Výsledky 1 až 25 z 67

Téma: Subwoofer do auta

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Subwoofer do auta

    Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně výběru měniče pro tubu o průměru 20 cm, není to žádná sláva, nečekám zázraky, uvažoval jsem o ARN 165-01/4, pro tento měníč jsem vypočítal objem cca 47L. jaké jsou Vaše názory?

  2. #2

    Standardní Re: Subwoofer do auta

    Citace Původně odeslal orlando1 Zobrazit příspěvek
    Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně výběru měniče pro tubu o průměru 20 cm, není to žádná sláva, nečekám zázraky, uvažoval jsem o ARN 165-01/4, pro tento měníč jsem vypočítal objem cca 47L. jaké jsou Vaše názory?
    Asi nejses na moc spravnem foru zrovna o autosubwooferu, nicmene muj nazor - do auta se nevyplati nic bastlit formou nakupu nejlevnejsich menicu treba jako je ARN. Koupit hotovy menic od znacky, ktere maji v tomhle artiklu tradici. Jak opakuju asi po 50te, auto je specificky poslechovy prostor, kde nic co neni primarne urceno do auta a neni to praxi vyzkouseno, nehraje tak, jak by melo.
    A tuba uz do auta vhodna vubec neni, pokud chces kvalitnejsi bass (a ze k tomu stejne casem dospejes ) tak jedina cesta je subwoofer v uzavrene cio basreflexove ozvucnici. Vse ostatni je jen o tuc tuc pri otevrenych oknech a ohromovani vesnickych nanynek nudicich se na zastavce autobusu...
    Dell E6400 (P8400, 4GB RAM, 500GB 7.2k, NVidia Quadro NVS 160M, Wifi, BT, DVDRW, LED WXGA+)
    Dell XPS 1330 Red (T7300, 2GB RAM, 160 GB 7.2k, NVidia GeForce 8400M GS, Wifi, BT, LED WXGA, DVDRW)
    IBM T42 (Dothan M745, 1.5GB RAM, 160GB 5.4k, R9600, Wifi, BT, SXGA+, DVDRW)
    Nikon D90 + MB-D80, Nikon18-200VR, Nikon 80-200/f2.8, Nikon SB-900, Lowepro, Tenba, Kata, ...
    http://www.atty.cz/ - Pražský e-shop a prodejní kancelář e-cigaret

  3. #3

    Standardní Re: Subwoofer do auta

    Jak si přišel na tu litráž (většina diy výrobců beden používaj namísto slova objem pojem litráš, protože neví jestli se píše je, nebo ě)? Pro tu 165 je ideál tak 15l, jinak bude utopená a rozplizlá (začínám konečně přejímat ty hifi termíny). Osobně bych volil trochu vhodnější měnič a to ARN-226-07/4 ved 20litrech closed. Osobně s tim měničem zkušenosti nemám, ale imo je dost dobrej, řekl bych vylepšená obyč 226 o další magnet. S těma obyč zas zkušenosti mám

    Já např testoval v autě 312 - na zadních sedadlech a vpoho no bylo to slyšet fajn i venku, no ikdyž taková vytočená M42 taky nezní špatně .
    Pašák erda.

  4. #4

    Standardní Re: Subwoofer do auta

    To sem zase jednou vlezl do sekce zvuk.
    Tiktak má pravdu v tom, že auto je specifický prostor, dále už to sou polopravdy nebo spíš hlouposti.
    Autohifi, hlavně autoreproduktory, jsou čistě marketingová záležitost, výrobci uvádějí nepravdivé parametry, pokud vůbec a orientují se čistě na kýčovitý design.
    DIY má v tomto případě opravdu smysl, zmiňované TVM zcela jistě přehraje většinu stejně velkých autohifi měničů, jedno jaké značky. Sice se nejedná o výrobce, který by šel nějak kupředu - reproduktory už jsou od revoluce prakticky stejné, ale je to v této cenové kategorii jeden z mála výrobců, který uvádí pravdivé parametry. 6,5" měnič bych opravdu za subwoofer nepovažoval, chce to alespoň 8".
    Nevím, jak kvalitně zpracovaná je ta tuba, ale většinou to bývají různé "materiály" na bázi tvrzeného papíru, který se pevností dřevu moc nepodobá. Využití prostoru (kterého v autě moc nedostává) také není ideální. Postavit vlastní (nesrovnatelně pevnější) ozvučnici vyjde na pár stokorun. Pevnější ozvučnice znamená víc basů.
    K prostředí v automobilech: To se vyznačuje jako malý uzavřený prostor, do pár jednotek m3. Vlastní charakteristika na basovém konci vykazuje značný zdvih. Nebudu se tady zabývat tím proč a nač, ale prostě je to tak. Pod nějakých 120hz je v charakteristice zdvih, který do značné míry vyrovnává pokles charakteristiky repro v uzavřené ozvučnici. Není tedy až tak nutné dosáhnout co nejnižšího mezního kmitočtu, který by v autě stejně způsoboval rezonance součástí a pazvuky. Vzhledme k malému uzavřenému objemu, který otevřené okénku už moc nezmění, je naprosto nevhodné použití veškerých ozvučnic s akustickými obvody, což sou jak bassreflexy, bandpassy, tak pasivy (pozor - ne pasivní reprosoustavy). Vysvětlení důvodů proč by bylo na dlouho.
    To nám nechává akorát uzavřenou ozvučnici. Pokud repro nakonec půjde do té tuby, tak Beyma 8BR40 hůře 6B30P určitě vyhoví požadavkům do sytosti. K zakoupení jsou u firmy Dexon. Snad budou mít i 4Ohm verze.
    Pokud by si byl ochoten přitlačit s penězi a zároveň postavit novou ozvučnici, tak bych ti doporučil nějaký profi reproduktor, jehož závěsu vůbec nebude vadit drsný autoprovoz.
    Toliko stručně úvodem. Na fóru DiyFans ti rádi odpovíme.
    Naposledy upravil check; 23.09.2007 v 20:53.
    Athlon64 2800+ @CC TT SonicTower(120mm), 2x Kingmax 512 433ddr cl. 2.5(Cu+Al), Soltek SL-K8AN2E-GR (Al vsude), MSI Diamond 6600 @ 560/1160 (moded Schooner), Samsung P160gb Sata, powered on Chieftec (120mm), zdroj Chieftec 360W moded--> 120mm, IBM ThinkVision 17", MS IO, Icemat, Technics SU-V4X repas, DIY Seas L18RNX/P+27TBFC/G

  5. #5

    Standardní Re: Subwoofer do auta

    Citace Původně odeslal check Zobrazit příspěvek
    To sem zase jednou vlezl do sekce zvuk...
    Promin, urcite rozumis zakladum chovani se zvuku a jeho moznosti (ale predpokladam v mistnosti).
    Autohifi je jak opakuju specificka sekce hifi, kde plati skutecne trochu jine zakonitosti, ktere samozrejme nepopiraji akusticke vztahy jako takove, ale jsou v leccem odlisne od audia domaciho.
    Za prve - rici o vyrobcich autoaudia obecne, ze uvadeji nepravdive udaje, vykony a parametry - promin - na MYCH audiosoucastkach v aute te mohu ubezpecit, ze jsou uvadeny skutecne vystupni vykony v DIN pri urcitem napeti, pri urcitem harmonickem zkresleni a dalsich provoznich parametrech. Bude to asi tim, ze jsem volil audiocasti retezce od pomerne ronomovanych znacek, protoze pri skladani autohifi se nakupu "znackovych" a overenych veci nevyhnes, jestlize chce postavit kvalitni audiosestavu. O tom, co je napsane na vyrobcich typu Jensen a Mecosonic odnekud z trznice se nebavim, neni to proc pitvat, kazdy trochu inteligentni vi, ze zesilovac 15x15 cm prodavany v trznici za 1500,- asi nebude schopen DIN vykonu 4x1000W (jak je na nem napsano) pri 1 kHz, 1% THD...
    Mluvim ted o dosazeni skutecne KVALITNI reprodukce - a autohifiku oznacovany jako SQ, vubec nemam na mysli SPL nadsence, kde jsou jim udaje na soucastkach naprosto putna, mimo velicin jako maximalni vykon zesilovace v kW!! a maximalni tlak menice (dle kategorie i menicu). To "oblastni prebory" vyhravaji i nadsenci se subwooferama za par stovek, hlavne ze je "natlakuji" zesikem na 4kW...
    Na kycovity design se pri vyberu autoreproduktoru mozna orientuje hodne lidi, napriklad mne je uplne jedno, jak moje repro vypadaji, protoze mimo subwooferu, zesilovace, kapacitoru a par kabelu jsou stejne "zastavene" a pod original mrizkami auta, aby nebyli viditelne a nelakali nenechave spoluobcany.
    Ano, reproduktory jsou jiz od sveho vzniku prakticky stejne, (pokud pominu takove veci jako elektrostaty atd), ktere v aute stejne neuvidis, (respektive tak maximalne v kufru pri transportu z bodu A do bodu B ), ale nove technologie a materialy zarucuji naprosto odlisnou kvalitu reprodukce od starych lakovanych papiraku s magnetem (ne ze se nepouzivaji, ale je to trosku jina generace). Tedy vyznelo mi to tak, ze je v podstate jedno, jaky zvolim repro, vzdyt jsou vsechny stejne...
    Cpat do auta reproduktory typu Beyma apod., to je skutecne rada jak hrom, pokud rikam, ze do auta patri jen reproduktory skutecne urcene k provozu do auta, myslim to tak jak to rikam. Cely audioretezec v aute musi vydrzet nesrovnatelne vyssi namahu razy, otresy, teplotnimi vykyvy, vlhkosti a dalsi stresove faktory - neni to o tom - co mi hraje pekne v obyvaku, bude hrat stejne pekne v aute atd
    Ohledne "mezniho kmitoctu a rezonanci" - urcite jsi nekde neco cetl a videl ohledne toho, jakym zpusobem se skutecne profi autohifi instalace tlumi, jakym zpusobem se prave testuje na "odruseni" parazitnich kmitoctu, jak se "vymysli" co nejlepsi umisteni wooferu atd atd , tedy doporuceni "nezabyvat" se prenosem frekvenci pod 120Hz protoze budou stejne jen parazitnimi - to je skutecne usmevne. To je jako dimenzovat brzdy u auta jen na vahu maximalne dvou lidi, protoze pet jich tam jezdi jen malokdy a stejne kdyz budou naplno brzdit, tak to neubrzdi...
    Jedine, v cem s tebou plne souhlasim je, ze skutecne kvalitni sestava je idelani se subwooferem respektive lepe dvema woofery, 8" -10 " a v uzavrenych ozvucnicich, ale to je skutecne rada pro nekoho, kdo stavi svou 20tou sestavu v aute, soucastky voli z nejvyssich serii spickovych vyrobcu pro autohifi, ma auto idealne vytlumeno, reseni realizuje treba i v aktivu atd atd.
    Pokud nekdo chce jen slusneji zvukove vybavene auto, i tak do toho musi trochu investovat a je mu vetsinou pro zacatek vcelku jedno, zda si da do kufru bandpass, bassreflex nebo uzavrenku, respektive zacatecnikovi uzavrenka neda dojem objemu a tlaku bassu, tak jako slusny bassreflex, ktery umi jak lehky tlak, tak slusny primy bass.
    Nicmene proc jsem se tak rozepsal - deje se mi to tak vzdy, kdyz nekdo doporucuje zacatecnikovi produkci Dexonu ci proste neceho, co neni primarne do auta vubec mysleno ani konstruovano. Doporucuji to bohuzel vetsinou ti, co sice maji relativni zkusenosti s hifi v domacich podminkach, maji nasprtane akusticke zakony a co si jednou postavili domaci repraky ze soucastek lepsi stavebnice a ted se jim tam reprodukce libi (protoze bohuzel neslyseli sousedovi Focaly, Tannoye ci jine repracky za cenu podobnou jejich stavebnici, na kterou jsou pysni) nicmene o realizaci autohifi stavby retezce tak maximalne cetli, ale sami jej jeste nezkouseli a nemaji tudiz zadnou praktickou zkusenost...
    Promin, ale vetsinou to tak byva...
    Pokud nahodu mas v aute Beyama subwoofer ve vlastni konstrukci closed bedny a jeste se ti jeho zvukova produkce neskonale libi - pak ti doporucuju zaskocit nekam na sraz SQ autohifiku - ver mi, ze komponenty "tech znacek, co se tvari, ze jsou autohifi" jsou zvukove skutecne nekde jinde...

    PS: ohledne autohifi bych na vase forum skutecne na rady nelezl, nerikam, ze se tam nenajsou znali a nadseni jedinci pro autohifi, ale vetsinou jsem se spis mohl pocurat smichy, nez najit konstruktivni radu... Ze tam resi prave takove "bastly" je mozna pekne pro hracicky s pajkou prirostlou k ruce, ale do profi autoaudia to ma skutecne dost daleko. Par prispevku jsem precetl a na seriozni dotazy k autohifi bych se skutecne vydal na jine stranky....
    Naposledy upravil tiktak; 24.09.2007 v 00:13.
    Dell E6400 (P8400, 4GB RAM, 500GB 7.2k, NVidia Quadro NVS 160M, Wifi, BT, DVDRW, LED WXGA+)
    Dell XPS 1330 Red (T7300, 2GB RAM, 160 GB 7.2k, NVidia GeForce 8400M GS, Wifi, BT, LED WXGA, DVDRW)
    IBM T42 (Dothan M745, 1.5GB RAM, 160GB 5.4k, R9600, Wifi, BT, SXGA+, DVDRW)
    Nikon D90 + MB-D80, Nikon18-200VR, Nikon 80-200/f2.8, Nikon SB-900, Lowepro, Tenba, Kata, ...
    http://www.atty.cz/ - Pražský e-shop a prodejní kancelář e-cigaret

  6. #6

    Standardní Re: Subwoofer do auta

    Nebavím se o zesilovačích ale reproduktorech. Udávané maximální příkony některých reproduktorů jsou směšné.
    Kapacitor je k ničemu.
    Reproduktory nejsou stejné ani náhodou, samotné elektrodynamické typy se hodně vyvinuly a vznikly nové typy měničů. Nicméně v autě se zůstane kvůli omezení místa a napájení u elektrodynamických.
    Jedno, jaký reproduktor použít, opravdu není, Vybíral sem z dostupného sortimentu v Čechách a byl sem limitován maximálními financemi, které, jak jsem vycítil, nebudou vysoké.
    Uved mi nějaká odlišnosti autoreproduktorů, které je činí odolnějšími.
    8" ne PA reproduktor má rezonanci dostatečně nízko na to, aby pokles vlivem ozvučnice vyrovnával zisk malého vnitřního prostoru, takže dokud reproduktor stačí výchylkou, charakteristika je rovná.
    BR,BP do auta nepatří, to už sem psal. Closed na tom bude lépe i co se týče bezpečnosti.
    V aute snad plati nejaké jiné akustické zákony?
    Narážku na DIY si odpusť, dobře provedené hrajé lépe než kupované za několikanásobně větší peníz.
    Máš pravdu to fórum není tolik o autohifi, ale se subwooferem poradíme.
    Athlon64 2800+ @CC TT SonicTower(120mm), 2x Kingmax 512 433ddr cl. 2.5(Cu+Al), Soltek SL-K8AN2E-GR (Al vsude), MSI Diamond 6600 @ 560/1160 (moded Schooner), Samsung P160gb Sata, powered on Chieftec (120mm), zdroj Chieftec 360W moded--> 120mm, IBM ThinkVision 17", MS IO, Icemat, Technics SU-V4X repas, DIY Seas L18RNX/P+27TBFC/G

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Subwoofer k mikrosystému
    Založil al.ish v sekci fóra Zvuk
    Odpovědí: 7
    Poslední příspěvek: 13.07.2007, 16:58
  2. Subwoofer nejede
    Založil Neo v sekci fóra Zvuk
    Odpovědí: 7
    Poslední příspěvek: 19.04.2006, 16:08
  3. Pri vetsim zesileni prestane hrat subwoofer...
    Založil PhoB v sekci fóra Elektronika a bastlení
    Odpovědí: 0
    Poslední příspěvek: 18.01.2005, 20:14
  4. Genius 5.1 HT 3600W // aneb co je to subwoofer ???
    Založil Lubopp v sekci fóra Zvuk
    Odpovědí: 5
    Poslední příspěvek: 16.09.2003, 13:02

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •