-
Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
hm, ta svetelnost skiel nic moc, asi dan za velkost :)
ale s tou 7-14/4 to bude pecka na vylety do hor, ak kvalita skla bude taka ako obdobne zuiko a velkost mensia :) (len co ak bude podobna cena :) )
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tak dobré sklo to nebude, ale taky bude citelně (imho řádově) levnější :) .
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
Sinpa
Myslíš SSWF od Olympusu? :)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Jo :D Oly jsem nikdy nějak nezkoumal a díky Jirkovy (no-X) vím že Sigma má taky nějaké "sklo" před čipem :)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tak to prozkoumej, lepšího systému doteď není ...
DPR preview: http://www.dpreview.com/Previews/PanasonicG1/
Citace:
Původně odeslal
Sinpa
Nevím, proč fotí s m4/3 na f/13 ...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
jan555
Tak to prozkoumej, lepšího systému doteď není ...
Nevím, proč fotí s m4/3 na f/13 ...
Prozkoumám.
Třeba ten objektiv není do f/13 dost ostrý :D
Edit: http://www.dcresource.com/news/newsitem.php?id=3794
Citace:
Lenses coming in 2009 include: F4.0, 7 - 14 mm, F1.7, 20 mm, and F4.0-5.6, 14 - 140 mm OIS
Supports regular FourThirds lenses via the optional DMW-MA1 adapter
http://www.dcresource.com/images/new...08/dmw_MA1.jpg
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Zajímavé je, že na m4/3 objektivu není logo Leica, ale Lumix. Dosud jsem si toho na žádném jiném objektivu nevšimnul
ad f/13 - jedině snad proto, aby ukázali, že je možné clonit víc, než s EVF, které obvykle končí na f/9-11...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Max clona u Panasonic 14-45mm f/3.8-5.6 ASPH Lumix G VARIO MEGA O.I.S má být f/22.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Prolouskal jsem dpreview.com a jsou z tohohle kousku docela nadšení (já teda taky :) ). Uvidíme, jak na tom budou seriové kusy a nasazená cena.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
Sinpa
Třeba ten objektiv není do f/13 dost ostrý :D
Na f/13 všechny objektivy na 4/3 trpí (více nebo méně) difrakcí.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
http://panasonic.net/pavc/lumix/syst...ery/index.html
Panasonic G1 + Lumix G 14-45mm f/3.8-5.6 ASPH VARIO MEGA O.I.S
1/400, f/13, ISO 100
http://panasonic.jp/dc/gallery/sample/g1/P1000752.JPG
Panasonic G1 + Lumix G 14-45mm f/3.8-5.6 ASPH VARIO MEGA O.I.S
1,30s, f/5,1, ISO 200
http://panasonic.jp/dc/gallery/sample/g1/P1020138.JPG
Panasonic G1 + Lumix G 14-45mm f/3.8-5.6 ASPH VARIO MEGA O.I.S
1/320, f/13, ISO 100
http://panasonic.jp/dc/gallery/sample/g1/P1000744.JPG
Panasonic G1 + Lumix G 14-45mm f/3.8-5.6 ASPH VARIO MEGA O.I.S
1/200s, f/5,6, ISO 100
http://panasonic.jp/dc/gallery/sample/g1/P1000869.JPG
http://www.abload.de/thumb/zmirrorboxside-lgim9.jpg
http://www.imaging-resource.com/PRODS/DMCG1/DMCG1A.HTM
Je to dual-core :)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Nevím jak vám, ale mně se tyhle samply líbí víc, než ty z A900 :D
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Začínám mít intenzívní pocit, že jednou vidím něco, co je v některých ohledech tak dobré, jak si všichni vymysleli a v některých i lepší.
Doporučuji projít fotogalerii všeho oznámeného (objektivy jsou prototypy): http://www.digitalcamera.jp/
Ty objektivy jsou slušně malé a předpoklady co udělá absence retrofokálu se naplňuje - 7-14 je radikálně menší než 4/3 ekvivalent (tahle kombinace na m4/3 je úžasná) a 20/1.7 je snad nejmenší objektiv, jaký jsem kdy viděl: http://www.digitalcamera.jp/html/Hot.../20mmF17-L.jpg , dokonce i 14-140 vypadá rozumně velký a to přitom mají ty objektivy OIS (aneb pokud Oly použije stabilizaci sensoru, měly by být jejich objektivy menší).
A imho zcela zásadní je tohle:
Citace:
Původně odeslal DPR
The good news is that - even in the prototypes we've tried - Panasonic's engineers have kept true to their word; the focus is not only astonishingly fast for a contrast detect system; it's easily as fast as any conventional SLR in this class. And unlike even most mid-range SLRs you get 23 area auto AF and the ability to place a single AF point almost anywhere in the frame - and that's before you throw in Panasonic's remarkable subject tracking AF and Face Detection. I'm not convinced it's quite as good in continuous focus as it is in single shot, but until we've got a final production model I'll just say that Panasonic seems to have overcome the main problem currently associated with using live view on an SLR; focus speed.
Osobně jsem nečekal, že se jim tohle může povést, ale i video ukázka tomu odpovídá (poslední na stránce): http://www.dpreview.com/previews/panasonicG1/page10.asp
Takže vypadá, že skutečně budeme mít možnost koupit si za rozumné prachy relativně malý foťák s výměnnými objektivy, výstupem zrcadlovek, rychlým AF, výborným EVF i LCD, podporou RAWu, s paticí blesku, prakticky nehlučný, atd. Zatím nevidím snad nic (tedy mimo problematické kompatibility většiny objektivů 4/3 s AF m4/3, ale to imho moc důležité není), co by tomu chybělo :o .
Jsem zvědavý, jak bude vypadat alternativa od Oly, ale pomalu začínám psát Ježíškovi :D .
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Teď jsem si všiml, že 14-140 má vyznačenou min. ostřící vzdálenost 0.3 metru :o . Pokud je to pravda, tak je tím rovnou (a to dost slušně) spláchnuté i makro ...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
no-X
ad f/13 - jedině snad proto, aby ukázali, že je možné clonit víc, než s EVF, které obvykle končí na f/9-11...
Imho to ma prozaickejsi a o dost jednoduchsi dovod. Studiove svetla. Pri f11-f13 sa dosahuju lepsie farby a kontrast a aj ked to nie je idealne pre objektiv/fotosustavu, bezne sa to v studiu pouziva.
Inak tie sample su uplny brutus, co do per pixel detailov.
Som velmi zvedavy na vyssie iso :o
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Před časem jsem se díval na nějaké testy a překvapilo mě, že různé produkty Panasonicu měly různě inenzivní low-pass filtering (nebo snad i odlišný debayering?), což mě přivádí na myšlenku, že Panasonic zřejmě stále hledal ideální kompromis mezi ostrosti a artefakty. Vypadá to, že to přináší první ovoce. Hodně také dělá dobrá optika, ale pořád je vidět, že na tom má vysoký podíl dodatečné doostření - viz fotka s mečem, kde je slušně ostrá rukojeť (kresba v jasové složce), přičemž kresba pochvy (která vychází spíš z barevné složky) je slabší.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
vyzera to super, ale viac som zvedavy na maly kompakt do vrecka. dufam, ze nieco take predstavi oly aj panasonic na photokine :) ...hmm, ale aby si panasonic ubral z predaja lx3? takze uz asi len oly :)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Podle reakcí DPR v diskuzích to vypadá, že jsou G1čkou skutečně nadšeni a dovolují si i docela divoké příspěvky (alespoň na můj vkus a vzhledem k tomu, že je to pre-production sample), viz např.:
Citace:
Původně odeslal DPR, Andy Westlake
Now all we're hoping is that Panasonic can deliver the goods on their new-generation 4/3 sensor; if they do, the G1 may make all of the DSLR manufacturers really quite worried.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Honzo, narazil jsi nekde na ocekavanou cenu a launch date?
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Vidíš :) . Dostupný by měl být v listopadu a odhadovaná doporučená cena má být cca $700 v USA a cca EUR 700 v DE.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
jan555
Vidíš :) . Dostupný by měl být v listopadu a odhadovaná doporučená cena má být cca $700 v USA a cca EUR 700 v DE.
Diky, cena mi prijde ok. Vypada to, ze na novy fotak pockam do listopadu. :wink:
edit. karmu ti dat nemuzu.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Americká cena pro Evropany je super, evropská není nízká - pokud se ale reálně v krámech dostane někam kolem EUR 550, bude to bezva.
Jinak nejpozději na Photokině bude celkem najisto ještě alespoň jedno tělo a pár nových objektivů od Oly, tak pak uvidíme zase víc.
btw: je to sice předčasné, ale po začátku dostupnosti na krámech doporučuji aspoň chvíli počkat, sice to budou mít dobře promáklé, ale každá úplná novinka má mouchy (teda ono má vlastně všechno své mouchy) a bude potřeba vědět, jaké jsou tady ...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tady je rozsáhlá galerie (včetně fullsize fotek) ilustrující reálnou velikost G1: http://www.flickr.com/photos/audiobl...7607245255351/
EDIT: a ještě jedna, v které je toho spousta - včetně řezů tělem a objektivy, fotky G1 s 45-200, ale i 4/3 Leicou 25/1.4 přes adaptér, atd.: http://dc.watch.impress.co.jp/cda/ds...9/12/9209.html
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Aby nebylo srandy málo, v roce 2009 přijde LMC-G1HD schopný natáčet HD video ...
Foto HD verze (+ mikrofony před paticí blesku): http://www.digitalcamera.jp/html/Hot.../12/G-HD-L.jpg
AVCHD logo a vlastní record čudl na video zezadu: http://www.digitalcamera.jp/html/Hot...2/G1-086-L.jpg
Jen v tom Panasonic (zřejmě z důvodu potřeby co nejrychlejšího uvedení na trh) nadělal hned na startu trošku bordel ...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Na idnesu nazvali G1 kompaktem... :rolleyes:
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Ten clanek je otresnej ve vsech ohledech...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Nazvání kompaktem je myslím velice trefné, ale opravdu jsou tam některé dost zavádějící až komické pasáže:)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Q&A with Panasonic over the G1: http://fourthirdsphoto.com/G1/05.php
Zajímavé věci tam jsou ...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
"České" živé zkušenosti: http://technet.idnes.cz/revolucni-fo...6_tec_foto_nyv
Článek imho opět nekvalitní, ale zajímavé (a veskrze velmi pozitivní) postřehy tam jsou a dokonce i předpoklad ceny v ČR ...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tak ještě k dotazu ke kompatibilitě stávajících objektivů s CDAF - zástupci Olympusu na Photokině údajně prohlásili, že v okažimku uvedení jejich m4/3 těla budou dostupné nové firmwary pro všechna Zuika a ta budou CDAF tím momentem podporovat.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tady je DPR rozhovor s Panasonicem ohledně G1: http://www.dpreview.com/news/0810/08...cinterview.asp
Mj. potvrzují, že G1-HD s HD objektivy bude podporovat AF při natáčení videa a objektivy budou mít novou clonu.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
škoda, že grip není trochu hlubší... už FZ30/50 mi připadala jen tak-tak
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Prvni nastrel evropskych cen z nemeckych eshopu:
http://www.idealo.de/preisvergleich/...panasonic.html
Kit s objektivem 14-45 tam zacina na 750 eurech, takze tech 700 eur co psal Honza, bude asi opravdu platit.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Zaktualizované a doplněné preview na i-r: http://www.imaging-resource.com/PRODS/DMCG1/DMCG1A.HTM
Komplet test samply z produkční G1: http://www.imaging-resource.com/PRODS/DMCG1/DMCG1A7.HTM
V preview jsou i operační časy a myslím, že na CDAF si vede v rychlosti ostření G1 opravdu slušně, na nové PDAF v současných zrcadlovkách ale nemá. JPEG engine se mi zdá trochu divný, rozlišení tam ale je imho dost dobré, ale i z JPEGu se mi zdá, že opět díky velmi slabým filtrům na snímači (které se projevují jinde), RAWy asi není stále čím schopným otevřít ...
První ceny v ČR (oehling) jsou 17K za kit a 24K za dz kit, dostupnost cca polovina listopadu.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tak jsem dneska G1čku krátce zkoušel, letmé postřehy:
- tělo i seťáky jsou kvalitně postavené a povrchová úprava plastu je příjemná (jakoby měkká, sametová)
- úchop je lepší, než jsem čekal - je to malé, ale jinak dobře vyřešené
- AF je ve slušném světle VELMI rychlý a spolehlivý, odpovídající zrcadlovkám
- AF je ve slabším světle citelně slabší než u DSLR, připomíná kompakty
- objektivy jsou při ostření zcela neslyšné, tohle jsem ještě neviděl - prostě se mi nepodařilo slyšet žádné zvuky ani s uchem u objektivu
- z hledáčku mám (ale jako uživatel zrcadlovky, nemohu porovnávat s aktuálními EVF) smíšené pocity - je rozhodně velký a má vynikající rozlišení (obraz je zcela hladký), je asi také rychlý, přesto tam ale zpoždění je a ve slabším světle hodně šumí. Šokovaly mě barvy mimo realitu, ale zpětně jsem si uvědomil, že na to má zřejmě vliv aktuální nastavení WB
- hlavní displej jsem extra nezkoumal, ale přišel mi velmi dobrý
- barevné varianty vypadají naživo mnohem lépe než na fotkách, ostatně jako celý foťák i objektivy
Hrál jsem si s tím jen chvilku a rozhodně je to velmi sympatický foťáček a pro hodně lidí to bude ten správný kompromis. Tipoval bych, že uživatelé kompaktů/EVF budou asi hodně nadšení, pro uživatele zrcadlovky je to složitější. Jinak když jsem to měl v ruce, tak mi cena nepřipadala být vůbec přemrštěná, působí to hodně kvalitně.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Na flickru jsou už hromady fullsize samplů a taky různých porovnávaček: http://www.flickr.com/search/?q=Panasonic+G1
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Test seťáku na SLRGear, solidní výsledky na takového cvrčka: http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1227/cat/69
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Full-review i-r: http://www.imaging-resource.com/PRODS/DMCG1/DMCG1A.HTM
G1čka dopadla velmi, velmi dobře (z mého pohledu až nad očekávání dobře).
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tak podle Canon Rumors už i Canon připravuje na 2010/2011 možná něco obdobného: http://www.canonrumors.com/2008/11/1...l-in-2010-cr2/ . Otázka je, zdali je to jen EVF verze zrcadlovky, nebo nový mount.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tak to telátko není podle SLRgear testu žádná sláva: http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1226/cat/69
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
G1čka se prodává velmi dobře, přesto mě překvapilo, že v Japonsku stačilo těch několik týdnů prodeje na to, aby se G1 dostal na 16. místo v prodejích DSLR s sharem 1,4%, viz: http://www.akihabaranews.com/en/news...this+Year.html . Panasonic bude asi spokojený, rozhodně víc než se svými "úspěchy" s opravdovými zrcadly.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Na Amazon.com je G1 v rámci DSLR na 45. místě. Btw: na 44. místě je SD14 :D
http://www.amazon.com/gp/bestsellers...2?ie=UTF8&pg=2
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
To jsou statistiky úplně k ničemu ... Je tam šílená duplicita - podle kitů, barev, názvů, čehokoliv. Mimo toho jsou tam zamíchaná i EVFka. Stejně tak G1 je tam několikrát.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
EVF jsou tam dvě ze 100 položek - Casio Exilim a Sony H10. Vlastně čtyři - G1 je taky EVF.
Na těchto statistikách je vidět, která těla se nejvíce prodávají samostatně, která v setu, případně s jakým sklem... Že nevyjadřuje přesně to, co v ní hledáš zrovna ty, nemusí znamenat, že je k ničemu :-)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
no-X
Že nevyjadřuje přesně to, co v ní hledáš zrovna ty, nemusí znamenat, že je k ničemu :-)
I kdybych si myslel, že stejné tělo ve dvou setech jsou dvě různá těla, tak si můžu těžko myslet, že stejné tělo ve dvou barvách jsou dvě různá a ještě míň, že stejný set jeden s kartou a druhý bez jsou jiné sety, natož foťáky. Tahle statistika je dobrá tak možná pro nákupní oddělení amazonu / obchodů, ale o čem vypovídá pro zákazníka, to tedy nevím.
Jakou základní informaci pro příklad získáš z toho, že na 13. místě je tohle: http://www.amazon.com/Nikon-D60-Digi...e=UTF8&s=photo a na 26. místě tohle: http://www.amazon.com/Nikon-Digital-...e=UTF8&s=photo ? Já jen tu, že je ta "statistika" úplně k ničemu a taky že vůbec nechápu, k čemu je tobě, nebo komukoliv jinému. Ale když v ní vypovídající hodnotu vidíš, proč ne, není proč bych se s tebou o takové hlouposti dál dohadoval.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Myslím, že statistika z amazonu mi není k ničemu míň, ani víc, než tobě statistika prodejů v Japonsku :)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
jan555
Tak zpátky na stromy - Photozone stáhnul test 14-45 a teď uveřejnili re-test a důvody k tomu jsou víc než "zajímavé":
Citace:
Původně odeslal Photozone
The initial test of the lens produced invalid results - less so because of the lens but because Panasonic asked Adobe to apply automatic corrections to RAW images (under the hood that is). These modifications corrected most of the problems with respect to distortions, CAs as well as vignetting but they also caused a reduction of the field-of-view and a deterioration of the resolution figures (because the image is stretched here). However, the PZ tests are about the principal lens performance and not the performance after (excessive) post-processing thus we'll be using RawTherapee for these tests. Finally it is not guaranteed that these corrections are also performed on other/future micro-4/3 bodies and users could also prefer RAW-converters other than ACR/Silkypix.
Link: http://www.photozone.de/olympus--fou...onic_1445_3556
Pro P&S amatéry je to asi prima, ale pokud je to pravda, tak se domnívám, že to Panasonic trochu přehnal. Zajímavé je to tak jak tak.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Adobe (na základě požadavku Panasonicu) při konverzi z RAWu prováděl určité korekce optických vad/vlastností na míru objektivu. Tzn. že při konverzi byla redukována distorze, barevná vada a vinětace.
Autor testu tedy recenzi postavenou na základě těchto výsledků smazal a vydal novou, kde vychází pouze z fyzických vlastností objektivu bez softwarových korekcí vad.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Jednoduše řečeno byly při konverzi z RAWu aplikovány určité filtry a korekce, o kterých uživatel nevěděl, ani je jinak nenastavoval.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
G1-HD alias GH1 je tu :-)
Panasonic DMC-GH1 brief hands-on
Citace:
PMA 2009: We've been lucky enough to get a brief look at Panasonic's new HD video-capable DMC-GH1 Micro Four Thirds camera, and have put together a short hands-on report detailing the changes from the DMC-G1, and specifically how the camera's new video functionality is supported.
http://www.dpreview.com/news/0903/09...gh1handson.asp
http://www.dpreview.com/news/0903/09...umixdmcgh1.asp
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Uvidíme, jaká bude cena - pokud dobrá, tak se bude prodávat jak houska na krámě (imho bude ale o hodně dražší než G1). Zajímavé je
Citace:
Původně odeslal DPR
The other big news about the GH1 is its new sensor, which is not the same as that seen in the G1. With 14Mp total resolution, the camera can shoot at four different aspect ratios (4:3, 3:2, 16:9 and 1:1) with a similar angle of view and effective pixel count of around 12Mp, by using different portions of the sensor in a similar fashion to the DMC-LX3.
Preview GH1 z LetsGoDigital: http://www.letsgodigital.org/en/2165...ix-gh1-review/
Hodně zajímavé sklíčko je m4/3 7-14: http://www.dpreview.com/news/0903/09...onic7-14mm.asp (otázka je, co kvalita)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tak jsem se asi nespletl, předpoklad německých EU cen:
1. DMC-GH1 kit s 14-140 - EUR 1.550
2. 14-140 - EUR 900
3. 7-14 - EUR 1.250
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tak co je mi známo, tak žádné dosavadní sklo Panasonicu (ať už jako Lumix brand, nebo Leica) se mezi sračky neřadilo. Nečekal bych výjimku...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Neříkám "sračka", ale stávající dvě Panasonic skla na m4/3 žádné hvězdy zjevně nejsou, alespoň ve srovnání s 4/3 určitě ne.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Tady je krásná ukázka, jak se liší v přístupu k poměru stran a výslednému rozlišení G1 a GH1 ...
http://i.pbase.com/g3/31/496031/2/10...9.KqVXPE2I.jpg
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Forbidden
You don't have permission to access /g3/31/496031/2/109862819.KqVXPE2I.jpg on this server.
???
EDIT: chm su lama, diky za kopnuti
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
berraneck
Forbidden
You don't have permission to access /g3/31/496031/2/109862819.KqVXPE2I.jpg on this server.
???
copy&paste
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Na DPR je velmi zajímavý rozhovor s Ichiro Kitao z Panasonicu: http://www.dpreview.com/news/0903/09...cinterview.asp . Imho rozhovor obsahuje překvapivě přímé odpovědi na některé věci, mj. zajímavé také u diskutovaných korekcí objektivů:
Citace:
Původně odeslal DPR
So when you're designing a lens now you're designing it partly optically and partly digitally?
Yes. Of course we work closely with the lens engineers. But Leica doesn't allow us to use digital corrections, so that's why there are no Leica lenses for the Micro G system. But of course, we have a plan with Leica as part of the roadmap.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Korekcie objektivov - vsak to robi napr. aj D300. Koriguje CA a tusim ze aj sfericke skreslenie - minimalne pri foteni do jpegu a vie to aj capture NX2.
Inak ten GH1 vyzera mooooc pekne - to by bol idealny fotak pre mojho otca :) s nejakym 28-120/150 sklom po prepocte.
EDIT: tak aj ta 14-45 by stacila a 20/1.7 pancake je cool :-)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Začíná to být velmi zajímavé. Nokton 35/1.2, 40/1.4, nebo Sonnar 50/1.5, to už jsou opravdu lahůdky, které si člověk na zrcadlovce nevychutná...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
To aby člověk nevěděl, co dřív kupovat. Pokud by tohle "MF lákadlo od Panasonicu" mělo větší čip, aby se daly efektivně využít i širší skla, tak bych neváhal ani minutu :)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
GH1 high-ISO samply: http://www.flickr.com/photos/lemonso...57617193381917
Cena setu s 14-140 v ČR je 37.790,-- ...
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
A tady ještě video sample v HD se Zuiky 50-200SWD, 50/2.0 a PL 25/1.4: http://www.youtube.com/watch?v=mZ8YVKcMEQA
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
jan555
Cena setu s 14-140 v ČR je 37.790,-- ...
Při poloviční ceně by se našli lidi, kteří by o něm mohli začít uvažovat... :rolleyes:
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Oni se najdou i za tohle, musíš to brát primárně z pohledu videa, ne fota. Pak to smysl dávat začne. Nebo by alespoň mělo, to musí potvrdit lidé, kteří se videem baví - o kolik je to lepší, než DSLR s videem a imho by to mělo být díky výbavě o hodně lepší. Pro lidi, kteří fotí, je to imho o ničem (ti tu mají G1).
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Právě, že G1-HD měla být zajímavější i z hlediska focení - novější čip, delší seťák... Pro koho je primární video a podružné focení, tomu líp sedne kamera, která je imho pro tyhle účely ergonomičtější, optimalizovanější a pár fotek s ní taky jde udělat.
Doufám, že se G1-HD za současnou cenu nebude prodávat a přiměje to Panasonic k rozumější cenové politice.
Měl jsem dojem, že Panasonic ukončil vývoj řady FZ kvůli tomu, že s malými čipy neměl prostor pro zlepšování kvality výstupu a snižování šumu. S 4/3 DSLR skončil proto, že s výrobními náklady nemohly nahradit řadu FZ, a proto se Panasonic pokusil zkombinovat kvalitu výstupu DSLR s cenou a rozměry FZ.
Jenže teď to vypadá, že ačkoli jsou výrobní náklady nižší, cpe se Panasonic do cenových relací ještě nad úrovní původních DSLR. Za stávající ceny je imho přínos pro zákazníka nulový a krom uživatelů zblblých marketingem si to fakt těžko někdo koupí. Až (jestli) bude cena na polovině, změním názor.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Obávám se, že to chápeš fakt špatně. Nemusíme diskutovat o tom, které zařízení "má být" na video a které na foto, v tom se shodujeme. Část trhu se ale prostě posouvá k bolidům a GH1 je prvním foťákem, který má být schopný (ovšem ve správných rukách) poskytnout video srovnatelné s dedikovanými přístroji a v některých aspektech i z profi třídy. A to je jeho cíl, nemá to být masově prodávaný foťák, má cílit na ty, kteří chtějí slušně fotit i točit.
A o snížení nákladů nevím - do GH1 právě utopil Panasonic zjevně hromadu peněz. Nový snímač je samozřejmě o využití různých poměrů stran a maximálním využití vykreslovaného kruhu, jenže taky o co nejmenším zahřívání, interferencích a co nejrychlejším vyčítání, prostě o potřebách pro video, ne pro foto. Mimo toho se tady platí za AF optimalizovaný pro video, plynulou změnu clony (Panák tvrdí, že zrovna tohle je hodně drahá sranda) a jistě za dost dalších věcí (z prvních ukázek se i mikrofony a kontrola ruchů zdají být jinde než u DSLR s videem). A za to všechno se cena imho zas tak radikálně nezvýšila, čekal bych, že samotná GH1 bude stát lehce přes 20K a to není od G1 takový rozdíl. A taky si jsem jistý, že set s lacinými seťáky se objeví zanedlouho, jenže to už pak jaksi nebude úplně ono (asi jeden z důvodů, proč takové sety nejsou rovnou).
Tohle všechno potvrzuje i Panák, když o GH1 říká, že nekonkuruje G1, ale: "High end camcorder users are one of the big targets. Also video journalists and maybe broadcasting companies."
btw: o tom, že by Panasonic skončil s FZ řadou čtu poprvé a moc se mi to nezdá, odkud to máš? Řekli, že skončí FZ50 a že min. 1-2 roky nebudou připravovat nástupce, protože je to tak drahý foťák, že se neprodává. O levnějších FZkách jsem nečetl nic a ani nevím, proč by to položili - levnější ultrazoomy přece pořád jedou?
btw2: ad "seťák" 14-140 - imho pro focení nebude stát za moc. Jediný opravdu dobrý ultrazoom (PL 14-150) stojí na 4/3 úplně jinak a to právě ještě neobsahuje to, kvůli čemu je seťákem GH1 14-140 a o čem Panák tvrdí, že je drahé, tj. jemné, plynulé a zároveň rychlé ostření pro video a plynulou (1/6 step) změnu clony.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Netvrdím, že nový snímač nebo tiché ostření neovlivní výrobní náklady, ale rozhodně ne tak výrazným způsobem (v různých diskusích už uživatelé poukazovali, že již teď existují foťáky s podporou videa, kde je tohle vyřešené a zvuk AF není ve videu slyšet - žádný z nich není cenově tak mimo). Stále v tom vidím víc marketingu.
Na plynulé cloně už nevidím vůbec nic složitého - navíc zcela plynulá také není a asi to vysvětluje, proč v těch videích byly patrné ty expoziční skoky(!) Myslím, že zcela plynulá clony by vůbec nebyl problém - není důvod, aby to byl problém. Dokonce je to ještě menší problém než plynulý AF, protože clona má minimální odpor a rozsah posunu je také malý.
Spíš si myslím, že jde o záměrně napálenou cenu. Prodeje G1 prý v Japonsku byly i přes vysokou cenu vyšší, než Panasonic čekal, takže se asi rozhodl situace využít a zákazníky vyždímat, co to půjde.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
ten video sample je hooodne pekny :)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
no-X: marketing je ve všem. Mezi G1 a GH1 těly bude (mnou odhadovaný) rozdíl obdobný tomu, který je třeba mezi Canony 450D a 500D. Nechápu, co ti na tom připadá zrovna v tomhle případě tak divného ...
Srovnání AF a nastavování clony v tvém pojetí také nerozumím - imho to má mnohem víc do činění s tím, co potřebuji pro zjištění cílového nastavení, jak se provede (viz např. průběh zaostřovacího cyklu pro focení a pro video), atd. než o jak velký kousek se něco fyzicky posune. Ale je to celkem jedno, to o čem je tu řeč, jsou věci, které prostě jinde nenajdeš - co vím, tak žádný foťák se snímačem podobné velikosti nemá ani AF a v nabídce ani jediný objektiv s menším než 1/3 EV stepem clony. Prostě GH1 + 14-140 nemá mezi foťáky ve videu konkurenci a naopak, kameru s takovými fotkami bychom hledali asi těžko. (to ne, že by se to vyrovnalo dobrým zástupcům obou světů, ale pokud bude obojí slušně fungovat, bude to některým lidem stačit a hlavně na tom právě ušetří - na obojí jedny objektivy)
Pokud GH1 bude schopný slušně kontinuálně ostřit, tak záhy uvidíme videa, jaké jsme od amatérů doteď vidět prostě nemohli - s různými ohnisky (od FE po supertelata), se solidními možnostmi práce s DOF, přitom ale nezprzněná věčným přeostřováním a nedoostřováním a střihem každých pár vteřin. A to všechno za nižší cenu než u DSLR, já v tom naopak žádný problém nevidím.
btw: ještě jednou jsem si sjel to video a "expoziční skoky" jsem tam právě nezaznamenal, byť by na to nárok byl - kde je vidíš ty?
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
To nebylo v tomhle novém, ale v jednom ze starších přímo na webu Panasonicu. Nějaká holka (tuším Asiatka) u vody. Bohužel už ho nemůžu najít. Ale všiml jsem si něčeho podobného tady (řekl bych, že to video původně také na téhle stránce, ale už ho tam nevidím)
http://panasonic.jp/dc/gh1/movie_quality.html
Tohle ale nebude clonou, protože hloubka ostrosti je stále stejná. Ale asi 3-4x na mžik zesvětlá obraz...
ad co je mi na tom divného - právě ten cenový rozdíl. Mezi 450D a 500D taky nebyl rozdíl 20 litrů. Ale OK, každý máme jiný názor, já si myslím, že kdyby Panasonic nasadil rozumnější cenu, prodá jich několikanásobně víc a i s nižší marží by utržil celkově víc, ale zřejmě se z toho snaží vytvořit něco exkluzivního a marketigovou bublunu nafouknout víc, než je zdrávo.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Nemaju konkurenciu a preto mozu pouzit marketingovu strategiu "zbierania" - to sa robi aj u modneho tovaru, ked jedna vec stoji 5 tisic, potom 4 tisic, potom 3 tisic a nasledne 1,5 tisica. Vzdy su ju niekto kupi a nakoniec je zisk vacsi nez predavat to hned za 1,5k :)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
To samozřejmě chápu, ale tady mi to přijde fakt moc ujeté. Ptal jsem se i pár dalších lidí, o si o té ceně myslí a pro všechny to bylo dost překvapení, protože (stejně, jako já), čekali cenu poloviční.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Polovicnu? To je tiez nezmysel :)
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Proč? G1 stojí necelých 17, přičemž Sony A200 v setu bývá k sehání kolem 8500-9000Kč, tzn. polovinu. Čekal jsem, že po vydání G1-HD cena G1 spadne na 14-15k a nahradí ji G1-HD s cenou poblíž těch 20k. Takhle Panasonic až doposud upravoval ceny svých produktů.
Nevím, co je na tom nesmyslného - pokud Sony dokáže vydělávat při ceně pod 9 tisíc, pak mi spíš přijde nelogické čekat, že někdo vydá za pár video-fíčur 30 tisíc navíc.
Za tuhle cenu prostě máš plnohodnotnou HD kameru s podporou 1080p, A200 se set objektivem a buďto ještě ušetříš, nebo si můžeš koupit nějaký prime či pár manuáních skel třeba na makro.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Běžné ceny objektivů v ČR Nikkor 18-200: 19.990, Canon 18-200: 14.990, PL 14-150: 31.490. Odečti si ten objektiv a jsi na těch svých cca 20K a to pořád s tím, co umí jak ten objektiv, tak tělo. Jakmile uvedou kit s 14-45 (osobně o tom nepochybuji), tak pravděpodobně bude GH1 kit o nějakých 5K-7K dražší než G1 kit.
btw: "plnohodnotná HD kamera" je dost zavádějící výraz, protože za nějakých 30K máš přesně tak nějakou Sonku jako HDR-XR520VE, která má 3CCD 1/2.9" (to budeš vědět nejlíp, 13x menší snímač?) s objektivem 41-492 mm eq. Ano, natáčí video opravdu výborně, před dvěma týdny jsem to zkoušel, ale to, co s GH1 s ní prostě nenatočíš, nemáš šanci na práci s DOF a zajímavá ohniska, takže co je "plnohodnotná"? A když řešíš ty ceny, tak co vlastně stojí na takových kamerách 30, 40 tisíc?
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Sám jsi zmiňoval, že ten 14-140 podle tebe opticky žádný zázrak nebude. Také jsi zmiňoval, že ani Pansonic GH1 jako plnohodnotnou náhradu HD kamery nedoporučuje.
Když se objevily první informace o m4/3, měla být jednou z největších výhod právě nižší cena objektivů daná jednak menším 4/3 snímačem a jednak větší volností konstrukce díky možné kratší vzdálenosti od snímače. Teď se zdá, že je to výhoda pouze pro výrobce - sníží si výrobní náklady a zjednoduší vývoj, ale výsledný produkt je dražší.
Zuiko 18-180 3.5-6.3 pro 4/3 je za 12800,-
Sigma 18-125 3.8-6.5 se stabilizací je za necelých 7000,-
Sigma 18-200 3.5-6.3 za 7000,-
Sigma 18-200 3.5-6.3 s OS za 8500,-
Sony 18-200 3.5-6.3 za 12000,-
Ty, které se používají v setech, vycházejí ještě levněji...
Ad HD kamera - myslím, že to moc zavádějící není. HD kamera je pro mě kamera, která podporuje nativně 1080p. Senzor je samozřejmě menší, ale plnobarevný (3CCD), což přináší zase jiné výhody a hlavně - světelnost objektivu videokamery je nesrovnatelná se světelností foťáku. f/2.8 na ekvivalentu 430mm je standard, který dneska stojí pod 14000 (např. Panasonic SD9EP) a s efektivní 40/1.8, 200/2.4 nebo 430/2.8 to s hloubkou ostrosti taky tak špatný nebude.
Nevím no... Je to pro mě dost rozčarování. Cena je už dost blízko full-frame tělům (pod 50k je EOS 5D, nad 50k je Sony A900) a to už člověka, který hodnlá vydat 40 tisíc z zrcadlovku, taky může zviklat.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
no-X
Senzor je samozřejmě menší, ale plnobarevný (3CCD), což přináší zase jiné výhody
Kdysi jsem tuším četl, že 3CCD oproti 1CCD stejné úhlopříčky by mělo typicky představovat o 1/3 nižší barevný šum, o 1/3 větší dynamický rozsah a o 1/2 větší barevnou citlivost. Nevím, jakým způsobem pracuje GH1 s daty ze snímače ve video režimu, ale nemyslím, že by bylo nesmyslné domnívat se, že by ten snímač tohle ve srovnání s 1/3" snímačem nezvládl?
Citace:
Původně odeslal
no-X
hlavně - světelnost objektivu videokamery je nesrovnatelná se světelností foťáku. f/2.8 na ekvivalentu 430mm je standard, který dneska stojí pod 14000 (např. Panasonic SD9EP) a s efektivní 40/1.8, 200/2.4 nebo 430/2.8 to s hloubkou ostrosti taky tak špatný nebude..
Není to pletení jablek s hruškami? Ta zmíněná HDR-XR520VE má světelnost tuším f/1.8-3.4, ale na 1/2.9" chipu, SD9EP může mít f/1.8-2.8, ale dokonce na 1/6" chipu. A s hloubkou ostrosti je to tak, že je řádově jinde, než u GH1. Podle kalkulátoru znamená u té Sonky min. DOF při ekv. 41/1.8 z 1 metru 2,2 metru a ekv. 492/3.4 na 30 metrů hloubku ostrosti 20 metrů. U SD9EP to bude ještě o dost horší, že. Pro představu na GH1 s 14-140 dává ekv. 41/4.0 z 1 metru hloubku ostrosti 0,29 metru ...
Citace:
Původně odeslal
no-X
Nevím no... Je to pro mě dost rozčarování. Cena je už dost blízko full-frame tělům (pod 50k je EOS 5D, nad 50k je Sony A900) a to už člověka, který hodnlá vydat 40 tisíc z zrcadlovku, taky může zviklat.
K 5D je potřeba připočíst 28-300, tj. cca 3,5 násobek ceny setu GH1 a stále bez AF a spol., A900 video vůbec nevede, nerozumím srovnání. Za ty peníze se dá koupit třeba i zahraniční auto, nebo slušné hodinky ... :)
Já GH1 nebráním (proč taky), stejně tak ani cenu, jen nevidím nic, na základě čeho jí extra rozporovat, prostě nic takového kolem nevidím. Jinak ta cena je tuším spíš trochu nižší, než kolik se předpokládalo.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
jan555
Kdysi jsem tuším četl, že 3CCD oproti 1CCD stejné úhlopříčky by mělo typicky představovat o 1/3 nižší barevný šum, o 1/3 větší dynamický rozsah a o 1/2 větší barevnou citlivost. Nevím, jakým způsobem pracuje GH1 s daty ze snímače ve video režimu, ale nemyslím, že by bylo nesmyslné domnívat se, že by ten snímač tohle ve srovnání s 1/3" snímačem nezvládl?
Tahle čísla neznám, takže nevím, jestli jde o teoretické hodnoty, nebo nějakým způsobem naměřené údaje, takže jestli to odpovídá, hodnotit nemůžu. Šum a dynamický rozsah může větší senzor pozitivně ovlivnit, ale barevná citlivost přeci s roměry senzoru nesouvisí. Je vyšší proto, že je pro každý pixel snímáno celé barvné spektrum a ne jen třetina.
Pokud se ještě vrátím k šumu - na stejný povrch senzoru kamery při f/1.8 dopadá 2,5x více světla, než na senzor DSLR při f/4. Takže on ten náskok v podobě většího senzoru nebude až tak skvělý, jak se může zdát...
Citace:
Původně odeslal
jan555
Není to pletení jablek s hruškami? Ta zmíněná HDR-XR520VE má světelnost tuším f/1.8-3.4, ale na 1/2.9" chipu, SD9EP může mít f/1.8-2.8, ale dokonce na 1/6" chipu. A s hloubkou ostrosti je to tak, že je řádově jinde, než u GH1. Podle kalkulátoru znamená u té Sonky min. DOF při ekv. 41/1.8 z 1 metru 2,2 metru a ekv. 492/3.4 na 30 metrů hloubku ostrosti 20 metrů. U SD9EP to bude ještě o dost horší, že. Pro představu na GH1 s 14-140 dává ekv. 41/4.0 z 1 metru hloubku ostrosti 0,29 metru ...
V tom máš zřejmě pravdu, otázka ale je, kolik videofilů to bude zajímat. Nějak jsem nezaregistroval, že by zrovna hloubka ostrosti byla to, podle čeho uživatelé videokamer v tomhle cenovém segmentu vybírají.
Taky je otázka, jak video bude vypadat, pokud bude chtít člověk do hloubky ostrosti dostat více objektů. Pokud vezmu tvůj příklad, tak abys dosáhl stejné hloubky ostrosti, jakou nabízí kamera, pak G1 nebude stačit ani přiclonění na f/16. Jak se bude chovat senzor, když bude mít 4-5x méně světla, co udělá difrakce při této cloně na senzoru s touto hustotou pixelů a jaký bude výsledný šum, to zatím neví nikdo. Panasonic se tím nechlubí, takže se asi není čím chlubit.
Citace:
Původně odeslal
jan555
K 5D je potřeba připočíst 28-300, tj. cca 3,5 násobek ceny setu GH1 a stále bez AF a spol., A900 video vůbec nevede, nerozumím srovnání. Za ty peníze se dá koupit třeba i zahraniční auto, nebo slušné hodinky ... :)
Srovnání vychází z toho, že HD video je jen přidaná featura, kterou imho dost lidí oželí, pokud si za podobnou cenu budou moct koupit aparát s o 3 třídy větším senzorem (a poloviční hloubkou ostrosti, když už jsi jí zmiňoval v souvislosti s videem).
Citace:
Původně odeslal
jan555
Já GH1 nebráním (proč taky), stejně tak ani cenu, jen nevidím nic, na základě čeho jí extra rozporovat, prostě nic takového kolem nevidím. Jinak ta cena je tuším spíš trochu nižší, než kolik se předpokládalo.
I za předpokladu, že jde o produkt, který má video vyřešeno lépe, než konkurence, je ta cena mimo. Jestli bude 500D včetně IS 18-55 za 21k, jak se čeká, tak se málokomu vyplatí dát 17 tisíc navíc, aby místo 1080p@20FPS měl 30FPS a pár featur navíc.
Různé prvky z kamer už do aparátů Panasonic implementoval dávno, ale nikdy to takhle nelogicky nezvedlo cenu. Třeba taková optická stabilizace - ve fotoaparátech to bylo skutečně něco nového a výrazně to ovlivnilo konstrukci objektivu (oproti v podstatě jen mírným vývojovým vylepšením, jako ztišení AF nebo plynulejší cloně) a přitom ty staré Panasonicy byly oproti konkurenci stále velice výhodné - i když přinesly něco, co na trhu v daný okamžik nikdo jiný neměl. A právě proto se Panasonic prosadil a získal si tolik příznivců.
GH1 nemá nic, čím by byla generaci před konkurencí, aby mohla mít cenu na násbku konkurenčních produktů - jen je o něco lepší. To, čím m4/3 mohly zaujmout, byla nižší cena těl, nižší cena objektivů a větší výběr modelů. V tomhle ohledu to zatím Panasonic těžce projíždí.
-
Re: Panasonic DMC-G1 - "EVIL"
Citace:
Původně odeslal
no-X
ale barevná citlivost přeci s roměry senzoru nesouvisí. Je vyšší proto, že je pro každý pixel snímáno celé barvné spektrum a ne jen třetina.
Myslel jsem tím fakt, že pokud je snímač 12 MPx a výstup pouze 2 MPx, tak je možné ten výstupní menší objem informací díky většímu vstupu vylepšit. Netuším, zdali se tak děje a jak přesně.
Citace:
Původně odeslal
no-X
Nějak jsem nezaregistroval, že by zrovna hloubka ostrosti byla to, podle čeho uživatelé videokamer v tomhle cenovém segmentu vybírají.
Nevybírají, protože není z čeho. A to je to, proč se tolik lidí (přes imho zcela primitivní a těžko využitelnou implementaci) snaží něco tvořit s DSLR, poskytují jim možnost práce s DOF a využití širokoúhlé či jiné u běžných kamer nedostupné optiky (FE, T/S, extrémní tele). Že je velká a malá hloubka ostrosti každá dobrá pro něco jiného, s tím samozřejmě souhlas, malá DOF taky klade úplně jiné nároky právě na AF.
Difrakce je imho v pohodě, opět - pro video se využijí pouze 2 MPix.
Citace:
Původně odeslal
no-X
Srovnání vychází z toho, že HD video je jen přidaná featura, kterou imho dost lidí oželí, pokud si za podobnou cenu budou moct koupit aparát s o 3 třídy větším senzorem
To je asi to, co pořád nechceš pochopit - u GH1 je video klíčová vlastnost, ne nějaký marketingový špás nebo nabastlenina, to samé platí i o snímači, který co nejvíc reflektuje potřeby videa. GH1 má ambici být schopným zařízením pro záznam v rukách zkušeného amatéra, což u DSLR s videem dosud prostě ve většině aplikací vůbec nehrozí.
Citace:
Původně odeslal
no-X
Jestli bude 500D včetně IS 18-55 za 21k, jak se čeká, tak se málokomu vyplatí dát 17 tisíc navíc, aby místo 1080p@20FPS měl 30FPS a pár featur navíc.
K tomu jen tolik - videu nerozumím. Zkoušel jsem video na D90 a 5D MkII a troufnu si říct, že s tím (stejně jako s 500D) nikdo mimo špičkového profesionála nenatočí nic kloudného (a ten profík asi nebude točit film tímhle). Naopak GH1 jsem v ruce neměl a tudíž nevím, jestli dostojí svým slibům. Já min. AF nepovažuji za kategorii "pár featur navíc", ale za klíčovou komponentu. Doporučuji, aby sis to vyzkoušel sám, pochopíš okamžitě.
Citace:
Původně odeslal
no-X
GH1 nemá nic, čím by byla generaci před konkurencí, aby mohla mít cenu na násbku konkurenčních produktů - jen je o něco lepší..
Viz výše, má co navíc. A na násobku "konkurenčních" (ony v reálu moc konkurenční nejsou) produktů není, znovu - GH1 s 14-140 a ten tebou zmíněný C500D s 18-200 stojí zcela stejně. Jako promiň, ale mícháš to takovým způsobem, že to jde úplně mimo - srovnáváš relativně drahé sety se samostatnými těly, nebo se základními sety a to opravdu nejde, objektivy 28-280/3.5-5.6 a 28-88/3.5-5.6 jsou velmi odlišné.
Za mě vše, pro mě nepřínosná diskuze, kde se to točí dokola a navíc GH1 mě zajímá přesně tak z pohledu pokroku v něčem, ale ani na vteřinu jsem neuvažoval, že bych si to koupil.