Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
Hej nebyla náhodou R600 právě dělaná na HW resolve, ala super prostupnost, 512bit sběrnice, atd. A k shader resolve se ATI muselo stáhnout když se zjistilo že v návrhu čipu je chyba, která způsobuje nefunkčnost HW resolve a jejíž oprava by zdržela čip o dalších minimálně 6 měsíců?

SW MSAA ATI nikdy nechtěla, byl to výsledek bugu R6xx architektury a jediná cesta jak tam vůbec ňáký AA rozjet. Později se jej ATI hodně rychle zbaivla a s Rv780 se vrátila ke klasice. Není tomu tak?
Není. R600 měl podporovat obojí - HW resolve pro MSAA 2x, 4x a 8x a shader (DX10) resolve pro situace, kde HW resolve nelze použít nebo způsobuje artefakty, a pak pro vyšší režimy AA, kde HW box resolve nelze použít (edge-detect fitler a tent-filter). Vzhledem k tomu, že ale HW resolve v některých situacích nefungoval, nezbylo ATi, než ho úplně vypnout a i pro režimy 2x, 4x a 8x použít shader resolve. Při 8x to nemělo na výkon praktticky vliv (možná 0-10%), při 4x už byl rozdíl znatelný (tak 10-20%) a při 2x to byla největší katastrofa (propady o více než 20% vyšší, než by byly při HW resolve).

Vyřešeno to bylo v RV7xx, kde byl ještě navíc zdvojnásoben výkon v generování MSAA vzorků a ještě vylepšena podpora pro shader resolve - zvlášť edge-detect režimy.