Podelte se o zkusenosti z timhle obchodem, ceny maj lepsi nez CC, ale jak jsou na tom s prsitupem k zakaznikovy?
Printable View
Podelte se o zkusenosti z timhle obchodem, ceny maj lepsi nez CC, ale jak jsou na tom s prsitupem k zakaznikovy?
Nakupuji tam pravidelně a nemůžu si stěžovat. Reklamace vyřizují mnohem lépe, než např. TS Bohemia.
Reklamoval sem tam(v Brně) zroj, který mi pískal, sice technik řekl, že mu se nezdálo, že by nějak extra pískal (asi jenom moje kombinace hw, páč sem to zkoušel u kámoše a taky nic) ale že mi ho vymění...takže zatím spokojenost
Musim se pridat ke spokojenym :-) ... sice sem s nima mel taky jednu ne zrovna podarenou reklamaci (coz byla spis vina jejich dodavatele) ale jinak dalsi reklamace probihali perfektne a i rychle (ne ze by jich bylo nejak moc, asi 3 ;D ). Jinak cenama myslim vedou, sice o prsa ale vedou :lol: .
Byl jsem tam dnes s vadnym diskem, takze uvidim.Citace:
Původně odeslal Fila
Ja tam povalim dat board, asi klesnu na kolena a zkusim z nich vyprosit nejakou nahradni desku :mweheh: Ale jinak jsou, aspon v Brne, v pohode. Solidni jednani, s TSkem nesrovnatelne.Citace:
Původně odeslal podws
Tak mi zavolali, byl jsem tam, disk byl opraven vymenou :-)
Softcom Praha.
Takze jsem spokojen, jen malickost, na tom Softcom reklamacnim stitku je jine S/N - to puvodni, nez to, co je na novem disku, takze pokud odejede i tenhle, doufam, ze se nebudou cukat. Ale doufam, ze ten stary disk byla jen vyjimka potvrzujici pravidlo kvalit WD disku.
S novym diskem ti meli predat minimalne i reklamacni papir - a na tom je uvedeno nove S/N (aspon v mem pripade to tak bylo-Softcom Brno)Citace:
Původně odeslal podws
Reklamoval jsem v Softcomu v Brne zatim jednou a to repro koupene den predtim.Kdyz se zapojily do elektriky,tak bzucely,ani nemusely byt zapnute(asi vadne trafo). Tak je zkusli a za 5 minut me donesl jiny kus s tim,ze mu to nejak nezda a asi to bude problem techto repro obecne a ne kusova vada,at zkusim dalsi kousek,ty uz byly v pohode...
Jinak co mam zkusenosti z TS BOHEMIA,tak tam jsem dvakrat reklamoval HDD,jednou 30 dni,podruhe 31,protoze jsem na ne podruhe uz talcil,tak me daly jiny disk. A co vim,tak ostatni na tom nejsou s reklamacemi v TS BOHEMII o moc lip nez ja...
jo koupil jsem si v Brne 2 moduly 256MB KINGSTON HYPERX 434... pecete byly poruseny, ale zkusil jsem je nainstalovat... Jeden modul nejel, druhej mi hazel chyby v memtestu i v goldmemu. 1. reklamace probihala, tak ze mi technik oznamil, ze tomu nerozumim a ze se neorientuju v problematice... Tak jsem potom zavolal panu vedoucimu, domluvil se s nim a 2. reklamace uz byla docela v pohode a zapujcili mi i nahradni modul (sice jen 256 MB, ale aspon neco)... Ted uz jen cekam co z toho vznikne a opravdu nemam moc dobry pocit :evil:
Zdar, byl jsem v Praze v Softcomu dnes reklamovat RAMku, koupena asi pred rokem.
rekl jsem co ji je (memtest error na 27. MB), technik ji hned otestoval a rekl ze skutecne je vadna.
Tak jsem se ho zeptal, zda je mozne, aby mi zapujcil jiny modul na dobu reklamace, treba proti nejake zaloze - pry ne.
Tak jsem mu rekl, zda mi proplati naklady, ktere me bude stat zapujceni jineho modulu jinde - tvrdil neustale neco o tom, ze na reklamaci ma mesic a nic mi hradit nemusi.
JAK PRESNE MU TO MAM RICT ?
RAMku mam pujcenou od sveho kamose, ktery ji ma dokonce vedenou pod firmou, takze mi na to nejspis bude moct napsat nejaky doklad - co takovy doklad musi obsahovat a jaka za takovou zapujcku muze byt cena?
Dik za info (Jezevec, riksa ;) )
Napsal bych neco jako:
Smlouva o zapujcce
mezi: firma XY
a pepazdepa
Firma XY zapujci pepovizdepa RAMET sn:zxcvb 256MB za poplatek 30Kc za kazdy zapocaty den na dobu maximalne 2mesicu.
podpisy + razitko + datum
------------------
Neco tak by melo bohate stacit. 30Kc/den je myslim tak akorat, ale poptej se nekde v krame, za kolik by ti tu ramet pujcili. Az budes mit vyresenou reklamaci, tak to vubec neres s technikem. Posli doporucene na sidlo firmy zadost o uhradu nakladu na reklamaci, kam prilozis kopii tej smlouvy + kopii ukonceni pronajmu zase s datem a vycislenim celkovy ceny. Samo vycisleni i vsech ostatnich nakladu = ten doporucenej dopis + cesta + cas + treba i 2x hodina prace technika pri vymene rameti :wink: .
V ty zadosti uved § podle kterych to je.
Poslal jsem jim 5 dnu od zakoupeni zpet LCD iiyama kvuli nerovnomernymu podsviceni obrazu (spodni cast monitoru byla po druhym dni provozu podstatne svetlejsi-rusilo me to, za 15 litru si predstavuju jinej obraz). Udelal jsem to formou odstoupeni od kupni smlouvy, se slovy, ze pokud uznaji, ze je to vada a ne vlastnost tak muzeme uzavrit smlouvu novou na novy kus. Jsem zvedavej, jak se k tomu postavi, nemam naladu sepisovat vyhruzny dopisy a potazmo se soudit. Dam vedet
/edit ted mi volali, vystavi mi dobropis, dovedel jsem se ze iiyama je podle nich lowendovy shit...jinak mi bylo na mou primou otazku v podstate taktne naznaceno, ze u nich uz nemusim objednavat. Tuhel firmu muzu jen doporucit, je to bez problemu, pokud by to dany zbozi bylo bezne skladem, zrejme by me ani "taktne neupozornili"
OKi, dik.Citace:
Původně odeslal Jezevec
Myslis, ze ma smysl prikladat potvrzeni od zamestnavatele, ze PC potrebuji k vykonu prace? asi jo co :) necham si to napsat.
27. dubna jsem reklamoval pameti, coz znamena ze bych si mel 28. kvetna dojit pro penize, nebo novy pameti, ze jo. ale jak jsem ted koukal na ten papir, tak jsem nasel policko predbezne datum vyrizeni 11.6.2004 - neznamena to doufam, ze jsem si s nima dohodl prodlouzeni reklamacni lhuty, pokud jo, tak si asi pujdu naliskat :oops: ??? :evil: :-o
Citace:
Původně odeslal slonus
No řekl bych, že to musí vyřídit do 30-ti dnů, ať ti tam píšou cokoli.
Kdepak, prodlouzeni je mozny po vzajemny dohode. Lidi, ctete vybec ty dulezity thready ?
no ja prave jestli to nahodou neni dohoda :oops: jsem z toho uplne vynervovanej... nejsem pravnik jsem jen obycejnej systemak ;o)))
dohoda je dvoustranny pravni akt - tedy jejich projev vule se musi stretnout s tvym souhlasnym projevem vule. a mlcet neznamena souhlasit. takze tim, ze ti to napsali na papirek je hezky, ale porad tu chybi tvuj souhlas :wink:Citace:
Původně odeslal slonus
takze 28.kvetna tam nabehni :wink:
juchuuu diky moc ;o))
no tak bylo to trochu zvlastni, snazili se mi chvili tvrdit, ze jsem podepsal, ze to bude az 11.6., ale pouzil jsem tu vetu o oboustrannem pravnim aktu a dostal jsem penizky zpet, tak jsem si tam hned (ze slusnosti) koupil jiny pameti, ktery fungujou ;D takze vam moc dekuju za podporu a pomoc ;D
tak ja jsem dneska vracel monitor, co jsem si tam ve stredu koupil
vysli me maximalne vstric, vysvetlil jsem jim, proc ten monitor nechci, co mi na nem vadi, jeste tam byl se mnou kamos, kterej se primluvil, ze to opravdu je hrozny
takze technik se ani poradne neptal, vsechno probehlo maximalne v pohode a s pratelskym pristupem
cekal jsem ze to pujde ztuha
velmi prijemne me prekvapili, takze je musim pochvalit
Take sem tam nikdy nemel problem.
tento obchod maximalne doporucuji.
2petrik: neni to tak:
obcansky zakonik, obecne ustanoveni § 509(1):
"Oprávněný má právo na náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva z odpovědnosti za vady....".
toto je pak temer okopirovano pro ucely kupni smlouvy (§ 598 OZ):
"Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady."
podotykam, ze naklady na odstraneni vady reklamovaneho zbozi - tedy naklady vznikle v dusledku poruseni smlouvy prodavajicim - jsou judikaturou povazovany za naklady souvisejici s reklamaci. a i kdyby cirou nahodou nebyly, tak tu mame § 510 OZ:
"Uplatnění nároku z odpovědnosti za vady nevylučuje nárok na náhradu škody, která z vady vznikla."
a opet parafraze u kupni smlouvy (§ 600 OZ):
"Uplatněním práv z odpovědnosti za vady není dotčeno právo na náhradu škody."
Naprosto souhlasim. Tak to je a je to zcela v souladu s tim co jsem tu tvrdil, diky ze jsi si dal tu praci a nasel to.
1) prvni citace hovori o tom, ze mas pravo na nahradu nakladu vzniklych tim, ze neco reklamujes, tedy dopravu zbozi PPLkem do servisu a podobne.
2) je totez co 1)
3) hovori o tom, ze reklamaci se nevylucije jakysi narok na nahrady nejakych skod. Rozhodne ale nehovori o tom, ze takto nejaky narok vznika. Zkus najit neco o tom, ze by tento narok mel vzniknout tim, ze se ti neco rozbije. Pochybuji o tom, ze neco takoveho najdes, ale mozne to je.
ad 1 - nutne naklady nejsou pouze naklady, ktere ti vzniknou primo v dusledku uplatneni prava z odpovednosti za vady (naklady na cestu/postu, ztraceny cas), ale take na naklady, ktere ucelne vynalozis k tomu, abys fakticky navodil stav, ktery tu byl pred vyskytem vady. to v sobe take zahrnuje,mimo jine, i naklady na vypujceni RAMky v Martyho pripade.
podotykam, ze samozrejme musi byt i ze strany kupujiciho dodrzena urcita primerenost; kdyz reklamuju 40GB disk, tak si samozrejme nepujcuji jako nahradu 1TB disk apod.
ad 3 - zakon zjednodusene jen rika, ze totez pravo z poruseni smlouvy prodavajicim nemuze kupujici chtit dvakrat; tedy jednou z titulu odpovednosti za vady (zde se narok kupujiciho odehrava v ramci reklamacniho rizeni) a jednou z titulu odpovednosti za skodu (jako obecny narok pri poruseni zakona ci smlouvy). zaroven ale jasne rika, ze v pripade, ze tato situace nastane, je kupujici opravnen domahat se nahrady skody, ktera mu vznikne (§ 420(1) OZ: "Každý odpovídá za škodu, kterou způsobil porušením právní povinnosti.").
tady je ale zapotrebi udelat malou teoretickou odbocku. v soukromem pravu plati, ze kdyz porusim jako prodavajici zakon/smlouvu, pak se moje puvodni povinnost meni, a to bud v dusledku:
- pozdniho splneni povinnosti, tedy odpovednosti za prodleni, a/nebo
- jineho, nez radneho splneni povinnosti, tedy odpovednosti za vady, a/nebo
- samotneho faktu, ze (i) dojde k poruseni povinnosti, (ii) dojde ke vzniku skody a (iii) existuje pricinna souvislost mezi (i) a (ii), tedy odpovednosti za skodu, ktera je takovym porusenim povinnosti vznikla, pokud (s vyjimkami) neni kryta odpovednosti za prodleni nebo odpovednosti za vady.
takze, kdyz to aplikuju na pripad Martyho:
- odpovednost za prodleni tu zrejme nebude prichazet v uvahu (budu predpokladat, ze reklamace probehne v zakonem stanovenych lhutach);
- odpovednost za vady tu dana jednoznacne je (predpokladam skutecnou existenci vady), a k puvodni povinnosti prodavajiciho "dodat vec bez vad" se pridava povinnost radne vady odstranit;
- odpovednost za skodu, ktera neni kryta odpovednosti za prodleni ani odpovednosti za vady (tedy krome naroku na odstraneni vad), tady dana je, pokud jsou splneny podminy pro jeji vznik; tedy pokud:
(i) tu existuje poruseni smlouvy (v tomto pripade tu existuje, nebot zakonna povinnost prodavajiciho je predat kupujicimu vec bez vad). Nicmene je na Martym, aby toto poruseni prokazal;
(ii) tu existuje skoda a je na Martym, aby ji oznacil a vycislil; a
(iii) skoda vznikla v dusledku poruseni smlouvy a je na Martym, aby ji prokazal.
v pripade tech ramek to bude asi vselijake, ale treba Mokusuva data na vadnem HDD z nasi vedlejsi debaty jsou krasnym prikladem nahrady skody.
Aby platila tva posledni uvaha, musel by Marty prokazat, ze vec koupil jiz s vadou a ze tudiz prodejce porusil smlouvu tim, ze mu prodal ves s vadou. Jelikoz reklamuje pamet 1 rok starou, je vysoce pravdepodobne, ze k vade doslo az v prubehu pouzivani a tudis k zadnemu poruseni smlouby nedoslo. Marty ma proto narok na nahradu skod vzniklych uplanenim prava na reklamaci, tedy nejake to PPL a pod. Zda do toho patri i zapujceni jine pameti je otazka, ja osobne si myslim ze nepatri, ale je mozne ze ano.
Ohledne skody ztracenych dat na HDD si myslim nejenom ja, ale i veskere firmy a obavam se ze i soudy, ze to tak opravdu neni ;) umis si realne predstavit, ze nekdo bude chtit po prodejci treba 100tis za ztracena firemni data? kazdy soud by se mu vysmal....
OT: ty mas nejake pravnicke vzdelani?
OT: probuh proc citujes tak dlouhe posty ktere sou navic pred tvou odpovedi? btw nic ve zlem, ale myslim ze to je zbytecne a neusporne.
vzhledem k tomu, ze se tu bavime o reklamaci v rezimu obcanskeho zakoniku, pak ze zakona existuje 24mesicni zarucni odpovednost za vady (§ 619(1) OZ). coz znamena, ze prodavajici odpovida nejenom za vady, ktere ma vec v okamziku prevzetim kupujicim (tedy to, co vyse rikas), ale zaroven za to, ze vec bude bez vad nejmene po dobu zarucni lhuty. takze k poruseni smlouvy doslo.
nevim, kde beres tu jistotu, jak budou soudy rozhodovat a ze tenhle nazor zastavaji veskere firmy. argumenty, ktere jsem tady na podporu svych tvrzeni snesl jsou jasne, a ver mi, ze spor postaveny na tak jednoduchych a elementarnich uvahach prava by dokazal u soudu vyhrat i student 3. rocniku pravnicke fakulty.
a ano, dovedu si dobre predstavit, ze vysoudim 100 tisic kc vznikle skody za to, ze mi zkolabuje HDD, ktery stal 1000 kc. klidne i vic, protoze tady neexistuje souvislost mezi zpusobenou skodou a "hodnotou" puvodniho poruseni.
priklad z praxe - v praze se stalo, ze jedna velka mezinarodni advokatni kancelar udelala chybu pri developmentu jisteho britskeho retezce hypermarketu v praze. i presto, ze hodnota jimi poskytnutych sluzeb mohla byt v radu 30-40tisic EUR, ten jejich klient je v anglii zaluje (a zatim uspesne) za castky o hodne presahujici 1mld kc (!).
jo, prave ted jsem v procesu delani advokatnich zkousek.
1) opravdu neznam vzdelani vsech zucastnenych, ale jsem rad pokud jste se pobavili
2) kdyby to slo, tak bych se s tebou klidne vsadil, ze takovy soudni spor by nevyhral ani lecjaky renomovany pravnik, natoz pak student 3. rocniku. Kdyz to prezenu, tak se muze stat, ze napr. napajeci kabel za 10kc zpusobi napr. umrti nejakeho disku s daty. Ty skutecne veris tomu, ze kdokoli vysoudi na prodejci statisice kvuli tomu, ze se mu rozbil nejaky kabel (resp,. disk) za 10kc (resp 1000kc)? Zejmena kdyz jsou na trhu dostupne ucinne zalohovaci prostredky? Jestli tomu vazne veris a jsi ochoten do toho jit, tak ti mohu predhodit par zakazniku, kteri prokazatelne budto prisli o data, nebo museli platit zachranu dat a moc radi by ty penize dostaly zpet. A nebo si myslis, ze nekdo uspeje s zalobou na prodejce automobilu, kvuli jehoz poruse nestihnul nejake dulezite obchodni jednani? to je vazne sci-fi, nezlob se na me.
petriku, nic ve zlem, ale na tehle urovni tuto debatu nepovedu. ta debata nema byt o tom, jestli tomu veris nebo ne a/nebo jestli ti to pripada neuveritelne ci ne a ja nemam zadnou potrebu te presvedcovat za kazdou cenu. ta debata ma byt pouze o tom, jestli je mozne se takoveho prava uspesne domahat. odpoved na tuhle otazku jsem tu uz nekolikrat uvedl a vycerpal jsem veskere sve vysvetlovaci prostredky proc to, co obhajuji, je spravne. uznavam - a rika mi to i moje zena - ze vysvetlovani neni zrovna moji silnou strankou.
proti vecnym argumentum jsem schopen zaujmout stanovisko, proti dojmum nikoliv.
jedinou vecnou poznamku: je samozrejme, ze vyse vysouzene skody se taky odviji od toho, jakym zpusobem kupujici ke vzniku te skody prispel. takze jestlize napriklad filmari v dusledku odejiti hdd prijdou o jedinou pracovni kopiei noveho filmu o harry potterovi, pak je pro prodavajiciho legitimni se branit tim, ze filmari ne tak uplne predchazeli vycerpali svou povinnost predchazet skodam a mit jeste nekde zalozni kopii. nicmene toto jsou pouze obrany prodavajiciho u soudu, ktere nezpochybnuji podstatu teto debaty, a sice, ze ta odpovednost za skodu tu proste bez dalsiho existuje, a ktere se tykaji pouze vyse takove nahrady,
a za potencialni klienty dekuji, ale sam jich uz v tuhle chvili mam na starosti dost. navic jsem presvedcen, ze by nebyli ochotni zaplatit to, co se za moji praci bezne uctuje ;)
riksa> A neplatí náhou něco jako že každý má povinnost snažit se zabránit možným škodám v rámci svých možností a pokud má někdo na disku data o hodnotě x set tisíc kč a škoda, která mu může být způsobena souvisí v zásadě se ztrátou dat, spočívá proces zabránění možným škodám v archivaci těchto dat, což je jistě v možnostech většiny populace Země a dokonce u toho nehrozí ani vážné zranění nebo smrt jiných osob, takže by to dokázal i mentálně pomalejší robot dle 3. zákona robotiky (ach jak jsou zákony robotiky krásné a jsou jen 4) ?
Edit: Nakonec jsi na to odpověděl dřív než sem to postnul, tak už nic :)
Ztrata dat jako takova je samo dost osidna skoda, proto ani pojistovny proti takovym rizikum nepojistuji (alespon ne v CR), jelikoz to, zda data maji cenu 1Kc nebo 1MKc se da urcit jen velmi obtizne a navic casto zalezi na situaci ... .
Ovsem co se HW tyce, jak je zapujcka prave jednim z prostredku jak presne dle zakona skodam predchazet. Dokonce to muze byt i nakup noveho HW.
Napr mi kvuli vadnemu zdroji vyhori PC. Prodejce odmitne resit reklamaci ihned(ale uzna ji). Pujdu tedy a koupim si PC nove, protoze jinak prijdu o zakazku v hodnote 100kKc a zapujceni PC na mesic stoji vic, nez jeho koupe. Nasledne budu uhradu noveho PC pozadovat po prodejci. Udelal jsem zaroven maximum pro minimalizaci skod - koupil jsme si PC za rekneme 30kKc, pricemz zapujcka by stala 45kKc a kdybych to neresil, byla by skoda 100kKc.
Moje dnešní zkušenost je velice pozitivní.
Přišel jsem s klávesnicí (500Kč), které při rychlejším psaní vynechávaly 3 klávesy. Lépe řečeno vyžadovaly vyšší stisk než ostatní. Technicky byla klávesnice 100% funkční - při silnějším stisku všechny klávesky fungují spolehlivě.
Technika jsem se zeptal jestli to na reklamaci je nebo není a po 5 minutách jsem odcházel s novým kusem (s tím, že mi dokonce nabídl dobropis). Super přístup, Softcom můžu jen a jen doporučit.
edit: jednalo se o pražskou pobočku, na RMA stojí : "V rámci dobrých vztahů preventivní výměna"
Zkusenosti s reklamacemi v SoftCom Brno za posledni 3 mesice :
1. Reklamace 1,75r stareho disku, ktery jsem koupil na foru bez papiru pouze s jejich polepkou na sacku od disku.
Vysledek - vymena za novy kus s vystavenim dokladu na 24mes. zaruku
2. Rozbity case postaky prevzaty osobou neznalou toho, ze case je treba vzdy prohlednout.
Druhy den v SoftCom vymeneno za novy kus (presto, ze me mohli poslat k sipku), problem byl na strane Ceske Posty :evil: a prebirajiciho :rolleyes:
3. Reklamace fungl novych RAM, pri jejichz pouziti pada instalace OS & hazi chyby v mem. testech.
Vysledek zatim neni znam (podano pred 7mi dny).
Prozatim hodnotim naprosto skvele!
Softcom Praha:
Neprijemni prodavaci na prodejne,vystaveni dokladu na jmeno neuveritelnej problem.Odpoved na to?To neeeee,to by me ucetni zabila,nemuzu.Vyfakturovani dokladu na jinou osobu.Nejde problem.Tohle vse v TS absolutne bezproblemu.Vraceni zbozi par dni po koupi (kdyz neni pres net) v TS i CC zadnej problem.V Softcomu obrovsky.Reklamace stylem,to jste si specialne objednal Vy na vase jmeno.Nechapu?Co prosim?Protahovani reklamace na nejdelsi moznou miru.Ja mel vzdy problemy..
protoze to resis dole s prodavacema. Ja chodim nahoru za panem fousem a to je jina liga :) jinak reklamace mi trvaji max 14 dni, ne jako v czc ted nedavno 30...
Tak reklamaci v SC jsem zatím naštěstí neřešil, ale prodejní přístup IMHO naprosto zoufalý.
Naposledy jsem si koupil monitor bundlovaný s myší, přišlo mi oznámení o tom, že je zboží skladem, a já jsem oznámil termín, kdy si to vyzvednu. Když jsem dorazil, prodavač mi oznámil, že MYŠI UŽ NEJSOU!!! Nabídl mi slevu 200Kč, což mě při chybějící Logitech MX Revolution značně rozčílilo, takže řešení pokračovalo nahoře. Nemít dobrou znalost OZ, 120kg a cholerickou povahu, velice pravděpodobně bych od nich odcházel bez myši i monitoru... :rolleyes:
ad 1: to me prekvapilo. SC v Brne bezne daval pouze zbytek zaruky puvodniho zbozi (osobne jsem to resil pred par mesici taky a taky u hdd)
ad 3: tohle jsem taky nezazil. RAM vzdy (a vsude) vymena za novy kus po max 5-10ti minutach cekani. Nosim s sebou i protokol z Memtestu a GoldMemory.
s tema pametma to je divne, VZDY mi zbozi koupene do 10ti dni okamzite vymenuji, pokud jej maji skladem....vazne divne.
Je to asi pulroku,co jsem reklamoval vadne Geily.Zadna kontrola na miste,jako v CC.Cekal jsem cca mesic,nez me vratili penize.Zas nesmyslnej argument,pamet jste si specialne objednaval,skladem ji bezne nemame.Proste kec,skladem byly dva kusy,kdyz jsem je kupoval.Rozhodne nejhorsi obchod v Praze.Z tech vetsich.