-
Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Asi před rokem a půl jsem si koupil jeden ne zrovna levný model – ASUS M6800V. Za dobu co ho mám jsem absolvoval 3+1 reklamaci, je to šmejd. Ta poslední reklamace probíhá právě teď, a je až neuvěřitelné, co si firma jako ASUS klidně dovolí. Ze třetí reklamace se mi vrátil notebook s jedním UTRŽENÝM (nefunkčním) tlačítkem a nevyřešenou závadou v přehřívání. Tak jsem si říkal, aha, hozená rukavice, pošlu to na čtvrtou reklamaci a budu chtít peníze, protože mi to sami idioti rozbili (právo jsem na to zajisté měl). Ještě ten den (příchod NTB ze 3. reklamace) jsem jim volal, co se stalo, tak mi řekli, ať to pošlu zpět, a že se to tedy vyřídí. Nenapadlo mě, jakou dělám chybu, když jsem si nenatočil na video (nebo alespoň neudělal foto) toho, jak se ta závada projevuje. Včera jsem tam volal (už se to táhne přes 14 dní (do Ostravy, bydlím v Příbrami)), co s tím, protože se mi ve statusu opravy objevilo, že je notebook zabalen a připraven k odeslání. Jsem začal tak trošku zuřit, protože k ničemu takovému nemělo dojít. A co jsem se nedozvěděl, asi po 2 hodinách vyřizování jsem dostal vyjádření, že reklamace byla neoprávněná – přehřívání ani jiné drobné závady mi neuznali, navíc to „utržené“ tlačítko údajně utržené nebylo a je plně funkční (technik s ním prý nic nedělal). Několika lidem jsem než jsem to odeslal zpět ukazoval, jak mi vrátili notebook ze servisu, aby věděli, co je to za šašky, takže mi to rozbité tlačítko mohou potvrdit, ale mám dojem, že nakonec převládne stejně jen naprostá bezmoc.
Mluvil jsem asi tak s 5 operátory a jejich šéfem, každý tvrdil něco jiného a všichni tvrdili, že s tím nemůžou nic udělat, že technik něco napsal do protokolu. Takže: mistři v ASUSu aby se vyhnuli vyplacení náhrady (kupní ceny) klidně zfalšovali dokumenty a teď mi lžou jak když tiskne, tvrdí, že jsem jim poslal funkční věc a že jsem podvodník. Co k tomu dodat. Pravděpodobně přezkoumání znalcem z oboru? No uvidím, ale takhle zametat sebou nenechám.
Jen dodám seznam toho, co se mi stihlo všechno rozbít, asi ani to nestačí..
reklamace 1) výměna celého displaye (po 14 dnech užívání)
reklamace 2) výměna kabeláže k displayi (nefungoval), výměna vadné baterie, reklamoval jsem, že se přehřívá, nic s tím neudělali, reklamoval jsem nefunkčnost mechaniky, na to zapomněli
reklamace 3) výměna základní desky, výměna DVDRW, výměna zvukové karty, přehřívání opět nevyřešeno
reklamace 4) utržené tlačítko, špatná funkce USB (USB 2.0 hlásí že je pouze 1.1 (po výměně MB, tam vidím jistou souvislost)), přehřívání (po 5 minutách chodu se větrák roztočí na maximum a teplota a dokud to nevychladne, teplota je vysoká a větrák se točí jak blázen) (ani rozbité USB ani přehřívání mi opět neopravili/neuznali, tlačítko viz výše)
Opravdu nevím, co si mám myslet. Dnes jsem volal na tu ČOIku a tam mi nějaká paní řekla, že se s nima můžu leda soudit. A to se mi fakt nechce. Přecijen je to velký risk.. Za jakoukoli radu budu nesmírně vděčen, díky!
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
OT
netusim co presne delas, sam vim, ze nekdy je to s reklamacema horsi, ale zas musim se postavit na stranu asusu. mesicne prodam aspon kolem 50 nb asus, reklamace se pohybuji v unosnych mezich. reklamoval jsem spoustu kousku, prumerne vyrizeni trvalo 10 prac dnu a podotykam, ze NIKDY se mi ze servisu nevratilo neco poskozene nebo neopravene.
/OT
jinak jako koncak nemusis jednat se servisem. dojdi s reklamacnyma protokolma k prodejci, dej nb na posouzeni a v pripade uznani zavady zadej odstupeni od smlouvy... btw, odtupeni je mozne 3x stejna zavada nebo 4x ruzna
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Jasně, neříkám, že ten servis nefunguje, ty doby nebývají zlé a většinou to opraví. Ale to, že projde kontrolou něco rozbitého, to se prostě může stát.. Ale to jak mě obelhali mě děsí, výrobek se rozbít může, lidský faktor může selhat.. Ale řešit to podvodem, to mi moc košer nepřijde..
A s tím prodejcem, to je pravda, to bych mohl - ale oni to stejně zase na to posouzení pošlou do Ostravy, takže je to z bláta do louže.. Navíc bych s tím musel cestovat do Prahy a to ještě na její kraj.. Přesto díky za tip..
(Co si dovolím rozhodně tvrdit, ten model který mám je šmejd - nejsem jediný, kdo s ním má pořád problémy.. A to jak věčně nefunguje je do nebe volající.. Ocenil bych od nich, kdyby se zachovali fér, uznali můj nárok a poslali mi nabídku nových NTB..)
P.S. V IT se sice pohybuju, ale s prodejem nemám nic společného, pouze zákazník..
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
to je nevyhoda riesenia reklamacie posielanim, pretoze nemozes pri preberani rovno odmietnut ... potom to bohuzial dopada takto nestastne :\
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
jinak nevim jestli ti je znamo, ze servis financie nevracia... maximalen ti poslu potvrzujici papir, ze je tam zavada a resi to tak ci tak prodejce...
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
macher
jinak nevim jestli ti je znamo, ze servis financie nevracia... maximalen ti poslu potvrzujici papir, ze je tam zavada a resi to tak ci tak prodejce...
EDIT: mozna jsem spatne cetl, ale kde je udajny "podvod"?
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
macher
EDIT: mozna jsem spatne cetl, ale kde je udajny "podvod"?
Citace:
Původně odeslal ...
"...že reklamace byla neoprávněná – přehřívání ani jiné drobné závady mi neuznali, navíc to „utržené“ tlačítko údajně utržené nebylo a je plně funkční (technik s ním prý nic nedělal). Několika lidem jsem než jsem to odeslal zpět ukazoval, jak mi vrátili notebook ze servisu, aby věděli, co je to za šašky, takže mi to rozbité tlačítko mohou potvrdit
ps: pritel kamaradky svuj Asus kvuli prehrivani reklamoval minuly tyden (Cybex) - ze mu jel vetrak porad na plno nikdy moc neresil, ale ted co se mu pri hrani zacal vypinat az se nezapl vubec to uz resit musi :-))
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Asi jsem to neměl psát tak dlouhé, dost možná jste se v tom někteří ztratili. Jinak k ostatním připomínkám:
O nic jiného než o ten papír jsem je nežádal (výslovně jsem to napsal do reklamačního protokolu), pak bych vyrazil k prodejci, můžu Tě ujistit, že reklamační proces mám dobře zmáknutej, nejsem neinformovanej.. To že jsem nešel přes prodejce (Mironet) bylo proto, že jsem to chtěl urychlit, navíc se mi nechtělo cestovat do Prahy, když to samé vlastně můžu udělat já. Pravda je bohužel ta, že kdybych to býval udělal a předal to v Mironetu, byl jsem z obliga a v tom servisu by si něco takového nedovolili. Pozdě plakat nad rozlitým .....
Ad podvod: poslal jsem tam rozbitou věc (to tlačítko přišlo utržené z třetí reklamace, USB blblo po výměně MB, přehřívání jsem psal ze setrvačnosti, ale šlo hlavně o to tlačítko, bývalo by to stačilo), a oni aby se vyhnuli tomu, že by museli potvrdit čtvrtou reklamaci (a následně mi musel Mironet vrátit peníze), opravili to tlačítko, zamčeli to a vyjádřili se tak, že ho technik neopravoval, že bylo v pořádku, tedy že jsem si to vymyslel.. Přehřívání ani chyba USB se pochopitelně taky neprojevila, když se nechce, nic se projevit nemusí, takže to zamítli a ušetřili ASUSu 40000. Kupoval jsem vyšší model s tím, že bude fungoavat, ale je to spíš hlučnej nespolehlivej topinkovač než cokoli jiného..
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
sem to mozno nepatri, ale za 40k sa daju kupit ovela lepsie notebooky ako Asus ;)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Mal som 6800vku asus. Stala sa mi klasicka finta ako predlzit dobu reklamacie.
Totizto, ak proste nestihaju vybavit reklamacku za mesiac, tak po mesiaci poslu nejaky iny vyrobok s inou zavadou a teda ho musim reklamovat znova.
Za zhorenu grafiku mi dali inu s odpalenym vga out. Ked som si po dalsej reklamacii chcel dat pri preberani grafiku nechat predviest, tak ma vysmiali s tym ze na to nemam narok.
Podobne som reklamoval v czechcomputri (ciastocne) pokazeny usb box. Z reklamacie mi po mesiaci dali uplne nefunkcny, takze som ho musel reklamovat znova.
Ako protipriklad mozem spomenut firmu FIC. Kupil som si dosku na inzerat, bez papiera, bez zaruky. Bol pokazeny southbridge (blbol SATA radic). Podla serial cisla som si na webe FIC overil, ze doska je v zaruke, vypisal online reklamacny formular, na druhy den prislo nejake DHL (ale nebolo to DHL), proste dorucovacia sluzba pre dosku. O tyzden mi tu dosku priniesli. Cakal som ze pri takej veci ako porucha southbridge mi daju novu, ale oni normalne naspajkovali novy southbridge. Servisne stredisko maju v Prerove.
Asus ma tusim v ostrave?
A ako je to teda s tym predvadzanim? Mam narok na to, aby mi pri preberani vyrobku z reklamacie predviedli odstranenie zavad? A mali by po reklamacii odstranit vsetky zavady, alebo iba striktne tie co som nahlasil?
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Předvést jo, opravit opraví co si nahlásil. Bylo by celkem ujeté si myslet že ti budou zkoumat přístroj jestli náhodou nemáš vadného ještě něco.
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Imho je jediná možnost osobní předávání a přebírání - jedno zda v servisu nebo u prodejce.
Jinak co se týče Asusu, tak nejenže nevyrábí pořádné notebooky, ale imho skoro ani nic jiného. Jen by mě zajímalo, jak jsou na tom s kvalitou např. desktopy Sony, které kompletuje taky Asus v Rudné ...
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
herma
... Bylo by celkem ujeté si myslet že ti budou zkoumat přístroj jestli náhodou nemáš vadného ještě něco.
diagnostika by mala byt zakladna vec a odhalit by tak mali vacsinu pritomnych chyb daneho produktu ... minimalne vystupna kontrola (tj. po oprave) by mala checkovat danu chybu a celkovu funkcnost zariadenia ....
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Bohužel jsem měl tu smůlu jistou dobu ve firmě ASUS Czech v Hrabové pracovat, a vůbec se nedivím, jaký postup zaujali. Osobně bych si od Této firmy nezakoupil ani šroubky do skříně.
Nicméně co mé skromné znalosti stačí, tak zařízení po reklamaci "by mělo" jít na pre-test,aging, a final-test. Jako nový výrobek. Čímž se zhruba ověří funkčnost.
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Já už si od nich taky nikdy nic nekoupím, to je na beton.. Nicméně dodávám pokračování příběhu, dnes mi GLS přivezla krabici..
Jsem se rozhodl, že ještě doplním pokračování svého příběhu. Dnes mi totiž po mnoha pochybeních dorazil můj oblíbený notebook domů. A co že se to stalo? Dopravce předal ten balík někomu úplně jinému (už ve středu dopoledne), ač tam bylo napsané moje jméno - vyložili to v Czech Computeru, se kterým nemám nic společného. Ale to se asi může stát, ten člověk z GLSky se mi omlouval, že se mu to tam připletlo, protože z toho Asusu toho vozí fakt hodně (proč mě to překvapuje).. To beru, omluvil se a až na ty 2 dny zpoždění to bylo vlastně v pořádku..
Nojo, vyndal jsem teda notebook z krabice (pořídil jsem si radši videozáznam), no a tlačítko opravdu funguje, opravili ho, nebo se opravilo samo po cestě tam, že. Tak jsem si říkal, fajn, obnovím si systém (pochopitelně jsem tam dal na tu reklamaci uplně čistej). Udivilo mě už to, že NTB nechtěl to poměrně nové DVD se zálohou vůbec přelouskat - nakonec jsem to na disk dostal (2GB asi 25 minut). Tak jsem pustil NG, no a spadlo to v půlce obnovy s tím že se vyskytla chyba. Tedy neměl jsem systém. Ta obnova pomocí NG vždycky šlapala, dělal jsem to X-krát, ale zdá se, že asi změnili uvnitř nějakej kus HW, se kterým už si ten původní image nerozumí, jiný vysvětlení pro to nemám.. Rozpor je trošku v tom, že "nic rozbité nebylo, takže to ani neotevřeli". Tak jsem se naštval a že to teda nainstaluju znova ručně, ať mám na čem dělat.. První pokus, nečitelné CD, cca v půlce instalace Windows konec.. Vzal jsem jiné CD se systémem, opět nečitelné.. Zašel jsem za kamarádem, půjčil si instalačku, opět nic, dokonce jsem našel originální OEM instalačku od desctopu, taky nic.. Nakonec jsem přepálil na desctopu instalačku ještě jednou, aby to bylo čerstvé a bez škrábnutí, nic.. Verdikt - vrátilo se mi to s naprosto nefunkční mechanikou, to je opravdu zajímavé - a já tam teď ani nedám systém, nic.. Že by důvod v pořadí už k páté reklamaci? Jen dodávám, že co se týče té mechaniky je nepodezřívám, že by jí rozbili, byli by sami proti sobě, ale fakt je ten, že to prostě zase nefunguje..
Jsem si toho počítače zase užil, jen co je pravda. Asi ty potíže přitahuju nebo co. Každopádně si teď říkám, jak se nejlíp ochránit proti tomu, aby mě zase nepodvedli. Nejspíš to odnesu na tu prodejnu kde jsem to kupoval (Mironet) a nechám si nějak potvrdit, že ta mechanika vůbec nečte, ale už vidím, jak budou ochotní. A nebo znalec z oboru, ale ten zase bude chtít spoustu peněz, a je otázka, jestli bych to z nich pak vyštípal..
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Za znalce bys peníze dostal. Je to další reklamace a i kdyby se cukali kvůli té předchozí, tři už potvrzené máš, takže teď už bys měl dostat peníze bez jakýchkoli debat.
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Tak se tak trochu vyjádřim taky k tomuhle threadu.
Servis, kde neni možná osobní komunikace a osobní předání, úplně zavrhuju a výrobek od takové firmy bych si nekoupil, protože posrat se může cokoli a v reklamačním protokolu si toho lidi dovolí víc než osobně do očí. Když jsem si já kupoval kdysi jeden ASUS (předchozí notebook, měl jsem ho asi půl roku), tak jsem jako jeden z kladů bral, že tu mám v Praze servisní středisko a že to nemusim nikam posílat. Bohužel tou dobu už ho zrovna rušili, takže když mi začalo padat smetí mezi displej a podsvětlovací lampu, tak už mi ho v Praze nevzali a řekli ať ho pošlu do nového servisu v Ostravě. To jsem si rychle rozmyslel a řekl jsem si, že ho tam s jednou závadou určitě posílat nebudu a že si počkám ještě aspoň na jednu další. S notebookem jsem byl nespokojen ani ne tak proto, že by to byl špatný notebook (až na to že větrák jel v kuse, což je bohužel faktem snad úplně všech asusu*), ale protože parametry nebyly takový, jak bylo slibováno na všech eshopech, když jsem ho kupoval (například výdrž na baterie) - tam jsem tenkrát udělal chybu, kdy jsem si říkal, že se to nějak vyřeší a notebook nevrátil. Bohužel do půl roku jsem objevil ještě několik rozporů v parametrech, takže jsem se rozhodl odstoupit od smlouvy, což jsem ale neřešil se servisem asusu (což by bylo k hovnu), ale přímo s nejmenovaným velkým prodejcem v Praze.
Celý ten proces, který trval několik týdnů byl pěkně stresující a prohodil jsem při něm několik mailů a telefonátů než jsem dosáhl svého a přiznám se, že kdybych se neobrnil takovou trpělivostí (která není vlastní asi většině lidí), tak bych teď měl doma asi ještě pořád ten asus. Tohle se teda netýká přímo Asusu, ale taková třešnička je v tom, že Asus prostě dodal špatný informace (na webu to měl nejednoznačně a něco i chybně). Třeba takovou výdrž Asus tušim vůbec neměří a střelí tak nějak od boku podle typu baterie s tim, že nebere vůbec v potaz, jestli má potom notebook, do kterého ji narvou, sdílenou grafiku a nebo GF7800. Už jenom tenhle fakt mě odrazuje od jakéhokoli nakupování u této značky.
Teď mám Fujitsu Siemens, což taky neni mezi notebooky žádná extra špička, ale jednání se servisem bylo velmi příjemné a hlavně při osobním předání existují takové vychytávky, jako že se notebook na počkání diagnostikuje a pokud je i přes závadu funkční, tak si ho uživatel veme domů a je kontaktován až když díly dorazí, aby si přišel jenom na samotnou výměnu a nemusel nikde notebook hnít zbytečně. Servis je u mě při nákupu notebooku jednou z úplně nejdůležitějších faktorů a značky, u kterých neni možné osobní předání (ASUS, ACER), jsem si z výběru tim pádem rovnou vyškrtl.
Pokud jde o reklamaci mechaniky, tak v tomhle případě už doporučuju reklamovat přes prodejce. Připrav si s sebou několik médií, které mechanika nechce číst a ty jim k tomu rovnou přibal a až ti to vrátí, tak to na nich chtěj předvést a pokud ty nepůjdou a prodejce se bude bránit, tak jim řekni ať si doběhnou pro nějaký vlastní cedla, který si věřej, že fungujou, a dokud neuvidíš funkční mechaniku, tak to určitě nepřebírej. S reklamacema mechanik jsou vůbec obecně dost problémy.
*) mám teď na recenzi jeden luxusní 11" ASUS vážící 1kg a běžící na Ultra Low Voltage procesoru a světe div se, on v něm taky jede větrák pořád.
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Částečně OT, ale:
Mám už skoro rok Asus A6T(Turion X2,go7600), reklamovat sem bohudík zatím nic nemusel, jenom přidám zkušenost. Výdrž na baterii - přesně taková jakou inzerovali, dokonce s minimalistickým nastavením se dalo za začátku dostat i docela dost přes. Větrák se hlučí jen při zátěži, v klidu je úplně vypnutej nebo jede na min. otáčky, že prakticky člověk ani neví že jede. Jsem naprosto spokojenej, jen se bojím, že když by něco odešlo tak budu dlouho bez ntb.
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Peca-on-line: no vidíš, takže se s tou výdrží opravdu taky netrefili. To že se netrefili druhym směrem je věc jiná. Vem si, že já měl ve svym notebooku tu samou baterii a napsali mi tam taky tu samou výdrž, jenže můj notebook měl jinou spotřebu. To je to, o čem jsem psal.
-
1 Příloh-a(y)
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
S ksyriusem chodim do skoly a na nasem skolnim webu se vyskytlo tohle viz priloha. Ten prvni text je stejny jako tady, ale ty dve reakce...to jsem se fakt rozesmal na cele kolo.
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Když jsem tam šel s tou mechanikou, sehnal jsem si jednu originální instalačku XPček, jedno OEMko a 4 média s né uplně legálním systémem + nějakýho Hirense, na otestování.. Vyzbrojen jsem byl opravdu výborně.. Ale mechanika mě překvapila - když jsem to pustil a chtěl tam dát médium (otevřít mechaniku), tak se ani neotevřela.. :) Tak tam ten technik napsal že nejde otevřít a že nebootuje.. Jen je blbý, že je to tam už skoro 20 dní a pořád se nic neděje, to jsou taky klauni, v Mironetu..
Potíž je ovšem to, že se ten noťas kupoval na tátu (IČO) a on mi ho pak "prodal" (platil jsem to).. Takže stejně nejspíš ostrouhám.. :(
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
ksyrius
Když jsem tam šel s tou mechanikou, sehnal jsem si jednu originální instalačku XPček, jedno OEMko a 4 média s né uplně legálním systémem + nějakýho Hirense, na otestování.. Vyzbrojen jsem byl opravdu výborně.. Ale mechanika mě překvapila - když jsem to pustil a chtěl tam dát médium (otevřít mechaniku), tak se ani neotevřela.. :) Tak tam ten technik napsal že nejde otevřít a že nebootuje.. Jen je blbý, že je to tam už skoro 20 dní a pořád se nic neděje, to jsou taky klauni, v Mironetu..
Potíž je ovšem to, že se ten noťas kupoval na tátu (IČO) a on mi ho pak "prodal" (platil jsem to).. Takže stejně nejspíš ostrouhám.. :(
njn, to je holt riziko ochcavani statu na danich... ne, vazne. to, ze je reklamovano podle obchodniho zakoniku jeste neznamena, ze nemas vubec zadna prava. znaci to je tu skutecnost, ze ta prava jsou primarne vymezena prislusnou kupni smlouvou a teprve nasledne zakonem (a to nikoliv obcanskym zakonikem v tomto pripade)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
riksa
njn, to je holt riziko ochcavani statu na danich... ne, vazne. to, ze je reklamovano podle obchodniho zakoniku jeste neznamena, ze nemas vubec zadna prava. znaci to je tu skutecnost, ze ta prava jsou primarne vymezena prislusnou kupni smlouvou a teprve nasledne zakonem (a to nikoliv obcanskym zakonikem v tomto pripade)
OT - takze kdyz neni podepsana obchodni smlouva, etc, tak se vse ridim obchodnym zakonem? konec OT:)
btw, proc si to radeji nedal do servisu, ksyriusi?
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
2macher: to neni zavisle na tom, jestli neco podepises nebo ne. je to zavisle na postaveni osob, ktere takovou smlouvu uzaviraji. jestli jsou to podnikatele (s vyjimkami), pak se takova smlouva ridi obchodnim zakonikem.
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
riksa
2macher: to neni zavisle na tom, jestli neco podepises nebo ne. je to zavisle na postaveni osob, ktere takovou smlouvu uzaviraji. jestli jsou to podnikatele (s vyjimkami), pak se takova smlouva ridi obchodnim zakonikem.
takze
obchodnik -> obchodnik (prodejce IT) = obchodny zakonik
obchodnik -> obchodnik (tesar) = obcansky/obchodny zakonik (?)
obchodnik -> koncak = obcansky
koncak -> koncak = obcansky
predpokladam, ze az na bod 2 jsem napsal vse spravne... bod dva by mel byt dle meho nazoru obcansky? tzn, tesar danu vec nepouziva napriklad na dalsi prodej, ale jenom pro sve ucely
takze ak tomu dobre rozumim, tak ksyrius se ridi mezi tatem obcanskym a tata s dodavatelem obchodnym... kdyby to vsak jeho tata k ksyriusovi neprodal, tak se to ridi dle bodu 2, tzn obcanskym?
stejny priklad, neziskovka s icem nakoupi nb, prodejce pri reklamaci argumentuje, ze to nakoupili na ic, takze zaruka 12, ale po pravde maji 24
sry za OT, jenom se snazim udelat "poradek" ve vsech vztahech
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
2macher: s tim delenim mas +/- pravdu, nicmene je to jeste o neco komplikovanejsi. detailne jsem to popsal ve FAQ - http://4um.ocguru.cz/showthread.php?t=45970 - takze si te dovolim odkazat tam.
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Heh, tak teď už se v tom lehce ztrácim.. Nějak jsem ztratil přehled, co by tedy pro mě bylo nejlepší.. Možná by bylo dobře doplnit, že můj otec má živnostenský list na výuku cizích jazyků, sice to asi nehraje roli, ale kdyby náhodou (nejsem právník).. Taky si po tom co jsem přečetl nejsem tak docela jistý, jak bych to měl prezentovat, buď že jsem vlastníkem já (a případně stvořit kupní smlouvu, která pochopitelně v tuto chvíli neexistuje), nebo to nechat být a tvrdit, že vlastníkem je otec.. ???
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
ksyrius
Heh, tak teď už se v tom lehce ztrácim.. Nějak jsem ztratil přehled, co by tedy pro mě bylo nejlepší.. Možná by bylo dobře doplnit, že můj otec má živnostenský list na výuku cizích jazyků, sice to asi nehraje roli, ale kdyby náhodou (nejsem právník).. Taky si po tom co jsem přečetl nejsem tak docela jistý, jak bych to měl prezentovat, buď že jsem vlastníkem já (a případně stvořit kupní smlouvu, která pochopitelně v tuto chvíli neexistuje), nebo to nechat být a tvrdit, že vlastníkem je otec.. ???
vlastnictvi v tomto pripade prechazelo takto:
obchod -(kupni smlouva dle ObchZ) -> tvuj tata -(kupni smlouva dle ObcZ) -> ty
prava z kupni smlouvy tykajici se odpovednosti za vady a zarucni odpovednosti za vady prechazela takto:
obchod -(odpovednost dle ObchZ, poskytnuta obchodem) -> tvuj tata -(odpovednost dle ObcZ, poskytnuta POUZE tvym tatou, tedy nikoliv ty, poskytnute obchodem) -> ty.
jinymi slovy, ty to sam za sebe nemuzes reklamovat, protoze mezi tebou a obchodem neexistuje zadny pravni vztah. reklamovat to muzes pouze tehdy, jestli na tebe ta prava tvuj tata postoupi, nebo bys to mohl na plnou moc vystavenou tvym tatou. nicmene, tak jako tak se takova reklamace bude ridit obchodnim zakonikem (tj. zadnych 30 dnu na vyrizeni atd atd)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Pokud by si snad někdo myslel, že by mohlo být mému utrpení někdy konec, dodávám pokračování mojí story – vše z včerejšího odpoledne..
Jako obvykle jsem jel v pátek do školy, mám to tam tak hodinu a tři čtvrtě cesty, takže celkem štreku.. Poté, co jsem absolvoval písemku jsem normálně odjel zpět domů, (za předpokladu, že by se moje reklamace nějak hnula, měli mi z Mironetu zavolat, to neudělali).. Ve 2 jsem byl tedy doma, první co jsem udělal, že jsem mrknul do emailu a následně na stránkách ASUSu zjistil, že oprava je vyřízená. Okamžitě jsem vzal telefon a volal do Mironetu, jak to vypadá.. Tam mi nějaký informovaný inteligent v IS našel, že je to hotovo. Čtyřikrát jsem se ho zeptal, jestli si tedy můžu přijet pro nový NTB, který mám objednaný, resp. jestli mi vrátí ty peníze – on pravil, že ano.. Takže jsem skočil na první bus, který jel ku Praze, s tím, že mi to ani moc nevadí, jet tam ještě jednou, když budu mít konečně po šesti týdnech notebook..
Po cestě autobusem, když jsme sjížděli po strakonické, z Cukráku, mi kdosi volal – pochopitelně Mironet, s tím, že to ještě opravené není.. Tak jsem málem spadnul ze sedačky a vysvětlil mu, že jsem právě na cestě a že mi tam od nich kdosi řekl, že už to vyřízené je.. Tak jsem mu oznámil, že tam tak jako tak přijedu, no a jel jsem..
Když jsem dorazil, pochopitelně jsem se dozvěděl, že kdosi v call centru udělal chybu. Tak jsem se ptal, co s tím hodlají dělat.. Dohadovali jsme se asi 20 minut, a pak jsme došli k tomu, že zavolají do ASUS a uvidíme, jak to vypadá, pořád totiž chybělo to potvrzení o té reklamaci. Já argumentoval tím, že co se týče Ostravy, je ve statusu napsáno, že je reklamace vyřízená, tak tam ten reklamační technik (který opravdu za nic nemohl) volal, samozřejmě si ho tam přehazovali jako horkou bramboru, nakonec ho kamsi přepojili (tedy, položili mu to.. :) Tak tam volal znova, to už se někomu dovolal a zjistil, že člověk, který za tu opravu nese odpovědnost není přítomen (je na školení nebo poradě, ale že se za půl hodiny vrátí). Tak jsme se domluvili, že se za půl hodiny vrátím a uvidíme..
Vrátil jsem se, a tak trochu se naplnilo moje očekávání, pochopitelně to v ASUSu nikdo nebral.. To už byl ten reklamační technik docela dost nervní. No a já taky, tak jsem si nechal zavolat ředitele pobočky (abych si vyslechl alespoň vyjádření k tomu, co mi řekli v call centru) – ten se nedostavil, protože údajně cosi zařizoval. To se mi sice nezdálo, ale měl jsem důležitější věci k řešení. Tak jsem toho technika poprosil, jestli to zkusí vytočit ještě jednou, a tentokrát to kdosi vzal.. A začali se dít věci..
Nejprve spolu mluvili normálně, ale najednou se dostali k řešení toho, jak je možné, že tam ten notebook mají 5 týdnů (jeden týden byl v Mironetu).. Najednou se začali solidně hádat.. V ASUSu tvrdili, že notebook dostali 26.4., přičemž Mironet ho poslal dle dokladů 9.4. svou vlastní spediční firmou.. Ten omezenec z ASUSu vysvětlil, že si za to Mironet může sám, že nemají používat vlastní spediční firmu, že je to jejich problém, že se to prostě někde zatoulalo.. Tak mu ten technik řekl, jestli si nedělá srandu.. Nakonec mu tedy řekl něco ve smyslu, že se děsí toho, kdy by přes Mironet kdosi (kdo to nemá na IČO) reklamoval svůj notebook od ASUSu (tedy, už je přes sebe pravděpodobně vůbec nebudou chtít reklamovat), protože by se mohlo stát, že to v té klasické lhůtě 30 dnů vůbec nestihnou, budou muset vyplatit peníze a pak jim přijde opravený NTB, s kterým si budou moct maximálně podložit kafe..
Nakonec se posunuli k řešení problému: došli k tomu, že ten člověk z ASUSu vůbec neví, co s tím notebookem od toho 26. do dneška, kdy ho někam odeslali (pochopitelně nevěděl kam), dělali. Proč to tam leželo přes 14 dní na skladu tedy nikdo neví a nepoví.. Nakonec z něj vypadlo, že to asi poslali na nějaké posouzení, tak ten technik už taky málem upadnul a ptal se, jestli se nezbláznili, a jak dlouho to jako ještě bude trvat.. Odpověď? 7, ale spíše 14 dní, minimálně.. Jak to všechno dopadne, to je tedy otázka. Samé růžové vyhlídky jak se zdá. Já už vůbec neměl sílu se rozčilovat, tak jsem jen prohodil, že mě mrzí, že jim přidělávám tolik starostí (těm technikům z Mironetu, kteří za to fakt nemůžou). Ještě jsem dodal, že jsem za to, co ten zmetek reklamuju zestárnul kvůli těmhle příhodám tak o 5 let, ten technik se na mě podíval, usmál se a pravil: „to mně už by muselo být 250“.. Nakonec jsme se dohodli, že zavolají oni mně, jakmile budou znát výsledek, že už se o to radši nemám starat a že se kvalitnímu call centru (do kterého se dovoláte, pokud voláte číslo reklamací ze stránek Mironetu) mám raději úplně vyhnout, nebo se alespoň nechat přepojit k odpovědnější osobě..
Jak vidno, že mám svá práva, tedy právo držet hubu a krok, než se ASUS laskavě uráčí. Jsem opravdu moc rád, že vím, jak úžasné zákony máme – ochrana nulová.. Moje znechucení z toho všeho už překonalo únosnou míru, ale stejně, nemůžu vůbec, ale vůbec nic dělat...
To vše jako další ukázka toho, jak ASUS jedná, call centrum v Mironetu se dnes taky předvedlo, ale na to, jak funguje ASUS CZECH v Ostravě, bude těžko něco mít..
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Toto by si mal precitat riaditel toho Asusu...
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
Rainbow
Toto by si mal precitat riaditel toho Asusu...
Se obávám, že jedna věc je ta, že tam sice zaměstnávaj naprostý ignoranty, a druhá, že ty ignoranty řídí kdosi shora.. Ten technik co to posuzuje má jistě příkaz neuznat téměř nic, protože by mu třeba srazli prémie. Jako adekvátní postoj renomované značky bych bral: "Chyba se vyskytla u nás, vyberte si řešení problému, které Vám bude vyhovovat" ostatně stejně je to, jak jsem psal, pátá reklamace..
Jeden známý mi doporučoval kontaktovat přímo mezinárodní ředitelství asusu, stěžovat si na české zastoupení, na to asi nakonec taky dojde, ale obávám se, že na ten můj email pravděpodobně stejně nikdo reagovat nebude..
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Tak to uz je silne kafe... drzim pesti. A jsem rad, ze jsem si tehdy pred pul rokem nekoupil Asus ale FS-C, pac jsem ho samozrejme (to se mi stava furt) musel hned reklamovat.
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
DIKY prozretelnosti, ze jsem do Asusa nakonec nesel!!!!
mam HP a servis naprosto bezproblemovej (i v indonesii, kde vetsina veci nefunguje, na vsechno se ceka a uplaci...)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Fuserstvi zastoupeni Asus je urcite hrozny, nicmene nepostrehl jse, jak dlouho ti tam "reklamovany" notas "lezi", pokud jsi ho kupoval jako koncak u Mironetu a doba opravy prekrocila zakonem stanovenou dobu, Mironet ti nesdelil, ze by reklamace byla neopravnena, pak bych to neresil jinak, nez vracenim prostredku a Mironet at si s notebookem nasledne dela co chce. Na jednu stranu je muzes litovat, nicmene ty resis problem s Mironetem, a muze ti samozrejme byt uplne jedno, co a jak s notebookem delaj.
Nicmene pokud jsem neco prehledl, ber to s rezervou, nejak mi to dnes "necte a nepremysli" :)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
tiktak
Nicmene pokud jsem neco prehledl, ber to s rezervou, nejak mi to dnes "necte a nepremysli" :)
Se ani nedivim, už jsem toho taky tady napsal až až, spíš je mi divný, že se tím ještě někdo prokousává.. I když, cizí neštěstí vždycky potěší.. :)
No a mám to, já idiot, na IČO.. Tedy, smůla, musim čekat.. Jediný co mě napadlo, jestli třeba neexistuje něco jako "neoprávněný zadržování věci", s kterym to docela hraničí..
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
ksyrius
Se ani nedivim, už jsem toho taky tady napsal až až, spíš je mi divný, že se tím ještě někdo prokousává.. I když, cizí neštěstí vždycky potěší.. :)
No a mám to, já idiot, na IČO.. Tedy, smůla, musim čekat.. Jediný co mě napadlo, jestli třeba neexistuje něco jako "neoprávněný zadržování věci", s kterym to docela hraničí..
Jo, to je horsi pripad, nicmene i to v beznem pripade nezaklada pravo servisu Asusu si z Tebe delat skoro legraci a Mironetu bych naklady za cesty tam a zpet za mylne informace o vyrizeni zakazky rovnez "nauctoval"
Nakup na ICO ma urcite specificke podminky ve vztahu k dobe reklamace a moznosti zakaznika, nicmene nechal bych tedy jeste nejakou dobu jako projev dobre vule a snahu Mironetu vec resit, nicmene pokud bych nevidel zadny posun do urciteho terminu, pak bych zacal jednat pisemne na vsechny strany bych samozrejme rozeslal "zabavne" peripetie o neschopnosti servisu a infa Asusu i Mironetu.
Preci jen spatna reklama muze nektereho z papalasu zminenych firem trosku rozhybat :)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
tiktak
Jo, to je horsi pripad, nicmene i to v beznem pripade nezaklada pravo servisu Asusu si z Tebe delat skoro legraci a Mironetu bych naklady za cesty tam a zpet za mylne informace o vyrizeni zakazky rovnez "nauctoval"
......
Já měl bohužel jen jednu jízdenku za 45 Kč (cesta do Prahy), časové ztráty jim naúčtuju dost těžko, takže jsem se na to vykašlal, nebo lépe řečeno, neměl jsem na to ani sílu a byl línej.. Zajímavější by bylo, kdybych Asusu naúčtoval finanční ztráty, které mi plynou z toho, že nemám na čem dělat v práci, tudíž tam ani nemůžu jet (mám tu jen asi 4 roky starej compaq)..
Ještě doplním, nejsem obchodník s výpočetní technikou, ale dost často ode mě chtějí známí i neznámí poradit, co koupit, tedy jsem jen rádcem. Myslím, že je jasné, kterou značku už nikdy nikomu nedoporučím nebo ho od ní budu odrazovat, a mám dojem, že jsem ASUSu udělal už docela solidní reklamu, např. tady, nebo i na jiných diskusních fórech.. Jak je vidět, v ASUSu jim to asi nevadí, nebo je nic takového, jako že by se měli chovat slušně k zákazníkům, vůbec nenapadlo..
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
ksyrius
Já měl bohužel jen jednu jízdenku za 45 Kč (cesta do Prahy), časové ztráty jim naúčtuju dost těžko, takže jsem se na to vykašlal, nebo lépe řečeno, neměl jsem na to ani sílu a byl línej.. Zajímavější by bylo, kdybych Asusu naúčtoval finanční ztráty, které mi plynou z toho, že nemám na čem dělat v práci, tudíž tam ani nemůžu jet (mám tu jen asi 4 roky starej compaq)..
Ještě doplním, nejsem obchodník s výpočetní technikou, ale dost často ode mě chtějí známí i neznámí poradit, co koupit, tedy jsem jen rádcem. Myslím, že je jasné, kterou značku už nikdy nikomu nedoporučím nebo ho od ní budu odrazovat, a mám dojem, že jsem ASUSu udělal už docela solidní reklamu, např. tady, nebo i na jiných diskusních fórech.. Jak je vidět, v ASUSu jim to asi nevadí, nebo je nic takového, jako že by se měli chovat slušně k zákazníkům, vůbec nenapadlo..
Vetsina ceskych zastoupeni podobnych firem berou kohokoliv, kdo od nich nebere mesicne stovky kusu jako "malou rybu" ke ktere se rovnez tak chovaji. Bohuzel. Jejich zastupci jsou vetsinou jen "manageri", kteri spise pred technickym vzdelanim maji nejake ekonomicke a dle sveho zarazeni a platu rovnez i velkou davku arogance a nezajmu. Vyjimky se najdou, ale je jich poskrovnu. A tim padem je ani moc nezajima, zda se na nekterych technicky zamerenych forech o IT udela jejich firme takova ci jina "reklama" (stejen je nectou :) ), maj dost zakazniku z velkoobchodu, ktere od nich berou diky nizke cene, sumak je pak zajima nespokojeny koncovy zakaznik.
Radil bych prokazat slusne ale asertivni jednani, jak opakuju, pravni vztah zakaznika na ICO a firmy je jedna vec a prava zakaznika jako takove jsou druha vec. Zformuloval bych tvoji anabazi a pochybeni na strane servisu i prodejce a oboum bych to poslal cestou reklamaci, tak i treba nekam vyse, je mozny, ze narazis na nekoho, kdo se tim muze zabyvat. (a da po koulich lajdackemu infocentru ci servisakum)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
...jen tak
Před několika lety jsem si docela užil se značkou Umax; taky už ho nikdy nekoupím.
Od té doby jsem makoupil několik dost NB zanašky Asus, a nemém s nima jediný problém...
...nechci být válečný štváč, ale jak si někdo může koupit notebook se střívkama od AMD???
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
kamil
...nechci být válečný štváč, ale jak si někdo může koupit notebook se střívkama od AMD???
A měl si vůbec v ruce nějaký novější ntb s Turionem?:rolleyes:
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
Peca-on-line
A měl si vůbec v ruce nějaký novější ntb s Turionem?:rolleyes:
Asi tak nejak, rovnez nevidim nic spatneho na Turionu v notebooku. Problem je skutecne spis ve znacce a typu notebooku, pripadne pak s jeho servisem (jak je tu zmineno). Jinak mobilni AMD cpu davaj dnes do notasu skoro vsichni vyrobci a spousta techto notebooku neni vubec spatna (pomer cena/vykon je slusny)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
No upřimně řečeno neměl; něco jsem slyšel a četl...
Možná jsem příliš postižen minulostí (nedávnou); proti samotným AMD procesorům nic nemám, ale ty podvozky... Asi mám smůlu, ale většinou na problémy s HW narážím téměř výhradně u této platformy. To je ale jedno, to sem nepatří...
...ano, je to o ceně. Alé já bych si noteboot s neintelovským chipsetem nekoupil. Tím však nechci říst, že intel se nekazí; zmiňovaný Umax byl se střívky Intel...
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
panove, zpet k tematu, pls ;)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
tak dobrá tedy
Reklamace věcí nakoupených na IČ se opravdu řídí obchodním zákoníkem. Co se týče reklamací, je formulace velice nejasná, dá se vykládat jakoliv. Už se to tu několikrát řešilo. Prodejce většinou trvdí, že co se vrácení peněz týče závisí na zastupiteli značky, zastupitel tvrdí, že je to věc výhradně prodejce; a furt dokolečka dokola. Zkrátka dobropisy píšou velice neradi. Možná snad, pokud byste notebooku one značky od Mironetu ročně koupil tak alespoň za půl milionu. Potom by se s vámi bavili korektně. Pokud ale koupíte jeden kus za tři až deset let, tak je ztráta takového zákazníka nemrzí. Je to smutné, ale je to tak. Technici, co řeší ty reklamace, jsou naprosto normální lidé, s kterýma když se bavíte (nejlépe u piva) nebudete mít sebemenší problém. Bohužel chování firmy jako celku nemohou ovlivnit. Mnohdy jsou okolnostmi a svými šéfy nuceni dělat to, s čím máte zážitek nejen vy...
...a je úplně jedno, jaké značky je ten výrobek značky; mnohdy záleží jen na tom, jaká je zrovna průtok Labe v Děčíně, případně v jaké fázi je zrovna měsíc...
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
kamil
tak dobrá tedy
... Technici, co řeší ty reklamace, jsou naprosto normální lidé, s kterýma když se bavíte (nejlépe u piva) nebudete mít sebemenší problém. Bohužel chování firmy jako celku nemohou ovlivnit. Mnohdy jsou okolnostmi a svými šéfy nuceni dělat to, s čím máte zážitek nejen vy...
S tím nezbývá, než souhlasit, už jsem to tu taky kdesi zmiňoval, s techniky stejně nikdy nepřijdu do styku, je to o tom, co diktuje vedení.. Je to něco jako když mi vedoucí oddělení masa v hypernově přiznala, že jim vedení přeřizuje na vahách datum (tedy zákazník si mohl klidně koupit maso "zabalené zítra", sám jsem ho v regálu našel), prostě s tím nic nenadělají. Ale co se v mém konkrétním případě děje v ASUSu je opravdu extrémní, bohužel..
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
ja mam s asusem opacne zkusenosti - notebook kupovany na firmu. reklamace probehla uspesne - pro notes si prijela dopravni sluzba zhruba za tyden mi ho zase privezla (korektne opraveny)...naprosta spokojenost
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
pajkus
ja mam s asusem opacne zkusenosti - notebook kupovany na firmu. reklamace probehla uspesne - pro notes si prijela dopravni sluzba zhruba za tyden mi ho zase privezla (korektne opraveny)...naprosta spokojenost
Šťastný to člověče.. Začínám se trošku obávat, že mám mj. asi docela smůlu na to co si koupím. Ale co se týče M6Vček, tak tahle řada byla hodně poruchová, co jsem vysledoval, rozhodně nejsem sám, kdo by s ní takhle bojoval.
Asi určitě neplatí, že by každý ASUS byl zmetek, bych dokázal i pochopit, že se prostě nepovedla jedna modelová řada.. Ale to samozřejmě v případě, že by to ASUS řešil nějak konstruktivně.
Všem majitelům ASUSu přeju, aby nedopadli jako já a pokud možno mohli všude tvrdit, že s touto značkou neměli nikdy potíže, nikomu bych to fakt nepřál, asi ani nejhoršímu nepříteli.. Ale mějte na paměti, co Vás může při troše smůly potkat.. ;)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
ASI BY SE SLUŠELO DOPLNIT I KONEC MÉHO PŘÍBĚHU..
NAKONEC VŠECHNO DOPADLO DOBŘE, TEDY, OD VČEREJŠKA JSEM MAJITELEM NOVÉHO NOTEBOOKU, TECHNIKŮM Z MIRONETU SE PODAŘILO DOSTAT Z ASUSu VYJÁDŘENÍ.. NAŠTĚSTÍ UŽ SE NEJEDNALO O ŽÁDNÝ DALŠÍ PODRAZ A VŠE PROBĚHLO TAK JAK MĚLO, SICE POZDĚ, ALE PROBĚHLO..
VERDIKT JE TEDY TEN, ŽE MĚ TO STÁLO OPRAVDU SPOUSTU SIL, ALE NAKONEC V ASUSu UZNALI MŮJ NÁROK A VRÁTILI MI PENÍZE..
MUSÍM ALE DODAT TO, ŽE PO ZKUŠENOSTECH S ASUSem AŤ UŽ TO DOPADLO JAKKOLI, O JEJICH VÝROBKY RADĚJI ANI NEZAVADÍM.. DÍKY VŠEM ZA TIPY A PŘIPOMÍNKY..
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Doufam, ze nejsi stastnym majitelem noveho notebooku treba Acer Aspire nebo Umax ci tak podobne, to tenhle thread pak nemusis ani locknout, jelikoz se za par dni bude obsah zase hodit :mweheh: :mweheh: ;)
-
Re: Aušus ASUS aneb podvodníci na entou
Citace:
Původně odeslal
tiktak
Doufam, ze nejsi stastnym majitelem noveho notebooku treba Acer Aspire nebo Umax ci tak podobne, to tenhle thread pak nemusis ani locknout, jelikoz se za par dni bude obsah zase hodit :mweheh: :mweheh: ;)
IBM/LENOVO T60 TopS.. ;)