-
vraceni zbozi - poskozena krabice
Chci si koupit sluchatka Koss SB/45 z Nemecka, kde jsou o cca 800 levnejsi.
Ovsem kazde sluchatka se musi vyzkouset a i ja chci zjistit zda mi za to stoji nebo ne.
Tak me napadlo, ze si objednam na e-shopu tyto sluchatka, vyzkousim a vratim. JENZE maji takovou tu svarovanou pruhlednou plastikovou krabici (jiste ji kazdy znate), ktera jde rozdelat jen destrukci. Uz jsem se ptal na CzC a pri poskozeni krabice se 14ti denni lhuta na vraceni zbozi nevztahuje.
Znamena to tedy, ze kdyz vyrobci budou balit vyrobky do techto krabic, ze ten zakon bude uplne na...?
A pak jsem slysel ze tato lhuta se vztahuje jen na poslani dobirkou... co je na tom pravdy?
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
lehota sa uplatnuje v pripade uzavretia zmluvy medzi tebou a predajcom na dialku. cize 14denna lehota ostava, aj keby si si vyrobok kupil na e-shope a vyzdvihol osobne. na sposobe dodania teda nezalezi.
btw myslim, ze kupit a cielene vratit nieco len koli tomu, aby si si nieco mohol vyskusat a pak kupit inde, je podla mna prasarina. co tak najprv skusit nejaky vacsi kamenny obchod? v nom by ti na poziadanie mali lubovolny vyrobok predviest, aj ked u takto zabalenych vyrobkov sa obcas predajcovia cukaju, predsalen nieco s porusenym obalom sa im bude ovela tazsie predavat..
tiez ma napada, ze pri ojebdnavke cez net si zaplatis postovne k tebe aj naspat do eshopu, takisto postovne z nemecka.. ozaj usetris 8 stoviek?
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Nemluve o tom, ze u tehle veci je to kud od kusu. Jinak obal NENI soucasti vyrobku a 14 dnu mas na VYZKOUSENI ne na to, abys zjisti co ti doslo. Tudiz to normalne rozbalit muzes a muzes to taky poslat zpet.
Muze se ti taky ovsem stat, ze ti vec neprijde zabalena orig, a ty nemas narok na zaklade teto skutecnosti uplatnovat nejakou slevu. Prave proto, ze si nekupujes obal.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal rOn
lehota sa uplatnuje v pripade uzavretia zmluvy medzi tebou a predajcom na dialku. cize 14denna lehota ostava, aj keby si si vyrobok kupil na e-shope a vyzdvihol osobne. na sposobe dodania teda nezalezi.
btw myslim, ze kupit a cielene vratit nieco len koli tomu, aby si si nieco mohol vyskusat a pak kupit inde, je podla mna prasarina. co tak najprv skusit nejaky vacsi kamenny obchod? v nom by ti na poziadanie mali lubovolny vyrobok predviest, aj ked u takto zabalenych vyrobkov sa obcas predajcovia cukaju, predsalen nieco s porusenym obalom sa im bude ovela tazsie predavat..
tiez ma napada, ze pri ojebdnavke cez net si zaplatis postovne k tebe aj naspat do eshopu, takisto postovne z nemecka.. ozaj usetris 8 stoviek?
ses si jistej s tim osobnim prevzetim? Ja jsem se na toto informoval v jednom PC-shopu tady u nas v brne, a sef prodejny me rekl, ze tato 14denni zaruka plati jen v pripade dodani postou-kdyz si objednam nejaky produkt pres internet a vyzvednu si jej osobne, tak tato 14denni lhuta na vraceni zbozi zanika.
Nevite nekdo jak to tedy je?
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal Neller
ses si jistej s tim osobnim prevzetim? Ja jsem se na toto informoval v jednom PC-shopu tady u nas v brne, a sef prodejny me rekl, ze tato 14denni zaruka plati jen v pripade dodani postou-kdyz si objednam nejaky produkt pres internet a vyzvednu si jej osobne, tak tato 14denni lhuta na vraceni zbozi zanika.
Nevite nekdo jak to tedy je?
Už to tu Riksa psal, jedná se o to, že smlouva je uzavřena přes internet a tudíž jsi povinen to zboží vyzvednout a zaplatit. V době uzavření smlouvy jsi neměl možnost podívat se na výrobek->platí 14ti denní lhůta bez ohledu na způsob převzetí zboží.
Doufám, že si to pamatuju dobře :)
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal Dismembered
Už to tu Riksa psal, jedná se o to, že smlouva je uzavřena přes internet a tudíž jsi povinen to zboží vyzvednout a zaplatit. V době uzavření smlouvy jsi neměl možnost podívat se na výrobek->platí 14ti denní lhůta bez ohledu na způsob převzetí zboží.
Doufám, že si to pamatuju dobře :)
Přesně tak, už jsem se na to kdysi taky ptal.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
a co ak maju uvedene v obchodnych podmienkach nieco taketo:
Citace:
5. Práva a povinnosti kupujícího
# Kupující je povinen uvést správnou a úplnou poštovní adresu, na kterou má být objednané zboží zasláno.
# Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit celkovou cenu. S celkovou cenou je kupující srozuměn při vyplňování objednávky ještě před jejím závazným potvrzením.
# Kupující má právo zrušit odeslanou objednávku nebo odstoupit od kupní smlouvy do 14-ti dnů od převzetí zboží podle platného Občanského zákoníku. Pokud se tak rozhodne, musí nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebení, v původním obalu a s veškerým příslušenstvím poslat zpět v uvedené lhůtě (určující je datum doručení zboží prodávajícímu). Po obdržení vráceného zboží, prodávající, nejpozději do 10 dnů, kupujícímu vrátí zpět odpovídající částku předem dohodnutým způsobem.
# Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy v těchto případech:
- při vyzvednutí zboží osobně na prodejně
- na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo se souhlasem kupujícího započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění
- na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího
- na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání
- na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li kupující jejich originální obal
Vyhadam s nimi nieco??
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal tomase
a co ak maju uvedene v obchodnych podmienkach nieco taketo:
Vyhadam s nimi nieco??
ano, je to neplatne ujednani v rozporu s § 53(6) OZ
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal Neller
ses si jistej s tim osobnim prevzetim? Ja jsem se na toto informoval v jednom PC-shopu tady u nas v brne, a sef prodejny me rekl, ze tato 14denni zaruka plati jen v pripade dodani postou-kdyz si objednam nejaky produkt pres internet a vyzvednu si jej osobne, tak tato 14denni lhuta na vraceni zbozi zanika.
Nevite nekdo jak to tedy je?
Ja jsem si v CC pres web objednal batoh na NTB, osobne si ho vyzvedl a druhy den jsem ho vratil (nespokojenost) a v plne vysi mi vratili penize.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal riksa
ano, je to neplatne ujednani v rozporu s § 53(6) OZ
ich vyjadrenie:
Citace:
Pěkný den,
Pokud jsem pochopil správně a myslíte to, že když si zboží objednáte přes internet a necháte si jej poslat na dobírku můžete do 14 dní od smlouvy odstoupit bez udání důvodu tak to máte pravdu.
Ale pokud si objednáte zboží přes internet a vyzvednete jej osobně na prodejně v " kamenném opbchodě " tak toto odstoupení od smlouvy do 14 dní již není možné z Vaší strany.
Naše obchodní podmínky jsou zpracovány v souhladě s českým občanským zákoníkem § 53 .
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Právě z toho bych měl strach, že bych to tak chtěl udělat, tak by mi řekli, že to nejde a já bych určitě neměl dostatek argumentů :(.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal tomase
ich vyjadrenie:
To vyjadceni proste vem a preposli ho COI (a jim posli kopii, at je zabava) ;)
Edit: Mineno samozrejme s oznacenim firmy, at vedi kam maji na tu kontrolu jit.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal Perfect_
Právě z toho bych měl strach, že bych to tak chtěl udělat, tak by mi řekli, že to nejde a já bych určitě neměl dostatek argumentů :(.
Argument mas jednoduchej, dopustili e poruseni zakona, tim padem snima budes vyjadnavat prostednicvim soudu a tim padem je to ponauceni bude stat peknych par tisicovek.
Edit: Abych nezapomel, velmi vyhodne ulozne penize v pripade nejake drazsi veci. Jak tu nekde psal Riksa, urok z prodleni je 9%.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal tomase
ich vyjadrenie:
samozrejme, ze nemaji pravdu. zakon rika, ze pri uzavreni smlouvy na dalku ma kupujici pravo odstoupit (tj. bez jakehokoliv omezeni) od smlouvy. oni toto tvoje pravo omezuji=zbavuji se odpovednosti. vzhledem k tomu, ze toto ustanoveni zakona je kogentniho charakteru a nelze ho smluvne vyloucit, je tato cast kupni smlouvy (tj. reklamacniho radu) neplatna.
viz jezevec, napis jim, ze se ti to nezda a ze pozadas COI o vyjadreni, jestli proti tomu nic nemaji ;D
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal riksa
samozrejme, ze nemaji pravdu. zakon rika, ze pri uzavreni smlouvy na dalku ma kupujici pravo odstoupit (tj. bez jakehokoliv omezeni) od smlouvy. oni toto tvoje pravo omezuji=zbavuji se odpovednosti. vzhledem k tomu, ze toto ustanoveni zakona je kogentniho charakteru a nelze ho smluvne vyloucit, je tato cast kupni smlouvy (tj. reklamacniho radu) neplatna.
viz jezevec, napis jim, ze se ti to nezda a ze pozadas COI o vyjadreni, jestli proti tomu nic nemaji ;D
Moc tomu nerozumím, ale neuzavírá se smlouva převzetím ?
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal Radim Štěpanec
Moc tomu nerozumím, ale neuzavírá se smlouva převzetím ?
neuzavira. uzavreni kupni smlouvy prevzetim zbozi (treba i neobjednaneho) je specifikum velmi uzke skupiny kupnich smluv podle obchodniho zakoniku.
obecne je zapotrebi rozlisit dve skutecnosti, ktere casto splyvaji v jedno. prvni je uzavreni smlouvy, ktera obecne vzato nastava okamzikem, kdy se stretnou projevy vule obou smluvnich stran. od teto chvile jsou smluvni strany takovym projevem vule vazane a splneni jejich povinnosti je mozne se domahat soudne.
druhou skutecnosti je plneni z kupni smlouvy, cili predani veci kupujicimu a platba kupni ceny prodavajicimu. pri beznem uzavreni kupni smlouvy v kamennem obchode tyto dve skutecnosti nastanou naraz, v pripade uzavreni smlouvy na dalku je nejdrive uzavrena smlouva (a vznikaji povinnost dodat vec a povinnost zaplatit cenu) a teprve s urcitym casovym zpozdenim jsou tyto povinnosti plneny.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
no a proc to nenapsat i pro nas blbe ze pokud si to objednam pres net, ale vyzvednu na prodejne, tak mam 14 dni na vraceni stejne jako kdyby to doslo postou?
No ale napada me, jak to platit kdyz to objednam pres net a pak si tam zajdu(a zaplatim)?
ps pokud je tento dotaz uuplne mimo tak at to moderator nebo nekdo jinej smaze ;)
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal Jezevec
To vyjadceni proste vem a preposli ho COI (a jim posli kopii, at je zabava) ;)
Edit: Mineno samozrejme s oznacenim firmy, at vedi kam maji na tu kontrolu jit.
a nejaka mejlova adresa COI (brno)? at se to neflaka zbytecne nekde po cely republice? (tak krasne a prehledne stranky jsem jeste asi ani nevidel)
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal wssk
no a proc to nenapsat i pro nas blbe ze pokud si to objednam pres net, ale vyzvednu na prodejne, tak mam 14 dni na vraceni stejne jako kdyby to doslo postou?
No ale napada me, jak to platit kdyz to objednam pres net a pak si tam zajdu(a zaplatim)?
ps pokud je tento dotaz uuplne mimo tak at to moderator nebo nekdo jinej smaze ;)
omg, pisu to tak jak pisu prave proto, ze to vedle puvodni otazky vysvetli i dve dalsi, ktere by nasledovaly :roll:
ad tvoje druha otazka - posledni dobou tu jsou alespon 2 thready, kde se to resi
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Nie je tazke si zapamatat, ze:
1. predajca dava kupujucemu navrh na uzavretie kupnej zmluvy prostrednictvom objednavacieho systemu na internete,
2. kupujuci vlozenim vybraneho tovaru do kosika a nasledne vytvorenim objednavky akceptuje navrh predavajuceho na kupu tovaru, cim doslo k uzavretiu kupnej zmluvy,
3. z kupnej zmluvy vznika predavajucemu povinnost dodat tovar a kupujucemu povinnost tovar prevziat a zaplatit kupnu cenu,
4. pri predaji v kamennom obchode sa uzavretie kupnej zmluvy a nasledne dodanie tovaru spajaju v jeden ukon, ktory sa da (aj casovo) rozdelit na uzavretie kupnej zmluvy (kupujuci povie predajcovi, ze chce konkretny tovar) a nasledne o par sekund predajca tovar vyberie z regalu a odovzda ho zakaznikovi a zakaznik zaplati kupnu cenu,
5. pri kupe cez internet vytvorenim objednavky vznika kupna zmluva, teda predajca je povinny odovzdat tovar zakaznikovi, pricom si predajca vyberie bud postu alebo tovar doda do prislusnej kamennej predajne. Prevzatie v predajni nie je uzavretim novej kupnej zmluvy, ale len splnenie povinnosti predavajuceho z povodnej zmluvy uzavretej cez internet.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal Comby
Nie je tazke si zapamatat, ze:
5. pri kupe cez internet vytvorenim objednavky vznika kupna zmluva, teda predajca je povinny odovzdat tovar zakaznikovi, pricom si predajca vyberie bud postu alebo tovar doda do prislusnej kamennej predajne. Prevzatie v predajni nie je uzavretim novej kupnej zmluvy, ale len splnenie povinnosti predavajuceho z povodnej zmluvy uzavretej cez internet.
no hezky napsane
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Pokud prodejce vystavi fakturu/prodejku (platba: hotove, zpusob odberu,dodani: vlastni) nejlepe bezejmena jako drobny prodej atd... kde nebude zadna vazba na internetovou objednavku a tato objednavka pak neni v jeho eshopu evidovana, tak prokazat ze se jedna o nakup na dalku, a timpadem 14ti denni lhuta vraceni penez bude dle meho dost obtizne a rozhodne bych do takoveho sporu nesel. Pokud nemaji chyby v obchodnich podminkach a nevynucuji si veci proti zakoniku...
A screensave, coz jediny me napada asi jako dukaz nakupu, zrejme postacovat nebude...
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal wEnC
Pokud prodejce vystavi fakturu/prodejku (platba: hotove, zpusob odberu,dodani: vlastni) nejlepe bezejmena jako drobny prodej atd... kde nebude zadna vazba na internetovou objednavku a tato objednavka pak neni v jeho eshopu evidovana, tak prokazat ze se jedna o nakup na dalku, a timpadem 14ti denni lhuta vraceni penez bude dle meho dost obtizne a rozhodne bych do takoveho sporu nesel. Pokud nemaji chyby v obchodnich podminkach a nevynucuji si veci proti zakoniku...
A screensave, coz jediny me napada asi jako dukaz nakupu, zrejme postacovat nebude...
imho kazdy obchod ti posle mailem potvrzeni objednavky - vzdyt i oni se potrebuji kryt pro pripad vtipalku, kteri jim odesilaji objednavky na cizi jmena, takze by to snad nebylo tak tezke dokazat
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Mail neni jako dukaz zrovna presvedcivy, bez el. podpisu rozhodne nemuze byt pouzit jako dukaz, takovych mailu si kazdej muze vyrobit kolik chce. A jak by si se branil proti tvrzeni :
"no on tu internetovou objednavku zakaznik telefonicky stornoval. A ze si to same zbozi o 2 dny pozdeji nekdo koupil ? Jsme prece obchod to se stava ze tu prodavame zbozi ;-)"
Navic staci zmenit trochu cenu / popis zbozi a uz se bude jednat o uplne jiny obchodni pripad (uzavrenou smlouvu jak zde rikate).
Tenhle soudni spor proste vyhrat nelze. Vysledek vidim tak na "Pro nedostatek dukazu......."
Proti vtipalkum se take nelze dost dobre branit. Pokud si nekdo vyplni nesmyslnou adresu tak bud se na to obchodnik muze vys.... to tam posilat v
pripade ze se mu adresa nezda. Nebo se mu to zbozi pak vrati jako nedorucitelne a je na tom uplne stejne jako by mu to zakaznik vratil po 14dnech, jen je to netknute.
A aby si tu nekdo nemyslel ze se tu zastavam obchodniku, tak to zas ne, zadny obchod nevlastnim, ale vim jak to chodi. Chci pouze varovat ty kteri by se kvuli takove veci chteli soudit, protoze to nejspis projedou.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
nemyslim si, ze by ses zastaval obchodniku (koneckoncu, proc taky ne), naopak to povazuju tvoje pripominky za velmi rozumne.
pripadny soudni spor o tom, zda byla uzavrena smlouva na dalku, bude pripadat v uvahu jen v pripade, ze si kupujici koupene zbozi prevezme osobe v kamennem obchode.
kdybych mel jit do sporu, kterym se budu domahat odstoupeni od smlouvy na zaklade toho, ze jsem uzavrel smlouvu na dalku, tak soud bude resit jako predbeznou otazku to, zda smlouva skutecne na dalku uzavrena byla. to bych musel prokazat ja. treba u CC bych toto byl pomerne jednoduse schopen dokazat, protoze mam email o potvrzeni prijeti me objednavky, dale emaily zadajici prevzeti objednaneho zbozi a, jestlize to bude nutne, pak mi muze notar potvrdit, ze v seznamu objednavek na webu CC figuruje i ta sporna.
jestlize by CC namitalo, ze jsem objednavku stornoval, tak by to museli prokazat oni - a to by samozrejme neprokazali. tudiz by soud s velkou pravdepodobnosti vzal za dane, ze smlouva byla uzavrena na dalku.
navic jsou tu dalsi dve veci, ktere svedci spis pro usipech sporu: 1) uz samotny fakt, ze je smlouva uzavirana na dalku, musi brat soud v potaz pri hodnoceni dukazu - jinymi slovy je jasne, ze pri objednavce pres net nebudes mit od niceho papirove verze, a tudiz bude muset pomerne dusledne zkoumat prave elektronickou komunikaci. uznavam ale, ze v tomhle soudy pruzne moc nejsou; 2) chte nechte, zakonna uprava je sita na miru spotrebiteli a rekl bych, ze soudni praxe se tohoto bude drzet. navic, i politicky tlak spis nahrava spotrebiteli vzhledem k tomu, ze jich je x-krat vic, nez obchodniku
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
K riksovo shrnuti jeste dodam, ze soud by si (trebas na tvuj podnet) mohl vyzadat logy mail serveru a to jak jejich tak tveho. A pokud si ten srv neprovozujes sam, lze tezko predpokladat nejaky tvuj zasah. Z logu bude zrejme, ze si dostal mail a kdy.
Totez plati o pripadnem logu webu, ktery by snadno prokazal provedeni objednavky. Tady je uz ovsem moznost log zmenit ze strany te firmy.
Ale jak psal riksa, staci podat libovolny rozumny dukaz a je pak na te firme aby ho vyvratila, tvrzeni "to si muze napsat kazdej" ji asi moc nepomuze.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
pokud si zboží objednáš přes eshop a vyzvedneš na prodejně tak máš právo zboží vrátit do 14dnů. toť praxe a zákon.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Vrátil bych se trošku na začátek...
Citace:
Původně odeslal
Jezevec
Nemluve o tom, ze u tehle veci je to kud od kusu. Jinak obal NENI soucasti vyrobku a 14 dnu mas na VYZKOUSENI ne na to, abys zjisti co ti doslo. Tudiz to normalne rozbalit muzes a muzes to taky poslat zpet.
Muze se ti taky ovsem stat, ze ti vec neprijde zabalena orig, a ty nemas narok na zaklade teto skutecnosti uplatnovat nejakou slevu. Prave proto, ze si nekupujes obal.
Jestli tomu je tak, tak je to pěkná podpásovka pro prodejce. Chci vidět nekoho, komu přijde výrobek bez obalu a nechá si to líbit s tím, že obal není součástí výrobku. Buď bude požadovat slevu (obchodník tratí) nebo zboží zašle zpět obchodníkovi (obchodník nad tím ztrávil čas = peníze, výrobek už za danou cenu neprodá, takže tratí taky).
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Na slevu nema narok, prave proto, co sem napsal. Na slevu mas narok, pokud jenejak poskozeno zbozi, ale ne obal.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
.... a pak se lidi strašně diví, že je tady spotřební zboží tak drahé (proti USA skoro propastně). V tomto vláknu možno najít odpověď. Všechnu tuhle "ochranu" někdo zaplatí. Ten někdo se jmenuje zákazník.
(Najdete na světě opravdu minimum zemí, kde by mohla vzniknout taková diskuse.)
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
V US je to totiz trocha jinak, jako zakaznik nepozivas zdaleka takove zkone ochrany jako v EU, ale na druhou stranu, mas daleko vyssi sanci, ze pokud se ti neco podela, tal ti to vyresi velmi radi dobrovolne i bez zakona, protoze moc dobre vi, ze v opacnem pripade by je to mohlo stat spoustu M$, pokud je budes zalovat.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal
Jezevec
Na slevu nema narok, prave proto, co sem napsal. Na slevu mas narok, pokud jenejak poskozeno zbozi, ale ne obal.
Úplně přesně mě nechápeš.
Co udělá 99% zákazníků, když jim přijde zboží, které není v originálním obalu nebo přijde ve zničeném blistru? Možností je více, ale vždy bude v tomto případě prodejce ten zlý a zákazník ten podvedený - z pohledu zákazníka.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
V USA se nežalují prodejci (ty za to logicky nemůžou - naše zákony logiku nepotřebují), ale výrobci. Tam je ten "právnický business".
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal
fr33k
Úplně přesně mě nechápeš.
Co udělá 99% zákazníků, když jim přijde zboží, které není v originálním obalu nebo přijde ve zničeném blistru? Možností je více, ale vždy bude v tomto případě prodejce ten zlý a zákazník ten podvedený - z pohledu zákazníka.
Pokud je zboží v pořádku, tak nemůže zákazník požadovat nic. Tak maximálně může zboží důkladně zkontrolovat, zda není poškozené.
Nebavíme se tu samozřejmě o audio a video nahrávkách a počítačových programech.
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal
iwigirl
Pokud je zboží v pořádku, tak nemůže zákazník požadovat nic. Tak maximálně může zboží důkladně zkontrolovat, zda není poškozené.
Nebavíme se tu samozřejmě o audio a video nahrávkách a počítačových programech.
krasna teorie. praxe je ovsem zcela jina. zakaznik by okamzite nasrany volal, co to jako ma bejt...a vysvetlujte mu, ze obal neni soucasti vyrobku. ha, ha, ha...:roll:
a kdyz to nevyhada, tak ho do 14 dnu vrati...vysledek pro prodejce naprosto stejny - rozbalena sluchatka se vratila...
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
Citace:
Původně odeslal
pHp
V USA se nežalují prodejci (ty za to logicky nemůžou - naše zákony logiku nepotřebují), ale výrobci. Tam je ten "právnický business".
rekni mi, co je nelogicke na tom, ze pravni vztah na zaklade kupni smlouvy mas pouze s prodavajicim? a co na tom, ze prodavajici ma (coby kupujici) separatni pravni vztah se svym dodavatelem (coby prodavajicim) a ten s dovozcem a ten s vyrobcem? dohromady to da krasny retez, kde kazdy, kdo preberene nejakou odpovednost, ji automaticky hodi na dalsiho. smulu ma v evropskem prostredi ten posledni prodavajici, ktery veci prodava konecnym zakaznikum - spotrebitelum. tomu je evropskou legislativou vnucena povinnost poskytovat zarucni dobu 24 mesicu, ackoliv asi vetsinou sam takovou zaruku od "sveho" prodavajiciho nedostane...
-
Re: vraceni zbozi - poskozena krabice
V zásadě několik:
- přebírání odpovědnosti za skutečnosti, které není schopen jakkoliv ovlivnit (něco jako přijetí reklamace dovolené u moře, protože pršelo)
- velice to prodražuje tento "krásný řetězec" a zároveň otevírá prostor různým filištínům, kteří tento systém obcházejí (zcela nelegálně či aspoň na hranici legality) a tím se opět zvyšuje konečné cena
- evropské právo je ještě výrazně benevolentnější než naše. Tam je 2r. povinná záruka pouze na vady, které byly při prodeji zboží (doufám, že to interpretuji dostatečně přesně), jen se automaticky předpokládá, že do půl roku od zakoupení se to nemusí prokazovat.
- většina lidí u nás stejně nechápe rozdíl mezi zárukou (výrobek-výrobce) a odpovědností za vady (prodejce-konkrétní zákazník)
- práva a povinnosti při vztazích obchod/obchod a obchod/občan jsou, zejména v některých exponovaných oborech, naprosto odlišné (těsně před prodejem se ten "krásný řetěz" poněkud zvrhne)
Zákon je zákon, ať už je špatný nebo dobrý. Prodejci se s tím musí nějak popasovat. Kdo se nepopasuje, tak třeba podvádí (tím, či oním způsobem), ale raději by měl skončit. Bohužel tak mohou skončit i velmi dobré firmy (čili v konečném důsledku to opět odskáče zákazník).