Ja pouzivam roverscan optima 155. S ffc jsem si dost uzilPůvodně odeslal Xander
![]()
Jinak foto samozrejme udelam, ale jeste to chci dodelat, vcera jsem jen zapinal abych vedel jak to funguje a tak. Pocitam, ze behem dneska/zitrka/nedele to bude.
Ja pouzivam roverscan optima 155. S ffc jsem si dost uzilPůvodně odeslal Xander
![]()
Jinak foto samozrejme udelam, ale jeste to chci dodelat, vcera jsem jen zapinal abych vedel jak to funguje a tak. Pocitam, ze behem dneska/zitrka/nedele to bude.
to dd
Prosím tě, pomalu s kámošem začínáme stavět projektor, zaujaly mě ty fresnelky a objektiv z toho lumenlabu na 15" lcd . Máš nějaké zkušenosti s tímto obchodem? Jak provádíš platbu? Kartu bych použil nerad. Pošleš peníze v obálce?
Dík Seky.
Vrčící tlumivku je třeba stáhnout (pokud to jde) ,v opačném případě doporučuji vsunout ji do pevného plastového pytlíku.Objem mezi Tl a pytlíkem minimalizovat stažením gumičkami (popř. jinak )a potom zalít epoxi bezbarvým dvousložkovým lakem.Nechal bych to asi 1-2hod při pokojové teplotě nasáknout ,potom otřít ,okapat a nechat uschnout (zpolymerovat) někde v teple na topení (aspoň 24hod).Bude-li vrčet i potom (málo pravděpodobné), věnoval bych ji nepřátelům.
Stále čekám na fresnelky a rád bych vyplnil čas alespoň stavbou bedny,budu mít objektiv F=300mm ,ale je mi jasné , že vložená fresnelka zkrátí o něco oniskovou vzdálenost objektivu.Chtěl bych proto požádat ty ,kterým to už funguje kolik mají vzdálenost objektiv - LCD a přední fresnelky ,ať to nemusím s hrozným klením celé předělávat.
Jirka[/b]
2drajik:
Ja jeste mezi lampu a prvni fresnelku davam uv/ir filtr, pujde tam podstatne mene tepla a je to mnohem setrnejsi k lcd.
2locke: vsak v tom nakresu tam ma temperovany sklo, ktery uz asi propusti jen zanedbatelny teplo... (imho)
jinak ten vetrak dam asi ve vysce lampy v pripade tohoto obrazku dolu tak, aby sel vzduch rovnobezne s lampou (ne se svetelnym tokem) a naproti (v pripade tohoto obrazku nahoru) dam jen nejakou mrizku. pak dam jeste jeden asi pod LCD a nad LCD taky jen nejakou mrizku... (jo lampa je 250w)
Snad to tak bude stacit.
On ho dava az k fresnelce, ja ho davam kousek od zarovky. Ve vznikle komore mam 12cm vetrak, co tlaci pres filtr studeny vzduch, ve stene s uv/irf filrem je dole dira a u zarovky je dalsi 12cm vetrak, co tahne horky vzduch ven.
On sice filtr nepropusti primo teplo, ale ohreje se od komory se zarovkou a bude pak ohrivat fresnelky a lcd svoji teplotou. Proto to davam blize a honim vzduch tam.
Imho to udela slusny "komin", takze by nemel byt problem. Dneska to snad dodelam, tak uvidime.
2drajik: Kdyz takle zaliju tlumivku do epoxidu, nebude se prehrivat?
Tak jsem zkousel u meho 5" lcd projektoru objektiv 150mm v kombinaci s brylovou cockou -3D s tim co mam ten f=300mm jsem nemnel ostre rohy obrazu.
Vysledek je docela dobrej.
http://mujweb.cz/Pocitace/projektor/ctvrta/ctvrta.html
Ta prvni fotka je focena z ruky tak je nepatrne maznuta.
Pak jsem jeste zkousel pridat ten kondenzer zatim jsem ho drzel jen tak v ruce pred vybojkou a musim rict ze to je hodne znat. Takze ho tam zkusim zakomponovat.
J.
Je mozne misto prvni fresnely s ohniskem 220 pouzit s ohniskem 330(326) melo by to lepe osviti rohy. Lepsi treba pro pouziti 17"LCD??Původně odeslal Locke
Jinak bych chtel poradit jaky pouzit objektiv. Druha fresnel ma ohniskovou vzdalenost 330(326) a Objektiv bych chtel pouzit Triple 300 z Izzoteku. Nebo je lepsi vzit Triple 345??
Nebo zkratit ohniskovou vzdalenost od LCD k objektivu.
Muze te mi nekdo poradit?
Jeste bych se zeptal. Je lepsi mit dva privody proudu
1)na vybojku
2)na LCD
nebo je lepsi mit jeden
1)na vybojku a LCD dohromady
Jak se resi napajeni vetraku ty jsou prece na 5V nebo 12V??
Diky
Tlumivku zelej bez obav,vzduchové mezery a bubliny mají bezkonkurenčně nejhorší tepelnou vodivost.Má-li se nějaké vynutí doře chladit musí být co nejkompaktnější (co nejméně vzduchu).Nelze pochopitelně dát trafo do formy , zalít pryskyřicí a očekávat že vzniklá kostka se nebude uvnitř zahřívat .Prostě nechat nasáknout ,klidně až hmota začne houstnout a potom nechat okapat .Položím to pak na plastovou tašku (něčím podloženou) na topení a za hlasitých protestů manželky to tam nechám den - dva vyschnout.
Jirka
2drajik: Jasne chapu, ale moje tlumivka je defakto zelezna kostka, nemuzu se dovnitr poradne dostat, takze ty plechy uvnitr asi nezaliju.
Jinak jedna zkusenost, rozptylka z izzotecu, ktera se dava tesne za lampu, aby bylo svetlo vsude rovnomerne a nebyly tmavsi rohy, je sice fajn, ale lampa z jancy je dost tlusta (philips), takze se neda dat dostatecne blizko, aby fungovala jak ma. Takze bez ni to paradoxne sviti lepe. Takze bud ji pouzit na 7" projektor, nebo sehnat osram lampu, je o dost hubenejsi.
Jakou výkonově nejslabší HQI použít na displej 15". Někdo to tady popisoval, ale ten příspěvek už tu není.
Rozptylka která se dává k lampě.Čtu to už určitě podruhé ,takže se nejedná o překlep, docela mě to překvapuje ,protože si neumím představit jak může tato soustava s rozptylkou fungovat.Když vezmu kulové zrcadlo a do jeho středu umístím hořák výbojky a pak toto celé posunu do ohniska fresnelky (cca 220mm od hořáku) – získávám světlo z úhlu ohnisková vzdálenost /průměr fresnelky. Jestliže mezi výbojku a fresnelku vložím spojku ,tak aby jí pomyslný světelný kužel právě opisoval (asi jako bych ji položil do trychtýře ) ,vznikne nové ohnisko ,které bude blíž než to původní.Přiblížením ohniska dojde k zvetšení úhlu a tím lepšímu využití světla výbojky.Čím bude spojka mohutnější tím větší bude zmíněný úhel ,limitovat to může přiblížení ohniska až se čočka dotkne výbojky.Otázkou je samozřejmě jak se projeví špatné vlastnosti tlustých (opticky mohutných) čoček v kondezoru?
Sám to chci udělat tak ,že výbojku umístím do středu jakési naběračky (120mm) a“odhado-výpočtem“ 57 mm před hořák čočku F asi 300mm (120mm od číňanů).
Jirka
2drajik: Ta cocka je tam znacena jako kondensor
![]()
Myslím že toto je tvoj problémPůvodně odeslal drajik
(plynule si si zmýlil spojku a rozptylku)
Bez rozptylky (nie spojky...) bude svetlo vychádzať z lampy v kuželi, kde stred bude osvietený silnejšie, ako okraje (svetlo k okrajom ubúda z druhoumocninou vzdialenosti medzi žiarovkou a bodom na povrchu LCD a okraje LCD sú od žiarovky viac vzdialené ako stred).
Ak použiješ rozptylku, tak sa svetelný kužeľ rozloží rovnomernejšie (zníži sa množstvo svetla dopadajúce na stred LCD a zvýši sa osvetlenie okrajov...) - to všetko samozrejme za predpokladu, že tá rozptylka bude mať správne hodnoty, ináč sa môže stať, že nevhodná rozptylka to celé iba zhorší![]()
▌SILENT PC ▌Athlon TB 2100+ @ 200x11, PrimeStable ▌Zalman CNPS7000A-Cu & Tt Copper Shim & AS Céramique ▌Abit NF7-S 1.2, NB Zalman ZM-NB47J, SB passive ▌512MB TwinMOS 333 @ 400, 11-2-2-2 ▌Sapphire R9600PRO VIVO @ 477 core, 716 RAM, cooled by Athlon box cooler & Papst ▌WDC800JB ▌Maxtor 30GB ▌NEC ND-3500A ▌Yamaha CRW2200E ▌400W Maxpower - add fan control&monitor & Papst ▌NeonLight case & Papst ▌LCD 4x20, LCD 2x8 ▌4xFan & 8xTemp. controller ▌21\" CRT monitor ▌A4tech infra mouse ▌Microsoft Multimedia Keyboard ▌Samsung ML1520 laser printer ▌
jak tu spojku spočítam, takovou jaka by mi vyhovovala?
Vyrobí mi to v optice? Mam vybojku E40 ktera ma pruměr něco mezi 4,5-5cm nemam to přesně změřené. Fresnely mam z izzoteku, u vybojky mam ten s ohniskem 214mm a střed vybojky mam zhruba 210mm, mužu tu vybojku posunout dal.
Problem ted mam se stinama, ktere mi obraz směrem doleva děla.. Takove duchy. http://www.pc.borec.cz/stiny.jpg
myslim že všechny věci mam v ose. zajimave že to děla jenom jednim směrem doleva.. kdyby to byl odraz od lamina dřevotřisky tak to bude na všechny strany ne? zkoušel sem to i bez reflektoru, s ohlym plechem, děla to pořad..
http://www.pc.borec.cz/soubory/stavba.html tady mam fotky jak vypada moje bedna, kdyby někoho něco napadlo..
-- N2PAP-Ultra, AMD XP Barton @3200+ 2.21 Ghz 11x200, @vodni chlazeni ,2x256 MB Ram cl2,5, Sapphire ATI 9600xt, Seagate 160Gb ATA 100, 7200RPM, 8Mb cache, DVDR-RW sony, CDRW, Genius 5.1 Home Theater 3600W, CASE modded Big Tower, EL 550W silend, AOC LCD LM721A
-- Notebook HPx9020, Celer M1,3 ghz, 256mb, DVD,15 LCD, wifi
-- www.pc.borec.cz a forum www.pc.borec.cz/4um
IMHO to sú odrazy vo vedení. Prekontroluj VGA kábel k projektoru (zrejme si použil nejaký príliš dlhý kábel s nevhodnou impedanciou). Ak môžeš, skús prepojenie cez DVI (digitálne). Otestuj to s krátkym káblom. Skontroluj kábel od konektora k doske displeja (vnútri projektora).Původně odeslal PCborec
Každopádne toto nieje problém v optike, ale v elektronike.
BTW: tie tiene máš doprava, nie doľava
EDIT: ad rozptylka - buď sa spoľahni na to, že v tom sete z issoteku je to správne vypočítané alebo sa pozri o pár strán dozadu, máš tam odkazy na kalkulátory pre výpočet optiky...
▌SILENT PC ▌Athlon TB 2100+ @ 200x11, PrimeStable ▌Zalman CNPS7000A-Cu & Tt Copper Shim & AS Céramique ▌Abit NF7-S 1.2, NB Zalman ZM-NB47J, SB passive ▌512MB TwinMOS 333 @ 400, 11-2-2-2 ▌Sapphire R9600PRO VIVO @ 477 core, 716 RAM, cooled by Athlon box cooler & Papst ▌WDC800JB ▌Maxtor 30GB ▌NEC ND-3500A ▌Yamaha CRW2200E ▌400W Maxpower - add fan control&monitor & Papst ▌NeonLight case & Papst ▌LCD 4x20, LCD 2x8 ▌4xFan & 8xTemp. controller ▌21\" CRT monitor ▌A4tech infra mouse ▌Microsoft Multimedia Keyboard ▌Samsung ML1520 laser printer ▌
Muze mi nekdo poradit co zvolit za objektiv??
Od LCD budu mit fresnel s onhiskem 330 k Objektivu.
Je lepsi zvolit Objektiv 300mm nebo 345mm (z izzoteku). Popripade jaky??
Diky vsem
To záleží na tom, aký veľký chceš mať obraz (pri rovnakej vzdialenosti stena - projektor ti tie dva objektívy urobia rôzne veľký obraz / viď výpočet o pár strán vpredu...).Původně odeslal Xander
▌SILENT PC ▌Athlon TB 2100+ @ 200x11, PrimeStable ▌Zalman CNPS7000A-Cu & Tt Copper Shim & AS Céramique ▌Abit NF7-S 1.2, NB Zalman ZM-NB47J, SB passive ▌512MB TwinMOS 333 @ 400, 11-2-2-2 ▌Sapphire R9600PRO VIVO @ 477 core, 716 RAM, cooled by Athlon box cooler & Papst ▌WDC800JB ▌Maxtor 30GB ▌NEC ND-3500A ▌Yamaha CRW2200E ▌400W Maxpower - add fan control&monitor & Papst ▌NeonLight case & Papst ▌LCD 4x20, LCD 2x8 ▌4xFan & 8xTemp. controller ▌21\" CRT monitor ▌A4tech infra mouse ▌Microsoft Multimedia Keyboard ▌Samsung ML1520 laser printer ▌
Takze to nezalezi na ohniskove vzdalenosti fresnelky??Původně odeslal PeterM
Da se rict ze cim vetsi objektiv treba 345mm tak tim mohu pouzit vetsi vzdalenost od platna k projektoru??
Je lepsi pouzit mensi objektiv a mensi vzdalenost k platnu nebo vetsi objektiv a vetsi vzdalenost k platnu pro zhruba stejnou uhlopricku??
Nebo je to na vyslednem obraze jedno?
PCborec- nejprve k těm duchům – připomíná mně to situaci kdy jsem měl nepřizpůsobený dlouhý kabel k monitoru .Zkus cvičně na konec svého kabelu (asi dlouhého) připojit jiný monitor a uvidíš co to udělá.Opravdu se mi to připadá jako elektrický problém (teče tam kolem 100MHz) ,tak bych se pokusil nejprve toto vyloučit.
Možná že ten můj pokus s čočkou (spojkou 120mm od číňanů)skončí ostudným fiaskem ,ale i já snad jednoho dne budu mít fresnelky z izzoteku a tak jsem se snažil to s nimi a s HCI250 navrhnout.Nemám tady papír kde jsem to počítal ,ale vycházel sem možná z příliš odvážného předpokladu. Vzal jsem element čočky na jejím obvodu a ze známého ohniska a poloměru čočky ,spočítal úhel lomu (pro toto místo) .Dále jsem předpokládal ,že přijde-li do tohoto místa paprsek v jiném úhlu dopadu (od fresneky) zalomí ho tento element čočky stejným úhlem.No a tak mi nakonec vyšlo u té zmíněné čočky (F=300mm) ohnisko 57,3mm.Vůbec se neurazím ,když mi někdo odpoví ,že je to úplně blbě a že se to počítá správně zcela jinak (proto myslím existuje tato konference).Já jenom neměl chuť oprašovat maticovou teorii výpočtu soustavy čoček.
Co se týče toho co napsal PeterM ,nepletu si spojku s rozptylkou (obojí jsem už vyráběl).To co píšeš o osvícení primární fresnelky platí když tam ta fresnelka není.Pak je pravda ,že střed je přesvícený a okraje tmavé.To důvod proč se tam dává čočka (v tomto případě freslelka) a zdroj v ohnisku (ideálně bodový) zaručuje rovnoměrný světelný tok celou plochou čočky.To je charakteristická vlastnost parabolické čočky (kulová je pouze aproximace)stejně tak parabolického zrcadla, které tam mimochodem lze také dát. Kde jej však vzít (bylo by určitě lepší) jeho průměr by musel být úhlopříčka LCD.
Jirka
Prave kvuli takovym problemum jsem shanel 15" s dvi. Sice ffc, ale ocividne se to vyplatilo, zvlast az to bude pouzivane v praxi na nejake dlouhe prodluzce.
2PeterM: diky za radu, bylo to opravdu tim kabelem.. Měl jsem tam orig.2m prodlužku + takový tenký 3m ktery ktery to dělal..
-- N2PAP-Ultra, AMD XP Barton @3200+ 2.21 Ghz 11x200, @vodni chlazeni ,2x256 MB Ram cl2,5, Sapphire ATI 9600xt, Seagate 160Gb ATA 100, 7200RPM, 8Mb cache, DVDR-RW sony, CDRW, Genius 5.1 Home Theater 3600W, CASE modded Big Tower, EL 550W silend, AOC LCD LM721A
-- Notebook HPx9020, Celer M1,3 ghz, 256mb, DVD,15 LCD, wifi
-- www.pc.borec.cz a forum www.pc.borec.cz/4um
Takze to nezalezi na ohniskove vzdalenosti fresnelky??
udava se vztah L > ffresnel <2fobjektivu jinak jsou v obraze rusive body
Je to uvedeno v tom Beamer doku.pdf co tady byl odkaz.
Je to vztah pro vzdalenost objektivu od 2fresnel.
Takze pro fresnel f300mm muze byt f objektivu od 150mm do 300mm a vice,horni hranice neni omezena.
J.
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)