-
reklamace na Fischer-Bernard?
z obchodnich podminek F-B:
§ 6 Odpovědnost za vady*
(1) Veškeré obrázky, použité pro online-prezentaci, slouží pouze jako příklad pro znázornění a nemusí se nutně 100% shodovat s nabízeným zbožím. Zboží se může od obrázku lišit. Rozhodující je technický popis výrobku.
(2) Výkresy, znázornění, technická data, údaje o váze, rozměrech a výkonu slouží jako přibližné hodnoty a nejsou závazné, pokud tak není výslovně písemnou formou potvrzeno. Uvedené specifikace jsou ve smyslu § 443 BGB garantovány pouze v případě odpovídajícího výslovného písemného potvrzení. Nepatrné změny specifikací výrobků před jejich vyexpedováním jsou vyhrazeny, pokud není kvalita zboží v podstatné míře ovlivněna. Všeobecně platí popis produktu a specifikace udávané výrobcem, nikoli však jeho údaje předběžné či informace prezentované v reklamních spotech apod.
(3) Naše zboží je určeno výhradně pro běžné soukromé či komerční použití, nikoli pro využití v krizových bezpečnostních systémech, atomových elektrárnách či lékařských zařízeních udržujících pacienty při životě apod.. Neručíme za škody, způsobené využitím v těchto krizových oborech.
(4) Kupující je povinen nahlásit prodávajícímu očividné nedostatky zboží bezprostředně po převzetí zboží, a to písemně. Nestane-li se tak, odpadá tím naše povinnost záručního plnění. Zřejmé i skryté poškození během transportu je nutno nahlásit během 7 dní u společnosti, která zásilku doručila (tj. zpravidla u České pošty). Jeví-li zásilka známky značného poškození, neměl by ji kupující převzít. Při vyřizování veškerých reklamací vůči prodávajícímu je kupující povinen zaslat prodávajícímu reklamované zboží včetně veškerého příslušenství, kopie příslušné faktury (případně dodacího listu) a přesného popisu vady v originálním nebo jiném vhodném balení nazpět. Učiní-li tak do 7 dnů po obdržení zboží, hradí poštovné prodávající, po této lhůtě až do konce záruční doby hradí poštovné sám kupující.
(5) Kupující je dále povinen před odesláním zazálohovat všechna data nacházející se v reklamovaném přístroji. Prodávající neručí za ztrátu dat při zaslání zboží.
(6) Je-li reklamace shledána neoprávněnou, zašle prodávající kupujícímu reklamované zboží zpět. Poštovné a náklady spojené s přezkoumáním zboží hradí v tomto případě kupující. Prodávající je oprávněn požadovat paušální minimální částku ve výši 30 EUR, případně i částku vyšší, přesahují-li náklady spojené s vyřízením neoprávněné reklamace tuto minimální hranici. Vrácení zboží smí být podmíněno uhrazením těchto nákladů.
(8) Záruční doba (Gewährleistung) činí 24 měsíců od dodání zboží. Prodávající nese v této lhůtě odpovědnost za shodnost výrobku s kupní smlouvou. Reklamace je podmíněna existencí nesouladu již v době prodeje. Existence tohoto nesouladu v době prodeje se presumuje, pokud se projeví v době šesti měsíců ode dne prodeje. Poté přechází důkazní břemeno na kupujícího.
(9) Záruka se nevztahuje na škody vzniklé nevhodným či neodborným zacházením či zásahem, chybnou montáží či uvedením do provozu kupujícím nebo třetí osobou, použitím nevhodných medií a příslušenství apod. Dále se záruka nevztahuje na běžné opotřebení či poškození plynoucí z opomenutí návodu k použití.
(10) Je-li zboží nadále používáno i přesto, že je závada známa, ručí prodávající pouze za původní závadu, nikoli však za závady či poškození, které vznikly v průběhu dalšího používání kvůli závadě původní.
me z toho vychazi ze mam zaruku jen 12m v Canon servisu. na dotaz jak se postavi treba k reklamaci kdyz odejdou bunky na cipu napsali ze pokud je to vic jak 12 mesicu je zcela jasne ze to vzniklo nevhodnym uzivanim. coz je dle me hloupost. nedavno se me po cca 20 mesicich objevila stejna chyba na Ixusu. rozhodne nebyl nikdy v nejakem prasnem prostredi ci extr vlhkosti. navic se ada objevila pote co cca 3 mesice jen tak lezel v obalu ve skrini...
me ale neprijde normalni koupi DSLR za x desitek tisic a po 12m ho vyhodit pokud odejdou bunky na cipu. (samozrejme mam na mysli stav kdy odejdou samy od sebe. ne ze nechma sundane sklo na pousti nebo do toho rejpnu treba zabou...)
nemate nekdo nejaky lepsi vyklad nemeckeho zakonu zabyvajiciho se reklamacema...?
dik za pripdne info.
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
ja jsem asi slepej, ale nic o 12 mesicich tam nemuzu vykoumat.
ad 8) naemlich stejne jako rozpor s kupni smlouvou dle ceskeho prava (aby taky ne, kdyz je to transpozice prava EU): jestlize se projevi rozpor do 6 mesicu od prevzeti, pak se presumuje existence vady uz pri predani.
ad 9) opet stejne jako podle ceskeho prava.
BGB jsem nikdy nestudoval, takze vykladem bohuzel nemuzu slouzit... :(
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
no 12 mesicu dava celoevropskou (nebo spis EU) pri Canon. To tam asi fakt nikde neni - teda je to jinde (sry mel sem to napsat).
jenze v CR vadu kterou jsem treba prave ted popsal bezne vyreklamujes a opavi ti ji. na F-B bohuzel dle vyjadreni reklamacniho ne:-/
slo me kdyz jsem se jich ptal hlavne o to zda se to da zduvodnit tim za vada bylaskryta a projevila se az po delsi dobe uzivani...
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
jak tomu rozumim ja, tak ti FB daji klasickou zaruku 24 mesicu (byt podle nemeckeho prava), takze tato zaruka bude kryt jak vady, ktere existovaly uz pri prevzeti veci (at uz zjevne nebo skryte), tak vady, ktere vzniknou az po prevzeti v zarucni dobe. tu ale bys mel uplatnit primarne u nich (jestli BGB nerika neco jineho).
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
jenze me prave z reklamacniho napsali ze
"Dobry den,
bohuzel je dle Nemeckeho zakona nutne prokazat v dobe od 6mesicu od koupe, ze nalezena chyba se jiz vyskytovala v momente koupe. Je pochopitelne, ze pokud se vada vyskytne po tak dlouhe dobe, ze se nejedna o chybu vyrobni"
- dal jsem priklad vadnych bunek na cipu nebo odejiti pixelu na LCD,... (o to mesamozrejme tolik neslo)
protoze prave to se mi stalo u kompaktu a je to proste reklamovatelne a po poslani prodavajicim do servisu v servisu bezplatne opravene - jako zarucni oprava.
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
to je trochy divny vyklad tych podmienok ... ja tam vidim :
Záruční doba (Gewährleistung) činí 24 měsíců od dodání zboží. Prodávající nese v této lhůtě odpovědnost za shodnost výrobku s kupní smlouvou. Reklamace je podmíněna existencí nesouladu již v době prodeje.
co jasne deklaruje ze nese zodpovednost za plnu funkcnost 24 mesiacov a existencia nesuladu v dobe predaja? Hovorme tomu skryta vada, prejavila sa po 20tich ...
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
to ano, ale jsem presvedcen, ze to plati pouze pro rozpor s kupni smlouvou, nikoliv pro vady, ktere se vyskytnou az pote. to by zaruku jako takovou uplne shodilo, protoze podstatou zaruky je, ze prodavajici zarucuje kupujicimu, ze kupovana vec si zachova po nejakou dobu (+/-) stejne vlastnosti, jako pri prevzeti
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
pres tu skrytou vadu sem na to sel. no ja tam jeste nic nekoupil. a pokud si to s nima predem nevysvetlim tak ani nekoupim. radej se informuju predem protoze reklamuji snad 3/4 veci co koupim:D
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Citace:
Původně odeslal tominek
pres tu skrytou vadu sem na to sel. no ja tam jeste nic nekoupil. a pokud si to s nima predem nevysvetlim tak ani nekoupim. radej se informuju predem protoze reklamuji snad 3/4 veci co koupim:D
jo, mozna v tom to je: skryta vada se totiz povazuje za existujici vadu v dobe prevzeti, a tim padem nespada do zarucni odpovednosti, ale do klasicke odpovednosti za vady (ktera se prave institutem rozporu s kupni smlouvou finguje)
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Nevim jestli resis jen text zarucnich podminek, nebo mas obavy ze samotne reklamace, ale dam jeden priklad za sebe. Kupoval jsem od F-B, abych nemusel nic davat na opravy do AWH, na ktere nadava snad kazdy kdo s nimi mel neco do cineni (viz plno diskusi na grafice) a samozrejme taky proto abych usetril.
Po cca 1,5 roce me zacalo zlobit tlacitko spouste. Pro jistotu jsem sem se informoval na zpusob poslani (posila se do CR) a prilozil popis zavady.
Za 14 dni byl fotak zpet opraveny i s pruvodnim dopisem z nemeckeho servisu, kde vymenili vadne soucastky.
Podobnych zkusenosti najdes v diskusich vic.
Ale nejsem pravnik, tak nevim jestli jsem ti pomohl..
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Citace:
Původně odeslal Aigor
Nevim jestli resis jen text zarucnich podminek, nebo mas obavy ze samotne reklamace, ale dam jeden priklad za sebe. Kupoval jsem od F-B, abych nemusel nic davat na opravy do AWH, na ktere nadava snad kazdy kdo s nimi mel neco do cineni (viz plno diskusi na grafice) a samozrejme taky proto abych usetril.
Po cca 1,5 roce me zacalo zlobit tlacitko spouste. Pro jistotu jsem sem se informoval na zpusob poslani (posila se do CR) a prilozil popis zavady.
Za 14 dni byl fotak zpet opraveny i s pruvodnim dopisem z nemeckeho servisu, kde vymenili vadne soucastky.
Podobnych zkusenosti najdes v diskusich vic.
Ale nejsem pravnik, tak nevim jestli jsem ti pomohl..
tak castecne ano. jen me prekvapilo vyjadreni primo z fisher-bernard. tys to posilal na F-B nebo primo nemeckemu servisu (to by totiz asi bylo reseni). tusim ze zaruka je u canonu 12m v aut. servisech po evrope a dalsich 12m u prodejce nebo v aut. servisu v zemi puvodu. nebo se pletu?
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Na F-B (tusim Hradek n. Nisou), nemecky totiz neumim ani blafnout.
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Ja to chapu tak, ze zaruka cannonu (vyrobce) = 12 mesicu => po tu dobu si muzes nechat fotak opravit kdekoli u libovolnyho autorizovanyho servisu a vemou ti to jako "zarucni opravu".
Potom, ten dalsi rok, to musis posilat prodejci, coz ovsem vubec nevylucuje moznost posilat to prodejci i v ramci tech prvnich 12ti mesicu.
jedinej rozdil oproti CR je to, ze v CR se 24 mesicu vztahuje na libovolnou vadu, at uz vzniklou v prubehu uzivani, nebo vadu ktera na vyrobku uz byla. Tahle uprava je odlisna v tom, ze se vztahuje jen na vady, ktere mel vyrobek v dobe prodeje, s tim, ze v 6ti mesicich se automaticky bere ze tomu tak bylo. Po 6ti mesicich je na kupujicim aby to prokazal (to u nas vlastne nemusi).
No a napr zminovany poskozeny bunky snimace, pokud by doslo na spor, znalec pravdepodobne vylouci zavineni kupujiciho a vzhledem k bezne zivotnosti podobnych vyrobku, ktera je radove delsi prohlasi, ze jde o vadu vzniklou pri vyrobe => existovala jiz v dobe nakupu => vztahuje se na ni odpovednost. Ted by si prodejce musel opatrit znalecky posudek prokazujici opak, respektive spise vylucujici moznost vyrobni vady, coz je IMO velmi nepravdepodobny.
Jop a dalsi + tehle kramu je, ze vzhledem k relativni neduvere lidi v eshopy si nemuzou dovolit nejakej vetsi prusvih, a ti na zapad od nas si to vetsinou diky skutecny konkurenci uvedomujou daleko vic, staci jeden dostatecne nastvanej a dostatecne aktivni zakaznik a muze je klidne polozit.
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
vpodstate se vsim co pises souhlasim. jen me zarazila odpoved z reklamacniho na F-B.
EDIT: jen dodam ze pri telefonim kontaktu s prodejsi z F-B jsem byl vzdy spokojen. jsou prijemni, ochotni,...
jen ta vyjadreni ve smyslu ze kdyz se ti neco projevi po 12m tak mas smulu me trochu rozladilo. vzhledem k tomu ze planuju mkoupit tam telo a na tom se dle me ma co pokazit (narozdil od skla)
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Osobne mi pripada, ze tohle opatreni je spis ochrana proti zakaznikum, kteri by prisli druhy rok treba s tim, ze maji osoupany lak, ulomena dvirka od CF, nebo poskrabany cip. Proste ve vyspelych zemich je zvykem vice se chranit, ale pokud je to mozne maximalne vyhovet zakaznikovi. V rozvojovych zemich jako je ta nase plati opak, naslibujeme vam hory doly, ale kdyz prijde na lamani chleba, vzdycky se najde duvod proc neco neudelat.
Zatim nevim o pripadu, kdy by F-B z techto duvodu nechteli uznat reklamaci. Ta moje spoust by take mohli proste rict, ze jsem to poskodil sam..
PS: Opravdu nejsem jejich agent ;-)
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
ja uz ty pozitivni komentare na webu cetl.
ale dalsi mejl z F-B me opet tvrdi ze by to nevyreklamovali. tak nevim
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
mam tu dalsi vyjadreni z F-B
"
Dobry den,
zavada muze byt uznana pouze po predlozeni poznatku soudniho znalce (tak to chteji autorizovane servisy dle zakona). Zakon dava dostatecne dlouhou dobu, 6 mesicu, na to, aby byla chyba z vyroby rozpoznana. Nase prodejni ceny (ktere rikate, jsou docela nizke) se velmi blizi nasim nakupnim cenam, z tohoto duvodu si opravdu nemuzeme dovolit pristupovat k reklamacim jako si to muzou dovolit prodejci v CR. Samozrejme, ze se snazime delat vse pro to, aby reklamace probehli co nejrychleji (i kdyz napr. nemame vliv na dodani nahradnich dilu) a v nekterych pripadech pristroje vymenime za nove. Jde ale hlavne o to, ze nam vyrobce opravy poruch, ktere jsou vlastne zposobeny z jeho vlastni vyroby, ve druhem roce jiz neuhradi.
Bohuzel Vam tedy v druhem roce nemuzeme poskytnout zaruku bez predlozeni znaleckeho posudku.
Dekujeme za pochopeni
S pozdravem
...
"
co na to rikaji mistni zakona znaly??
posudek soudniho znalce, jako jediny zpusob dokazani... ???
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
prosimvás v klídku. FB se chrání, částečně možná zkouší odradit lidi od reklamací ale cokoliv se stane, v poho to vyreklamujete - a) sou slušný, v poho vám to uznaj
b) když se objeví nějaká skrytá vada po půl roce, kdo zjistí že to byla výrobní vada? se to prostě rozbilo používáním a mělo to vydržet, což se může stát i když je výrobek absolutně v pořádku
c)kdyby byli nějaký "jedlí" tak by s nima asi hodně brzo někdo udělal rychlej proces. si myslim že sou uplně normální prodejci třeba jako je Alzasoft...
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
nevim zda te mam brat vazne "normalni prodejci jako alzasoft". to dekuji nakupim radeji jinde ;-)
je fakt ze jem na webu cetl vetsinou pozitiva ale kolik lidi ma fotak od nich vic jak 12m? dle me pred rokem byli celkem malou a ne tolik znamou firmou (mozna se pletu).
vim ze jednani s nima je bezproblemove a jsou prijemni ale co me to bude platne kdyz me vychcipaji po 12,5 mesici bunky na CMOS kde oprava bude stat monoho tisic a oni mi prijemne oznami ze to neopravi nebo at to poslu s posudkem soudniho znalce za ktery zaplatim take nekolik tisic?
asi udelam to co jsem mel udelat davno. tedy dam na radu Darth Maula a koupim to na oehling. cena je +/- stejna a ti se ridi ceskyma zakonama a posilaji zbozi na reklamaci do nemecka. coz je dle me slusna kombinace.
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
no nikdy neuškodilo si k pořádnýmu foťáků pár korun připlatit, ale kdybys chtěl a dělali problémy tak s nima v poho vytřeš podlahu, a to dosucha :-D
Alzasoft je dobře známej si myslim tak 2 roky, možná rok a půl, ale každej se musí nějak vypracovat. maj hodně zákazníků a tak se nediv že je i relativně hodně naštvanejch kterejm dovezli něco rozbitýho... to je všechno v cajku...
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
prave ze si myslim ze s F-B bych behem druheho roku podlahu vytrel tezko.
kdyz jsme u alzasoftu. nakupoval jsem tam +/- pred sesti lety. a mam s jejich reklamacema zkusenosti. ty take?? kdyz mas cestu do prahy 1x za pul roku a mas na vyrezeni alzasoftu hodinu a nekdo ti rekne ze penize ti proste neda protoze to tak nedelaji, tak bych chtel vcelku videt jak s nim vytiras podlahu :D
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
to je těžký. na to si musíš udělat čas a rozhodnout se že do toho pudeš, ne jako že uděláš vyjádření že s tim nesouhlasíš a tim to hasne. na to každej kašle. musíš si přesně zjistit za co všechno je můžeš uhánět, poslat na ně čojku a když vyhraješ tak vymáhat veškerý prostředky cos vynaložil. pár lidí to už udělalo a tak kdybys je postrašil a ukázal že to myslíš vážně tak si piš že by sis to dal. kámošovi poslali grafiku se 64-bit sběrnicí k ramkám a řekli mu že na něj serou, a on řekl ok, musim mít grafiku a tak si jí vosel nechal. kdyby chtěl, mohl dopadnout líp....
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
diky za radu. toho co pises si zcela evidentne nejsem vedom. :D predpokladam ze ty jsi toto uz absolovoval nekolikrat. :D
ja se momentalne snazim vyresit jak takovym problemum predchazet proto zjistuju jak se kdo chova k zakaznikovi a ktere reklamacni podminky jsou pro me nejvyhodnejsi. myslim ze zabihame nekam jinam.
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
ano, už sem to zažil. naštve to no ale co s nima.... jo, předcházet tomu je dobrá věc. doporučuju si třeba 200 připlatit... někdy to ale nemusí pomoct :-D
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Koukám docela odklon od tématu :rolleyes:
Už jsem se tady nechtěl dál vyjadřovat, ale nedá mi to. Uvědomte si prosím, že typickej "čecháček" platí za vyčůránka, kterej se snaží kdeco obejít a vytřískat nejlepší za nejmenší cenu (vč. podvodných reklamací - "disk je starej, tak ho propálím 24V a dostanu novej.."). To je pohled okolních vyspělých zemí ať se nám to už líbí nebo ne. Začalo to cedulema "Češi nekrást zde" po otevření hranic a končí to různě ošetřenejma reklamačníma podmínkama. Ačkoliv se mě to taky nelíbí, těžko s tím něco nadělám, ale jak jsem už psal - tohle má platit hlavně pro ochranu toho obchodníka. Nevím samozřejmě jakou komunikaci jsi s F-B vedl, ale za sebe můžu klidně říct, že pokud by se mě zákazník vyptával na XY možných problémů v hypotetické reklamaci, nejspíš bych ho odkázal rovnou jinam, protože:
a) stejně z něho nic nekápne, co by mě výrazně zvedlo obrat
b) tohle smrdí problémy, pak mě bude chytat za slovo a ještě můžu ztratit dobrou pověst
Teď doufám chápeš, že to nemyslím na nikoho osobně, jen nahlas uvažuju z role obchodníka ;)
Takže jinak ti asi nikdo neporadí, pokud nestačí ujištění že s F-B nejsou s reklamací problémy, prostě si připlať pár stovek a jdi třeba do Oehlingu, no problem :)
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
heh. chapu kam tim iris ale precejen napsat na web ze zaruka je 24 mesicu a pak z nich vypadne ze na kazdou blbost chteji posudek soudniho znalce...
nevidim nic spatneho na tom zeptat se pred koupi na upresneni podminek, ty ano. kdyz jsem tam kupoval kompakty za 8-10K tak me to nepalilo. ted jsem se chystal koupit EOS 30D + nejaka sklicka - brtaru pres 50K a to jsou pro me osobne uz celkem velke penize takze me prijde vporadku se vyptat. ujisteni ze jednaji korektne je sice super, to jsem zjistil sam kdyz jsem tam nakupoval nebo s nima jednal. jsou ochotni, prijemni,...
ale nenasel jsem meiz tou chvalou na ne nikd konkretne receno "reklamoval jsem behem druheho roku takovy a takovy fotak v takova a takove cenove hladine od te a te firmy a vse bylo OK" - ty ano?? neco takoveho jsem cekal ze sem treba nekdo napise. ono je fajn ze sou ochotni pri prodeji a reklamaci kterou behem 12m zacvaka Canon ale kdyz te pak slusne vyfakuji behem druheho roku tak to asi nepotesi.
oehling se mi zda lepsi jen v tom ze se ridi ceskyma zakonama, 14 dni vraceni, 24m zaruka, 30 dni na reklamace... k tomu stejne jako F-B nakupuje v nemecku -> nizke ceny a hlavne nemecky servis. mel jsem uz sam moznost jednant s AWH a opravdu mi to uz stacilo.
a) no neco malo by kaplo ale asi neni dobre se tak stavet ke vsemu co? to by obchodnik nic neprodal?
b) nesnazim se nikoho chytat za slovo, ale chtel jsem zjistit jak se chovaji v konkretni situaci (jejich obch. a rekl. podminky mi prijdou tak trochu nesrozumitelne). tedy poprvade pani z reklamacniho me obcas neco napsala a v dalsim mejlu napsala pravy opak takze to opravdu moc nepomohlo
jeste jednou z opakuju ze proti F-B nic nemam a vsechno co jsem tam kdy koupil doslo vporadku a nebyly s tim problemy. navic jsou velmi ochotni a vstricni
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Jo, rozhodnout se musis sam, verim ze to neni jednoduchy. Ja taky hodne premyslel, nez jsem uvalil 4 roky uspor do fotaku, protoze zrovna zavratnou vyplatu nemam.
Ja jsem u nic ve druhem roce zaruky reklamoval a no problem, jinak slouzit nemuzu.
PS: Bral jsem to tak, ze i kdyby byl problem s reklamaci, v dobe kdy jsem kupoval 20D jsem usertril cca 10k proti CR, takze pokud by to stalo do 10k, mel bych to obrazne "srovnany", ale nestalo se a jsem spokojenej.
Preju ti dobrej nakup, hlavne to uz nekde objednej - tohle vybirani je k nicemu, venku konci jaro, tak at to jeste uzijes ;-)
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
no jasně že se vyplatí se nejdřív zeptat a při týhle příležitosti si vybrat toho nejlepšího, kterej asi bude o malinko dražší, jenže nevíš nikdy co na tebe číhá ani u těch nejlepších... určo to má cenu ale mě se staly blbý zkušenosti i s dobrejma prodejcema....
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Citace:
Původně odeslal Aigor
Jo, rozhodnout se musis sam, verim ze to neni jednoduchy. Ja taky hodne premyslel, nez jsem uvalil 4 roky uspor do fotaku, protoze zrovna zavratnou vyplatu nemam.
Ja jsem u nic ve druhem roce zaruky reklamoval a no problem, jinak slouzit nemuzu.
PS: Bral jsem to tak, ze i kdyby byl problem s reklamaci, v dobe kdy jsem kupoval 20D jsem usertril cca 10k proti CR, takze pokud by to stalo do 10k, mel bych to obrazne "srovnany", ale nestalo se a jsem spokojenej.
Preju ti dobrej nakup, hlavne to uz nekde objednej - tohle vybirani je k nicemu, venku konci jaro, tak at to jeste uzijes ;-)
jenze se me po dlooouhe dobe podarilo sehna odpis DPH. takze ceny jsou vsude +/- uplne stejne. kadopadne uz mam objednano na oehling.cz. repa je ye je nedostupnz a nevi kdz bude:mweheh:
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
takze jako obvykle u noveho zobzi sem dostal nejaky defektni kousek EOS 30D. jak probehla domluva a vyreseni prpoblemu s vymenou je popsano zde http://4um.ocguru.cz/showpost.php?p=...&postcount=220
pokud by to co jsem sem psal drive nekoho od nakupu na fischer-bernard odradilo (i kdyz jsem to tak rozhodne nemyslel) tak se omlouvam.
tuhle firmu muzu jen doporucit.
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
dopredu se omlouvam, ze vytahuji pres rok stary thread, ale je tu, tak kam bych to daval jinam, ze.
chci se zeptat, pokud jsem zakoupil nejake zbozi u fischer-bernard.com, zbozi mi prislo evidentne z nemecka.. ridi se pripadna reklamace ceskymi, nebo nemeckymi zakony? zajima me to predevsim, zda mam pravo na odstoupeni od kupni smlouvy a vraceni penez v pripade 3. reklamace stejne zavady nebo 4. reklamace ruznych zavad, nebo neopravitelne zavady(napr. u vymeny za novy kus). v threadu jsem zminku o odstoupeni pri zbeznem prochazeni bohuzel nenasel, na strankach fischer-bernard take ne.
zkousim to tady.. kdybyste nekdo vedeli. ale urcite i napisu na kontakt nize a i primo do fischer-bernard z jine, nez moji emailove adresy(mam tam ted nejakou reklamaci, je to cele kvuli ni). vzit si zpet penize a koupit novejsi model produktu se mi samozrejme vyplati vic, nez dostat ten samy novy. nechci nikoho ojebavat, ale mam na to pravo.
Evropské spotrebitelske centrum, Politickych veznu 20, Praha 1, CZ, tel: +420 224062046, e-mail: esc@mpo.cz
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Citace:
Původně odeslal
Jey
dopredu se omlouvam, ze vytahuji pres rok stary thread, ale je tu, tak kam bych to daval jinam, ze.
chci se zeptat, pokud jsem zakoupil nejake zbozi u fischer-bernard.com, zbozi mi prislo evidentne z nemecka.. ridi se pripadna reklamace ceskymi, nebo nemeckymi zakony? zajima me to predevsim, zda mam pravo na odstoupeni od kupni smlouvy a vraceni penez v pripade 3. reklamace stejne zavady nebo 4. reklamace ruznych zavad, nebo neopravitelne zavady(napr. u vymeny za novy kus). v threadu jsem zminku o odstoupeni pri zbeznem prochazeni bohuzel nenasel, na strankach fischer-bernard take ne.
zkousim to tady.. kdybyste nekdo vedeli. ale urcite i napisu na kontakt nize a i primo do fischer-bernard z jine, nez moji emailove adresy(mam tam ted nejakou reklamaci, je to cele kvuli ni). vzit si zpet penize a koupit novejsi model produktu se mi samozrejme vyplati vic, nez dostat ten samy novy. nechci nikoho ojebavat, ale mam na to pravo.
Evropské spotrebitelske centrum, Politickych veznu 20, Praha 1, CZ, tel: +420 224062046, e-mail:
esc@mpo.cz
ja myslim ze je to spis na domluve (jistotu nemam nemecke zakony procitat nechci). stejne tak z F-B na to uplne konkretne nebudou chtit odpovedet.
resi spsi konkretni pripady.
osobne mam s tim obchodem jen nejlepsi zkusenosti a s klidem jej doporucuju
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
tak tak, myslím že s FB je rozhodně lepší domluva než s mnoha obchody u nás v republice. K té otázce - rozhodující je "razítko prodejce", např. mě dorazil fotoaparát z ČR, ale razítko na faktuře je FB s německou adresou, tedy německé zákony.
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Vzhledem k tomu, že to je německý obchod a řídí se německými zákony, můžeš mít pokud dojde na lámání chleba asi smůlu, záleží asi jen na nich. Imho podobné věci v německém právu ošetřené nejsou, ale nejsem právník.
Vhodné si pročíst http://www.megafoto.cz/privacy.php a http://www.megafoto.cz/complaint.php , je to tu částečně citováno už dřív.
Zkušenost s reklamací u nich mám a není vůbec slavná, přitom šlo o prkotinu, nakonec ale vyřešená byla. Takže od nich koupím už jen to, co je výrazně levnější než tady nebo v okolních státech (čehož moc nebude) a zároveň je možné uplatňovat záruku v lokálním servisu. Až na výjimky jsem z německých krámů zvyklý na jiný přístup než od F-B, ještě nikdy mi nedodali žádné zboží alespoň přibližně v termínu, byť bylo deklarované jako skladem.
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Až na výjimky jsem z německých krámů zvyklý na jiný přístup než od F-B, ještě nikdy mi nedodali žádné zboží alespoň přibližně v termínu, byť bylo deklarované jako skladem.[/quote]
me naoppak vetsinu veci dodali vyrqazne drive nez bylo uvedeno na webu. obecne jsem si lae zvykl brat informace z webu s rezervou protoze nebyvaji aktualni, radeji si tmazavolam a domluvim se s nima (coz nebyl nikdy zadny problem)
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
E-shopy jsou dobré právě na to, aby člověk nemusel nikam volat a na ničem se domlouvat ...
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Citace:
Původně odeslal
jan555
E-shopy jsou dobré právě na to, aby člověk nemusel nikam volat a na ničem se domlouvat ...
to mas mozna pravdu ale mam pocit ze na zapad od nas maji dost casto mnohem vetsi bordel v eshopech, napriklad prave co se tyce dodacich lhut... nez u nas.
proste to beru tak ze kdyz se kupuje neco z nemecka, anglia, US,... tak to bude malinko dyl trvat, clovek si pokeca po telefonu, vymeni par mejlu,...
otazka zda mu ta ztrata casu stoji za ty ostatni vyhody :D
-
Re: reklamace na Fischer-Bernard?
Asi každý mluvíme o něčem jiném ... Mně je jedno, jestli je e-shop u nás, v Německu nebo Hong-Kongu. Umí dopravit sem - nacvaknu a hotovo, jen způsoby platby se liší. Nepamatuji se, že bych s někým něco řešil po mailu nebo telefonu a taky není proč - s "čestnou" výjimkou proslaveného mindfactory, nejhoršího krámu na světě a i tam jsem řešil totální neschopnost dodržet termíny a ne objednávku.
Nic, to je diskuze o něčem jiném než je subject threadu.