Citace Původně odeslal Darth Maul Zobrazit příspěvek
Mně se to právě líbí i s těmi přepaly - sice je to technická nedokonalost v dynamice snímače, ale na druhou stranu právě tohle dává te fotce tu stejnou náladu, jako když u vody koukáte skrz stromy a musíte mhouřit oči na výrazně světlejší oblohu, než je celé okolí téhle scenérie včetně odrazu na hladině...
Když o tom tak přemýšlím, je to docela paradox... před cca dvěma lety se herní grafika začala ubírat směrem k HDR, což si většina výrobců (aby uchvátila hráčovo oko) vyložila přesně opačně, než tomu má být, tedy v podobě mohutných přepalů - sklidilo to úspěch a pomalu každý hráč, pokud v nové hře nenajde přepal, tak není graficky dokonalá. Zatímco u focení je to naopak a jakmile je ve fotce vidět přepal, je považována ze technicky nedokonalou. Dalo by se z toho vyvodit několik možných závěrů...

1. je to čistě subjektivní - kvalita techniky zachycení skutečnosti není závislá na (ne)přítomnosti přepalů, tzn. ve skutečnosti jde jen o grafický prvek, který může a nemusí být přítomen (podle toho, zda si to situace žádá nebo ne), nikoli o prvek stanovující kvalitu technického zpracování.

2. grafici/fotografové považují snímky bez přepalů za kvalitnější, neboť je pro jejich dosažení vyššího úsilí a kvalitnější výbavy

3. grafici/3D vývojáři považují obraz s přepaly za bližší realitě, neboť je pro jeho dosažení třeba mimo jiné vyššího výpočetního výkonu a technologicky vyspělejšího hardwaru

já osobně si myslím, že ani jedna skupina nemá pravdu (protože ani jeden přístup se nesnaží přiblížit fungování lidského oka) a nejblíž že bude první možnost... otázka je, jak dlouho bude trvat, než obě komunity změní názor

//edit: teď koukám, že jsem trochu OT - pokud někdo z modů uzná za vhodné, tak to prosím přesuňte...