Výsledky 1 až 14 z 14

Téma: ATI a 256MB pamet - budou to vyzadovat hry v nejblizsi dobe?

  1. #1

    Standardní ATI a 256MB pamet - budou to vyzadovat hry v nejblizsi dobe?

    ahoj,

    rad bych Vas pozadal o radu co se tyce graficky karty ATI.
    Premyslim o koupi a s fora tady jsem se rozhodl pro ATI Radeon 9800PRO 128MB od Sapphire...

    Ted jsem cetl jeden clanek ze vetsina novych her - viz. Far Cry pro plne vyuziti detailu by byla idealni na grafice s 256MB a ze takto do budoucna to bude u kazd hry...

    Samozrejme nechci dat na clanek,nechci tu rozvadet ze cena 128 respektive 256MB je nekde jinde a kdybych porad cekal ze si nikdy nic nekoupim...

    Jde mi o to, jeslti kdyz ted koupim 128MB verzi, napr. FCry na P42.8HT, 1GB ram pojede na ULTRA HIGH a zda s prichodem novych her - Doom3, HF2-zajimave ze se vzdy uvadi tyto dve a jine nE nebudu nucen a nejen ja sahnout na 256MB verzi...

    Diky

  2. #2

    Standardní

    doplneno: az ted jsem se poradne podival na cenu Sapphire Radeon 9800XT s 256MB a ta cena je opraaaavdu nekde jinde pomalu jednou tak draha jako 128MB verze...
    s prichodem nove ATI se asi cena moooc nezmeni....
    ach jo

    v tom pripade mi prosim reknete kdo mate 9800PRO 128MB jak jste spokojeni a zda vam beha vse, nebo alespon vetsina na max. detaily...

    diky

  3. #3

    Standardní

    DooM III i HL2 rozhodne nevyuzijou 256 MB graficke karty tim si bud jistý !!!

    Např. benchmarky v UT 2003 se 128MB vs 256 MB vyjdou se stejnýmy výsledky ! Jen tak mimochodem na DooM III alphe s ATI R9800 Pro s 128/256 MB jsou taktez stejne !!
    DooM III PC: AMD X2 6400 [16x210] 3360 MHz, standard Vcore 1,35 + cooling Zalman 9500Cu 1200ot. --> 32/47C !!! MSI | 6GB DDR800 Corsair CL4 | MSI 7950GT 512MB[xxx/xxx | Celkem 2TB | Chieftec 560W | Case:Tuning AOpen H700A + ZALMAN ZM-MFC1 - 6xFan 80x80 | 3DMark 2001SE: xxxxx Marks | Win7 Ultimate 64bit | Notebook IBM ThinkPad X31 | www: http://www.fataldoom.bloguje.cz/ | Record: Abit KG-7 Noname DDR266 133@172 Opteron146@3050 MHz

  4. #4
    Senior Member Avatar uživatele Hladis
    Založen
    11.10.2003
    Bydliště
    Varnsdorf
    Věk
    47
    Příspěvky
    534
    Vliv
    271

    Standardní

    Též si myslím ,že to s 256 pamětí nebude tak žhavé (možná příští rok). Například Far Cry Ti na 100% pojede na High detaily. Nenech se obalamutit těmito marketingovými plky.
    PC1=Gigabyte P35-DQ6/C2D E8400@4GHz/WD5000AAKS+WD Raptor 74+150Gb/Gigabyte 460GTX/2xTwin2x2048-6400=4GB/X-Fi Fatality/Samsung SH-S183L/Fortron Epsilon 700W/NEC 20WGX2/HecoVicta500+Marantz
    PC2=DFI LP Ultra-D/AMD64 X2 4400+/Raptor 36Gb+WD2500KS/Palit 460GTX/Twinx2048-3500LLPro/DVDRW LG GSA-4160B/Fortron 500W/Comaq S710/Audigy2
    PC3= Abit AV8/ AMD64 3000+@266x9=2400/Seagate 160GB+WD 120GB/Sapphire X800Pro@XT TOXIC /2x512Mb A-DATA 566/Audigy 1/AOC 17" 7A+/DVDRW LG GSA-4120B/Fortron 350W
    PC4= Soltek 75DRV5 KT333/AMD 1700+@2000+/2x256Mb Kingmax 400/3Dfx Voodoo 5500/SB 128 CT4700/Maxtor 40GB/DVD Asus E616/EVER 250W

  5. #5
    Junior Member
    Založen
    07.05.2003
    Bydliště
    Brno a občas HK
    Příspěvky
    57
    Vliv
    270

    Standardní

    s tim co mam v podpisu mi FarCry chodi na max detaily pri 1024x768 naprosto v pohode, taze bych se toho nebal. Di do 128MB aspon usetris lovaky
    Intel Pentium M 1.6GHz/725 Dothan, 512MB Ram ... support by ASUS

  6. #6

    Standardní

    Citace Původně odeslal FatalDooM
    DooM III i HL2 rozhodne nevyuzijou 256 MB graficke karty tim si bud jistý !!!

    Např. benchmarky v UT 2003 se 128MB vs 256 MB vyjdou se stejnýmy výsledky ! Jen tak mimochodem na DooM III alphe s ATI R9800 Pro s 128/256 MB jsou taktez stejne !!
    o Doom III se psalo textury zaberou přes 170MB video paměti, ale nebylo napsáno při jakém rozlišení. Far Cry 256MB video paměti nevyužije při 1024x768, ale pokud by se zaplo FSAA6x a Aniso 16x v 1600x1200 tak bych si tak jistý pak už nebyl.
    ASUS Rampage II GENE + Intel i7-920 @ 3.8 GHz + Noctua NH-U12P SE1366
    6GB RAM OCZ Intel Extreme XMP 1600MHz / Gainward Geforce GTX470 SLI
    1x30GB SSD OCZ Vertex Turbo (system) / 2x30GB SSD OCZ Vertex RAID 0 (games)
    23.6" Acer GD245HQBID + 3D Vision / PSU Nexus RX-8500 850W / Asus OC STATION

  7. #7
    Junior Member
    Založen
    07.05.2003
    Bydliště
    Brno a občas HK
    Příspěvky
    57
    Vliv
    270

    Standardní

    Ja jedu 1024x768 pri FSAA4x(tam se da nastavit x6 ) a Aniso 16x a zatim to staci na Far Cry na 1600x1200 nemam monitor
    Intel Pentium M 1.6GHz/725 Dothan, 512MB Ram ... support by ASUS

  8. #8
    Member Avatar uživatele Pavelka
    Založen
    22.02.2003
    Bydliště
    Klášterec nad Ohří
    Věk
    55
    Příspěvky
    212
    Vliv
    275

    Standardní

    R9800-128Mb bohatě stačí,spíš je důležité,aby jsi měl na novější hry dostatečnou RAM min.-512Mb,později asi 1024.
    Intel Core i3-4330 Haswell, ASUS B85M-G Intel B85, A-DATA XPG V1.0 8GB (2x4GB) DDR3 1600, Sapphire R7 260X 2GB GDDR5 OC, Seagate Barracuda 7200.14 1TB, DVD-RW Asus DRW-24F1ST, Seasonic SSP-450RT 450W (80+Gold), ENERMAX Hoplite ST ECA 3260 White + okno + 3x 120 mm a 2x 140 mm Enermax T.B.APOLLISH (3x blue 2x red), 19" V7-N96DN-Diamondtron, Win7 HP 64bit.

  9. #9
    Senior Member Avatar uživatele svaca
    Založen
    21.02.2003
    Bydliště
    Praha Řepy/Horní Počaply
    Věk
    48
    Příspěvky
    2 748
    Vliv
    305

    Standardní

    128 Mb IS ENOUGH ! Don´t worry...

    Problem je jiny ....
    Dohral jsem Far Cry, BattleField Vietnam a koukal jsem na DOOM III a problem je jinde....

    Pokud chtete hrat BEZ cuknuti (ne pod 50 FPS) tyto hry, tak na ne proste nestaci nic ..... )) A na vyhlazovani zapomente ...

    Minimum je R9800XT a 1G pameti, spise 1.5 G (to se Far Cry nacital jak blazen .... )

    Testoval jsem tyhle tri tituly na ruznych sestavach a tak a za ty penize co stoji R9800Pro, R9800XT a FX5950Ultra je vykon v novych hrach UBOHY ....
    Primarni problem vydim v programatorech, hovada, co serou na vse, hlavne optimalizace, vsera jsem byl parit Call of Duty, Far Cry hrat nemuzeme, protoze 80 procent lidi na to nema HW ....

    Tohle vse ceho jsme svedci je pouze utok na penezenky, bezte si koupit NV40 a R420, jinak si nezahrajete, to je jejich heslo ....

    Rozdil ve hrach na PS1 v letech 1995-2000 je fatalni, zlepseni o 300 procent ... Proste z konzole vytahly maximum ....

    Ale k cemu je mi moje karta, ktera umi vse, kdyz vyhlazovani atd, vyuziju pouze ve starych hrach (quake, UT2003) a nebo i v novych, OPTIMALIZOVANYCH UT2004 a Call of duty Jo....

    Proste nove hry prinaseji UZASNOU grafiku, ale za jakou cenu .... Vcera jsem videl Far Cry na 1G Celeron, 384 MB SD RAM, GF4MX460, vse bylo na minimum a docela to bezelo, ale bylo o 500 procent HNUSNEJSI, nez na mem kompu .....

    BF Vietnam jsem zkousel dnes, ale s 512 MB RAM to proste nejde ..... mam si koupit 1G, nebo radsi rovnou 3G Za 20000 KC....
    Atari Falcon030,Phantom accelerator,CT63@MC68060@75Mhz,256 MB TT-RAM,14MB STRAM,SCSI HDD,50kHz sound,LAN,VGA 16bit,FreeMiNT+N.AES2.0
    Atari 1040 STe - game machine :-)
    Atari 800XE - game machine also :-)
    MacBook Pro Unibody v5,3 2.66GHz, 8GB DDR3, 9600MGT, Snow Leopard
    PlayStation 3 40GB + XFPS RATE UP adapter

  10. #10
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele sisi
    Založen
    24.02.2003
    Bydliště
    Auckland, NZ
    Příspěvky
    2 176
    Vliv
    294

    Standardní

    Zapnutie anisotropickeho filteringu nema v podstate ziaden vplyv na velkost pouzitej VRAM. AF zoziera poriadne fillrate (a scasti aj memory bandwidth pri castych lookupoch do mipmap textur - vacsina z nich bude ale zrejme cachovanych, takze tento hit nebude az taky velky).
    Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.2GHz (8 * 400MHz) @ 1.3V with Zalman CNPS9500 AT @ 1800RPM, ASUS P5B Deluxe/WiFi, 2x1GB Corsair Twin2X PC2-6400 DDRAM @ 400MHz (4-4-4-12) @ 2.1V, Leadtek 8800GT 512MB, WD Caviar SE16 250GB, Asus DRW-1608P3S, Creative SB Audigy Value, Logitech X-230 speakers, Enermax Liberty 400W, 2x120mm Thermaltake case fan @ 1800RPM, Thermaltake Aguila black case, HP LP2065 LCD, Logitech MX400

  11. #11
    Junior Member
    Založen
    07.05.2003
    Bydliště
    Brno a občas HK
    Příspěvky
    57
    Vliv
    270

    Standardní

    Citace Původně odeslal svaca
    Minimum je R9800XT a 1G pameti, spise 1.5 G (to se Far Cry nacital jak blazen .... )
    jj, muzu potvrdit ze narust z 512 na 1GB i 1,5GB je pri vyhlazovani hodne znat
    Intel Pentium M 1.6GHz/725 Dothan, 512MB Ram ... support by ASUS

  12. #12

    Standardní

    Keekus:
    Mozno nevyuzijes celych 256 MB ale nad 128 MB urcite takze ja by som dnes (alebo radsej o par mesiacov) urcite isiel do 256 MB ale otazka je ci kupovat dnes grafiku ked su na prelome nove karty. Napr. v max payne 2 som si nemohol nastavit take rozlisenie ake som chcel (+ nejake to af a fsaa) lebo som mal malo video pamati (na tom co mam dole). Ale ak by som kupoval DNES tak GF FX 5900 XT 128 MB (neviem ci sa 256 varianty vobec robia) pretoze to ma dnes dobru cenu.
    HW pre Doom3 a HL2 by som nekupoval dnes ale az ked budem mat tu hru na stole, ktovie kedy budu a ak to bude povedze o pol roka tak to bude zase ina ponuka. Ide o to, ze kedy a naco sa HW kupuje.

    FatalDooM:
    Mas doma final Doom3 alebo HL2? Testy v UT2003 - prilis vseobecne... vo vysokom rozliseni + af a fsaa je spotreba pamate ovela vyssia. Test kde sa vyuzije pod 128 MB VGA pamate bude samozrejme rovnaky a neobjektivny pre tento ucel.

    sisi: AF ma poziadavky na video RAM, aj ked nie velke ale napr. pri spominanom max payne 2 to bolo myslim max + 30 MB k nejakemu beznemu rozliseniu. Kto ma tu hru este nainstalovanu tak si moze skusit ist aj najvyssieho nastavenia a napise mu to kolko to potrebuje - teda okrem tych co maju 256 MB na VGA lebo im to pojde.


  13. #13
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele sisi
    Založen
    24.02.2003
    Bydliště
    Auckland, NZ
    Příspěvky
    2 176
    Vliv
    294

    Standardní

    Citace Původně odeslal ace
    sisi: AF ma poziadavky na video RAM, aj ked nie velke ale napr. pri spominanom max payne 2 to bolo myslim max + 30 MB k nejakemu beznemu rozliseniu. Kto ma tu hru este nainstalovanu tak si moze skusit ist aj najvyssieho nastavenia a napise mu to kolko to potrebuje - teda okrem tych co maju 256 MB na VGA lebo im to pojde.
    No, uprimne, MP2 nemam, takze naozaj netusim, co si to tam do tych extra 30MB pcha... a ci ich aj naozaj pouziva. Fakt je ale ten, ze sucasna implementacia AF (ci uz ATi, NVIDIA, ...) nevyzaduje dokopy ziaden extra priestor vo VRAM (maximalne hovorime o niekolkych desiatkach byte na trojuholnik - napr. slope informacia a z nej vyplyvajuci maximalny pocet samplov v pripade angle dependant AF od ATi). Skratka, tie pamatove poziadavky su absolutne smiesne... AF je len druh filteringu textur, teda nejaky recept ako ziskat isty pocet samplov z textury (a jej mipmap) a blendnut tuto informaciu do vysledneho pixelu. Zjednodusene povedane, rozne druhy texture filteringu vyzeraju takto:
    Point - 1 sample
    Bilinear - 4 point samples v ramci jednej mipmapy
    Trilinear - bilinear na dvoch susednych mipmapach
    Aniso - nejaky pocet (zavisi na HW, konkretnom trojuholniku, atd...) bilinearnych alebo trilinearnych samplov
    Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.2GHz (8 * 400MHz) @ 1.3V with Zalman CNPS9500 AT @ 1800RPM, ASUS P5B Deluxe/WiFi, 2x1GB Corsair Twin2X PC2-6400 DDRAM @ 400MHz (4-4-4-12) @ 2.1V, Leadtek 8800GT 512MB, WD Caviar SE16 250GB, Asus DRW-1608P3S, Creative SB Audigy Value, Logitech X-230 speakers, Enermax Liberty 400W, 2x120mm Thermaltake case fan @ 1800RPM, Thermaltake Aguila black case, HP LP2065 LCD, Logitech MX400

  14. #14

    Standardní

    Citace Původně odeslal sisi
    Citace Původně odeslal ace
    sisi: AF ma poziadavky na video RAM, aj ked nie velke ale napr. pri spominanom max payne 2 to bolo myslim max + 30 MB k nejakemu beznemu rozliseniu. Kto ma tu hru este nainstalovanu tak si moze skusit ist aj najvyssieho nastavenia a napise mu to kolko to potrebuje - teda okrem tych co maju 256 MB na VGA lebo im to pojde.
    No, uprimne, MP2 nemam, takze naozaj netusim, co si to tam do tych extra 30MB pcha... a ci ich aj naozaj pouziva. Fakt je ale ten, ze sucasna implementacia AF (ci uz ATi, NVIDIA, ...) nevyzaduje dokopy ziaden extra priestor vo VRAM (maximalne hovorime o niekolkych desiatkach byte na trojuholnik - napr. slope informacia a z nej vyplyvajuci maximalny pocet samplov v pripade angle dependant AF od ATi). Skratka, tie pamatove poziadavky su absolutne smiesne... AF je len druh filteringu textur, teda nejaky recept ako ziskat isty pocet samplov z textury (a jej mipmap) a blendnut tuto informaciu do vysledneho pixelu. Zjednodusene povedane, rozne druhy texture filteringu vyzeraju takto:
    Point - 1 sample
    Bilinear - 4 point samples v ramci jednej mipmapy
    Trilinear - bilinear na dvoch susednych mipmapach
    Aniso - nejaky pocet (zavisi na HW, konkretnom trojuholniku, atd...) bilinearnych alebo trilinearnych samplov
    zaujimave, dik za info

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •