-
Reklamace na CZC Geforce6600
Zdravim,
jednoho dne sem se vratil k pc a zjistil sem ze mi vyhorela grafika(mala spalenina). Vsechny ostatni komponenty byly ok a fungovaly. Takze sem kartu poslal na CZC na reklamaci. Prisel reklamacni protokol o tom ze reklamace nebyla uznana a stalo v nem ze predpokladane datum opravy zhruba za tyden. Jenze kdyz se podivam na jejich strankach do tohoto reklamacniho protokolu tak vidim reklamace uznana. Ubehlo 30dni:
(rozhovor mezi mnou a technikem)
Ja, 20.11.2006
14:37:18: Dobrý den chtěl jsem se zeptat jak to vypada s reklamaci č. RExxxxxxxx. Již uběhlo 30dni od podani reklamace.
technik, 20.11.2006
14:54:10: Dobrý den, bohužel karta je stále u dodavatele. Jedná se o externí reklaamci, tedy reklamace může trvat déle než měsíc.
Ja, 20.11.2006
15:00:48: No ale to nemeni nic na tom ze v reklamacnim radu je uvedene nejpozdeji do 30dnu.
technik, 20.11.2006
15:16:45: Vaše rekalamce nebyla uznána, jedná se pouze o externí reklamaci - neuznaná reklamace zaslaná do servisu. Čekáme na vyjádření servisu, vyřešení reklamace může trvat déle než 30dnů.
Ja, 20.11.2006
15:17:32: Aha tak to se omlouvam ja jen ze je tam uvedeno uznano....
technik, 20.11.2006
15:27:04: uznáno pro nás protože to zasíláme do servisu. Ale v poznámce je externí reklamace. V nejbližší dbě bychom měli získat nějaké vyjádření.
Ja, 20.11.2006
15:27:35: jj Děkuju
Od teto doby ubehl uz dalsi mesic. A stale nemam zadne informace. Muzou takhle vubec neuznat reklamaci kdyz vlastne vubec netusi proc ta karta vyhorela? Nebo to neuznali jen proto ze musi kartu posilat az kamsi na Taiwan coz by znamenalo ze nemohou splnit 30deni lhutu?
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
myslim, ze obchodni zakonnik nejak upravuje dobu do ktere musi dat vyjadreni o uznane/neuznane reklamaci (3 dny?)
nakupoval si to "na ico" ?
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
jimmy
myslim, ze obchodni zakonnik nejak upravuje dobu do ktere musi dat vyjadreni o uznane/neuznane reklamaci (3 dny?)
nakupoval si to "na ico" ?
Reklamace nebyla uznana. Podle nich jde o externi reklamaci pro ne. Na ICO nekupovano.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Pokud je reklamace neuznana, tak bych chtel vedet duvod a tu kartu bych si chtel vzit. Pokud ji bez tveho vedomi poslali vyrobci, tak bych to povazoval za uznanou reklamaci a po 30 dnech bych po nich chtel kartu nebo vratit penize.
Proc ji nekam posilali, pokud neuznali reklamaci? To je nejaka blbost.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
zivan
Pokud je reklamace neuznana, tak bych chtel vedet duvod a tu kartu bych si chtel vzit. Pokud ji bez tveho vedomi poslali vyrobci, tak bych to povazoval za uznanou reklamaci a po 30 dnech bych po nich chtel kartu nebo vratit penize.
Proc ji nekam posilali, pokud neuznali reklamaci? To je nejaka blbost.
Udajne ji poslali do servisu. Ale na to se me neptali automaticky poslali.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
No jo, ale kdyz neuznali reklamaci, tak proc ji posilali do sevisu? Ja bych na ne sel s tim, ze v zakone neni zadne rozdeleni delky trvani reklamace podle toho, jestli je uznana. Prekrocili 30 dnu a nemaji pro tebe opravenou kartu(dokonce ani neopravenou), tak jim pisemne predej odstoupeni od smlouvy.
Problem s nejakym posilanim je jen jejich problem. A myslim, ze jsem tu v nejakem threadu cetl informaci, ze reklamace ktera neni odmitnuta do tech 3 dnu se povazuje za uznanou. Zkus si to najit.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
No nejspis napisu nekomu vejs, protoze 2mesice uz je trochu moc, mam CZC rad, ale tohle nechapu.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
l_iNu$
No nejspis napisu nekomu vejs, protoze 2mesice uz je trochu moc, mam CZC rad, ale tohle nechapu.
Bohužel, tento přístup je ze strany CC čím dál tím běžnější a to dokonce i v případech, kdy žádné viditelné mechanické poškození není - prostě Ti i osobně na místě "podsunou" protokol o převzetí s nenápadnou hláškou, že reklamace nebyla uznána a nepodléhá občanskému zákonníku... pokud si toho nevšimneš, máš smolíka!!! :mad:
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Darth Maul
Bohužel, tento přístup je ze strany CC čím dál tím běžnější a to dokonce i v případech, kdy žádné viditelné mechanické poškození není - prostě Ti i osobně na místě "podsunou" protokol o převzetí s nenápadnou hláškou, že reklamace nebyla uznána a nepodléhá občanskému zákonníku... pokud si toho nevšimneš, máš smolíka!!! :mad:
Tak to se s tou kartou muzu rovnou rozloucit :???: na dlouhou dobu a pak jeste budu platit za opravu a neopravnenou reklamaci :rolleyes:
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Tyto externi reklamace chodi vetsinou vyrobci, pokud maji nejake spalene soucastky...davaji na to exterku, protoze pak nemusi do 30dni garantovat vraceni zbozi a vyrobce pak posoudi, zda ke spaleni doslo beznym user pouzivanim nebo mohla byt karta nejak nadstandartne upravovana a tim znicena. U nas sice distributori maji napsane nejake poplatky za neopravnene reklamace, ale v ramci konkurencniho boje je temer vubec neaplikuji. Treba ti to v poho vyrobce opravi a dostanes pak novy/opraveny kousek s tim, ze si na to hold delsi dobu pockas. Tot z vlastni zkusenosti.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
l_iNu$
Tak to se s tou kartou muzu rovnou rozloucit :???: na dlouhou dobu a pak jeste budu platit za opravu a neopravnenou reklamaci :rolleyes:
Podepsal jsi nejaky souhlas s tim, ze reklamace bude trvat delsi dobu? Ze ji budes hradit?
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
zivan
Podepsal jsi nejaky souhlas s tim, ze reklamace bude trvat delsi dobu? Ze ji budes hradit?
ne vse reseno na dalku, reklamoval sem pomoci posty...
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
nechápu co řešíte...proč chceš kartu zpět. Sám si ji doma neopravíš, a naopak ti ji třeba vymění. Běžná praxe.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
herma
nechápu co řešíte...proč chceš kartu zpět. Sám si ji doma neopravíš, a naopak ti ji třeba vymění. Běžná praxe.
Treba proto, ze uz je skoro 2 mesice bez karty a nedostal zpatky ani svoje penize, aby si mohl koupit novou?
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Já tam tohle řešil, jenže už v okamžiku, kdy mi cpali k podpisu protokol (na zboží zakoupené den předtím), na kterém bylo napsáno "pozáruční reklamace, reklamace může trvat déle než 30 dní". Samozřejmě jsem to odmítl podepsat a řešil to dále s vedením společnosti, které uznalo, že došlo k "pochybením". Tato "pochybení" jsou ovšem zjevně záměrná, abych to shrnul:
- pokud po Vás budou chtít něco takového podepsat, tak nepodepisujte
- v Tvém případě si tam rovnou zajdi (resp. si je vyžádej jinak) pro peníze, protože dle zákona mají 30 dní a Tobě je úplně jedno, jestli jde karta k reklamaci do Brna, nebo na Venuši - nestihnou do 30 dní, vrací peníze, jejich problém
Jen znovu zopakuji, že s CC jsou "poslední dobou" samé problémy a že sám jsem tam nakupovat přestal a doporučuji učinit tak i ostatním.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
jan555
- pokud po Vás budou chtít něco takového podepsat, tak nepodepisujte
- v Tvém případě si tam rovnou zajdi (resp. si je vyžádej jinak) pro peníze, protože dle zákona mají 30 dní a Tobě je úplně jedno, jestli jde karta k reklamaci do Brna, nebo na Venuši - nestihnou do 30 dní, vrací peníze, jejich problém
Zajid si tam bohuzel nemuzu protoze jsem ze Znojma coz je trosku z ruky. Ale asi napisu rovnou rediteli a bude.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Za predpokladu, ze jsi GK kupoval jako soukroma osoba, nikoliv jako firma(s vyuzitim ICO):
§19/3 Zakon na ochranu spotrebitele
Citace:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
§622/3 Obcansky zakonik
Citace:
Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
Takze jim oznam(emailem, telefonicky, ale nejlepe pisemne a nech si podaci listek), ze na zaklade §19/3 zakona na ochranu spotrebitele a §622/3 obcanskeho zakoniku odstupujes od kupni smlouvy uzavrene daneho dne a ze zadas vraceni castky tebou vybranym zpusobem. Popripade se zmin o tom, ze pokud ti v teto zalezitosti nevyhovi, jsi v reseni teto reklamace v kontaktu s COI(ceskou obchodni inspekci) a SOS(sdruzenim na ochranu spotrebitele) a hodlas se na ne pripadne dale obratit.
Se zadnou externi reklamaci, nebo prodlouzenou lhutou pro vyrizeni reklamace jsi nesouhlasil, protoze tvuj souhlas, predpokladam, nikde nemaji. Takze je to celkem jednoduche a melo by to jit takto vyresit..
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Jey
Za predpokladu, ze jsi GK kupoval jako soukroma osoba, nikoliv jako firma(s vyuzitim ICO):
§19/3 Zakon na ochranu spotrebitele
§622/3 Obcansky zakonik
Takze jim oznam(emailem, telefonicky, ale nejlepe pisemne a nech si podaci listek), ze na zaklade §19/3 zakona na ochranu spotrebitele a §622/3 obcanskeho zakoniku odstupujes od kupni smlouvy uzavrene daneho dne a ze zadas vraceni castky tebou vybranym zpusobem. Popripade se zmin o tom, ze pokud ti v teto zalezitosti nevyhovi, jsi v reseni teto reklamace v kontaktu s COI(ceskou obchodni inspekci) a SOS(sdruzenim na ochranu spotrebitele) a hodlas se na ne pripadne dale obratit.
Se zadnou externi reklamaci, nebo prodlouzenou lhutou pro vyrizeni reklamace jsi nesouhlasil, protoze tvuj souhlas, predpokladam, nikde nemaji. Takze je to celkem jednoduche a melo by to jit takto vyresit..
Neni tak docela pravda. Problem je v tom ze oni tu reklamaci neuznali a nasledne poslali dodavateli. Coz je podle me poruseni zakona jako prase. Protoze k tomu aby reklamaci neuznali nemeli zadny duvod.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Geeker
Neni tak docela pravda. Problem je v tom ze oni tu reklamaci neuznali a nasledne poslali dodavateli. Coz je podle me poruseni zakona jako prase. Protoze k tomu aby reklamaci neuznali nemeli zadny duvod.
To co pises, nedava smysl. Polopaticky: proste mu to nevyresili do 30dnu(koncak), stale tu vec zadrzujou(nyni pres 30dni), a zakaznik, protoze nedal souhlas se zaslanim na externi reklamaci(dulezite) a tim padem i prodlouzenou reklamacni lhutou(dele nez 30dni), tak ho to proste vubec, ale vubec nemusi zajimat. Do 30dni mu to nevyridili a proto tedy odstupuje od kupni smlouvy. Oni si tomu muzou rikat jak chteji, to ze to poslali na exterku bez jeho souhlasu je ciste jenom jejich blbost. Tohle neni zadna exterka, to je normalni reklamace nevyrizena do 30dni.
Samozrejme prodejce ma pravo zamitnout reklamaci, ale v tomto pripade musi mit zakaznik do 30dni od data jejiho podani predmet reklamace zpatky, neuvede-li souhlas s prodlouzeni dobou vyrizeni reklamace(exterka).
:-)
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Jey
To co pises, nedava smysl. Polopaticky: proste mu to nevyresili do 30dnu(koncak), stale tu vec zadrzujou(nyni pres 30dni), a zakaznik, protoze nedal souhlas se zaslanim na externi reklamaci(dulezite) a tim padem i prodlouzenou reklamacni lhutou(dele nez 30dni), tak ho to proste vubec, ale vubec nemusi zajimat. Do 30dni mu to nevyridili a proto tedy odstupuje od kupni smlouvy. Oni si tomu muzou rikat jak chteji, to ze to poslali na exterku bez jeho souhlasu je ciste jenom jejich blbost. Tohle neni zadna exterka, to je normalni reklamace nevyrizena do 30dni.
Samozrejme prodejce ma pravo zamitnout reklamaci, ale v tomto pripade musi mit zakaznik do 30dni od data jejiho podani predmet reklamace zpatky, neuvede-li souhlas s prodlouzeni dobou vyrizeni reklamace(exterka).
:-)
Aha. tak v tom pripade ano. Kazdopadne v CZC resi reklamace velmi podivnym zpusobem. Budu v dohledne dobe reklamovat HDD tak jsem docela zvedavy.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Geeker
Aha. tak v tom pripade ano. Kazdopadne v CZC resi reklamace velmi podivnym zpusobem. Budu v dohledne dobe reklamovat HDD tak jsem docela zvedavy.
Bohuzel nejenom v CZC, tohle je bezna praxe na reklamacich temer vsude - ojebavani. Proc vracet penize kdyz muzou zakose ojebat. Pristup reklamacnich techniku stylem "neznas zakony - tak si je vylozim po svem" je pro toto zcela typicky.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Jey
Bohuzel nejenom v CZC, tohle je bezna praxe na reklamacich temer vsude - ojebavani. Proc vracet penize kdyz muzou zakose ojebat. Pristup reklamacnich techniku stylem "neznas zakony - tak si je vylozim po svem" je pro toto zcela typicky.
Dříve se CC chovalo při reklamacích extrémně dobře a proto byly i opodstatněné ty mnohdy o dost vyšší ceny - dnes se chovají jako většina ostatních, ale ceny zůstaly vysoké... Ptám se proč a předpovídám, že to lidi dřív nebo později naštve stejně jako mě... :???:
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Darth Maul
Dříve se CC chovalo při reklamacích extrémně dobře a proto byly i opodstatněné ty mnohdy o dost vyšší ceny - dnes se chovají jako většina ostatních, ale ceny zůstaly vysoké... Ptám se proč a předpovídám, že to lidi dřív nebo později naštve stejně jako mě... :???:
Ted je tam vysoka cena diky ruznym kravinam navic (novinky, aktuality, clanky, recenze = nekdo ty autory musi platit = my zakaznici) Proto uz davno u me CC skoncilo a radeji se orinetuju na obchody v Brne (i tak mnohem levnejsi - alfa, softcom), kde si v klidu objednam a zajdu pro zbozi a nemusi se mi pak stat takova vec. Napr. naposledy jsem objednal v alfe DVD prehravac, dosel ale mirne poskrabany na hornim krytu...za 20min jsem byl v krame a hned mi nabidli vymenu za jiny kus nebo penize zpet. To se mi stat u CC, tak se snema budu jeste mesic hadat, jestli jsem to udelal ja svoji neopatrnosti nebo prepravce :/ GGnoRE
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Antiloopa
Ted je tam vysoka cena diky ruznym kravinam navic (novinky, aktuality, clanky, recenze = nekdo ty autory musi platit = my zakaznici) Proto uz davno u me CC skoncilo a radeji se orinetuju na obchody v Brne (i tak mnohem levnejsi - alfa, softcom), kde si v klidu objednam a zajdu pro zbozi a nemusi se mi pak stat takova vec. Napr. naposledy jsem objednal v alfe DVD prehravac, dosel ale mirne poskrabany na hornim krytu...za 20min jsem byl v krame a hned mi nabidli vymenu za jiny kus nebo penize zpet. To se mi stat u CC, tak se snema budu jeste mesic hadat, jestli jsem to udelal ja svoji neopatrnosti nebo prepravce :/ GGnoRE
Autori se muzou zaplatit ze vzrustajicich trzeb. Navic plat za tyhle radobyaktuality a recenze je skutecne maly. To urcite neni duvod klesajici kvality CC ;-)
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Podle mých informací tam během velmi krátké doby proběhly rozsáhlé personální změny(půlka lidí odešla, nebo je vyhodili a nabírali nové) v souvislosti s novou politikou CZC, jako je prodloužená otevírací doba, práce na směny, soboty, atd. Tyhle věci tam proběhly někdy +- v polovině tohoto roku. Firma navíc roste a vytrácí se individuální lidský přístup k zákazníkům. Tedy z těchto důvodů se tomu všemu nedivím.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
mraky
Autori se muzou zaplatit ze vzrustajicich trzeb. Navic plat za tyhle radobyaktuality a recenze je skutecne maly. To urcite neni duvod klesajici kvality CC ;-)
Ne to je duvod klesajici kvality, ale cen porad stejnych :) Tak jsem to myslel.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Dobrý den,
rád bych se jako ředitel firmy k dané problematice vyjádřil.
Rozhodně to není tak, že bychom na zákazníkovi chtěli jakkoliv vydělat nebo mu nechtěli vrátit peníze v případě, že by jeho reklamace byla oprávněná a uznaná. V tomhle se náš přístup zcela určitě nezměnil a reklamace řešíme stále stejně - co nejrychleji směrem k zákazníkovi a bez zbytečných obstrukcí.
Pokud má kdokoliv pocit, že toto nefunguje, napište mi prosím na můj mail gaj@czc.cz co bylo nebo je špatně v konkrétním případě a rád celou věc prošetřím.
Tohle je ale úplně jiný případ. Zákazník přinesl VGA spálenou, tedy mechanicky poškozenou a my jsme reklamaci neuznali. Protože jsme ale chtěli pomoci zákazníkovi, poslali jsme ji k dodavateli s tím, že se nám ji třeba uzná jako reklamaci a zákazníkovi bude moci kartu vyměnit. Vše s jediným cílem, aby ji zákazník nemusel rovnou hodit do koše.
Bohužel reklamační technik nedodržel správný postup. Měl se logicky se zákazníkem dohodnout a nechat si potvrdit zda chce zákazník neuznanou kartu zaslat zpět a nebo zda ji máme zkusit vyreklamovat. Tohle podle všeho neproběhlo. Na druhou stranu technik nějak automaticky předpokládal, že zákazník bude chtít, abychom se o vyřešení jeho mechanicky poškozené VGA pokusili a bude za něj rád.
Pak mě jako člověka mrzí, že jsme se pokusili dělat pro Vás jako zákazníky navíc a bezplatně něco, co dělat nemusíme, stojí nás to čas i peníze za odeslané zboží a ve finále se na nás nahlíží jako na firmu, která chce nějak blamovat zákazníka. :-(
Tzn. navrhuji takovéto řešení: Kartu Vám vyměníme za novu, protože náš technik se s Vámi nedohodl předem a to je naše chyba. Do budoucna už žádné neuznané reklamace řešit nebudeme. Nestojí mi to za to, abychom se snažili udělat něco navíc a pak za to budeme biti :-) To je opravdu zbytečné.
Prosím obraťte se na vedoucího pobočky, kde kartu reklamujete a odkažte se na mě. Kartu Vám pošlou novou.
Přeji hezký den
Stanislav Gaj
PS: Budu rád, když mě kdokoliv z Vás bude kontaktovat s jakýmkoliv problémech, abych je mohl řešit. Těžko mohu řešit problémy, o kterých bohužel nevím. Na toto forum se z časových důvodů nedostanu. Moc Vám děkuji
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Rekl bych, ze jde o problem v komunikaci se zakaznikem. Pokud by technik ihned zavolal zakaznikovi, rekl ze reklamace neni uznana a nabidl mu na vyber dalsi postup, tak neni co resit. Pokud se nic mesic nedeje a pak zakaznik dostane informaci, ze "neni uznana reklamace a kartu dostanete nekdy pozdeji", tak je urcite pravem nespokojeny.
Jeste se mi nezda to automaticke neuznani spalene karty. Byla spalena na AGP nebo nejaka soucastka na ni? Uz se mi stalo, ze po zapojeni nove grafiky se z ni zakourilo a shorela nejaka soucastka. Bylo to urcite chybou grafiky, protoze po vymene vse fugovalo.
Edit:
Uznavate, ze technik udelal chybu. A misto omluvy za postup zamestnance napsat, ze se na zakaznika priste vykaslete...no hodne stesti v podnikani.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
zivan
Jeste se mi nezda to automaticke neuznani spalene karty. Byla spalena na AGP nebo nejaka soucastka na ni? Uz se mi stalo, ze po zapojeni nove grafiky se z ni zakourilo a shorela nejaka soucastka. Bylo to urcite chybou grafiky, protoze po vymene vse fugovalo.
Shorela na ni mala soucastka. Jinak proste shorela pri nic nedelani, vratim se k pc a misto sporice na obrazovce vidim no signal... Jinak grafika byla pres rok stara a i docela problemova neakej cas jsem mel ve hrach artefakty(coz s touhle grafikou melo vic lidi) pak najednou vymizely a az do osudneho okamziku bezela tak jak ma.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
2Standa Gaj:
On je bohužel problém v tom, že těchto "pochybení" je u Vás v poslední době nějak nezvykle vysoký počet a pokaždé, když se člověk ozve nadřízeným Vašich pracovníků, dostane nakonec odpověď, že se nejedná o snahu zákazníka ošidit, nýbrž o výjimečné pochybení jedince!!!
Těch výjimek je ale bohužel tolik, že to začíná připomínat docenta Chocholouška s jeho politováníhodnými výjimečnými událostmi... Máte smůlu, internet je mocné médium a odborná diskusní fóra ještě mocnější informační zdroj - stejně jako jste v minulosti měli excelentní reputaci, protože Vás tu každý rád pochválil, dnes prostě nikomu neuniknou časté negativní zkušenosti druhých... a ty jsou navíc velice často stále s těmi samými lidmi u Vás!
Fakt s tím něco dělejte systémově - nechce se mi měnit můj oblíbený obchod!!! :p
EDIT: A s tím neuznáváním reklamací to raději ani nezkoušejte - sám jsem si nedávno přinesl domu desku, která ani nepostla, neběžela ani vteřinu a Váš technik neuznal reklamaci a poslal ji dodavateli. Za pár týdnů přišla samozřejmě vyměněná. Umíte si vůbec představit náklady, které byste měli při té lavině soudních sporů o takto nesmyslně a neopodstatněně zamítnuté reklamace?
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Pane Gaji, nemohu se ubránit jistému srovnání se svým (i tady jinde popisovaným) případem. Před nedávnem jsem reklamoval (druhý den po pořízení) grafickou kartu, na které shořela cívka. Reklamační technik po mně vyžadoval podpis reklamačního protokolu, na kterém bylo uvedeno, že se jedná o "pozáruční reklamaci a doba vyřízení může být delší než 30 dnů", společně s verbálním dodatkem, že se jedná o reklamaci "externí" a že za způsob a dobu jejího vyřízení nemůže CzC ručit. Tento protokol jsem z pochopitelných důvodů odmítl podepsat, následkem čehož bylo, že technik reklamaci neuznal. Věc jsem řešil dál s p. Matějkou a p. Mastným, kteří konstatovali, že se technik dopustil vícero pochybení a že mě, jako zákazníka, tyto detaily skutečně nemusejí zajímat.
Neznám detailně tady řešený případ, jen neznám důvod, proč by "mechanicky poškozený" komponent (tj. shořelá součástka) měl automaticky znamenat neuznanou reklamaci.
Samozřejmě mě zaráží situace, kterých jsem byl na Vašem reklamačním oddělení občas svědkem - např. když mě a ostatní stojící ve frontě (při předposlední návštěvě) předběhl jakýsi mladík, pozdravil se s technikem rozjásaným "nazdar", dal mu na stůl několik komponentů a technik se ho před N ostatními lidmi stejně bodře zeptal "jestli si vybere něco jiného, nebo chce radši peníze" a celou záležitost vyřídil do minuty. Tenhle příklad se však týká "jen" klasického lidského faktoru, zatímco zde původně popsaný či můj (a dalších lidí z mého okolí) ukazuje na problém v procesech Vaší společnosti. Otázkou již jen zůstává, zdali jsou to problémy nechtěné (vyvolané primárně stále rostoucí organizací), nebo přehlížené či dokonce žádoucí. V žádném případě Vás nechci z tohoto osočovat, to by nebylo fér. Důležitou informací směrem k vedení CzC však je, že tyto problémy identifikovalo a pocítilo na vlastní kůži příliš mnoho lidí v mém okolí a ze stálých zákazníků se stali zákazníci "z nouze" (pokud nemohou koupit danou věc v dosahu autem jinde, koupí jí v CzC).
Nejsem nadšený ze zahořklého tónu, který je z Vaší reakce cítit - bylo by na dlouhou diskuzi, co znamená "bezplatně", zvláště potom u lidí, kteří u Vás nakupují dlouhá léta, přitom "mají na kontě" jednotky reklamací. Ještě méně jsem nadšený z toho, co vyplývá z věty "Do budoucna už žádné neuznané reklamace řešit nebudeme.". Vyvolává to ve mně oprávněný dojem, že pokud např. zákazníkovi shoří součástka na kartě, bude reklamace neuznána ("mechanické poškození") a dále se jí zabývat nebudete, byť jí distributor/dodavatel uznat jako oprávněnou může. Pokud je moje interpretace jen z poloviny korektní, budete stavět novou pobočku možná zbytečně.
Nehodlám tímhle začínat žádné diskuze, nedejbože flamy. Berte to jen jako informaci, jako vstup od jednoho ze svých stálých zákazníků, ze kterého se postupně stal ten výše popsaný zákazník "z nouze".
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Jenom takova otazka do diskuze - kdo nese dukazni bremeno v pripade nejakeho poskozeni a neuznani reklamace? "Zakaznik nenakupujici na ICO" nebo prodejce? Kdo musi dokazovat, ze to bylo tak - a - tak? Ja myslim, ze "zakaznik nenakupujici na ICO" urcite ne (http://www.spotrebitele.info).
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Pane Gaji!
Z cetnosti realnych otresnych zkusenosti usuzuji, ze je toto jednani zamerne a ucelove! Proc?
nezvladnuty rust firmy????? nastaveni firemnich politik?? zaskoleni novych zamestnancu do techto pravidel?? jejich dodrzovani a s tim spojene ohodnocovani?? skoleni chovani vuci zakaznikovi?? reseni krizovych situaci?? prikladne jednani a podpora od nadrizenych??
Pokud Vam prijde zbytecne venovat zakaznikovi neco navic, tak se radeji na svou cinnost vykaslete!
... a z Vasi reakce mam pocit, ze jiz nejakou dobu nejste clovek na svem miste!
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
jimmy
Jenom takova otazka do diskuze - kdo nese dukazni bremeno v pripade nejakeho poskozeni a neuznani reklamace? "Zakaznik nenakupujici na ICO" nebo prodejce? Kdo musi dokazovat, ze to bylo tak - a - tak? Ja myslim, ze "zakaznik nenakupujici na ICO" urcite ne (
http://www.spotrebitele.info).
v pripade neuznani reklamace a nasledneho soudu je otazka, kterou by soud mel resit, jestli dany duvod, ktery prodavajici uvedl jako duvod pro neuznani reklamace, skutecne byl nebo nebyl neopravneny. jinymi slovy, ty budes tvrdit, ze dany duvod je irelevantni (coz budes muset prokazat nejlepe prostrednictvim znaleckeho posudku) a oni budou muset prokazat, ze dany duvod relevantni byl.
v pripadech mechanickeho poskozeni, ktere CzC automaticky povazuje za duvod k neuznani reklamace, je to samozrejme nesmysl, protoze by v takovem pripade CzC muselo prokazat, ze takove mechanicke poskozeni zpusobil kupujici, o cemz silne pochybuju, ze by prokazali
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Dobrý den všem,
vidím, že jsem si svým příspěvkem hezky nadrobil. Díky všem za Vaši kritiku, je vidět, že Vám nejsme lhostejní. Toho si moc vážím.
Jen bych chtěl upřesnil svoji větu.. Do budoucna už žádné neuznané reklamace řešit nebudeme...
Přijmeme a pošleme na posouzení dodavateli nebo distributorovi každou věc k reklamaci, pokud on reklamaci vyřídí, není co řešit. Pokud ale distributor reklamaci zamítne, budeme ji muset zamítnout také, musíme to ale stihnout do 30 dnů, jinak je to zase samozřejmě náš problém. Svojí větou jsem chtěl říct, že nebudeme do budoucna řešit pozáruční reklamace pokud by měli trvat déle než 30 dnů.
Máte pravdu, není snadné ustát přechod ve velikosti firmy na 100 lidí. V září jsme přešli na téměř dvojnásobek lidí a když všechny pravidla a směrnice byly sepsány a předány, jak je vidět i přes všechnu snahu to nefunguje. Mám sepsáno spoustu dalších věcí, které s reklamacemi musíme opětovně nastavit a vyřešit aby vše fungovalo jak má. Nechtěl jsem se do toho pouštět v předvánočním shonu, ale hned od ledna.
Máte pravdu je to o lidech a budu pracovat na tom, aby jste k nám chodili rádi.
Přeji hezký den
Stanislav Gaj
ředitel společnosti Czech Computer
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Standa Gaj
Tohle je ale úplně jiný případ. Zákazník přinesl VGA spálenou, tedy mechanicky poškozenou a my jsme reklamaci neuznali. Protože jsme ale chtěli pomoci zákazníkovi, poslali jsme ji k dodavateli s tím, že se nám ji třeba uzná jako reklamaci a zákazníkovi bude moci kartu vyměnit. Vše s jediným cílem, aby ji zákazník nemusel rovnou hodit do koše.
Dovolim si nesouhlasit, to ze je neco spalene rozhodne neni totez jako mechanicky poskozene a spaleny IO(a dalsi soucastky) je u elektroniky naprosto bezny pruvodni jev ruznych zavad. Mechanicke poskozeni = neco je ulomeno => muze byt priznakem, ze vec upadla/bylo s ni zachazeno nevhodne. Toto ale rozhodne neplati v pripade ohorelych soucastek, konektoru ... .
Osobne jsem napr reklamoval zdroj (ne u CC) a presne z techto duvodu jsem pro jistotu vymenil konektor - byl ohorely. MB je dodnes (nekolik let) vpohode, problem byl samozrejme ve zdroji, ale i kdybych konektor nevymenil, nemuze byt takovyto projev chyby bran za mechanicke poskozeni. Kazdy soudni znalec v oboru vam to zajiste velmi rad potvrdi.
Nehlede na to, ze ani mechanicke poskozeni neni duvodem k neuznani reklamace, pokud nesouvisi s reklamovanou vadou.
BTW: Rozesilani toho papiroveho spamu jste si take mohli odpustit.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Standa Gaj
Tohle je ale úplně jiný případ. Zákazník přinesl VGA spálenou, tedy mechanicky poškozenou a my jsme reklamaci neuznali. Protože jsme ale chtěli pomoci zákazníkovi, poslali jsme ji k dodavateli s tím, že se nám ji třeba uzná jako reklamaci a zákazníkovi bude moci kartu vyměnit. Vše s jediným cílem, aby ji zákazník nemusel rovnou hodit do koše.
To znamená,že když mi vytečou kondíky na desce,je to mechanicky poškozené a vy to neuznáte..??Nebo když mi shořel zdroj a některé chipy na desce byli propálené?No nevím,jestli je tohle ten správný přístup.To,že za měsíc a půl jste nebyli schopni zajistit solidní informování zákazníků o autorských poplatcích také není moc fér.Pak se zdáte nejlevnější v tom předvánočním prodeji.Docela mě to mrzí,pamatuji si Vás ještě jako obchodníka v Libře,pak jste nastoupil v Czechcomputeru a myslím,že jste pro firmu hodně udělal.Kdysi jsem tam nakupoval vypalovačku,to jste ještě sídlili u Kačerova-osobní přístup,pohodový nákup...Jenže teď jste z toho udělali něco jako Tesco-sám přiznáváte,že máte 100 lidí,místo osobního přístupu směrnice,místo obyčejné lidské slušnosti pravidla...Nakupuji u vás,protože máte dobrý sortiment,ale rád,to už bohužel ne...
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Nehlede na fakt ze prodavajici musi o reklamaci rozhodnout ihned, ve slozitych pripadech do 3 dnu.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Dobrý den,
reklamace budeme vždy posílat na posouzení dodavateli nebo výrobci a na něm je, aby řekl, zda jde o reklamaci, kterou lze uznat. My nedokážeme posoudit, zda zboží je mechanicky poškozeno nebo není. Zvlášť pokud se jedná o spálené součástky nebo podobná poškození.
Souhlasím s Vámi spálené součástky jsou nepříjemné, ale většinou to výrobce uznává jako vadu. Nelze to však vždy říct na 100% dopředu.
Naší snahou ale je každou reklamaci vyřešit co nejdříve a kladně.
Přeji hezký den
Stanislav Gaj
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
[Jenže teď jste z toho udělali něco jako Tesco-sám přiznáváte,že máte 100 lidí,místo osobního přístupu směrnice,místo obyčejné lidské slušnosti pravidla...
Dobrý den,
Lidská slušnost a osobní přístup musí být zachován i při počtu 100 lidí. Jen už tu vypalovačku Vám nemohu prodávat sám. Nicméně mým prvořadým cílem je, aby stále fungoval osobní a milý přístup k zákazníkovi a lidskou slušnost beru jako samozřejmost. S tím se žádné směrnice ani pravidla nevylučují.
Pokud se k Vám někdo v naší firmě nechoval hezky nebo slušně, napište mi to prosím, rád to budu řešit.
Není to ale nastavením našich pravidel. Nikdy jsme si neřekli, jsme velká firma, už se nebudeme chovat slušně nebo mile k zákazníkům. Je to právě naopak. A pokud někdo z mých lidí "ujede" ponese za to odpovědnost. Velmi dobře si uvědomuji, že jsme tady a teď díky Vám našim zákazníkům a budu se vždy snažit, abyste se u nás cítili dobře a chodili k nám rádi.
Přeji hezký den
Stanislav Gaj
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Standa Gaj
Dobrý den,
reklamace budeme vždy posílat na posouzení dodavateli nebo výrobci a na něm je, aby řekl, zda jde o reklamaci, kterou lze uznat. My nedokážeme posoudit, zda zboží je mechanicky poškozeno nebo není. Zvlášť pokud se jedná o spálené součástky nebo podobná poškození.
Souhlasím s Vámi spálené součástky jsou nepříjemné, ale většinou to výrobce uznává jako vadu. Nelze to však vždy říct na 100% dopředu.
Naší snahou ale je každou reklamaci vyřešit co nejdříve a kladně.
Přeji hezký den
Stanislav Gaj
To zda uznate/neuznate reklamaci samozrejme muzete resit bud vy nebo to muze resit jakykoli vas dodavatel. To ovsem nic nemeni na tom, ze zakaznik na smlouvu uzavrenu s vami a tim padem mate na reseni onech maximalne 30 dnu a je ciste vas problem, jakym zpusobem to zajistite.
Osobne muzu chapat, ze dodavatelum to trva a ze od vas take nevezmou vse, ale z pohledu zakaznika je mi to jedno.
Nemluve o tom, viz predchozi reakce, ze na rozhodnuti o prijeti do reklamace nemate mesic, ale maximalne 3 dny, ten zbytek je na opravu nebo jiny zpusob reseni. Ze se to nekdy moc nerozlisuje je druha vec, ale v pripade, ze by jste zakaznikovi po 30 dnech rekli, ze reklamace neni uznana, mohl by po vas, a naprosto opravnene, pozadovat nahradu skody, jelikoz si mezi tim mohl koupit novy HW.
Znam jiz nekolk vasich dlouhodobych zakazniku, od kterych mam informace, ze se pristup pri reklamacich u vas velmi zmenil a ze to, co se v minulosti resilo bez problemu a prutahu dnes probiha dlouho a navic se jeste hleda zpusob, jak zakaznika "ojebat". Jeden kolega resil reklamaci a ac reklamoval hned druhy den po koupi, zbozi bylo udajne "mechanicky poskozeno" a po naslednem vysvetleni mu pro zmenu byl k podpisu predlozen papir, ze souhlasi s reklamaci delsi nez mesic.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Standa Gaj
...
Tzn. navrhuji takovéto řešení: Kartu Vám vyměníme za novu, protože náš technik se s Vámi nedohodl předem a to je naše chyba.
...
Pekny navrh, urcite bude vyhodnejsi nez vracet penize, na ktere ma zakaznik take pravo.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
zivan
Pekny navrh, urcite bude vyhodnejsi nez vracet penize, na ktere ma zakaznik take pravo.
Také by mohli reklamaci neuznat a nechat ho, ať se soudí.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
zivan
Pekny navrh, urcite bude vyhodnejsi nez vracet penize, na ktere ma zakaznik take pravo.
kartu uz nejspis nemeli skladem, takze mi byl vypsan dobropis, ktery sem ale jeste neobdrzel.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
Standa Gaj
Pokud se k Vám někdo v naší firmě nechoval hezky nebo slušně, napište mi to prosím, rád to budu řešit.
Není to ale nastavením našich pravidel. Nikdy jsme si neřekli, jsme velká firma, už se nebudeme chovat slušně nebo mile k zákazníkům. Je to právě naopak. A pokud někdo z mých lidí "ujede" ponese za to odpovědnost.
Dobrá. Pak Vám tedy sděluji, že váš reklamační technik mě před cca dvěma lety agresivním a hlasitým projevem vyhrožoval, že pokud vezmu reklamaci tak, jak (já) požaduji (tj. v souladu se zákonem - bránil jsem se jím navrhovanému nezákonnému řešení, které jsem nebyl ochoten přijmout), že mi zařídí, že už si u vás nikdy nic nekoupím. Jaké konkrétní důsledky byste z toho vyvodil, pokud bych Vám řekl jméno dotyčného?
Mimochodem, pokud by mi vaše firma odmítla prodat výrobek, i když by to bylo v jejích možnostech, byla by jí udělena pokuta v řádu milionů Kč. Váš technik by vám to tedy pěkně zavařil.
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Hm docela slusna diskusia :P
Na jeziska som si objednal 1950pro grafarnu o ktorej som sa medzicasom dozvedel ze je docela problemova. Tak len dufam ze bude vsetko OK pac riesit reklamaciu v kombinacii s tym ze byvam v Bratislave + to co som si tu precital... No snad bude karta bezproblemova...
-
Re: Reklamace na CZC Geforce6600
Citace:
Původně odeslal
gremlin
Hm docela slusna diskusia :P
Na jeziska som si objednal 1950pro grafarnu o ktorej som sa medzicasom dozvedel ze je docela problemova. Tak len dufam ze bude vsetko OK pac riesit reklamaciu v kombinacii s tym ze byvam v Bratislave + to co som si tu precital... No snad bude karta bezproblemova...
Já myslím, že tahle diskuze je pro ředitele společnosti dostatečný informační zdroj k zamyšlení a že se něco bude dít se semotnými procesy a systémem obecně. Donedávna si to bylo možno vykládat jako ojedinělé případy, teď se evidentně jedná o směřování společnosti a tohle už mají kluci z CzC za sebou a vědí, kudy vede cesta k dlouhodobě věrným klientům... :cool: