Tj..ale lepsi je asi pouzit nejake specialni UV sklo, nez obycejne..nehlede na teplotni roztaznost a vlastnosti.....myslim, ze tu nekdo posilal obrazek, jak to dopadne, kdyz tam das obycejne sklo![]()
Tj..ale lepsi je asi pouzit nejake specialni UV sklo, nez obycejne..nehlede na teplotni roztaznost a vlastnosti.....myslim, ze tu nekdo posilal obrazek, jak to dopadne, kdyz tam das obycejne sklo![]()
PC: AMD Athlon 64 X2 3800+ EE, 2x 1GB DDRII800 A-Data, 120GB + 500GB, externi disk 320GB, 23" LCD Apple Home Cinema HD + 20" LCD LG L2000C-SF, Logitech Cordless MX3100, Sennheiser HD580
PDA: FSC Loox 420 + Koss The Plug + 1GB SD Transcend 80x
Photo: Olympus E-500, 14-45mm 1:3.5-5.6, 40-150mm 1:3.5-4.5 + FL-36 + 8GB SanDisk Ultra II + 512MB Kingston + Lowepro EX 160 + Tamrac
Jeste jsem nevidel "specialni UV sklo", vzdycky to byl nejakej marketingovej tah firem ze tam na to daj nalepku ze je to UV... a za druhe nevim proc by melo mit to tvoje "specialni UV sklo" jinou tepelnou roztaznost. O tech infra sklech samozrejme nemluvimPůvodně odeslal Antiloopa
Ja používam v projektoru taky obyčejné sklo a žádný problémy s ním nemám. Je asi 12cm od výbojky.
2efesak: Myslim, ze "dokonaly UV filtr" sklo neni, ponevadz jinak by se napr. slunecni bryle nedelily na ty bez UV filtru a s UV filtrem a navic jeste podle stupne ochrany pred UV zarenim na nekolik kategorii. A to uz vubec nemluvim o dalsim deleni podle toho o jake UV zareni se jedna. Psal jsi o fotografovani tak, jako ze o tom neco vis. Zcela jiste vis i to, ze i fotografove pouzivaji UV filtry pred objektivy, aby zabranili pronikani UV zareni na film a to i za cenu pridani dalsi vrstvy mezi foceny objekt a film.
A marketingove (podvodne) tahy firem zcela urcite existuji, ale rozhodne si nemyslim, ze vsechny skla s nalepkou UV jsou podvrhy, jak jsi napsal.
No nicmene jsem presvedcen, ze pokud by to UV zareni z vybojky, profiltrovane pres dve sklenene banky na vybojce, cocku-rozptylku, IR sklo a fresnelku proslo v takove mire, ze by to zasadnim zpusobem degradovalo LCDcko, tak v dobe kdy to bude poznat na funkci tohoto LCDcka uz budeme "uplne nekde jinde".
Cagos vsem
Ehm, trochu se pleteš.
1) Běžné sluneční brýle se nevyrábí ze skla, ale z plastu a ten uv propouští podstatně víc, proto se na něj nanáší ještě filtr.
2) Máš pravdu v tom, že se UV dělí na pásma podle vlnové délky (jestli jsi to tak myslel), ale sklo filtruje všechny docela dobře. Jestli se dokážeš za sklem opálit, jsi machr![]()
3) UV filtr ve fotografii funguje zcela opačně, propouští hlavně UV, fotky mají potom jiný charakter. Používá se to hlavně při focení v zimě, kdy krásně "vyleze" modrá obloha. Upřímně nevím, jak je to teď s digitály, ale citlivost klasického fotomateriálu má maximum citlivosti posunutou na spektru mnohem blíž k UV, než lidské oko.
C2D E4300 1,8@2,7GHz, Zalman CNPS7700-AlCu, ASUS P5W Deluxe, 4x512 DDR2-667, ST3160827AS 160GB + ST3160827AS 160GB + ST3120827AS 120GB, DVD-R/W LG GSA-H55L, DVD-R/W LG GSA-H12N, Sapphire X1950GT, Zalman VF700-AlCu, V2 12MB 95Mhz, HP p1230 21", SB X-Fi Fatal1ty, Leadtek Winfast TV2000 DVR3200, Cambridge SW 5.1 a tak...
- nepsal jsem o beznych slunecnich brylich, byla debata o skle. Zrovna dneska jsme byli v optice vybirat normalni i slunecni bryle s korekci a oboje maji cocky sklenene. No ale mozna to bude nejaky ten marketingovy tah, ne?Původně odeslal Wizzy
![]()
- ano, myslel jsem to tak, ale o opalovani nebyla vubec rec. Je to o vlivu na stav LCDcka. Proc to spojovat s opalovanim? To ze se nekdo za sklem neopali (respektive velmi neznatelne opali) prece jeste neznamena, ze neprojde vubec nic z onoho zareni. Ale stale asi plati, ze to na LCDcko nebude mit zadny zasadni vliv.Původně odeslal Wizzy
- v tomhle ti musim verit (take neni duvod proc ne, ze?).Původně odeslal Wizzy
Moc fotografovani nerozumim, nechce se mi vyhledavat o tom info a navic to neresi otazku skla coby temer dokonaleho UV filtru.
A jak napsal Ivosch, i s obycejnym sklem nemusi byt problemy. Mel zrejme na mysli problemy ohledne tepla, ale i tak je dobre to vedet.
CAGOS -![]()
No jiste, ale proto se pouziva sklo, ktere snese narazy teplot.
2efesak: To se sice hezky rekne, ale napriklad ten fotak co mam doma neumi ani zmenu isa.
Jinak mala technicka rada. Pokud chcete projektor zmensit, budete muset orezat fresnelky. Coz neni takovy problem, kdyz si da clovek bacha, aby neocesal pilou ty zoubky....
Hlavni problem je tu fresnelku neupatlat (staci i otisky prstu). Z te zubate strany uz to pak nedostanete. Takze doporucuji brat do ruky jen v rukavicich (treba chirurgickych, to je jedno). Piliny se daji dostat v pohode pryc steteckem (doporucuji NOVY), ale pokud se vam tam dostane najeke svinstvo, tak pocitejte s tim, ze to dolu uz nejde.
Nemusíš sa báť, určite sa to dá vyčistiť je to len obyčajne plexisklo. Ja som to už umýval aj pod prúdom vody aby som za pomoci štetca odstránil piliny, ono ak tam necháš odtlačok prstu a ten pripečieš žiarovkou potom to bude už iná kávaPůvodně odeslal Locke
K tým sklam ja používam jedno zakalené bližšie k lampe a jedno nezakalene o 1cm ďalej a nesťažujem si teplota sa o dosť znížila
skôr špekulujem ako to čo najlepšie odvetrať . Myslím že šetriť LCD aby my vydržalo 20rokov nemá v dnešnej dobe význam
![]()
• Intel Pentium D 2.66GHz 533 MHz FSB 2x1MB L2 Cache • 2 x 1Gb/800MHz DDR2-Dual • ASRock 4CoreDual-VSTA 1066FSB • GeFORCE 6800 • WD 250GB HDD SATA2 - MAXTOR 6Y 160GB 7200 rpm • HABU-Razer PRECISION • TOSHIBA DVD-ROM SD-R5112 - H2H - hack firmware • EPSON GT-7000/Photo/USB Scanner • LCD NEC MultiSync 1760NX BlackSilver • AVerTV Box5 Live 1024x768 • CANNON 350D + TAMRON AF 70-300mm F/4-5,6 + SOLIGOR 30DA- PANASONIC FZ-10 ( 12 X OPTICAL ZOOM-MOIS ) •
Moje zkusenost je takova, ze proud vody tam zanechal akorat dalsi fleky, po te, co to uschlo.
tak pouzite lieh .. alebo destilku ..
| intel i3 12100f | noctua NH-U12F | asus TUF Z690-plus | kingston 32GB 3600 | gigabyte RTX2070 super
| samsung SSD 860 EVO 250GB | wd 20earx | benq cosi 27"| logitech G600 | microsoft X6
| seasonic S12-430 | diy acrylic ikea kallax case
| “The future is already here—it is just unevenly distributed.”
On neni problem vycistit tu hladkou cast. Ale z te zubate to proste poradne nedostanes.Původně odeslal SajmoN
Fresnelky bych omýval asi nejprve vodou s nějakým saponátem ,potom opláchnout proudem vody ,následně destilkou (vodivost do 4 mikro S) a na závěr čistým isopropylem (nebo jiným čistým akoholem určeným pro analysu). V každém případě je třeba zjistit ,někde mimo, jestli použité rozpouštědlo povrch fresnelky neatakuje .Bude – li na flašce rozpouštědla označení PA ,NEZANECHÁ zádné skvrny.Jinak myslím,že by měla v podstatě stačit kvalitní destilka ,dobře opláchnout ,ocákat a nemělo by zůstat nic co by mohlo dělat nějaké mapy.
Když jsem rozebíral profi projektory právě za účelem vyčistění ,bylo všude spousta prachu navzdory 5mm molitanu jako filtru před větráky.Byly to projektory ,které pracovaly ve školách a když spravuji monitor ze školy a stejně starý z bytu ,nedá se úroveň zaprášení vůbec srovnat (téměř o řád vede domácnost).
Snad jen jeden člověk se tady o tom zmínil ,že celý ten aparát (fresnelky – LCD) je prostě lapač prachu , zvláště je-li přítomen koberec.Všichni to mají fungl nové ,takže povídání o prachu se zatím řadí mezi nedůležité ptákoviny ,ale čistění prachem zanesené fresnelky se může ,jak vidno ,stát noční můrou.
Ve svém projektoru to chci udělat, tak ,že vytvořím v přední části projektoru dvojité dno (z 2mm modelářské překližky),které bude ústit spodem do prostoru mezi LCD a zadní fresnelku. Na toto fiktivní dno pak umístím ventilátor (ventilátory) v mém případě starý dobrý mezaxiál-celolit .Vzduch nasávaný ventilátorem z přední části bude do ní vstupovat přes papírové automobilové filtry (asi do Škodovky) ,které snad na bocích přední části nebudou vadit paprsku.
Jirka
nebude nekdo z okoli plzne objednavat fresnelky na 15" ?
No by mozna stalo zato fresnelku dat mezi dve skla, po stranach zatavit a byl by klid. Takovy sandwich by se snadno cistil....
Jeste otazka, zda by to nesnizilo svetelny output (preci jen 4skla.....)....
sklo by stačilo z jednej strany a zataviť, majú aj 2mm hrubé sklaPůvodně odeslal Locke
![]()
• Intel Pentium D 2.66GHz 533 MHz FSB 2x1MB L2 Cache • 2 x 1Gb/800MHz DDR2-Dual • ASRock 4CoreDual-VSTA 1066FSB • GeFORCE 6800 • WD 250GB HDD SATA2 - MAXTOR 6Y 160GB 7200 rpm • HABU-Razer PRECISION • TOSHIBA DVD-ROM SD-R5112 - H2H - hack firmware • EPSON GT-7000/Photo/USB Scanner • LCD NEC MultiSync 1760NX BlackSilver • AVerTV Box5 Live 1024x768 • CANNON 350D + TAMRON AF 70-300mm F/4-5,6 + SOLIGOR 30DA- PANASONIC FZ-10 ( 12 X OPTICAL ZOOM-MOIS ) •
Uctive pozdraveni...
resim tu problem s obrazem (uz je to nejakej ten den tak su uz nasr....)
kdyz dam vsechny soucastky tak, jak si myslim, ze by to melo byt, tak je vysledek takovej:
http://sweb.cz/peet.phantom/IMG_8229.jpg
(stred ostry, kraje rozmazane, rohy tmave)
/pro porovnani print screen: http://sweb.cz/peet.phantom/prntscr.jpg /
kdyz prohodim fresnelky tak je vysledek takovej:
http://sweb.cz/peet.phantom/prohozene%20fresnelky1.jpg
(stred ostry, kraje rozmazane, nafoukle jak akvarko...)
fresnelky sou z izzoteku - focale 214/326
objektiv z izzoteku - varifocale 310x360mm
(lcd - benq)
tady je par obrazku jak to je v bedne:
http://sweb.cz/peet.phantom/celek.jpg
http://sweb.cz/peet.phantom/celek2.jpg
http://sweb.cz/peet.phantom/celek3.jpg
http://sweb.cz/peet.phantom/lampa.jpg
jinak vzdalenosti mam:
stred lampy -> 1. frsnel - 214 mm
1. fresnel -> LCD - 19 mm
LCD - > 2.fresnel - 52 mm (tady hodne zkousim a fur to posunuju dopredu, dozadu)
2. fresnel -> objectiv - 326 mm
zkousel sem snad uz vsechno - zameneni fresnelek, ruzne vzdalenosti, otoceni objektivu atd...
(pro zlepseni obrazu jeste vrazim za reflektor misku, bednu zevnitr nastrikam na cerno a dam tam kondensor, ale to vsechno az vyresim tu ostrost a tmavost obrazu)
toto forum uz mam precteny mockrat a nikde sem nenasel jak to vyresit, ale jestli to tam nekde je, tak se omlouvam... (kdyztak prislusny link, thx)
dik za rady a napady![]()
Tak na tvym miste bych v prvni rade resil svetelnost => Musis hnout predevsim 1. fresnelkou, ta ti zajistuje rovnomernost podsvetleni. Tady bych zvolil stav var 2 (to akvarko), podsvetleni vypada OK.
Ted budes resit to akvarko => 1. fresnelka uz je OK, sviti to rovnomerne po cely plose => hejbat budes fresnelkou c2 aby nebylo akvarko (vic se tomu blizi varianta 1).
Pokud to nepujde uplne doladit (jako ze nepude), musis hnout s displayem + !! fresnelkou 1 !! zaroven => jejich vzdalenost musi bejt stejna jako pri doladeni podsviceni. Na umisteni lampy ti ted moc nemusi zalezet, dulezitejsi je obraz.
Az doladis obraz, tak teprv muzes doladit umisteni lampy do ohniska fresnelky c.1. Tohle by nemelo mit velkej vliv na kvalitu (rovnomernost) podsviceni, ale jen na kvantitu => jas.
!! ohlidej si estli nejsou fresnelky prohnuty !!
IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami. -- Francois La Rochefoucauld
Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.
No, taky mas ten reflector pekne daleko. Dej ho blize lampe, aby byla kousek pred jeho ohniskem.
koupil jsem tento objektiv - co myslite uspeji a pujde to s nim15"LCD
http://www.volny.cz/rallye/objektiv.jpg
f=30cm
koupil jsem ho u Skody v Praze
2 Jezevec + Locke:
Diky za tipy. Zni to rozumne, tak doufam ze to pomuze...
Dalsi moznost je, ze mas blbe objektiv. Ten varifocal ma mensi svetelnost, mozna prave to orezava okraje. Skus ho dat blize/dale....
Mimochodem, akvarkovy efekt (i kdyz je fresnelka naprosto rovna, je trosku na delsi strane obrazu porad videt) se da ostranit lehkym prohnutim fresnelky smerem od lcd (fresnelka blize objektivu).
A lepsi osvit kraju se da docilit lehkym prohnutim fresnelky smerem k lampe (fresnelky blize lampe).
Trosku jsem s tim experimentoval a obraz se da vazne zlepsit. Tedka cekam na vetsi fresnelky, skusim to jeste uvest v praxi.
jak dlouho muze prumerne zrucnemu uzivateli zhruba trvat stavba projektoru?
jak dlouho na poprve a potom dalsi kusy?
zdravim.
urcite, jak uz tu bylo zmineno pridavej postupne jednotlive prvky smerem od vybojky. nejprve samotnou vybojku bez zrcadla + 1. fresme musi ti dat na vzdalene zdi ctvererec stejne velky jako fresnel (LCD) a rovnomerne osvetleny. ted zkus pridat zrcadlo za vybojku. mela by se zvetsit svetelnost toho ctverce, ale musi byt zase rovnomerna.
potom pridas lcd,druhy fresnel a objektiv do ohniska 2.fr jestli to bude mit potom tmave rohy a s jednim fresnelem je to tmave nemelo, tak je to objektivem. zkus objektiv jeste otocit, protoze z kazde starany ma jine ohnisko. ohnisko objektivu by melo byt umisteno na povrchu LCD. david
zalezi na tom jaky ten projektor ve vysledku chces. jestli to udelas ze stareho meotaru a PS1, nebo pouzijes velky objektiv, 17"lcd atd. bedna taky neni za darmo, nejaky dalkac, tv box ja bych rekl ze to vyjde na nejakych 2500-30000 podle toho jak moc dobry ten projektor budes chtit. prodavat by se to asi nedalo, protoze aby ti nekdo zaplatil praci tak by to muselo stat jednou tolik a to si uz kazda radeji koupi profi projektor.Původně odeslal cipis
trva to zase podle toho, pro jak narocnou stavbu se rozhodnes. jestli to bude z papirove krabice, nebo tak ze placnes na meotar lcd, tak asi tak hodinu.
az na to ze sa pytal ako dlho to trva a nie kolko to stoji OMFG
| intel i3 12100f | noctua NH-U12F | asus TUF Z690-plus | kingston 32GB 3600 | gigabyte RTX2070 super
| samsung SSD 860 EVO 250GB | wd 20earx | benq cosi 27"| logitech G600 | microsoft X6
| seasonic S12-430 | diy acrylic ikea kallax case
| “The future is already here—it is just unevenly distributed.”
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)