Výsledky 1 až 7 z 7

Téma: Reklamace dodávky - lhůta

  1. #1

    Standardní Reklamace dodávky - lhůta

    Jaká je lhůta (pokud nějaká existuje) pro reklamaci dodávky?

    Po více jak roce se mi ozval zákazník (maloobchod->zákazník), že dostal něco jiného, než si objednal a má na faktuře. Tu věc již přes rok aktivně používá (abych byl konkrétní, jedná se o sat. kartu pro příjem českých programů, tedy věc, která se registruje, což celou věc komplikuje). Z hlediska běžné praxe ("peníze si přepočítejte u pokladny, na pozdější reklamace nebude brán zřetel) mě napadá jen jedno řešení...poslat ho někam.

    Problém je, že nejsem v zákonech kovaný, tudíž to beru z běžné praxe, troufnu si říct logiky a ne z hlediska českých zákonů. Budu vděčen, pokud se najde někdo, kdo vysvětlí. Popř. pokud je právo na jeho straně, jakým způsobem si to ověřit - má nějakou dokazovací povinnost?
    Díky.
    MSI Z77A-GD55, i5-3470, Gelid Tranquillo rev. 2, 16GB RAM Kingston HyperX Blu XMP 1600Mhz, Gigabyte HD 7950, 80GB Intel SSD, 500GB WD, HP ZR2740w

  2. #2
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace dodávky - lhůta

    Stanoveno to exaktne nikde asi neni, ale z logiky veci maximalne jednotky dnu, rekneme ze ve specifickych pripadech = existuji dva velice podobne vyrobky a lisi se jen nejakou specifickou funkci bych akceptoval takovou reklamaci do max 14ti dnu (odpovida lhute na vraceni zbozi). Pokud vim, tak v zakone je neco na zpusob ze ma narok reklamovat neuplnost/jine zbozi/... ale neprodlene po prevzeti a na otestovani funkcnosti ma prave tech 14 dnu.

    Taky sem jednou reklamoval nekompletni dodavku a to jeste v den, kdy jsem balik prevzal (objednaval sem fotak + kartu a ta tam nebyla, presto ze byla fakturovana => obratem sem poslal email).

    Po mesicich/letech je to asi naprosto bezpredmetny.
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  3. #3
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    44
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    326

    Standardní Re: Reklamace dodávky - lhůta

    z hlediska zakona:

    1) jedna se o beznou spotrebitelskou smlouvu, cili zaruka je 24 mesicu;
    2) dodani jineho zbozi je dodani "vadneho" zbozi;
    3) prava z odpovednosti za vady (at uz jako takove nebo zarucni) lze uplatnit behem onech 24 mesicu.

    z toho vyplyva, ze zakaznik ma narok vadne dodanou vec reklamovat - a zjevne s uspechem vymenou za novy kus. na druhou stranu bych ale jako prodavajici chtel, aby mi kupujici zaplatil kompenzaci za uzivani veci, o ktere vedel, ze neni dodana spravne a i presto danou vec temer rok pouzival - to z titulu vykonu prava v rozporu s dobrymi mravy.
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  4. #4

    Standardní Re: Reklamace dodávky - lhůta

    Domnívám se že platí "zákazník je povinnen věc reklamovat bez prodléní jakmile zjístí onu vadu." Po roce myslím není bez prodlení...
    WS - iPentium D 945+ 3,4 GHz | self - made water cooling | Asus P5WD2 Premium | Transcend DDR2 2GB (2x1GB/800) | Matrox Millenium P650 | EIZO FlexScan L568 (17") | Hitachi HDT72250VLA380 (4x 250GB SATA2 - RAID 0 + 10) | LG GSA-4163B | Logitech Internet Navigator Keyboard | Logitech MX1000 Laser | Aver TV | Adaptec AHA 2940AU | CanoScan FS4000US | HP 930c | MSI Bluetooth USB |
    NB - Asus V1S

  5. #5
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace dodávky - lhůta

    Je fakt, ze on mohl tu vadu zjistit az po tom roce, to je ovsem otazka. Jak sem rek, IMO zalezi hodne na tom, jak moc zjevna ta vada je (respektive, pokud bych si koupil motorku, dostal auto a po roce se ozval, nevim nevim jak bych vysvetloval, ze sem si vsim az po roce).
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  6. #6

    Standardní Re: Reklamace dodávky - lhůta

    kamill:
    nic takového občanský zákoník pro uplatnění vad při prodeji zboží v obchodě nestanoví. navíc on tu vadu zjistil až po roce a potom ji hned bez prodlení reklamoval.

    obchodníkovi bych ale v takovém případě klidně přiznal právo na náhradu škody (nebo spíš vydání bezdůvodného obohacení? těžko říct...) - zákazník si měl dodané zboží překontrolovat (pokud tedy měl možnost to nějak zjistit).
    pentium e2140 @ 2,8 (8x350, default), gigabyte EP35-DS3, zeppelin 2 x 1024 mb 800, dvdrw samsung 203D SATA, wd 640gb AAKS + wd 250gb AVJS + samsung SP0812N 80gb ATA, asus HD 3650 (875/2020), fortron 350w

  7. #7
    Senior Member
    Založen
    09.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Příspěvky
    1 404
    Vliv
    299

    Standardní Re: Reklamace dodávky - lhůta

    ja bych rekl, ze pokud jde o koncoveho zakaznika, lze s nim toto resit do pul roku od koupe veci, pokud to proklamuje jako rozpor s kupni smlouvou, na zaklade cehoz ma pravo na odstoupeni od kupni smlouvy.

    nicmene v praxi jsme to v reklamacnim oddeleni delali takto. pokud se zakaznik ozval do 14 dnu, bylo mu vyhoveno, v extremnich pripadech do jednoho mesice, ale to byla pouze nase dobrota a ochota navic. v jinem pripade jsme je posilali nekam.. ehm.. rikali bohuzel.

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. FAQ + nekolik citaci z ruznych webu
    Založil Jezevec v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 7
    Poslední příspěvek: 11.08.2007, 17:13
  2. Reklamace na CZC Geforce6600
    Založil l_iNu$ v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 46
    Poslední příspěvek: 25.12.2006, 01:17
  3. Reklamace T68i a 30ti denní lhůta
    Založil CyberLucas v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 18.09.2003, 11:22
  4. Průzkum reklamace v HK
    Založil Michal-Tučný v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 4
    Poslední příspěvek: 13.09.2003, 23:03
  5. Zarucni lhuta a reklamace
    Založil Deputy v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 5
    Poslední příspěvek: 24.07.2003, 16:21

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •