Citace Původně odeslal D_a_v_i_d Zobrazit příspěvek
Pardon, že se přidám do tématu, ale tohle mě docela zaujalo, je mi to principiálně jasné, nicméně, jaká vada se pak rozumí "normálním opotřebením" a jaká "vadou výrobku"? Kdo a jak to posuzuje?
Na tuto otázku ti lehce odpovím...
Vadu výrobku posuzuje vždy reklamační technik, to jest člověk, který je např zaměstnancem danné firmy a nebo specialistou jiné firmy který do danného obchodu dodává zboží.

Příklad:
Moje mamča pracuje jako vedoucí pokladní na centrále společnosti K&O co provozuje síť prodejen "GigaSport". Jakož to jedna z vedoucích už ona může posoudit je-li vada opravdu oprávněná a rovnou vydat peníze, či podle potřeby zákazníka třebas vyměnit zboží (to už na podmínkách každého případu).
Pokud ovšem bude vada na hranici, zboží samozřejmně přijme a zákazníkovi vysvětlí že bude předáno reklamačnímu technikovi na posouzení.
Teď nastává situace - je-li zboží produktem K&O posuzuje to člověk přímo v gigáči (ovšem ten dojíždí na každou prodejnu např jeden den v týdnu (bo za 14 dní)), je-li zboží např značky Columbia - pošle se do společnosti, která dodává značku Columbia. Tam pak rozhodne někdo z pověřených osob.

Vada vzniklá opotřebením je např:
- podpatek, který se odře nebo z jedné strany více sešlape

Znám případy kdy právě do Gigasportu přinesl člověk botu že mu po straně praskl šef a že je nechce - co myslíte uspěl ? ANO to není vada opotřebením - to prostě nevydržel materiál.
Co ale hlavně reklamační technici zkoumají ? To že boty byly prodávány jako např tenisové, squashové atd.. ale lidé v nich chodili ven ! Pak se reklamace samozřejmně zamítají.