Výsledky 1 až 25 z 30

Téma: Smart - důvod k reklamaci?

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Smart - důvod k reklamaci?

    Záruka u tohoto disku mi končí ža 2 měsíce, smart vypadá nějak takto: v příloze je fotka

    Čas na rozočení ploten neprojde..
    Raw Read Error Rate - moje hodnota 24 - cokoli jiného než 0 zálohujte
    Reallocated Event Count - moje hodnota 3 - Jakákoliv hodnota vyšší než nula značí problémy.
    Reallocated Sector Count - moje hodnota je 4.
    Ty popisky jsou z jednoho článku asi na SH.

    Chtěl bych se zeptat, zda platí hodnoty DATA nebo CURRENT.
    A pak proč když se u nějakých atributů hodnoty snižují tak je zle.
    Např: U Reallocated Sector Count mam hodnotu CURRENT 199 a THRESHOLD což bude asi nějaká hranice - 140, pod ní když to z těch 199 klesne tak bude zle?

    Díky
    Přiložené obrázky Přiložené obrázky
    Naposledy upravil Dazzle; 25.01.2010 v 20:38.
    C2D 3,4 Ghz & HD 3870

  2. #2

    Standardní Re: Smart - důvod k reklamaci?

    Já co jsem zkoušel reklamovat kdysi disk, chtěli vidět vadné sektory od win scandisku Ale to sou tak 4 roky zpátky....

    [COLOR=#FF0000] I3 12100f [/COLOLga 1700/2x 16gb / RX570 Sapphire / wd blue 500 & 1TB, Crucial BX200 - 240GB/Evga 750w semimod/ samsung dvd-rw/Spartan 3 LT fan 90@120 /BenQ VW2245Z/ Asus xonar ds sound/Win 10 Pro x64 / Net UPC a par větrniku Zalman z3 x201

  3. #3

    Standardní Re: Smart - důvod k reklamaci?

    ono to může znamenat, že jednou neproběhlo roztočení v korektním čase z nějakého (klidně vnějšího) důvodu. jestli disk plně funguje, tak záleží na blbosti prodejce, jestli to veme na základě screenu ze smartu. jinak WD má na tyhle věci utilitku (datalifeguard?), tu zase chtějí jiní prodejci, takže zkus co umí (já jí léta neviděl). každopádně když ho tam přijdeš reklamovat těsně před koncem záruky, tak pochopitelně mohou "pojmout podezření".

  4. #4

    Standardní Re: Smart - důvod k reklamaci?

    Zkusim pohledat ten prográmek, jinak sem předpokládal, že disk smartem projedou oni, určitě mají nějakou metodu. Já mam spíše strach z těch vadných sektorů, jelikož nejsou nulové a moje zkušenosti jsou takový, že s diskem to pak jde velice rychle...
    Zkusim napsat přímo do czc ale taky si myslim, že dokavad disk funguje tak reklamace bude zamítnuta.
    C2D 3,4 Ghz & HD 3870

  5. #5
    Senior Member Avatar uživatele NeMeM9aA
    Založen
    15.03.2005
    Bydliště
    Golčův Jeníkov
    Věk
    44
    Příspěvky
    1 460
    Vliv
    270

    Standardní Re: Smart - důvod k reklamaci?

    Ano, pokud se objevi realokovane sektory tak se drasticky zvysi riziko toho, ze disk zcela odejde (viz velka studie poruchovosti hdd od googlu).
    Avsak je to vicemene vlastnost disku. Dokud muze ty sektory presouvat a ma kam, tak je imho v poradku (ackoliv je teda podstatne vyssi riziko, ze odejde a tudiz se mu neda verit). Jakmile by se ale objevily "pending sectors" tedy nebylo by vadne sektory kam presouvat, tak je disk spatny a na reklamaci by to bylo.

    Jedna se ale pouze o muj nazor, nevim jak se v realnem zivote k tomu stavi vyrobci disku (potazmo prodejci).

  6. #6
    Administrátor マツダ mince Avatar uživatele Marty
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha, Sanctuary
    Věk
    43
    Příspěvky
    8 225
    Vliv
    300

    Standardní Re: Smart - důvod k reklamaci?

    Já jsem teď reklamoval dva disky z důvodu "reallocated sectors .."

    500GB Seagate 7200.10 u Mironetu - viz thread
    750GB WD 7500AAKS u RSC - mají to od začátku měsíce, prý je to teď u výrobce, snad příští týden bych to měl mít zpátky - dám info.
    CUBE> Ryzen 7 7700X + Arctic Lq Frzr III 64 GB DDR5-6000 ◦ ASUS TUF B650PLUS ◦ ASUS RTX3060 OC 12GB ◦ Kingston KC3000 2TB ◦ SS G12 GM-650 Gold ◦ Samsung S27A800 4K
    WORK> HP EliteBook 845 G9 ◦ Ryzen 5 PRO 6550 ◦ 32 GB DDR3 ◦ 2048 GB nVME SSD ◦ 14.1" 1920x1080 LED + 2x 32" Dell 4K ◦ Win11 Enterprise
    SERVER> HP ProLiant Microserver Gen8 ◦ Intel Core i5-3540T ◦ 16 GB DDR3 ◦ 180 GB SSD + 2x4 TB WD RED + 2x16 TB Toshiba ◦ 10GbE NIC
    PHOTO> Canon EOS 70D ◦ EF 70-200/4L ◦ EF-S 10-18 STM ◦ EF 50/1.8II ◦ EF-S 40/2.8 STM ◦ Yongnuo YN-568EX ◦ Tamrac 5534
    HOMECINEMA> TV Samsung UE55Q55T 55" 4K ◦ DVD Pioneer DV-310K ◦ AVR Yamaha RX-V359 ◦ SPK Dexon Allegro 5.0
    OTHERSTUFF> Mikrotik RB760iGS ◦ Mikrotik CSS610
    ◦ Mikrotik CRS326 ◦ UniFi WLAN ◦ Xerox B235 ◦ Canon PiXMA MG5350

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. důvod pro reklamaci?
    Založil Scorp v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 19
    Poslední příspěvek: 26.01.2009, 16:05
  2. Je duvod k reklamaci kdyz mys laguje?
    Založil zed v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 12
    Poslední příspěvek: 02.05.2006, 15:17
  3. [C] - cteni S.M.A.R.T. dat z disku
    Založil RayeR v sekci fóra Programování
    Odpovědí: 12
    Poslední příspěvek: 23.02.2005, 04:52
  4. WD400BB - blizi sa koniec?
    Založil Rainbow v sekci fóra Pevné disky a řadiče
    Odpovědí: 13
    Poslední příspěvek: 27.01.2004, 20:35
  5. Důvod k reklamaci?
    Založil Campione v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 06.10.2003, 10:19

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •