To by mne tedy zajímalo, co v tom ateliéru fotíš...Citace:
Původně odeslal Darth Maul
Printable View
To by mne tedy zajímalo, co v tom ateliéru fotíš...Citace:
Původně odeslal Darth Maul
http://www.romansorrel.comCitace:
Původně odeslal kamil
hmm, ten širokáč je u mnohých dost hodně cítět, což se mic remeslné nezdá...
perspektiva
doplněno:
exif mne nezajímá....
Ty jsi schopný na ateliérové fotografii rozpoznat podle perspektivy, jestli byla fotka focená kratším ohniskem na vzdálenost 4m nebo delším ohniskem na 5 m? Tak to Ti gratuluji, protože to jsi teda fakt dobrý!!! :mweheh: >:}Citace:
Původně odeslal kamil
u portrétu či aktu to je vidět velice dobře
K tomuhle nemám co dodat - jsi asi génius a kdybys dělal hi-fi, byl bys určitě jeden z těch netopýrů, kteří poznají rozdíl v kvalitě hudebního přednesu v závislosti na tloušťce kabelů... :lol: :lol: :lol:Citace:
Původně odeslal kamil
No, abych tu do Tebe jen neryl, dokážeš mi říct, jaký je rozdíl mezi portrétem dělaným základním objektivem a zoomovým objektivem na digizrcadle, který stejné ohnisko dá po přepočtu crop factorem?
dovolím si jeden dotaz:
jak doluho fotografuješ?
Na rozdíl od Tebe ti odpovím na otázku - dost dlouho na to abych poznal, že tady docela naivně machruješ a čekáš, že Ti to sežeru! :? Foťák (dvouoká Flexareta a později pevný Zenit) jsem měl v ruce poprvé ve fotokroužku ve svých 12ti letech v roce 1980... počítat předpokládám umíš stejně dobře jako poznávat ohniska ze snímků... :wink:Citace:
Původně odeslal kamil
...i u základního ohniska je při portrétování z blízka patrné zkreslení perspektivy.
Možná se pletu, třeba mám oči z Kašparovy krávy, ale ne některých fotografiích mi připadá, že mají děvčátka poněkud větší hlavičku a malinká ramínka, obrovský bok a v pozadí malinké kozénky....
... a ještě jsem zapoměl na velký nos...
OMG, ale to přece vůbec nesouvisí s použitým objektivem, nýbrž se vzdáleností, ze které fotíš!!! :oCitace:
Původně odeslal kamil
Položím Ti řečnickou otázku - víš vůbec proč?
Víš, jaký bude rozdíl v perspektivě při focení objektivy 28mm a 50mm ze stejného místa?
Odpověď na tvou otázku:
zorný úhel.
Opravdu si myslíš, že pokud vyfotíš předmět ve stejném měřítku různým ofniskem, bude výsledek stejný?
Pokud je pro tebe ohnisková vzdálenost pouze prostředek pro přizpůsobení výřezu vzhledem k předmětové vzdálenosti a velikosti předmětu, potom se vám tedy pane fotograf omlouvám za všechny ty mnou vyslovené bláboly a uznávám, že jste opravdu nemohl pochopit, o čem jsem psal...
a ješte odpověď na tvou druhou otázku:
předmět vyfocený kratším ohniskem bude přibližně poloviční...
Ano, jediným rozdílem bude zorný úhel - perspektiva a její zkreslení zůstane naprosto stejné bez ohledu na použitý objektiv!Citace:
Původně odeslal kamil
Nechápu, co myslíš výrazem "ve stejném měřítku", ale ohnisková vzdálenost (např. zoom, že) skutečně není nic jiného než prostředek na komponování výřezu z obrazu v reálném světě... na změnu perspektivy ještě nikdo nevymyslel nic lepšího než změnu vzdálenosti od fotografovaného objektu...
Těžko Tě chápat, když se vyjadřuješ jako tatar amatér!!! :mweheh: :mweheh: :mweheh:
Stejné měřítko jo to, že je to na negativu, popřípadě na chipu stejně veliké...
Pokud vnímáš změnu perspektivu jako změnu měřítka, a změnu ohniska pouze jako prostředek pro změnu meřítka, potom už opravdu nezbyde konstatovat, že fotografem je dnes každý, kdo má ďuru do řiti...
Tebou navštěvovaný foto kroužek byl asi více ideologickou přípravou pro správný vývoj jedince, než přípravou na odbornou praxi. Za to ty ale nemůžeš, byta zkrátka taková doba....
Vůbec nerozumíš tomu, co tu píšu a ještě klidně reprodukuješ moje slova v úplně jiném významu - možná by sis měl něco nastudovat a nafotit, než tu začneš šířit svá "moudra" a trapné kecy!!! Svou kvalifikaci k odbornému dialogu jsi tu zatím ani nesdělil, ani nepředvedl...Citace:
Původně odeslal kamil
Sorry, ale končím diskusi s Tebou až do doby, než budeš schopen aspoň trochu inteligentně komunikovat a argumentovat! Plácáš tu blbosti a ještě mi je pak vkládáš do úst - pokud jsi tak zkušený fotograf a člověk, jak se snažíš vypadat, měl by ses za to přinejmenším stydět!!!
Btw, pokud mě chceš přesvědčit, najdi mi, kde jsem v diskusi předtím napsal to, co jsem v Tvém postu vyznačil tučně... :wink:
rofl ,co mi to pripomina ;D je to nahoda nebo pokazdy kdyz ti dojdou argumenty napises "koncim diskusi s Tebpu" "blablabla" ?Citace:
Původně odeslal Darth Maul
Dovolim si vstoupiti s trochu OT - na kabelech vskutku zalezi a to nejen na tloustce ale i na provedeni a materialu a slysi to kazdej kdo neni hluchej ;DCitace:
Původně odeslal Darth Maul
možná mluvíme o stejné věci a akorát si nerozůmíne, ale já bych perspektivu nazval hloubkou obrazu...
PS: o nic se nesnažím a vypadám jak vypadám (viz avatar)...
Zkusím to polopatě, třeba najdeme konsensus - perspektiva je, zjednodušeně řečeno, způsob, jakým se pozorovateli jeví hloubka prostoru před ním a relativní vzdálenosti objektů, řazených za sebou...Citace:
Původně odeslal kamil
Jinými slovy, pokud měníš ohnisko a stojíš pořád na stejném místě, neděláš nic jiného, než že provádíš stejný výřez, jako kdybys výslednou fotku ořezával v grafickém editoru...
Na to, aby se Ti objekty na snímku jevily v jiné perspektivě, MUSÍŠ změnit poměr vzdáleností mezi Tebou a těmito objekty - v podstatě změníš poměry vzdáleností k jednotlivým objektům.
SHODNEME SE???
Jestli sis Ty drzý pubescente nevšiml, baví se tady dospělí a nikomu tady zatím argumenty nedošly!Citace:
Původně odeslal DOT
Navíc jsi dosti OT, takže si dávej spíš bacha na svou černou listinu a nepřispívej, když nemáš co říct... :lol:
Myslím si, že hluchej fakt nejsem, ale opravdu jsem přesvědčen, že pokud se nebavíme o propojení zvonkovým drátem, nemá pro běžného posluchače zvětšování průměru kabelů na tloušťky v řádu milimetrů valný význam a koneckonců i velké spory na odborných fórech dávají tušit spíše nejednoznačnost tohoto vlivu...Citace:
Původně odeslal DeeKay
Nepopírám, že někdo může mít takovou anomálii, že to dokáže jaksi rozlišit, ale rozhodně to není aní běžný, natož masový jev. Běžný smrtelník, kterých je většina, pozná naprostý prd...
Perspektivou je obecně rozuměno cítění prostoru, které vychází z určitých vjemů (v reálném životě primárně fyzickou vzdáleností, ale taky např. absencí svislic, atd.). Rozebírat fyzickou perspektivu ve fotografii je absolutně zcestné a abych řekl pravdu, absolutně nechápu kamile o čem mluvíš ...
Proč je to zcestné a nesmyslné? Protože ve fotografii žádná fyzická perspektiva neexistuje, fotografie je 2-rozměrná, zatímco samotná perspektiva má z principu rozměry 3. Jde o DOJEM perspektivy, který se ovšem dá základním prostředkem - tj. fotografovým umem a chtíčem - zásadně změnit/upravit blíže k obou extrémům. Prostě to, čím tahle "diskuze" začala, je principiálně nesmyslné.
btw: je to sice OT, ale ad ty kabely při té příležitosti ;D - všichni elektro specialisté, které jsem kdy potkal se tímhle fenoménem velmi dobře baví. On existuje jednoduchý argument - pokud kabel splňuje fyzické předpoklady kladené požadavky na přenos (a dejme tomu se k tomu přidá jistá rezerva), tak v čem bude 5x tlustší kabel lepší? (a nakládejme s tím, že oba kabely jsou jinak shodné - mají shodné stínění, atd.) Neboli - pokud je v počítači např. 2 GHz procesor, který nikdy nejede na více než 80 procentech, tak čím si (ve výkonu, kvalitě) pomůžeme, pokud si pořídíme ten samý, ale třeba na 3 GHz? Pojede rychleji? Nebo snad bude výstup lepší? (není třeba se chytat přirovnání, je to spíš pro zábavu)
btw: nejlepší jsou magazíny typu S&V, které utvrzují v tom, že kabel za 10K podává "barvitější střední tóny" než kabel za 7K. Přičemž požadavkem systému je dejme tomu KOMERČNÍ kabel za 2K (a z toho je rezerva 1.2K+ pro dobrý pocit). Pokud si někdo koupí sestavu a repro za 200K, chápu, proč si koupí kabely v odpovídající ceně. Ale ten důvod je těžko fyzikální :wink: Existují prostě dvě skupiny názorů a nechť si každý nechá svůj, beztak ho těžko změní, pokud ho okolnosti nedonutí ke zkoušce.
ano dej me na cernou listinu , trest nejvetsi . . .Citace:
Původně odeslal Darth Maul
Maul: Asi se budu muset kluků zastat, ale fotit portréty širokáčem je hovadina. Jde o to že optimální ohnisko je pro portrét něco kolem 85mm (kinofilm), širší skla deformují, to je fakt. Hlavně nemůžeš přepočítávat ohnisko pro digitál, protože zkreslení je stejné jen výřez je jiný...