Výsledky 1 až 24 z 24

Téma: Problém se zákazníkem

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1
    Member
    Založen
    27.07.2003
    Bydliště
    Plzeň, Strakonice
    Věk
    42
    Příspěvky
    148
    Vliv
    274

    Question Problém se zákazníkem

    Ahoj. Obvykle sem píší zákazníci, kteří mají problémy s prodejci, ale já mám nyní přesně opačný problém a potřeboval bych poradit.

    Jsem majitelem eshopu a vyvstal mi problém s jedním zákazníkem, pokusím se vše co nejlépe popsat.

    V sobotu 31.7. přišla objednávka od jisté firmy (s.r.o., IČ a DIČ vyplněn) na tiskárnu HP. Bohužel se stala věc, že dodavatel měl u tiskárny špatný obrázek jiné tiskárny. Vše ostatní (název, partnumber, popis) souhlasilo s prodávaným produktem a bylo v pořádku. Vzhledem k tomu, že náš eshop automaticky načítá obrázky od dodavatele, tak i obrázek na našem eshopu v době koupě nesouhlasil s prodávaným modelem.

    Objednanou tiskárnu jsme vyexpedovali v úterý 3.8. a ve středu 4.8. byla předána prostřednictvím PPL.

    Následující sobotu 7.8. se ozval zákazník, že jsme mu dodali špatnou tiskárnu, kterou si neobjednal. Prověřoval jsem tedy celou věc a zjistil jsem výše uvedené skutečnosti, že tiskárnu jsme dodali správnou dle objednávky, ale že nesedí obrázek.

    Naneštěstí názvy obou tiskáren (požadované x dodané) jsou velmi podobné, v obou případech se jedná o HP řady Photosmart. Zákazníkovi jsem tedy vysvětlil, že jsme dodali dle názvu, partnumberu a popisu správnou tiskárnu a že jsme bohužel měli chybu v obrázku, za což jsem se náležitě omluvil. Jinak musím podotknout, že mezi oběma tiskárnami byl celkem velký cenový rozdíl (cca 4000 x 6000 Kč).

    Zákazníka jsem informoval, že jelikož kupoval tiskárnu na firmu, tak nemá právo dle občanského zákoníku na odstoupení od smlouvy dle § 53, ale že se mu pokusím domluvit výměnu tiskárny přímo u dodavatele. Mezitím se však stala další podstatná věc, že u dodavatele došlo k přecenění HP tiskáren a zákazníkem zakoupený model, který v době koupě stál přes 4000 Kč, byl zlevněn na cca 3000 Kč. A když jsem se ptal u dodavatele, zda by tiskárnu vzali zpět, tak by mi vyhověli, ale pouze za aktuální cenu, za kterou se nyní prodává.

    Zákazníka jsem tedy na základě informace od dodavatele informoval o podmínkách vrácení s tím, že jsem mu nabídl, že tiskárnu zašleme dodavateli na vlastní náklady. Setkal jsem se samozřejmě s nepochopením, bylo mi nadáváno do podvodníků a že jsme obrázek měli schválně špatný atd. Zachoval jsem ale klid a snažil se po dobrém vše vysvětlit. Následovala fáze, že zákazník se vrhl na naše obchodní podmínky a snažil se dokázat, že přestože nakupoval na IČ, tak že je spotřebitelem. Odkázal jsem jej tedy na článek na www.spotrebitel.cz, který o tomto pojednává a kde je vše srozumitelně vysvětleno.

    Myslel jsem, že tím je vše vyřešeno, ale dnes přišel na fakturační adresu (podotýkám, že sídlo firmy, kam se má zasílat korespondence, je jinde a je to na stránkách výslovně uvedeno), dopis s dodejkou, ve kterém bylo odstoupení od smlouvy. Převzal to můj otec, který mi to pak telefonoval.

    Když pominu, že zákazník nebyl spotřebitel, tak odstoupení dorazilo dnes 20.8., přestože zboží bylo dodáno 4.8., dnes je to tedy 16. den.

    Na závěr bych chtěl podotknout, že není mým cílem někoho oškubat, většinou se snažím vše řešit ke spokojenosti zákazníka, ale tady již nejde o pár korun. V obchodních podmínkách máme uvedeno, že obrázky, které jsou uvedeny u produktů v internetovém obchodě, jsou pouze ilustrační a že chyba v popisu či v obrázku není důvodem k odstoupení od smlouvy.

    Vůbec bych neměl problém s tím vzít tiskárnu zpět a následně si to vyřešit s dodavatelem, pokud by se ovšem nesnížila cena. Tratit na tom přes 1000 Kč se mi pochopitelně nechce. Samozřejmě pokud by zákazník nekupoval tiskárnu na firmu, bez řečí bych ji vzal zpět, ale vzhledem k tomu, že zákazník není spotřebitel, tak dle mě nemá právo toto požadovat. Co tedy myslíte, jak dál postupovat?

    Děkuji za každou odpověď.
    Dell XPS M1210 C2D T5500 1.66GHz; 3GB DDRII 667MHz; nVidia GeForce Go 7400 256MB TurboCache; Samsung Spinpoint 120GB 5400rpm 8MB SATA; Sony DVD-RW; 12.1" WXGA 1280x800...
    ...aneb nenávratně jsou pryč doby strávené u OC a 3DMarků...fňuk

  2. #2

    Standardní Re: Problém se zákazníkem

    Nechtěl bych, aby to vyznělo arogantně, ale tady byla chyba na straně zákazníka - respektive taková, že si vybíral jen podle obrázku. Pokud to kupoval podle ceny, která byla v té době nižší než chtěl, měl možnost si to zcela jistě u tebe telefonicky/mailem před koupí ověřit. Pokud jde o to odstoupení od smlouvy, pokud mě paměť neklame, rozhoduje datum odeslání.
    Internetová fóra, diskuse, seznamky a chaty jsou plné lidí, kteří o sobě říkají, že něčeho dosáhli. Jde však o pouhý přelud krmený vlastní ješitností. Skutečný život, aniž by o tom tušili, se jim vzdaluje, každým dalším úderem do klávesnice. Za skutečné lidi mluví jejich činy a ne vlastní slova.

  3. #3

    Standardní Re: Problém se zákazníkem

    Byla na objednávce nebo faktuře fotografie tiskárny?

    Zkus třeba zvážit co je pro tebe z lidského a obchodního hlediska lepší, jestli se cítíš v právu nebo chceš být vstřícný k zákazníkovi a pak to buď pusť z hlavy, nebo obětuj ještě nějakou stokorunu na právníka.. nebo ji ušetříš svým dotazem zde (taky tu žijí).
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)... a v případě kritiky nezapomeňte napsat důvod, abych se mohl poučit a polepšit

  4. #4
    Member
    Založen
    27.07.2003
    Bydliště
    Plzeň, Strakonice
    Věk
    42
    Příspěvky
    148
    Vliv
    274

    Standardní Re: Problém se zákazníkem

    Díky za reakce... obrázek na faktuře ani na objednávce samozřejmě není.

    Co se týče té 14 denní lhůty, tak jsem na webu našel toto:
    " Lhůta pro odstoupení běží od okamžiku převzetí zboží spotřebitelem do okamžiku doručení jeho odstoupení od smlouvy prodávajícímu (tzn. že 14. den od převzetí zboží musí mít prodávající Vaše odstoupení, resp. odstoupení musí být ve sféře jeho vlivu – např. bylo mu doručeno oznámení pošty o uložení zásilky). "

    Jinak já bych to i nechal být, resp. byl bych ochoten se dohodnout, ale zákazník mě svým jednáním od jakékoliv dohody odradil. Chápu, že chyba byla na obou stranách (resp. na jeho a na straně dodavatele, za kterého nesu odpovědnost), ale dle zákazníka bych měl nést všechny náklady sám, což se mi už z principu nechce.
    Dell XPS M1210 C2D T5500 1.66GHz; 3GB DDRII 667MHz; nVidia GeForce Go 7400 256MB TurboCache; Samsung Spinpoint 120GB 5400rpm 8MB SATA; Sony DVD-RW; 12.1" WXGA 1280x800...
    ...aneb nenávratně jsou pryč doby strávené u OC a 3DMarků...fňuk

  5. #5

    Standardní Re: Problém se zákazníkem

    Pokud zákazník nenapsal v jednom z emailů, že odstupuje od smlouvy, tak je jeho odstoupení neplatné, protože ho zmínil pozdě. Za důkazní materiál se ale dá považovat i emailové odstoupení od smlouvy, za předpokladu, že ho stihl do toho čtrnáctého dne.

    Takovému jednání ale příliš nerozumím. Když se stane chyba a prodejce se za ni slušně omluví, tak to pochopím a tím to končí. Tyhle malicherné spory prostě nechápu...
    E2140 w/Gemin II, P35-DS3, 2GB Vitesta 800+, 8800GTS 512, Hitachi T7250, Samsung F3 HD502HJ, Logitech G5, Logitech K300, Dell 2209WA, Corsair HX520
    Olympus E-300 + ME-1|ZD 1445|ZD 4015|Auto-Yashinon DX 50/1.7|Pentacon Electric 135/2.8 MC
    Dali 850 Red Line (Seas + Vifa) | Rotel RC-971 | 2x SPV100p+ | Onkyo SE-200 | Paolo speaker cable
    Dell D610 (P-M Sonoma 2.26GHz, 2GB DDR2, 80GB 7.2k, Radeon X300, DVDRW, BT, IrDA, WiFi, 14.1" SXGA+)
    Xbox 360 | 120GB

  6. #6
    Member
    Založen
    27.07.2003
    Bydliště
    Plzeň, Strakonice
    Věk
    42
    Příspěvky
    148
    Vliv
    274

    Standardní Re: Problém se zákazníkem

    Citace Původně odeslal Dismembered Zobrazit příspěvek
    Pokud zákazník nenapsal v jednom z emailů, že odstupuje od smlouvy, tak je jeho odstoupení neplatné, protože ho zmínil pozdě. Za důkazní materiál se ale dá považovat i emailové odstoupení od smlouvy, za předpokladu, že ho stihl do toho čtrnáctého dne.

    Takovému jednání ale příliš nerozumím. Když se stane chyba a prodejce se za ni slušně omluví, tak to pochopím a tím to končí. Tyhle malicherné spory prostě nechápu...
    Nikoliv, nemám od něj za celou dobu naší komunikace žádný email, kde by byť náznakem sdělil požadavek na odstoupení od smlouvy. Považoval jsem již tedy celou věc za uzavřenou, proto mě ten dnešní dopis celkem překvapil.

    Jinak jak by tomu bylo, kdyby to stihl do 14 dnů? To by měl na odstoupení právo, přestože nakupoval na IČ? Já si právě myslím, že ne...
    Dell XPS M1210 C2D T5500 1.66GHz; 3GB DDRII 667MHz; nVidia GeForce Go 7400 256MB TurboCache; Samsung Spinpoint 120GB 5400rpm 8MB SATA; Sony DVD-RW; 12.1" WXGA 1280x800...
    ...aneb nenávratně jsou pryč doby strávené u OC a 3DMarků...fňuk

  7. #7
    Senior Member Avatar uživatele bukva
    Založen
    23.02.2003
    Bydliště
    Brno / Mladá Boleslav
    Věk
    39
    Příspěvky
    792
    Vliv
    296

    Standardní Re: Problém se zákazníkem

    Citace Původně odeslal Hrady Zobrazit příspěvek
    V obchodních podmínkách máme uvedeno, že obrázky, které jsou uvedeny u produktů v internetovém obchodě, jsou pouze ilustrační a že chyba v popisu či v obrázku není důvodem k odstoupení od smlouvy.
    Nejsem právník, ale imho je tato podmínka nezákonná, protože rozpor mezi popisem vlastností v e-shopu a skutečností rozhodně je důvodem k odstoupení od kupní smlouvy. Ani se na to nevztahuje žádná 14ti denní lhůta, to se vztahuje na "odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu", ale on bude odstupovat od kupní smlouvy "pro rozpor s kupní smlouvou", na to má 6 měsíců (respektive měl by jako spotřebitel, u IČ nevím).

    Pokud máš tu možnost, udělal bych to jako každej jinej e-shop, vzal to zpátky a prodal levněji jako bazarový zboží. Moc na tom neproděláš, neuděláš si zlou krev a budeš mít klid.
    Myšlení zkresluje realitu.

  8. #8
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Problém se zákazníkem

    bukva: Lenze on mal popis spravny, nespravny bol obrazok a shop ma (asi ako dnes kazdy a vsetko - aj letaky z TESCA) pokec, ze obrazky maju len informativny/ilustracny charakter...
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  9. #9
    Senior Member
    Založen
    09.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Příspěvky
    1 404
    Vliv
    300

    Standardní Re: Problém se zákazníkem

    Souhlasím s bukvou, vidím to jako rozpor s kupní smlouvou (až 6 měsíců po koupi lze odstoupit v takovém případě). Nějaké disclaimery že obrázek je ilustrační apod. nic neřeší.

    U zelenýho mimozemšťana z Holešovic se lidem v případě špatného obrázku vycházelo vždy vstříc. (alespoň za dob, kdy jsem tam měl možnost působit.)

    (ano, vrácení peněz a to i ičařům, nebo někomu stačila výměna za něco jiného)

    naštvat si zákazníka a udělat z něj potenciálního pomlouvače nemá smysl, ale zvaž si to

  10. #10
    Senior Member Avatar uživatele PetrT
    Založen
    16.10.2002
    Bydliště
    Brno/Ždánice
    Příspěvky
    3 133
    Vliv
    335

    Standardní Re: Problém se zákazníkem

    Vzhledem k tomu, že se asi bavíme o cca 1000Kč, tak bych zákazníkovi vyhověl (ať je v právu či není) - takto totiž budeš mít 100% jistotu, že je věc uzavřená a ještě na tom možná u něj získáš "kladné body". Lepší než čekat kdy to začne řešit soudně a udělá ti ve svém okolí zbytečně negativní reklamu (aneb lepší je, když pomlčí o tvé ochotě, než kdyby tě všude pomlouval).

    Mně osobně by ale nenapadlo chovat se jako kretén kvůli chybnému obrázku - moje blbost, že jsem si to neověřil i jinde. Člověk, který není na netu první den se jistě s těmito případy už mnohokrát setkal a je poučen, že věřit jednomu shopu se nemá (teď to řeším u jednoho ntb - v recenzi jsou jiné fotky jak na eshopech).

    web: Apple MacMini 2018 | Intel i5 3.0GHz | 16GB RAM | 512GB SSD | Dell U2412M
    games: Intel i5-2500K@4GHz | GB Z68MA-D2H | Kingston HyperX 8GB DDR3 | MSI GTX770 Lightning | Samsung 840 EVO 120GB + Crucial MX300 525GB | Seasonic M12II 620W
    data: Intel G2020 | GB B75M-D3V | Transcend 4GB DDR3 | 4x WD RED 3TB | Ubuntu Server

  11. #11
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    44
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    327

    Standardní Re: Problém se zákazníkem

    takze ve zkratce znovu - smazal jsem si, debil, cely prispevek

    1) kupujici je s.r.o., tedy ze zakona podnikatel (zapisuje se do OR); zadna ochrana spotrebitele neprichazi v uvahu;
    2) na vas vztah se pouziji primarne tvoje VOP, nasledne obchodni zakonik;
    3) kupujici je jako podnikatel povinen k vyssi mire ostrazitosti a pece o svoje prava. nemusi se jako bezny - alias nesvepravny az debilni - spotrebitel spolehat na cokoliv, co mu prodavajici rekne/napise; pokud se spolehne pouze na vyber tiskarny dle obrazku a ignoruje spravny part number a popis tiskarny, pak se nemuze domahat dodani nespravne tiskarny;
    4) formalne bych ve smyslu vyse uvedeneho odpovedel;
    5) imho jsou sance kupujiciho u soudu vymoct odstoupeni od smlouvy velice nizke (budto by musel dokazat, ze jsi ho chtel obrazkem oklamat nebo to, ze je rozumne se spolehnout pouze na obrazek)
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Problem: LTR-52327S a vypalovanim - problem zatim vyresen
    Založil MikeD v sekci fóra Optické, přenosné a jiné disk(et)y
    Odpovědí: 1
    Poslední příspěvek: 21.01.2004, 01:36
  2. Problem s TVo GeFORCE 4 Ti4200 INNO3D + problem s overclock.
    Založil Sefino BOSSO v sekci fóra NVIDIA grafické karty
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 20.02.2003, 11:28

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •