Plati, ze kdyz potreti vyreklamuju nejakou vec a je zase vadna mam narok na prachy zpatky?
Printable View
Plati, ze kdyz potreti vyreklamuju nejakou vec a je zase vadna mam narok na prachy zpatky?
Do teď platilo 3 stejné závady nebo 4 různé a při další závadě vznikl nárok na vrácení peněz (samozřejmě, když prodejce chtěl, tak to mohl vyměnit po 1 opravě...), ale jak je to fčíl ??? Tak v tom mám tak trochu hokej... Předchozí pravidlo se stále používá, ale v novým zákoně je dost šíleností, podle kterých bys měl dostat prachy snad hned při první reklamaci... (což je nějaký divný) :?:
Pri neodstranitelne zavade by zakaznik mel mit pravo na odstoupeni od kupni smlouvy a na vraceni penez :!:
Pochopil jsem to takto: Kdyz mi zhorel disk, tak mi muzou vratit penize pri prvni reklamaci ??? (prisel jsem o sve know-how)Citace:
Původně odeslal BDs
No pri neopravitelne zavade je vymena veci NEBO vraceni penez. Ale de facto by si mel vybirat zakaznik. Pri vadach opravitelnych muze nasledovat i klasicka oprava, ovsem kdyz se to pak rozbije jeste dvakrat (dohromady tri stejne poruchy a dve opravy) tak opet vznika narok an vymenu nebo vraceni penez. Ale penize ty hajzlicci vraceji neradi! (kupodivu...:-))
ha uz jsem te ochopil, Tobe jde o data? Tak na to zapomen ani ve zvlastnim obcansko-pravnim rizeni nemas sanci na nahradu skody, i kdyz by to bylo uplne logicky...koupil jsem si vec, ta nemela deklarovane vlastnosti...prisel jsem k penezi ocenitelne skode (a to jde)...chci nahradu skody. Bohuzel praxe je jina.
No pri neopravitelne zavade je vymena veci NEBO vraceni penez. Ale de facto by si mel vybirat zakaznik. Pri vadach opravitelnych muze nasledovat i klasicka oprava, ovsem kdyz se to pak rozbije jeste dvakrat (dohromady tri stejne poruchy a dve opravy) tak opet vznika narok an vymenu nebo vraceni penez. Ale penize ty *** vraceji neradi! (kupodivu...)
PS: Hha uz jsem te ochopil, Tobe jde o data? Tak na to zapomen ani ve zvlastnim obcansko-pravnim rizeni nemas sanci na nahradu skody, i kdyz by to bylo uplne logicky...koupil jsem si vec, ta nemela deklarovane vlastnosti...prisel jsem k penezi ocenitelne skode (a to jde)...chci nahradu skody. Bohuzel praxe je jina.
PSS: Takhle to melo byt...pardon, ja se zapomnel prihlasit :-)
Mam podobnej problem z deskou odesel mi jeden FAN conector deska jinak jde v pohode ale zavada to je deska je porad v zaruce a jinak poskozena neni a nevim jak chteji tento problem opravovat proste to berme jako o veciny veci ze proste opravit nejde.
Prodejce pruzne vyrizuje reklamace ale jen zbozi co je skladne a deska je uz asi pul roku stara a skladen ani v ceniku jiz jeni je mi jasne ze prodejce mi bude chtit vecpat cokoli podobneho ale to zase nechci ja chci proste penize zpatky mam na to narok ? a jake jsou podminky testovani zavady vzhledem k tomu ze jidou desku nemam a oni sami si to zrejmne neotestuji i kdyz jde o vec jednoduchou a i kdyby chteli proste zdrjovat
na co mam potom pravo.
Proste mne zajima jestli mam pravo na to prijit do kseftu nechatim jim tam desku a vzit hned zpatky svoje penize bez zdrzovani
Na pousouzeni maji max 3 dny. Po trech dnech ti musej rict, co stim je eventuelne jestli to prijmou/neprijmou. Do 30 dni ti musej bud opravit nebo sehnat nahradu. Pri neopravitelny vade mas moznost chtit penize.
Ještě bych doplnil že 30dní se odpočítává ode dne kdy si tam tu věc zanesl. Dávejte si také pozor co při předávání do reklamace podepisujete. :!: :wink: Radím řídit se pravidlem " vy nemusíte nic " :!: :wink:Citace:
Původně odeslal Jezevec
no jo ale dost casto to delaj tak ze i kdyz tu vec v ceniku nemaj, tak nekde najakou vyhrabou, treba i pouzitou a daj ti ji jako novou :-(
Pokud stim souhlasis, muze bejt, ale na novou vec mas novou zaruku.Citace:
Původně odeslal Braindead
to jo, sice dostanes novou zaruku, ale ta vec je pouzita a na prvni pohled to nemusus poznat. a to me na nich se.re ze se ti snazej vnutit pouzity sunty a rikaj ti ze to je novy :-(Citace:
Původně odeslal Jezevec
Stim nenadelas nic. Ostatne lidi, ktery nechtej penize, jsou stimhle dost casto spokojeny. A co je "nova" vec ? beru, ze u veci mechanickych jako treba HDD dochazi k opotrebeni, ale u IO, ktery maj zivotnost sto let se to asi moc neprojevi :wink: .
Stejne tak nekdy nechapu trvani na neporusenym obalu, protoze pokud si ten stejny clovek necha postavit komp, tak vi stejne prdlajs jestli to predtim bylo v jinym. Si predstav, kdyby kazdej vyuzil zakony moznosti videt to v provozu, nechal by si ukazat 10 veci a pak by si nevzal nic. No a kazdej dalsi by rek, ze tohle nechce, paac je to rozbaleny.
Osobne bych to bral tak, ze pokud nechci prachy, ale vymenu a ta vec co mi daj je neposkozena (a taky cista = ne cm prachu), tak je mi celkem fuk, jak je stara, paac zaruka mi zacne bezet jako u novy.
... jaxte prisli na to, ze na posouzeni jsou 3 dny... kdyz zjistim jako technik ze je to spatny tak to reknu, ale mam tu RMA, ze na PC nejdou nalejt W2k. Zkousel sem vymenit UPLNE fsechno.. proste jinej komp... nerozbeh sem to.... proste spatna kombinace HW. Vsechny Widle sem zkousel od 98/ME/XPH/XPP ty sou f poho. VSECHNY! jen ty dvoulitry tam proste nedostanu... sekne se to na detekci HW a hotovo... mam to na stole uz 5. den a proste mu nedokazu rict cim to je.... :-o :-o ???
... vlastne tedle trejd je zalozenej, ze chtel negdo vratit penize: uprime receno je dostanes az za mesic!!! v nejlepcim pripade!!!
Si precti ten zakon.Citace:
Původně odeslal Pajda
ZÁKON 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ze dne 16. prosince 1992
§ 19
Takze do 3 dnu musis rict, jestli to beres nebo ne, pokud to neposilas nekam na posuzeni, ovsem ja jakozto zakaznik mam zas v takovym pripade narok videt ten posudek. Takze pristup stylem nechame ho mesic vyhnit se v pripade dost tvrdyho zakaznika nemusi vyplatit. Protoze je schopnej ti prokazat, ze posouzeni zavady trvalo 14 dni a ty uz 14 dni vis, ze vada je neodstranitelna a ze mu mas bud dat prachy nebo novej kus. A klidne si muze po 14ti dnech nechat od technika napsat, ze posudek dosud nebyl vyhotoven, overi si dle SN, ze uz davno byl a mas peknej prus** .Citace:
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
.... jenze pokud 14 dni vim, ze je to spatny, tak uz je to davno odeslany nekam do velkoobchodu na RMA. Maloobchodnik by byl sam proti sobe kdyby tohle zdrzoval, protoze pak by se mu hromadily na sklade kramy z RMA ktery negdo musi zaplatit... a pokud zakaznikovi da bud penize nebo novej kus, tak mu pak na sklade zbejva ten zmetek... :(
Myslim, ze normalne fungujici firma to vezme na RMA, otestuje, a pokud je to spatny tak to co nejdriv odesila zase svemu dodavateli... aby se zamezilo prave te mesicni lhute kdy se to proste vyresit musi....
Ufff...
By ses divil, jedna nejmenovana firma to sice posle na reklamaci, ale obzvlast, kdyz je to neco, co se jeste prodava, necha te mesic cekat. Presto, ze to maj treba skladem a nikdo to nema zrovna obednany = mohli ti to vymenit hned.
Caute lidi, taky neco pridam do tyhle diskuse.
1. plati vzdy castak uvedena na fakture
2. plati doba ktera je na uctence, stim ze vyrobce poskytuje delsi je to sporny, ale jeste se optam jak prodjece v tom pripade udolat tak ze to vzda
3. naklady na odeslani reklamovaneho kusu prodejci ma hradit prodejce, pripadne kdyz se to neda psolat tak hradi vasi dopravu k nemu samemu, hodne se to resi tim ze prodjece ma zarizen svoz zbozi... na to hodne lidi zapomina, ale problem je jak to vezt... do Praglu autam za 500 nebo psotu za 100...?? (na tom jsem se zasekl v prodejni smlouve Alzace, ta smlouva pak neni v souladu se zakonem a vse se da vymahat...)
Hodne stesti v reklamacich
Cio
jj, jenze von je vetsinou kazdej rad, ze to vubec vyreklamoval, takze naky naklady na dopravu radsi neresi.
Zaruka je samo na dobu, na kterou ji da prodejce. Ovsem v pripade, ze na webu vyrobce je uvedena zaruka delsi, tak tim vlastne toho vyrobce poskozuje = nabonzovat a vyrobce si to snima muze vyridit. Treba pres nakou tu zalobu o poskozovani dobryho jmena atp.
Páni, nestačím čumět, jak si někteří z vás myslí, že když to má dotyčná firma skladem, tak vám to může vyměnit hned a nemusíte čekat na posouzení servisu...
Fajn, je to taky možnost, některý firmy to snad i dělaj, ale jsou sami proti sobě...
Mně když někdo něco přinese do kšeftu na reklamačku, tak i když vím, že je to neopravitelná závada (tipickej příklad Nokia 3510 a softwarová chyba - mobil se při výpisu hovorů vypne - dělá to snad každá druhá), tak ten mobil prostě popadnu a pošlu ho do Celadonu na RMA... Ti zhruba tak za 30 dnů :o daj vědět, že posílaj dobropis, páč závada je neodstranitelná (přitom když to vím i já, musí to vědět i oni... pak ale nechápu proč to trvá 30 dnů - někdy i dýl...)... každopádně AŽ MI DÁ MůJ DODAVATEL, SERVISNÍ STŘEDISKO VÝROBCE apod. vědět, že shledali závadu neodstranitelnou, tak se budu se zákazníkem bavit o vrácení peněz. případně o výměně zboží... Já jako prodejce totiž nemám možnost ověřit, jestli například onu Nokii 3510 zákazník neutopil ve vaně... Pak i když se jedná o neodstranitelnou vadu, tak padá záruka z důvodu porušení záručních podmínek (vlhkost, prašnost apod.)...
Takže kdybych to hned zákazníkovi vyměnil, tak se mi může stát, že mi po měsící dodavatel sdělí, že žádnej dobropis nebude... zákazníka v takovým případě určitě neseženu (aby mi nové zboží vrátil :wink: ) a zaměstnavateli to zacáluje kdo?... No přece já... :!: Takže nikdy žádné okamžité vracení peněz nebo výměny zboží... Zas tak velkou vejplatu nemám :roll:
§ 19
citace:
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. .....
Drtivou většinu věcí posílá prodejce "na odborné posouzení" dodavateli, takže u těchto případů nějaké 3 dny na rozhodnutí asi neplatí ...
Zkušený prodejce okamžité výměny nedělá.
Omyl, zkuseny prodejce ma technika, kterej pozna, ze zavada je zpusobena zakaznikem = pokud neni (respektive to neni poznat) = je evidentni ze zbytecne prodluzuje dobu reklamace.
Priklad: Po dvou mesicich provozu sou na HDD BAD sektory. Disk neni nijak mechanicky poskozen(kdyby byl, ani to neprevezmou) = zavadu nezpusobil zakaznik a je evidentne neodstranitelna. Prodejce ma x techto disku skladem, vymenou mu prijde ten stejny disk (pocitam tak do dvou az tri dnu, paac co ma skladem prodejce bude mit i dodavatel), presto necha zakaznika cekat 30 dni. Pak se ovsem nesmi divit, ze zakaznik vyuzije sve zakone pravo a pozaduje penize (vada neostranitelna = moznost odstoupit od smlouvy) a prodejci zbude disk, s cenou treba o 500Kc mensi.
BTW: Dodavatel otestuje disk uplne stejnym zpusobem jako prodejce, takze zjisti to same.
PS: docela sem se zasmal, kdyz byl jako duvod neuznani reklamace uveden elektricky pruraz. To je pokud vim duvod reklamace 90% vsech elektro vyrobku a dojde k nemu prave proto, ze vyrobek je vadny.
ad §19)Citace:
Původně odeslal VOiD
já to chápu tak, že jako prodejce nejpozději do 3 dnů (ve složitých případech), jinak okamžitě rozhodnu, zda onen výrobek vůbec převezmu do reklamačního řízení... Pokud totiž shledám třeba nějakou mechanickou závadu na výrobku (jasné porušení záručních podmínek), tak pokud se nepletu, můžu v tomto případě zastoupit autorizovaný servis a předat zákazníkovi reklamační protokol s vyjádřením, že reklamace je neuznána z důvodu porušení záručních podmínek... (samozřejmě, jak jsem psal výše, třeba to vytopení už na místě nezjistím... jinak řečeno, nebudu před zákazníkem rozmontovávat mobil, když sám nejsem autorizovaným servisním technikem...)
Né každý prodejce má vlastního technika... pak je to na 100% na servisním středisku...Citace:
Původně odeslal Jezevec
A jen tak mimochodem... Dobu reklamace z 99% prodlužují servisy!!! Mluvím z vlastní zkušenosti!!! A hlavně když jde o vracení peněz!!! Na to jsou v poslední době specialisti Celadon a Levi (mobilní telefony)... Dostat z nich prachy trvá vždy dýl než 30 dní!!! A jak jsem napsal, dokud nemám dobropis, zákazníkovi prachy dát nemůžu... Je to sice dost blbý, ale jako prodejce nemůžu jinak... :!:
Hmm, jenze pokud ty prelezez tech 30 dnu, muzes za to dostat peknou pokutu. A pokud to bude opakovane, muzou ti odebrat zivnostak, paac pro zakanika ses partner ty a ne servis.
Stim prodluzovanim vinou prodejce mam vlastni zkusenost, paac sem pres PC = tam se vetsinou nic neopravuje = kdyz to nejde a je to mrtvy = jasna reklamace.
BTW: By me zajimalo, jak nekdo pozna, ze byl mobil utopenej, kdyz ho vysusim = zadna koroze.
Ano, to všechno je pravda, ale problém bývá v záruce. Ty dáš zákazníkovi obratem výměnu disku za jiný S/N co máš skladem, to je suprovka. Vadný disk pošleš na reklamaci, vrátí se ti a dáš ho na sklad namísto toho, co jsi vyměnil zákazníkovi ... Kontrolní otázka, jakou má záruku ten disk co se vrátil od dodavatele po reklamaci ?? Ano je kratší o ty 2 měsíce co to měl ten zákazník doma, takže když ho pak někomu obchodník prodá a ten disk se posere 2 měsíce před koncem záruky, tak je v prdeli, protože k dodavateli to již v záuce není. Některé velkoobchody prodlužují záruku ještě o 14 dní, ale to většinou nestačí.Citace:
Původně odeslal Jezevec
Nesmysl, dostanes novej disk = nova zaruka. Tohle plati jak pro zakanika tak pro prodejce vs dodavatel.Citace:
Původně odeslal VOiD
BTW: Na HDD mas datum vyroby a pokud je disk podle tohodle data v zaruce, vemou mi ho bez problemu primo na zastoupeni firmy - ani nemusim mit fakturu.
ad 30 dnů:Citace:
Původně odeslal Jezevec
Pokud se nemýlím, nikde není napsaný, že musíš dostat peníze do 30ti dnů... Už x našich zákazníků vyhrožovalo ČOIkou, protože se jim nelíbilo, že dostali prachy třeba po 5-6 týdnech... Nevím o tom, že by s tím ČOIka něco udělala (ale třeba se zákazníkům nechtělo na tu ČOIku zavolat ???)
ad prodlužování u PC:
jj, je to možný... třeba u PC komponent funguje LEVI formou výměny... takže když jim tam dovezu něco podělanýho (prostě KO), tak pokud maj skladem věc vymění... Tudíž zákazník může mít počítač zpátky řekněme do týdne... ale uznej, že kvůli jednomu zákazníkovi nepovalím přes celej štatl... To bych projel benálu... :o
ad utopenej mobil:
buď si jistej že servisák to na 100% pozná :wink:
Reklamaci musis vyridit do 30 dnu a za vyrizeni se povazuje bud predani opravenyho vyrobku nebo novyho nebo penez.