K mojí smůle jsem si v lednu 2002 koupil u tehdejšího Vikomtu WD400BB.
Běhal na 80žílové kšandě na ATA100 v mojí domácí mašinějako single na primáru desky MSi 745 Ultra (bezproblémová), zdroj je 300W Fortron (ten ho taky nebude mít na svědomí); ostatní komponenty jsou pro disk bezvýznamné. S diskem jsem byl spokojen, byl tichý (rozhodně nehlučel jako současný 800JB - že by to shitové EBčkové pouzdro?), jenže se letos v červenci vysypal - prostě z jednoho místa nešlo číst (nebyl tam BAD a ani se tam neobjevil!). Neprošel diagnostikou, doporučilo mi to okamžitou výměnu.
SMART status zůstal OK (přestože jeho hodnoty silně zakolísaly na hranici kritických). Vrazil jsem ho do druhého PC (viz podpis), kde už diagnostikou prošel, ale jen za podmínky "write zeros to drive". Pořídil jsem Barracudu z podpisu, zazálohoval data, která šla a obětoval 5 hodin. Tak tam na čas zůstal (ATA33), deska si s ním bez problémů poradí, jen se disk musí nastavit ručně, moje rajče neumí autodetekci nad 32GB. Tam fungoval do konce září (jenže mezi červencem a zářím se to pouštělo tak 1x týdně) a zkolaboval hned první týden normálního provozu. Tentokrát neprošel diagnostikou ani tady (zhroutilo se to) a SMART status najednou BAD. Takže fajn, doma jsem zazálohoval data, koupil JB a rybu dal k zelenině (ten Celer ale jinak nemá chybu).
Druhý den jsem disk ještě jednou zkoušel doma, SMART status opoět OK, ale zase rozházené hodnoty a diagnostikou obligátně neprošel, někde u 65% se to zaseklo.

A teď reklamace - Vikomt převzala Libra, která jejich reklamace řeší (to je ctí - myslím to vážně). Disk předával kamarád (já mám jejich reklamační středisko hodně z ruky), byl tam protokol z data lifeguardu, popis závady i to, že write zeros nic neřeší. Vzali to do reklamace. Až potud je vše OK.
Reklamace ale trvala 6(!) týdnů a teď mi poslali (prý) opravený disk. Tak jsem zvědav. Doufám, že tam nehodili nuly...to by ho měli za týden zase na stole!

A teď se ptám - pošlou mi můj disk (třeba byla jen chyba ve firmware), nebo třeba něčí cizí, kdo s ním mohl klidně fláknout o zem?
Svůj bych klidně opravený přijal, ale cizí v žádném případě, právě proto, že nevím, co s ním kdo mohl vyvádět. Pokud by se to tak stalo, mají na to právo? Kdo máte zkušenosti s Librou, jak to vypadá?

Co vy na to?
Díky za názory.

UPDATE - před 10 minutami jsem přinesl vyreklamovaný disk. Naštěstí řekli v prodejně něco jiného než udělalo reklamační středisko a POSLALI NOVÝ! Takže vivat Libra! To se mi ulevilo... Takhle dobře dělají reklamace už jen u CzechComputeru a Axesu.