Výsledky 1 až 25 z 57

Téma: zaruka zarovky a spol

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1
    Senior Member Avatar uživatele D_a_v_i_d
    Založen
    08.12.2002
    Bydliště
    Praha
    Věk
    44
    Příspěvky
    5 153
    Vliv
    359

    Standardní Re: zaruka zarovky a spol

    Citace Původně odeslal riksa Zobrazit příspěvek
    jenom technicka - zaruka skutecne nepokryva vady, ktere se vyskytnou v dusledku opotrebeni. kdyz obnosim triko, tak za 23 mesicu tezko muzu chtit vymenu za nove, nevytahane.
    Pardon, že se přidám do tématu, ale tohle mě docela zaujalo, je mi to principiálně jasné, nicméně, jaká vada se pak rozumí "normálním opotřebením" a jaká "vadou výrobku"? Kdo a jak to posuzuje?

    Dám zcela konkrétní příklad - koupil jsem si černé kožené polobotky od jedné nejmenované obuvnické firmy, která před válkou začínala a působila na Zlínsku Nosil jsem je poměrně často, takže po roce už byly docela "ochozené" (ale nijak poškrábané atd), nicméně třeba nit kterou byla svrchní část přišita k podráčce na několika místech praskla a udělal se tam nepatrný otvor, stejně jako kůže ztratila pružnost a na jednom místě praskla.... Podotýkám, že jsem boty nenosil v extrémních podmínkách a ošetřoval je pravidelně krémem zakoupeným přímo na místě dle doporučení prodavačů. V prospektu k botám jsem nikde nenašel, že by se měly nosit maximálně 2 dny v týdnu, protože jinak se nadměrně opotřebovávají... Samozřejmě že v takovém stavu jsem si je mohl vzít tak akorát na pivo do hospody, funkci společenské obuvi to neplnilo ani náhodou... Paragon jsem ztratil a tak jsem to reklamovat nešel, ale čistě hypoteticky, jak by to bylo v tomto případě? Kde je hranice mezi "běžným opotřebením" a vadou výrobku? Je tedy v praxi dvouletá záruka u oblečení, které se používá, vůbec vymahatelná? Teď nemyslím případ, že dědeček dostane novej svetr k Vánocům, dá si ho do skříně "aby si ho šetřil" a po roce a půl ho vytáhne a zjistí, že má rozpáranej šev

    Sorry za menší OT vzhledem k žárovkám, ale to "běžné opotřebení" by mě docela zajímalo
    A Jedi gains power through understanding; a Sith gains understanding through power

    Destkop machine: Intel Core i5 2400/MSI P67A-C45 /2x4 GB DDR3 1333 MHz/Sapphire HD6790/22" LCD HP w2216/DSL 8MBit connected
    Na filmy v posteli: Lenovo IdeaPad S9e/1,6 GHz Intel Atom, 1 GB RAM, 80 GB HDD
    Na práci: Dell E5500/T9550 2,66 GHz Intel, 3 GB RAM, 120 GB HDD

  2. #2

    Standardní Re: zaruka zarovky a spol

    Rozlišit opotřebení a vadu výrobku je podle mne trošku hloupost; nevznikla "záruka" od slova "ručit" čili ve smyslu ručit za funkčnost? Pokud předpokládám normální zacházení, výrobek musí po záruční dobu vydržet fungovat a pokud toto nesplňuje, jedná se přeci o výrobní/konstrukční vadu. Pokud prodejce prodává něco, co po dobu záruky nemůže fungovat, je to přeci jeho problém. Na druhou stranu je nutná ochrana před vyčuranými zákazníky, proto je tam nějaká ta premisa "při běžném užívání"; nebudu notebookem zabíjet hřebíky. Samozřejmě existují výrobky, u nichž se předpokládá opotřebení užíváním, ale u bot či automobilů by to přeci mělo platit.
    IBM
    Lenovo
    Kriglnakafe

  3. #3

    Standardní Re: zaruka zarovky a spol

    Citace Původně odeslal berraneck Zobrazit příspěvek
    ...nebudu notebookem zabíjet hřebíky. Samozřejmě existují výrobky, u nichž se předpokládá opotřebení užíváním...
    Ano souhlasím - podle mě by servis měl jít o krok dál a říct si - pokud najednou prdly 3 žárovky, bude to pravděpodobně elektrikou. A jít hledat závadu ! včetně výmeny žárovek - ovšem pokud by žádnou nenašli a nové vyměněné žárovky by do týdne udělaly drcprc - šel bych a zbylé žárovky bych jim narval do pr...le s tím že mi vrátí peníze za minulou diagnostiku elektriky + výměnu žárovek.

    A samozřejmně s tím že to znovu opraví !!!! včetně nalezení problému !
    Paul Atreides
    NPE-squad.com - Clan Leader

    COMP: Win7 x64 prof. | C2D E8400 3Ghz | ASUS P5B DeLuxe | Corsair 6000 MB DDR2 800MHz | ASUS GTX 560 Ti 1GB-DDR5 | SB Audigy SE 7.1 | Seagate 1000GB & 500GB (šuple WD 320GB) | Corsair 520W | 26" LG fullHD 1920x1080px 8ms
    NAS-server: Win Home Server 2011 | 1,6 Atom D525 (2 core | 4 threads) | ASrock mini-ITX | 4 GB DDR3 800MHz | Western 1TB GreenPower | Fortron 200W 80-BronzePlus | ftp, web, mumble, vpn, Servio DLNA share system, komplet PLEXI case
    NetBook: ASUS Eee1001PQ (violet) | 1,6 ATOM | 1 GB RAM | 250GB HDD | 1024x600 px LCD | baterie 7h :)
    FOTO: Olympus E-520 | 14-42 ZuikoDigital | 40-150 ZuikoDigital

  4. #4

    Standardní Re: zaruka zarovky a spol

    Citace Původně odeslal D_a_v_i_d Zobrazit příspěvek
    Pardon, že se přidám do tématu, ale tohle mě docela zaujalo, je mi to principiálně jasné, nicméně, jaká vada se pak rozumí "normálním opotřebením" a jaká "vadou výrobku"? Kdo a jak to posuzuje?
    Na tuto otázku ti lehce odpovím...
    Vadu výrobku posuzuje vždy reklamační technik, to jest člověk, který je např zaměstnancem danné firmy a nebo specialistou jiné firmy který do danného obchodu dodává zboží.

    Příklad:
    Moje mamča pracuje jako vedoucí pokladní na centrále společnosti K&O co provozuje síť prodejen "GigaSport". Jakož to jedna z vedoucích už ona může posoudit je-li vada opravdu oprávněná a rovnou vydat peníze, či podle potřeby zákazníka třebas vyměnit zboží (to už na podmínkách každého případu).
    Pokud ovšem bude vada na hranici, zboží samozřejmně přijme a zákazníkovi vysvětlí že bude předáno reklamačnímu technikovi na posouzení.
    Teď nastává situace - je-li zboží produktem K&O posuzuje to člověk přímo v gigáči (ovšem ten dojíždí na každou prodejnu např jeden den v týdnu (bo za 14 dní)), je-li zboží např značky Columbia - pošle se do společnosti, která dodává značku Columbia. Tam pak rozhodne někdo z pověřených osob.

    Vada vzniklá opotřebením je např:
    - podpatek, který se odře nebo z jedné strany více sešlape

    Znám případy kdy právě do Gigasportu přinesl člověk botu že mu po straně praskl šef a že je nechce - co myslíte uspěl ? ANO to není vada opotřebením - to prostě nevydržel materiál.
    Co ale hlavně reklamační technici zkoumají ? To že boty byly prodávány jako např tenisové, squashové atd.. ale lidé v nich chodili ven ! Pak se reklamace samozřejmně zamítají.
    Paul Atreides
    NPE-squad.com - Clan Leader

    COMP: Win7 x64 prof. | C2D E8400 3Ghz | ASUS P5B DeLuxe | Corsair 6000 MB DDR2 800MHz | ASUS GTX 560 Ti 1GB-DDR5 | SB Audigy SE 7.1 | Seagate 1000GB & 500GB (šuple WD 320GB) | Corsair 520W | 26" LG fullHD 1920x1080px 8ms
    NAS-server: Win Home Server 2011 | 1,6 Atom D525 (2 core | 4 threads) | ASrock mini-ITX | 4 GB DDR3 800MHz | Western 1TB GreenPower | Fortron 200W 80-BronzePlus | ftp, web, mumble, vpn, Servio DLNA share system, komplet PLEXI case
    NetBook: ASUS Eee1001PQ (violet) | 1,6 ATOM | 1 GB RAM | 250GB HDD | 1024x600 px LCD | baterie 7h :)
    FOTO: Olympus E-520 | 14-42 ZuikoDigital | 40-150 ZuikoDigital

  5. #5
    Senior Member Avatar uživatele D_a_v_i_d
    Založen
    08.12.2002
    Bydliště
    Praha
    Věk
    44
    Příspěvky
    5 153
    Vliv
    359

    Standardní Re: zaruka zarovky a spol

    Citace Původně odeslal Atreides Zobrazit příspěvek
    Co ale hlavně reklamační technici zkoumají ? To že boty byly prodávány jako např tenisové, squashové atd.. ale lidé v nich chodili ven ! Pak se reklamace samozřejmně zamítají.
    Tak to je jasné, těžko můžu čekat, že bota na běh (například) vydrží to, že v ní budu dvakrát týdne mastit sálovej fotbálek Mě spíš zajímalo, jestli je vymahatelná vada, která vznikla při běžném zacházení v souladu s určením daného typu obuvi... Je mi jasný, že kdybych v těch kožených polobotkách podnikal horské tůry, tak na nic nárok nemám, ale takhle... Každopádně dík za drobné osvětlení
    A Jedi gains power through understanding; a Sith gains understanding through power

    Destkop machine: Intel Core i5 2400/MSI P67A-C45 /2x4 GB DDR3 1333 MHz/Sapphire HD6790/22" LCD HP w2216/DSL 8MBit connected
    Na filmy v posteli: Lenovo IdeaPad S9e/1,6 GHz Intel Atom, 1 GB RAM, 80 GB HDD
    Na práci: Dell E5500/T9550 2,66 GHz Intel, 3 GB RAM, 120 GB HDD

  6. #6

    Standardní Re: zaruka zarovky a spol

    Citace Původně odeslal D_a_v_i_d Zobrazit příspěvek
    Tak to je jasné, těžko můžu čekat, že bota na běh (například) vydrží to, že v ní budu dvakrát týdne mastit sálovej fotbálek Mě spíš zajímalo, jestli je vymahatelná vada, která vznikla při běžném zacházení v souladu s určením daného typu obuvi... Je mi jasný, že kdybych v těch kožených polobotkách podnikal horské tůry, tak na nic nárok nemám, ale takhle... Každopádně dík za drobné osvětlení
    Musíš mi uvést konkrétné příklad - takhle vařit z vody neumím - znáš to když si máš na něco vzpomenout zrovna když to nepotřebuješ ) Tak tě nic nenapadá.

    Uveď mi příklady a já ti je zkusím vyřešit
    Paul Atreides
    NPE-squad.com - Clan Leader

    COMP: Win7 x64 prof. | C2D E8400 3Ghz | ASUS P5B DeLuxe | Corsair 6000 MB DDR2 800MHz | ASUS GTX 560 Ti 1GB-DDR5 | SB Audigy SE 7.1 | Seagate 1000GB & 500GB (šuple WD 320GB) | Corsair 520W | 26" LG fullHD 1920x1080px 8ms
    NAS-server: Win Home Server 2011 | 1,6 Atom D525 (2 core | 4 threads) | ASrock mini-ITX | 4 GB DDR3 800MHz | Western 1TB GreenPower | Fortron 200W 80-BronzePlus | ftp, web, mumble, vpn, Servio DLNA share system, komplet PLEXI case
    NetBook: ASUS Eee1001PQ (violet) | 1,6 ATOM | 1 GB RAM | 250GB HDD | 1024x600 px LCD | baterie 7h :)
    FOTO: Olympus E-520 | 14-42 ZuikoDigital | 40-150 ZuikoDigital

  7. #7
    Senior Member mince Avatar uživatele UFo
    Založen
    11.10.2002
    Bydliště
    Ostrava
    Příspěvky
    549
    Vliv
    287

    Standardní Re: zaruka zarovky a spol

    Citace Původně odeslal D_a_v_i_d Zobrazit příspěvek
    Mě spíš zajímalo, jestli je vymahatelná vada, která vznikla při běžném zacházení v souladu s určením daného typu obuvi...
    Hmm ono to posuzování oprávněnosti reklamace danným člověkem stejně bude vždy subjektivní a záleží tedy i na štěstí, případně jak tvrdě jsi ochoten to řešit.

    Viz např. tenhle thread o tretrách Specialized Comp.
    Nechce se mi teď vyhledávat více, ale vyloženě konstrukční vada bot (trhalo se to po čase spoustě lidí na tom samém místě) a pokud jsem to pochopil správně tak nejnovější model má ten šev řešen jiným způsobem. (což jen dokládá že byl původně navržen špatně)
    Durex Applebred 1400 | Asrock K7NF2-RAID | 2x 512MB DDR 400 PQI | Inno3D gf4mx440 | WD 3200YS + 60GB Baracuda V | DVD-RW NEC 3551A | Seasonic S12-430W | M-Audio DX4 + Koss Porta Pro | Hyundai Q790 Silver | Logitech Office Internet Keyboard + MS Wireless Intelli Mouse Explorer 2.0A

  8. #8

    Standardní Re: zaruka zarovky a spol

    Citace Původně odeslal UFo Zobrazit příspěvek
    Hmm ono to posuzování oprávněnosti reklamace danným člověkem stejně bude vždy subjektivní a záleží tedy i na štěstí, případně jak tvrdě jsi ochoten to řešit.
    no to každopádně - většinou to bohužel všude zkusí s tím že ti poprvé napíšou, je to vada zapříčiněná běžním používáním, ty se ohradíš že to tak není - pohrozíš jím svým soudním znalcem + další výdaje a podáš to tam znovu. Oni se zamyslí řeknu si "ježiš to je zase jeden prudič", ale možná to bude stačit na to aby ti to nakonec ikdyž zarputile vyplatili. (Aby oni sami měli klid.)

    Smutná realita...
    Paul Atreides
    NPE-squad.com - Clan Leader

    COMP: Win7 x64 prof. | C2D E8400 3Ghz | ASUS P5B DeLuxe | Corsair 6000 MB DDR2 800MHz | ASUS GTX 560 Ti 1GB-DDR5 | SB Audigy SE 7.1 | Seagate 1000GB & 500GB (šuple WD 320GB) | Corsair 520W | 26" LG fullHD 1920x1080px 8ms
    NAS-server: Win Home Server 2011 | 1,6 Atom D525 (2 core | 4 threads) | ASrock mini-ITX | 4 GB DDR3 800MHz | Western 1TB GreenPower | Fortron 200W 80-BronzePlus | ftp, web, mumble, vpn, Servio DLNA share system, komplet PLEXI case
    NetBook: ASUS Eee1001PQ (violet) | 1,6 ATOM | 1 GB RAM | 250GB HDD | 1024x600 px LCD | baterie 7h :)
    FOTO: Olympus E-520 | 14-42 ZuikoDigital | 40-150 ZuikoDigital

  9. #9

    Standardní Re: zaruka zarovky a spol

    Fiat Stilo? Kamaratovi prdla ziarovka, zastavili ho a ze preco mu nesvieti, ze ci nema ziarovky. A on samozrejme mal, ale tam to proste vymenit bez servisneho zazemia a know-how nejde - policajt, ze mu to ukaze a po pol hodine to vzdal .
    U specifickeho pripadu vymeny tej ziarovky - nepokryva ti nahodou zaruka na auto "labor", cize pracu? Aj keby si si mal tie ziarovky zaplatit ako diel, na ktory sa nevztahuje zaruka (o tom, preco a ci opravnene pomlcme), tak by ich mali v tom pripade namontovat zadarmo (pomlcme aj o tom, ze by to mali urobit aj bez toho ...).
    Sound (Sennheiser HD 580 + Meier Corda Move) just great
    Workstation (Intel i5 4590 + Noctua DH14×Asus Z97-A×24GB DDR3×480GB Sanmsung 850 Pro + 1TB WD + 1TB WD + 1TB Samsung+×MSI N760 TF 2GD5/OC ×Enermax Pro82+ 425W×Antec Solo Modded×Dell UltraSharp U2713HM 27"×Logitech MX3200×Inspire T3030) not so silent anymore
    Photo (Sony A6000×32GB SD×stuff×Crumpler Long Schlong+Tenba D-15c×Velbon V2000×Lomo LC-A) creative
    Notebook (IBM ThinkPad T420s×nejaká i5×240GB Samsung 850Pro×8GB RAM×dve baterky×blabla) mobile
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem), už můžete i "anonymně".

  10. #10
    Senior Member Avatar uživatele bukva
    Založen
    23.02.2003
    Bydliště
    Brno / Mladá Boleslav
    Věk
    39
    Příspěvky
    792
    Vliv
    296

    Standardní Re: zaruka zarovky a spol

    Obecně k žárovkám a "opotřebení":

    Každej typ svítidla má jednoznačně udanej parametr - životnost.
    To je doba, za kterou klesne jas na 1/2 oproti tomu, jaký je jeho jas při koupi (asi v cd/m2).
    Neznamená to, ale že každá žárovka tuto dobu skutečně vydrží. Jsou různé výrobní vady atd., takže může prasknout kdykoliv před touto dobou, ale taky kdokoliv po ní nebo nikdy.

    Nicméně, opotřebení se týká jenom a pouze jasu žárovky, ne toho, jestli svítí/nesvítí. Pokud nesvítí, je to jasná vada a s opotřebením nijak nesouvisí, na žárovku je záruka normálně 2 roky a protože životnost je běžně několik tisíc hodin, není ani potřeba, aby to bylo jinak.


    Já sem naposled takhle bojoval za reklamaci cartridge do tiskárny, kde mi ji původně nechtěli dát, protože "je to dárek k tiskárně zdarma" (což mě nezajímá, mě zajímá, že nefunguje), když sem jim to rozmluvil tak proto "že jde o běžné opotřebení" (ne, když 4 měsíce stará cartridge nefunguje, tak to není opotřebení), nakonec mě to na reklamaci v Alze vzali, vtipným konecm příběhu je, že z HP mi zpátky poslali novou tiskárnu (novější typ), ale cartridge tam nechali stejný, takže to stejně nefungovalo, ale už sem neměl sílu to dál řešit a koupil sem si novou

    Ta žárovka k autu je stejná jako cartridge k tiskárně. Prostě je to součást toho, co jsi koupil, chceš aby to fungovalo, proč to nefunguje tě nezajímá a žádný opotřebení to není.
    Naposledy upravil bukva; 01.04.2009 v 00:08.
    Myšlení zkresluje realitu.

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Trafo pro podhledove halogenove zarovky - napeti na sekundaru?
    Založil KtK v sekci fóra Elektronika a bastlení
    Odpovědí: 10
    Poslední příspěvek: 22.10.2007, 22:54
  2. zaruka na opravu
    Založil macher v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 7
    Poslední příspěvek: 06.05.2007, 20:43
  3. záruka a pečeti - málo času
    Založil russianblue v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 15
    Poslední příspěvek: 15.01.2007, 19:31
  4. Reklamace a prodloužená záruka vs zákonná záruka !!!!
    Založil Guru v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 21.10.2003, 18:28
  5. zaruka PC ci zaruka jednotlivých komponentov?
    Založil Robot82 v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 7
    Poslední příspěvek: 28.05.2003, 16:44

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •