC q=0.55 (190kbps) - hlavni duvody pro jsou:
1) Nulove problemy s kompatibilitou (dneska uz to prehraje naprosto vsechno, hlavne kdyz je to nativni format gigantu jako Apple a Nokia).
2) O 30 az 40 procent mensi velikost nez srovnatelne kodovana MP3.
3) Rychly encoding (NeroAac).

Your opinion may (and probably will) vary .