Proč se domnváš, že by měl ištván platit poštovný ? To by snad měl platit CC + omluva + reparace za obtíže čas apod. . Když chce někdo podnikat, jao třeba CC, tak nevm proč by jeho podnikatelské riziko mělo být v jakékoliv míře přenášeno na spotřešbitele? Je to problém CC, že porušil zákon a porušením právní povinnosti způsobil spotřebiteli škodu. Já bych nad tím rozhodně rukou nemávnul. S tím právě CC počítá a na tom taky vydělává. Pokud totiž na jedné ram paměti vydělá tak 50-30% tak takových několikset kč vynuluje jeho zisk do mínusu a to ho samozřejmě štve.. Když ho zažaluju... zaplatí třeba 10x svého plnovaného zisku na této paměti. Už jsem to psal.. já osobně požauji všechno na co mám právo a co mohu prokázat... viz úsměvná příhoda s reklmac tenisáků v ceně 15 Kč a náklady reklmace kolem 500 kc, ktere mi byly vypalceny + omluva prodejce. Resp. ředitele jednoho velkého obchodního domu. Beru to jako samozřejmost. Vždyť jsem to já, kdo má se šmejd výrobkem problémy, tak mi za to musí zaplatit. Čas není zadarmo. To ví snad každý podniaktel nejlépe. A klidně se mu může stát že jakmile prodá šejd advokátovi z Národní třídy, který běžně bere 400 USD/hod (a prokáže to např. daň přiznáním), tak potom nezaplatí jen cenu výrobku (popř. výměnu), ale třeba taky +3x400 USD za ušý zisk. To je hold riziko podnikání. Je na prodejci, aby taovým situacím předešel. On ej ten kdo se má omlouvat a omlouva a nabízet extra služby a zapůjčen ještě lepších výrobků na čas, kdy to bude v opravě, slevy z cen a pod. Pak možná i takového pracháče obměkčí a vykašle se na to, aby po něm těch 1200 USD vymáhal. Pokud ovšem prodejci nepochopí, že zákon a zvlště komunitárn EU právo chrání výhradně spotřebitele, tak na to jednou doplatí. Protože jednou takový případ přijde a milý odniaktel bude muset zatlačit slzu v oku, když bude za svoji hloupost lepit třeba 45.000 na ušlém zisku za pár hodin¨, které spotřebvitel strávil cesou k němu apod. Kdyby byl podnikatel chytrý spočítá si že je pro něho levnější vyjít vstříct nad obvylé poměry (získá více klientů), nabídnout okamžitě nhradu (v lepších parametrech než reklamovaná věc), aktivitně zaplatit poštu nebo kurýrní službu (všemi směry), 10x se hluboce omluvit a být maximálně vstřícný. I když to vše zaplatí, tak by měl dát kupujícímu nějaký malý dárek na usmířenou, třeba v podobě slevy na další nákup, firemní kalkulačku, myš apod. . Hloupý prodejce bude nároky odmítat... bude arogantní, chrlit oheň apod..Jenže oni se to spotřebitelé jednou dozví.. přijdou advokáti, kteří zjistí, že v mase případů se to vypaltí.. a reklamující zákaznci takto položí třeba i velkou firmu... Kdo je hloupý a nevidí do budoucna... ať je hloupý... Já jsem průkopník, vím jak se to dělá.. jsem právník.. mohu žalovat u soudu a není to pro mě žádné riziko. Prozatím jsem k tomu nebyl donucen a každý nakonec náklady reklamace zaplatil. V rámci města kde žiju se průměrné doložitelné nálady pohybují zhruba kolem 300-500 Kč na reklmaci, poud nedojde k soudu. Reklamuji tak asi 3-4x ročně. Vždy když jsem uplatnil §§509 a 598 OZ (písemně u statutárního orgánu - vždy jsem to dostatl a vždy se mi ještě hluboce omluvili jednak za šmejd a jednak za to, že neznají zákon apostupují v rozporu s ním.) Je mi jedno jak dlouhoto bude trvat, kolikrát budu muset jít na provozovnua kolik doporučených dopisů budu muset napsat, protože nakonec, VŠECHNO ZAPLATÍ prodejce, do poslední koruny, čas, papír, obálky inkoust, poštovné, cestovné, telefony, e-maily... čím víc mého usilí - tím víc prodejce zaplatí... Od všeho mámd oklady, svědky apod.. Dělám to od začátku s tím, ež počítám s žaobou a s prvnm úkonem reklamace si opatřuji důkazy o všem co by se dalo u soudu uplatnit (svědci, listiny, apod). Všechno fotím digiťákem (vadné chování výrobku, závady apod., vyfotím to i se svědky v pozadí apod... rojevy protistran nahrávám na diktafon... od všeho si schovávám účtenky... počítám čas i kilometry... Jsem naprosto spravedlivý - jako Judge Dredd. Každému co mu podle zákona patří! Domáhat se svých práv není neslušné.. naopak neslušný je postup prodejce, který na práva spotřebitelů kašle, arogantně se natřásá a vyvyšuje, protože si naivně myslí, že je v nějaké nadřazené pozici
jenže ve skutečnosti je to naopak... Což se ukáže záhy. Samozřejmě dovedl bych poradit prodejci - jak být chytrý, ale základem je prevence a vstřícnost, tím se ušetří fůra peněz. Na součsné jednání mnoho prodejců dojede... než to pochopí... přístup prodejců v zahraničí je většinou naprosto jiný od našich..., protože oni už ví...