Myslím, ze v jednom speciálním prípade, se kterým se obcas (ale spís vyjmecne) setkávám v rádiu u mono-prijímace, to tak úplne jedno není. Nekdy se mono rozdelí na 2 kanály a jeden se prepóluje, úcelem je vytvorit urcitý prostorový efekt. Kdyz se tohle ovsem zase svede dohromady do spolecného mono-kanálu, tak z toho potom na plné pecky rve absolutní ticho.
Vícekanál to urcite není, vypadá to tedy nejspís na to joint-stereo. Kdyby to bylo to obycejné stereo, tak mi logicky pripadá, ze by to i ve skomprimovaném stavu muselo být 2x tak velké nez mono. Ale jestli to dobre chápu, tak tohle múze a nemusí urcovat program, co to do té MP3 komprimuje. Kdyz to na vstup dostane jako joint-s., tak to tak taky udelá, kdyz dostane 2 oddelené kanály, je to na nem, jestli to tak za cenu horsí komprimace nechá jako plné nebo z toho udelá joint-stereo; jo? (Jak se ten muj onlajn-vytahovák/konvertor zachová, kdybych mu nastavil mono a 128 kbit/s nebo víc bych musel jeste vyzkouset.)
Ted jsem se jeste podíval na rozlození zatízení CPU Arseninovým TaskInfo a WindowsMediaPlayer ji zatezuje pri muzice stereo 128kbps ca. z 30-35%, mono kecy 64kB ca. polovicku toho, coz by zas nasvedcovalo tomu, ze mono nebo stereo nemá takrka vliv. Ale i tak se mi to zdá pomerne dost, myslím si, ze vsechno podstatné tedy resí CPU, ne zvukovka. A ríkám si, co pak jeste delá její cip? Je to SoundBlaster-kompatibilní on board - snad jenom ciste nf-efekty? Nebo i ty zvukovka tady snad jen rídí a vytvárí je CPU?





Odpověď s citací