Jeden projekt, ktory som uz dlhsiu dobu sledoval sa prave dostal do "open Beta" fazy. Jedna sa o DirectX Tweaker (jednym z autorov je Demirug - mozno niekomu znamy clovek z 3DCenter.org)...

O co tu vlastne ide? V skratke - tento program funguje v priestore medzi DX kniznicami a aplikaciami, ktore ich vyuzivaju. Takto moze odchytavat rozne volania tychto aplikacii a nasledne ich modifikovat. Toto prinasa kopu zaujimavych "vychytavok", z ktorych vsak asi daleko najzaujimavejsia pre beznych smrtelnikov je tzv. Alpha Test AA. Ti, ktori poznaju zaklady fungovania MSAA (teda sposobu AA, ktory ponukaju vsetky novsie karty od ATI & NV) vedia, ze jeho snad najviditelnejsia slabina su alpha textury (teda textury vyuzivajuce alpha kanal na realizaciu "priehladnosti"). Obrysy tychto "priehladnych" oblasti nebudu anti-aliased v pripade pouzitia MSAA (co priamo vyplyva z jeho principu). Tu prichadza do hry DirectX Tweaker, ktory je schopny taketo situacie odchytavat a pouziva v tychto pripadoch dynamicky sa meniaci pocet AA samples v zavislosti od alpha value (detaily zatial nie su jasne), vdaka comu sa tvaria anti-aliased aj obrysy vzniknuvsie alpha testom vnutri texturovaneho polygonu.

V duchu hesla "jeden obrazok lepsi ako tisic slov" vid:
  • HL2 bez pouzitia Alpha Test AA:
  • HL2 s pouzitim Alpha Test AA:

(zdroj: http://www.forum-3dcenter.org/vbulle...7&postcount=42)

Treba mat na pamati:
  • je to skora Beta verzia... vela veci este nefunguje tak ako by malo, niektore dokonca vobec (skratka, len pre dobrodruzne povahy)
  • vyzaduje nainstalovany .Net runtime od MS
  • funguje len pri DX8 alebo DX9 aplikaciach
  • nepriaznivy dopad na celkovy vykon (nizsie FPS)

Have fun...