Čím víc kolem color-managementu čtu, tím víc se v tom ztrácím, tak bych byl rád, kdyby mě to někdo zkusil trochu objasnit,.. tohle téma se tady už taky nakouslo a doufám, že je tu dost odborníků
Následující výroky jsou pouze moje dedukce, takže prosím o potvrzení, upřesnění nebo vyvrácení...
1. Adobe RGB je barevný prostor, který značně rozšiřuje sRGB, je vhodnější pro tisk a je de-facto standardem. Zjednodušeně řešeno je sRGB pro WEB, takže fotku je lépe zpracovat v AdobeRGB a pro WEB galerii převést do sRGB ?
2. Do nedávna se mezi amatéry AdobeRGB moc nepoužívalo, protože nebyly dostupné monitory schopné tento gamut zobrazit, dneska je vhodnější fotit do AdobeRGB kvůli vytěžení max. kvality (např. u DSLR) ?
3. Aby byl obrázek stejný na každém monitoru, musím je mí zkalibrované. Pokud chci mít z tiskárny to co vidím na monitoru, musím kalibrovat i tiskárnu ?
4. ICC profil si představuju jako nějaký "filtr", který např. monitoru říká "uber kousek červené, přidej kousek modré,.." tak aby výsledek byl správný. ICC se musí použít na každé vstupní/výstupní zařízení, pokud chci jednotný výstup (skener, monitor, tiskárna). Je to SW řešení a funguje na straně PC a daným zařízením.
5. Lepší (a dražší) je HW kalibrace, kdy si monitor koriguje zobrazení sám podle tabulky/filtru uloženým v paměti. Není mi zatím jasné jak (krom ceny) takový monitor poznat, ani v čem přesně je tento metoda lepší než SW ICC profil... (je tohle ta LUT tabulka )
6. Pokud se nepletu, tak kalibrace monitoru je nutná po nějaké době (u LCD není tak důležité jako u CRT) a platí jen pro aktuální kombinaci grafická karta + monitor. Nejsem si jist jestli to platí i při DVI připojení...
Prosím no flame, doufám, že to pomůže i ostatním, kteří jako já stále tápou