-
Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Reklamoval jsem grafickou kartu (chyba v napájecím obvodu). Jedná se o 88GT a protože jsem jí koupil za velký peníz a chyba se objevla do půl roka od koupě, rozhodl jsem se, že si vezmu zpět peníze (=odstoupím od kupní smlouvy).
V pátek jsem se do agenu dostal těsně před zavírací dobou. Obsluha reklamací mi dává kartu (reklamace výměnou). Když jsem řekl, že budu chtít peníze, odpověděl, že to takhle večer už nevyřídí. Inu moje blbost říkam si.
Dnes jsem se dostavil v rozumnou hodinu. Nejdřív jsem cca 15-20 minut čekal, ač jsem byl první (slečna za mnou to vzdala a šla pryč). Pak už jsem šel k obchodníkovi, který se zeptal na důvod vrácení a řekl, že dobropis musí schválit a to potrvá pár dnu. chjo
Měl jsem tak objednaný router k osobnímu odběru, ale jelikož neberou karty a neměl jsem hotovost musel jsem ho tam nechat (taky nemám čas lítat po všech čertech a shánět bankomat). Nechápu, že se na celé prodejně nenajde dostatečně zodpovědná osoba, která se podíva na datum na faktuře, porovná s datumem RMA, zjistí, že servis reklamaci uznal a vydá mi peníze.
Nedá se přímo stěžovat na neochotu, ale kvůli takové blbosti tam budu muset zajet znovu. V podobné situaci jsem se ocitnul jen jednou, ale peníze jsem měl v ruce během pěti minut.
Jsem zvědav, jak se to dál vyvine.
-
Re: Agen - průtahy
Tak jsi tu kartu vratil a odstoupil od smlouvy nebo jsi ji dal reklamovat? Nejde vse najednou :-)
-
Re: Agen - průtahy
Jak jsem to pochopil já, tak je vždy nutné reklamovat a teprve potom co v reklamaci výrobce (prodejce) uzná na výrobku závadu se můžu rozhodovat co s tím chci dělat. Takže kartu jsem reklamoval a v okamžiku, kdy mi byla reklamace uznána (na výrobku byla zřejmě chyba) jsem nepřevzal náhradní kartu, ale požádal o dobropis.
Udělal jsme tedy chybu v postupu já ?
-
Re: Agen - průtahy
Tak jsem to prave ja nepochopil. Karta je nefunkcni, tak chci odstoupit od smlouvy. Oni posoudi, ze jsem na kartu neslapnul a dohodnou se na odstoupeni. Co s ni dal udelaji je jejich problem.
Pockej na vyjadreni nejakeho pravnika (nebo alespon budouciho) :-)
-
Re: Agen - průtahy
Ještě dnes mám odpověď
Citace:
Po snaze vrátit grafickou kartu dodavateli mi bylo
sdělěno, že z důvodu velkého poklesu ceny bude stornopoplatek 3000,-. Jsme
ochotni se podělit a tak na Vás zůstane jen 1500,-. Souhlasíte s tím?
To mě osobně přijde jako vcelku blbost nebo se pletu ?
má odpověď
Citace:
Co se týče storno poplatku z důvodu poklesu ceny, jsem si vědom velkého cenového rozdílu mezi současnou cenou a cenou nákupní. Ta byla ovšem způsobena bublinou na trhu v době nákupu a je jen riziko prodejce prodávat zboží za mnohem vyšší, než doporučenou cenu. V tomto ohledu se necítím nijak zodpovědný za vzniklý stornopoplatek.
Vadný výrobek jsem reklamoval do 6 měsíců od uzavření kupní smlouvy. V reklamačním řízení byla závada uznána a podle zákona (jedná se o rozpor s kupní smlouvou) mám nyní právo (v rámci zjednání náhrady, o které jako kupující rozhoduji sám) od této smlouvy odstoupit, což jsem také ústně udělal. V takovém případě mi náleží náhrada ve výši, kterou jsem za zboží zaplatil. Za dohody mezi Vaší společností a třetí stranou nenesu žádnou zodpovědnost.
Chápu, že se jim nelíbí, když na tom teď vydělám 3k, ale mě se taky původní cena nelíbila, kdyby byla karta v pořádku vydělali by zas oni a ne málo.
-
Re: Agen - průtahy
Jeste zasadni dotaz. Kupoval jsi to jako obycejny zakaznik - spotrebitel?
Pokud jo, tak to jen zkouseji. Pri odstoupeni od smlouvy ti musi vratit vsechny penize i kdyby aktualni cena byla 1Kc.
-
Re: Agen - průtahy
Citace:
Původně odeslal
zivan
Jeste zasadni dotaz. Kupoval jsi to jako obycejny zakaznik - spotrebitel?
Pokud jo, tak to jen zkouseji. Pri odstoupeni od smlouvy ti musi vratit vsechny penize i kdyby aktualni cena byla 1Kc.
Kupoval jsem jako spotřebitel.
Mám na to stejný názor, otázka je, jestli oni nechápou nápravu rozporu jen v bodě a) výměna ....
Každopádně tam už si nekoupím ani ten router za pár kaček...
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Prodali Ti vadný výrobek za X peněz, odmítl jsi reklamaci výměnou, vrátíš jim vadný výrobek a dostaneš X peněz... kde by asi tak měl vzniknout nárok výrobce na storno poplatek? Měl Ti prodat bezvadné zboží a nemusel by vymýšlet takové <|>viny... :rolleyes:
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Prosím tě - můžeš mi napsat s kým jsi jednal ? víš jméno ?
a nebo alespoň kde dotyčný sedí (u kterého stolu když vlezeš dovnitř)
Jen pro tvé info já nakupuju v Agenu už asi 7 let a NIKDY jsem neměl žádný problém. Vždy mi maximálně vyhověli. Tím jim nechci dělat reklamu, jen si myslím že nemusí být chyba jen na jedné (tvé) straně. Pokud se třeba chováš jako prase tak se chovaj oni i k tobě.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
muze se nekdo vyjadrit k cervene oznacenemu textu ? Ja z neho chapu, ze na odstoupeni od smlouvy ma kupujici pravo az v pripade nemoznosti prodavajiciho dodat a) stejny vyrobek b) opravit poskozeny vyrobek.
2JoeBoB: v cem to Agen protahuje ? Na vyrizeni vraceni penez ma (rekneme) 30 dnu od doruceni tveho pozadavku na odstoupeni od smlouvy. Z tveho textu to vypada, ze se ti snazi vyhovet (a zkousi z tebe dostat nejake penize ;) ).
3 Rozpor s kupní smlouvou
Institut rozporu s kupní smlouvou spočívá v odpovědnosti prodávajícího předat kupujícímu věc, která:
Ve vztahu k vadám spočívá rozpor s kupní smlouvou na poměrně jednoduchém principu, a sice, že za splnění určitých podmínek se vada vyskytnuvší se v prvních 6 měsících od převzetí koupené věci (tedy jinak vada spadající pod režim záruční odpovědnosti), považuje za vadu existující již v době převzetí věci (a tedy spadá do režimu odpovědnosti za vady).
V případě, že koupená věc vykazuje rozpor s kupní smlouvou, již při převzetí věci nebo v průběhu 6 měsíců následujících po jejím převzetí, má kupující právo na to, aby prodávající bez zbytečného odkladu tento rozpor odstranil. Kupující má právo na to, aby dle volby kupujícího rozpor s kupní smlouvou odstranil (i) výměnou, nebo (ii) opravou věci. Teprve tehdy, kdy tento postup není možný (např. věc nelze opravit, neexistují jiné identické kusy k výměně, ale také není možné provést výměnu či opravu proto, že by zjevně toto nebylo vyřízeno ve výše stanovené lhůtě) má kupující právo na to, aby, opět dle jeho volby (iii) byla kupní cena přiměřeně snížena nebo (iv) odstoupení od smlouvy.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Dle volby kupujícího... pokud zvolíš opravu, je málo pravděpodobné, že to někdo bude bastlit a povede se mu to tak, že nebude dotčena záruka u výrobce - nemůžou Tě nutit do výměny.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Darth Maul
Dle volby kupujícího... pokud zvolíš opravu, je málo pravděpodobné, že to někdo bude bastlit a povede se mu to tak, že nebude dotčena záruka u výrobce - nemůžou Tě nutit do výměny.
"Kupující má právo na to, aby dle volby kupujícího rozpor s kupní smlouvou odstranil (i) výměnou, nebo (ii) opravou věci."
Tak znova :), ja to z me prvni citace ale vidim tak, ze mas moznost A ci B, pokud A ani B neni mozne, nastupuje C a D (odstoupeni od smlouvy). Chapu, ze to asi nikdo opravovat nebude, ale vymena za novy kus je mozna (dodavatel ji i provedl), takze varianty C a D nemohou nastat.
ps: nepopiram, ze se mi JoeBoBovo jednani nelibi. Koupil si vec za X penez, casem cena padla (jak logicke) a nyni ji reklamoval. Misto aby prijal novy kus, tak chce odstoupit od smlouvy, vyinkasovat 6500kc, za polovicku si koupit tu stejnou kartu a dal si vesele parit. At se na me nezlobi, ale vidim v tom akorat cechacskou vycuranost...
pps: nejedna se o chybu napajeni, ktera se vyskytovala na prvnich 88GT a kterou par lidi reklamovalo hned z pocatku a ostatni cekali az bude skladem vice kusu, aby byla vymena kus za kus okamzite bez cekani ?
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Darth Maul
Prodali Ti vadný výrobek za X peněz, odmítl jsi reklamaci výměnou, vrátíš jim vadný výrobek a dostaneš X peněz... kde by asi tak měl vzniknout nárok výrobce na storno poplatek? Měl Ti prodat bezvadné zboží a nemusel by vymýšlet takové <|>viny... :rolleyes:
No to vies, silnejsi pes j*be ;-)
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
2 petr: Tak vyčuranost jo ? chovám se jako racoinálně myslící jedinec, oni mě před pár měsícema oje*ali a teď ojebu já je to je vcelku jednoduchý, neměly prodávat kartu tak draho tolik asi k mému svědomí.
Co se týče toho zákona, mě zaujal spíš tento paragraf (řeší stejnou situaci ?):
§ 597
(1) Jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou
prodávající kupujícího neupozornil, má kupující právo na
přiměřenou slevu ze sjednané ceny odpovídající povaze a rozsahu
vady; jde-li o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má též právo
od smlouvy odstoupit.
Jednáním si nejsem jistý, ale mám za to, že jednám v právu (výměnu nemusím přijmout). Naopak onen záhadný poplatek mě ještě utvrzuje, že jsem v právu.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Popravde, jestli meli kartu drahou, nikdo te nenutil ji kupovat ne?
To, ze se ted snazis dostat dobropis OK, ale to co k tomu pises mi prijde docela usmevnej postoj.
Edit: Ovsem to, ze chteji storno poplatek v takove hladine je zase dost divne. Mel by jsi mi pravo na plnou cenu puvodni nakupni ceny co mas na dokladu/fakture.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Storno poplatek NEEXISTUJE, teoreticky by neco takoveho bylo mozne, pokud bys vracel plne funkcni vyrobek a oni se uvolili jej vzit zpet.
Pokud je vada neodstranitelna (vymena neni odsrraneni vady), pak muzes odstoupit od smlouvy. Jinak posouzeni opravnenosti reklamace dela vzdy PRODEJCE a to ihned, nejpozdeji do 3 dnu. Zadny mesic neexistuje, mesic je na vyreseni reklamace.
Nehluve o tom, ze posoudit pripadny zasah do HW je v tomto pripade trivialni, tudiz lze na miste rozhodnout o tom, ze karta je "OK" = neni nijak mechanicky poskozena, do druheho dne vim, ze nefunguje = davam $.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
PetrT
ps: nepopiram, ze se mi JoeBoBovo jednani nelibi. Koupil si vec za X penez, casem cena padla (jak logicke) a nyni ji reklamoval. Misto aby prijal novy kus, tak chce odstoupit od smlouvy, vyinkasovat 6500kc, za polovicku si koupit tu stejnou kartu a dal si vesele parit. At se na me nezlobi, ale vidim v tom akorat cechacskou vycuranost...
A já tady zase vidím celkem slušnou prasárnu od prodejce, který se snaží oblbnout zákazníka. Rozdíl je v tom, že JoeBob chce to, na co má nárok ze zákona. Prodejce ale zkouší kličky, který v zákoně rozhodně nejsou (stornopoplatek). Vyčůranost se nevztahuje jenom na zákazníky, přečtěte si obch. podmínky některých eshopů, co tam je za věci...
Jestli JoeBob jedná morálně nebo ne, to ať posoudí každý sám.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Nechci se hádat co je a co není v zákoně, ale...
pokud dám do reklamace zboží a oni mi daj do zákonné lhůty buď opravené a nebo nachlup stejné (protože se stále ještě prodává), tak by mne ANI ve snu nenapadlo, že po té co mi jej vrátí se rozhodnu že jej chci vrátit. To mi totiž pak přijde jako, že bezvadné zboží jsem se najednou rozhodl vrátit.
A nebo tedy né najednou ale z důvodu pochybení o jeho závady.
V tom případě ale je to to samé, jako že když si něco koupíte, a budete to chtít po měsíci vrátit tak obchodník Vám to může přijmout ale řekne se o storno poplatek. - Pokud se však objevila jistá závada, která ovšem byla odstraněna, mohu se domnívat že zboží již není tak skvělý artikl jako byl před tím a mohu zase zkusit jej vrátit, ovšem prodejce pokud vydá z reklamace opravený, či nový výrobek, tak jej dal opět v bezvadném stavu, čili jako předtím že do se ta danná věc zničila.
Čili v ten moment nemám přeci chuť cokoliv vracet, když vím že mám opět stejné zboží jako při jeho koupi. A koupí té danné věci jsem se rozhodl, že tu věc chci a že ji tedy chci užívat.
Pokud ji nyní, ačkoli ji mám opět bezvadnou, chci vrátit, přijde mi to jako ž chci vrátit funkční zboží a tudíž storno poplatek je namístě.
POKUD by opravená věc byla jiná než původní, nebo pokud by prodejce nedodržel zákonnou lhůtu 30 dní, pak mám zajisté nárok na 100% výši peněz které jsem za dannou věc vynaložil. Jinak, ale nikoliv.
Ovšem jak jsem na začátku svého postu zmínil nevím jak je to s tím 1/2 rokem od koupě - prosím Vás o citaci z občanského zákoníku. Kde je toto uvedeno. Díky
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
JoeBoB
2 petr: Tak vyčuranost jo ? chovám se jako racoinálně myslící jedinec, oni mě před pár měsícema oje*ali a teď ojebu já je to je vcelku jednoduchý, neměly prodávat kartu tak draho tolik asi k mému svědomí.
...
To neni tak jednoduche. Ty vis, ze za vysokou cenu mohl obchod? Nemohl ji mit uz vysokou dodavatel/velkoobchod?
Jeste me napadlo. Ty jsi dal kartu na reklamaci a nezvolil sis, jestli ji chces opravit nebo vymenit. To by mohlo znamenat, ze ti je jedno, jaky bude zpusob reklamace. Oni ji vyridili vymenou. Nevim jestli ted muzes dodatecne chtit vratit penize. Pokud by to neodporovalo zakonu, tak by se mohlo stat, ze nedostanes zadne penize...
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Jezevec
Pokud je vada neodstranitelna (vymena neni odsrraneni vady), pak muzes odstoupit od smlouvy. Jinak posouzeni opravnenosti reklamace dela vzdy PRODEJCE a to ihned, nejpozdeji do 3 dnu. Zadny mesic neexistuje, mesic je na vyreseni reklamace.
Muzes se prosim vyjadrit k memu postu vyse ? Je zkopirovany ze zdejsiho fora ze sekce reklamaci. Dle toho co jsem tam zvyraznil cervene pises presny opak. Proc pises, ze vymena neni odstraneni vady, kdyz citovany zakon toto jasne uvadi ?
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Ona to neni citace zakona, v zakone to prave takto uvedeno neni. V kazdem pripade je to vzdy o vykladu a co ... sak to znas ne ?
Nehlede na to, ze si sem temer na 100% jist tim, ze nejsou schopni vymenou poskytnou totozny HW (= i totoznou revizi, protoze to hraje casto velkou roli).
PS: K tem co dotycneho kritizuji za jeho pozadavek $ zpet, uvedomte si, ze kdyby prodejce neprodaval "smejd", tak nemusi resit reklamace. A pokud se reklamuje jedna soucastka z milionu, pak jej par tisicovek nemuze vytrhnout a vramci dobrych vztahu se zakazniky by mel sam vychazet vstrict.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Jezevec
PS: K tem co dotycneho kritizuji za jeho pozadavek $ zpet, uvedomte si, ze kdyby prodejce neprodaval "smejd", tak nemusi resit reklamace. A pokud se reklamuje jedna soucastka z milionu, pak jej par tisicovek nemuze vytrhnout a vramci dobrych vztahu se zakazniky by mel sam vychazet vstrict.
Malý příklad:
Automobilka Škoda zjistila že do Fabii typ blabla dávali špatný systém čehosi. A protože to oni samotní uznali že to byla jejich chyba, každý zákazník který s tím měl problém, opravili mu to zdarma a to i po záruce.
Kdyby výrobce grafických karet uznal nějakou konkretní závadu že to u typu blabla je špatné, věřím tomu, že by o tom prodejci (respektive lidé na servise) věděli. A také by věděli, jak dannou věc řešit.
Jezevče - Agen není oficiální distributor grafických karet - je to velkoobchod.
Pokud to byla např značka ASUS - určitě to šlo přes BGSku (LEVI) a ty to měli od Asusu.
Pokud si to dotyčný objednal u Agenu - oni udělali jen to že to nakoupili jinde a přeprodali dál - prostě obchodní činnost.
Kdyby věděli, že prodávané zboží je šmejd, asi by jej přestali prodávat - OVŠEM v případě JoeBoBa - vzhledem k tomu že koupil "horkou" novinku tak v tu dobu ani nikdo nemohl vědět že třeba toto konkrétní zboží bude šmejd.
Ale jak říkám - furt si myslím a stojím si zatím, že pokud mu do 30ti dnů dali jiné, ale stejné zboží, nemá nárok jej vracet a chtít za ně vracet peníze.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Atreides:
Poslední dobou vše nějak vášnivě řešíš ;)
Nejspíš si neuvědomuješ, že JoeBoB chtěl peníze hned, tzn. kartu si nechtěl vůbec brát (protože mu nedali opravenou, ale vyměněnou, vyměněná != stejná, tudíž má právo na odstoupení od smlouvy v rámci šestiměsíční lhůty), ale obsluha byla neochotná to řešit -> musel si kartu vzít domu a donést ji tam znovu. Nějakou morálku/nemorálku nemá smysl řešit - naprostá většina lidí, kteří nepřehrabují peníze vidlema, by udělala to samé.
Prodejce samozřejmě za své zboží ručí, takže nějaké "nemohl vědět, že tohle a támhleto" tady prostě není.
Nechápu, proč se hledá problém tam, kde není. Aneb vždy musí přijít někdo, kdo "poradí", ať se nechá dotyčný oje*at, protože prodejce je chudáček a přeci by bylo nemorální dožadovat se svého práva.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Atreides
Tak sry no :)))
V poho, nebylo to myšleno nijak útočně na tvou osobu, bylo to spíš obecně. Poslední dobou se tu objevuje čím dál více lidí, kteří by se v případě, že se jim tohle stane, na prodejce usmáli a řekli mu, že milerádi prodělají, jen aby on neměl újmu :)
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Atreides
....vzhledem k tomu že koupil "horkou" novinku tak v tu dobu ani nikdo nemohl vědět že třeba toto konkrétní zboží bude šmejd.
V CZC jsem reklamoval HD3870 taky jako horkou novinku a bylo mi rovnou nabídnuto vrácení peněz s tím, že jí na opravu samozřejmě zaslat můžou, ale bude to trvat delší dobu a ve výsledku to nejspíš dopadne stejně. Takže je to celý o přístupu prodejce a o jeho vztahu k zákazníkům...
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
2 JoeBoB: máš moji podporu, doufám že se ti podaří vše vyřešit ke své spokojenosti ;-) určitě dej vědět jak jsi dopadl.
Předpokládám že nejfundovanější názor by v tomto případě mohl mít Riksa - který se dosud nevyjádřil (jestli se teda vyjádří ;-)). Docela by mě zajímalo, jak to má v praxi fungovat, přeci jen s takovou situací se může setkat každý - a nejenom při reklamaci PC komponent.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Jezevec
Ona to neni citace zakona, v zakone to prave takto uvedeno neni. V kazdem pripade je to vzdy o vykladu a co ... sak to znas ne ?
Nehlede na to, ze si sem temer na 100% jist tim, ze nejsou schopni vymenou poskytnou totozny HW (= i totoznou revizi, protoze to hraje casto velkou roli).
Pravda, mam hokej v tom co je a co neni zakon. Kdyz ma neco "paragraf", tak to je zakon ? zde v bode 3 je opet to stejne co jsem hodil drive. Ja to tam jasne vidim, tak kde to podle tebe "v zakone to neni prave takto uvedeno" ? Promin ze do toho porad vrtam, ale kazdy link co jsem zatim nasel je ve shode s predeslymi texty, ale tvuj vyklad je jiny. Nejsem pravnik a chci v tom mit jasno.
Citace:
Původně odeslal Dismembered
...(protože mu nedali opravenou, ale vyměněnou, vyměněná != stejná, tudíž má právo na odstoupení od smlouvy v rámci šestiměsíční lhůty)...
z ceho prosim tohle cerpas ? Chci presnou citaci. Zatim mam pocit, ze tu nekdy nekdo hodil JPP a od te doby se toho vsichni drzi. Kde v § 616 OZ je uvedeno, ze pri rozporu s kupni smlouvou nemuze vyrobce misto opravy dat novy kus ?
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Došlo tu k několika drobným nedorozuměním.
a) vyměněnou kartu (jednalo se o jiný model) jsem nikdy nepřevzal, v okamžiku kdy jsem se dozvěděl, že na staré kartě skutečně byla závada jsem žádal o odstoupení od smlouvy (které v pátek 5 minut před zavíračkou nikdo neřešil = řešilo se později.
b) Agen nikdy nezpochybnil moje právo odstoupit od smlouvy. Toto právo uznal a s ním souhlasil i s vydáním dobropisu.
Teď něco málo pro moralisty.
Jak už Dismembered poznamenal skutečně ne každý se přehrabuje v penězích vidlema. V prosinci jsem uzavřel morální kupní smlouvu, souhlasil jsem zcela dobrovolně s přemrštěnou cenou a neměl jsem s tím problém. Co zde ale nepadlo je, že i obchod se zavázal k určitému jednání vůči mě uzavřením té smlouvy.
Nejsem vychcánek co si koupí grafiku za 15 000 a když mu přestane stačit nějak šikovně jí poškodí a jde si pro nový high-end. (a i na tomhle fóru takoví lide jsou) Moje karta byla skutečně vadná a já se pouze snažil dosáhnout toho, aby obchod dodržel svou část dohody. Proč peníze ? Ano rád bych si koupil trochu lepší kartu, třeba se zalmanem, to vůbec nepopírám. Kdyby byla moje karta v pořádku spokojeně bych jí užíval dál, to že pořádku není mi zkrátka dalo možnost z koupě ještě vycouvat (tak je to v zákoně, stejně jako 14 lhůta na vyzkoušení, jestli je ten zákon nemorální posoudit nedovedu).
Co se týče morálního chování obchodu, mno... myslí si někdo, že kdyby z jakéhokoli důvodu byla nyní karta dražší obchodník by řekl :"Víte vy jste nám při reklamaci ušetřil něco z nákladů, které by jsmě měli tak tady máte od nás prémii." ???? To jaké má obchod smlouvy s dodavatelem přece není moje věc, nehledě na to že historce s poplatkem nevěřím ani písmenko.
Z právní stránky, jak už jsem výše zmínil, Agen mi přiznal právo žádat dobropis. O jeho výši už nemůže být řeč, musí být bezpodmíněčně stejná jako byla původní cena zboží. Kdybych chtěl vrátit pěníze po 4. závadě na výrobku po roce dostal bych snad zpět 20kč s tím, že taková karta už je stějně k ničemu ?
Jak to dopadlo ?
Moralisti nebojte se, můj pokus oloupit chudý obchod se nezdařil. Jsem jen student s nevalným příjmem, takže čekat jestli 1500kč vysoudím nebo nevysoudím skutečně nemůžu. Dobropis snížený o částku 1350kč (uhádal jsem náhradu nákladů na dopravu.. vlastně u jen ze vzdoru) jsem přijal a ve slušném obchodě hned koupil jinou kartu. Mám z toho čecháčkovský pocit, zákony a pravidla fungují pouze pokud mám něco platit já, opačně to zkrátka nefunguje, ať jsem v právu nebo ne. Při nemorálním pokusu o vymožení práva jsem byl zcela morálně a nelegálně okraden, vždyť kdo by se šel soudit kvůli 13 stovkám...
PS: ano v czc se ani mě neptali jestli chci zboží vyměnit, dostal jsem do ruky dobropis s tím, že ten model už není ať si kdyžtak koupím jiný...
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Hmm, tak to je mi líto.
Palec dolů pro Agen, možná že kdybys byl opravdu neústupný a žádal si nadřízeného, pak nadřízeného nadřízeného, pak... tak že bys na tom nebyl tratný. Takto tě může opravdu "utěšit" jenom to, že 1) už to máš za sebou, 2) za novou grafárnu jsi nemusel doplácet (počítám že máš opět 8800GT).
No jo, kdyby všechno fungovalo jak má, tak bychom se topili v hovn*ch, jak bychom byli všichni posraní štěstím :-|
EDIT: s tzv. "stornopoplatkem" jsem se setkal jednou, chtěl jsem kdysi vyměnit CD palírnu Plextor za jinou (asi o polovinu levnější, ale kvalitou trošku lepší) u společnosti NWT => dopadlo to tak, že mi asi po týdnu mechaniky vyměnili, obchodník mi dal doklad o výměně a vzal jsem si k tomu flashdisk v ceně asi dvou pětin rozdílu ceny. Počítám že "někdo" na tom vydělal, ale já ani firma to nebyla :-) Na druhou stranu je fakt, že v JoeBoBově případě figuruje i DBP, takže tam bude IMHO shora daný příkaz/firemní předpis, jak tyhle věci řešit. Každopádně je to docela vychcané, jak už tu bylo psáno: kdyby cena grafiky šla nahoru (ačkoli je to téměř nereálné) a byla reklamována, tak ti firma taky nedoplatí cenový rozdíl.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Já soudit nemohu, vše tvrzení které tu padli jsou jednostranné - logicky žádný zaměstnanec Agenu sem asi nepřijde. Možná to bylo ještě krapet jinak než bylo psáno... Ale to je fuk
Celé mi to přijde zamotané - znovu píši, že tam obchoduji již 7 let, kdy proběhlo mnoho reklamací, ovšem vždy mi vyšli maximálně vstříc.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
PetrT
z ceho prosim tohle cerpas ? Chci presnou citaci. Zatim mam pocit, ze tu nekdy nekdo hodil JPP a od te doby se toho vsichni drzi. Kde v § 616 OZ je uvedeno, ze pri rozporu s kupni smlouvou nemuze vyrobce misto opravy dat novy kus ?
Čerpám samozřejmě z místního FAQ. Je tam uvedeno, že pokud se závada objeví do šesti měsíců, bere se to tak, že tam byla při nákupu - mám možnost si vybrat, zda chci předmět vyměnit nebo opravit. Pakliže zvolím opravu, a nikdo to není schopný opravit, mám nárok na vrácení peněz. Pochybuji, že by se někdo v Agenu s ním vůbec o vracení peněz bavil, kdyby to takto nebylo (minimálně by mu někdo řekl, že toto v zákoně není a oni jednají jako Ježíškové, že mu část peněz dávají).
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Dismembered
Čerpám samozřejmě z místního FAQ. Je tam uvedeno, že pokud se závada objeví do šesti měsíců, bere se to tak, že tam byla při nákupu - mám možnost si vybrat, zda chci předmět vyměnit nebo opravit.
aaaha, ja si to totiz vykladal tak, ze mas moznost si vybrat zda chces vec vymenit ci opravit. Pokud jedna z variant neni mozna, automaticky nastane druha varianta. Pokud ani jedna varianta neni mozna, nastupuje moznost slevy z ceny ci odstoupeni od smlouvy. Vse samozrejme na identicke kusy.
Fakt vypocitavost vybrat si schvalne opravu, vedet ze neni mozna a ze dodavatel posle novy kus => nesplneni majitelova pozadavku => vraceni penez => nakup stejne grafiky jinde za levneji :-)
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Naprosto narovinu řeknu, že bych rozhodně také chtěl peníze, pokud bych tuto možnost měl. A udělalo by to 99% z nás. Pokud je u tebe "tisícovka sem, tisícovka tam", tak jedině dobře pro tebe. Já to tak bohužel nemám. Takže jestliže mám možnost vrácení peněz v souladu se zákonem, velice rád toho využiju.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
PetrT
Fakt vypocitavost vybrat si schvalne opravu, vedet ze neni mozna a ze dodavatel posle novy kus => nesplneni majitelova pozadavku => vraceni penez => nakup stejne grafiky jinde za levneji :-)
Tohle bych nenazýval vypočítavostí, pokud to zákon umožňuje, tak je vše v pořádku. Viz. post od Dismembered, takhle by to udělalo 99% procent lidí, pokud by to věděli, že :-)
V tomto případě to dopadlo tak, že na tom vydělal Agen, ne? Tudíž ten, kdo to ani nepotřebuje => IMHO danou grafárnu vrátí dodavateli a ten mu vrátí peníze, za které mu ji dodal. Ledaže by si taky účtoval stornopoplatek :-D
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
2petr : ale já si nic nevybral, nikdo se na způsob řešení neptal, kartu rovnou vyměnili a to za jiný model.
Kdo ty prachy víc potřebuje (student x agen) je snad vcelku jedno, podstatný je, že jsem přišel o peníze, na který jsem měl ze zákona nárok. Když někomu něco prodám přece musím počítat s tím, že když to nebude v pořádku bude mi to chtít vrátit a chtít všechny svoje penéze zpět. Ne zkrácené o inflaci ani o úroky ani o poplatky zkrátka všechny.
Představte si, že si koupím server za 150k s tříletou zárukou. On se po 2 letech vysere, ale prodejce mi řekne víte oprava by stála víc než na kolik odhadujeme cenu toho serveru takže to dělat nebudem, sory.
V tomhle případě se nic tak hrozného nestalo, v absolutních číslech jsem o nic nepřišel, jen sem za 1350kč získal dobrou zkušenost.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Myslím, že tahle úvaha je OK. Nepředpokládám, že jsi kartě za tímhle účelem nějak ubližoval, takže pochybení a následná "ojebávka" je plně v režii prodejce - škoda jen, že ses nechal... :(
Každopádně dík za info, zrovna jsem tam málem něco koupil a raději si skočím k ověřené konkurenci.
-
Re: Agen - žádné průtahy, účtují si oprávněný stornopoplatek
Takže pánové...
(asi to zase začínám vášnivě řešit ...)
Shrneme si všechna fakta !
JoeBoB - přišel do prodejny a kam přinesl kartu na reklamaci a NEŘEKL co chce (zdali opravit nebo vyměnit) tzn. jeho chyba.
Karta mu v zákonné lhůtě 30 dní přišla nová ovšem s jinou revizí. Což prodejce není schopen posoudit, zdali to je totožný produkt či nikoliv - to musí posoudit až soud.
Čili Agen splnil zákonnou lhůtu a dodal mu dle jeho dodavatele správné zboží (stejný kus ačkoliv s jinou revizí), tímto se reklamace uzavřela a hotovo.
To ovšem JoeBoB nechtěl přijmout s tvrzením, že jiná revize je jiná karta tím pádem chce odstopit od smlouvy a tudíž vrátit peníze. Jak jsem již uvedl - toto tvrzení by mohl posoudit pouze soudce a JoeBoB by tuto záležitos dát k soudu.
Po reklamaci obdržel totožnou kartu a tím pádem si ji měl odnést.
JoeBoB trval na odstoupení od smlouvy - prodejce Agen mu v tom tedy vyhověl. Ovšem to, že chtěl odstoupit od smlouvy už nemělo s reklamací nic společného, ta byla jednou pro vždy vyřešena.
Tzn JoeBoB tím, že chtěl nyní vrátit plně funkční zboží se dostal do problému že Agen po něm chtěl logicky storno poplatek a to v takové výši, podle aktuální prodejní ceny daného zboží.
A pouze díky benevolenci prodejce se shodli na pouze polovině celého storno poplatku.
Docela bych byl zvědav jak by se na Vás tvářili v CZC kdyby jste tam po 5 měsících přinesli funkční zboží že ho chcete vrátit ?
Buď by vás rovnou poslali pryč s tím že si děláte srandu a nebo by to pro vás udělali, ale dali by Vám také storno poplatek !
Závěrem:
pokud koncový zákazník (spotřebitel) do 6ti měsíců od prodeje nalezne vadu - má pouze dvě možnosti - opravit nebo vyměnit - žádná další možnost o zrušení smlouvy tu není.
Leda až po tom že by oprava nebo výměna přesáhla 30ti dnů. A nebo zda by bylo něco v rozporu s konkretním zbožím ovšem takové věci může posuzovat až případný soud.
a znovu opakuji že:
Reklamace neměla s vrácením zboží nic společného !
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Řekl bych, že se dost hrubě mýlíš...
- Pokud mu neřekli na místě, že je karta vadná, nemohl si volit způsob řešení reklamace.
- Pokud pak uznali reklamaci oprávněnou, měl dostat možnost výběru řešení.
- Pokud by si vybral opravu, neznám případ, který by se řešil jinak než odstoupením od smlouvy... nějaké bastlení IMHO nepřichází jako oprava do úvahy
Nechápu Tvůj příměr k CZC a vracení funkčního zboží - on donesl do Agenu NEFUNKČNÍ výrobek!!!
Nezlob se na mě, ale Tvůj přístup nápadně připomíná vychcanost firem typu Monima a pod., se kterými jsem kdysi podobnou situaci dost důsledně řešil... taky se oháněli soudem a taky jim to tváří v tvář ČOI moc nepomohlo... :)
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Maule
- on přinesl kartu k reklamaci a neuvedl že pokud bude vadná, zda ji chce opravit a nebo vyměnit - čili prodejce se automaticky rozhodl pro výměnu
- reklamace byla od dodavatele uznána a tudíž mu zaslal novou kartu, kteru mu Agen vydal.
- co se týče oprav - dnes existuje již několik firem kteří opravují desky, Gk a jiné karty !
Citace:
Původně odeslal
Darth Maul
... on donesl do Agenu NEFUNKČNÍ výrobek!!!
- Ano a z reklamace dostal nový výrobek - čili zase měl v ruce své zboží = reklamace uzavřena
a on se rozhodl že toto zboží (plně funkční) chce vrátit to nemělo již z reklamací nic společného
add 2 monima sry to nevim o co jde neznám...
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Atreid: JoeBob ale napsal, že se ho nikdo na způsob řešení reklamace neptal, což je taky špatně. A taky mu po vyřešení reklamace schválili dobropis, takže fakt nechápu jaká vychcanost. Pokud prodejce přistoupí na přání zákazníka, tak je to jenom jeho věc a jeho problém.
Spíš bych řešil ten stornopoplatek - to je pro mě sprosté ojebání zákazníka. Nevíte někdo jakou to má oporu v zákoně?
EDIT: Atreid: On tu kartu ale nepřevzal, tj. reklamace tím nebyla uzavřena. Reklamace byla uzavřena vystavěním DBP
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Khadgar
A taky mu po vyřešení reklamace schválili dobropis, takže fakt nechápu jaká vychcanost. Pokud prodejce přistoupí na přání zákazníka, tak je to jenom jeho věc a jeho problém.
Spíš bych řešil ten stornopoplatek - to je pro mě sprosté ojebání zákazníka. Nevíte někdo jakou to má oporu v zákoně?
Tak ještě jednou - on se po té co dostal své nové zboží rozhodl jej vrátit, na což fakt neměl žádnej nárok ! To že mu Agen vyhověl byl jen bod pro agen
- ovšem agen se taky nenechá vojebat a když chceš vrátit neco co je funkční a co dnes stojí 3000,- tak proč by mu měli dávat 6000,- ? Coto je za blbost ?
To že se dohodli na 4500,- je další bod pro agen že mu chtěli dát více než museli. Také mu nemuseli dávat NIC a on se mohl stavět třeba na zadní !
DOPLNĚNO:
Citace:
Původně odeslal
Khadgar
On tu kartu ale nepřevzal, tj. reklamace tím nebyla uzavřena. Reklamace byla uzavřena vystavěním DBP
Toto není pravda - reklamace dle občan zákoníku je uzavřena vydáním opravené nebo vyměněné karty. Tzn to že ji tam nechal ležet bylo až po té co se vzájemně dohodli že už ji ani nebude brát protože je chce dobropisovat. Každopádně jestli ji měl fyzicky v ruce a odevzdal by ji pár minut na to obchodníkovi a nebo jestli ji nebral ani do ruky a rovnou šel řešit dobropis - to už je jedno.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Atreides
Tak ještě jednou - on se po té co dostal své nové zboží rozhodl jej vrátit, na což fakt neměl žádnej nárok ! To že mu Agen vyhověl byl jen bod pro agen
- ovšem agen se taky nenechá vojebat a když chceš vrátit neco co je funkční a co dnes stojí 3000,- tak proč by mu měli dávat 6000,- ? Coto je za blbost ?
To že se dohodli na 4500,- je další bod pro agen že mu chtěli dát více než museli. Také mu nemuseli dávat NIC a on se mohl stavět třeba na zadní !
Já jsem nikdy nevrátil funkční zboží pochop to konečně. Nepřijal jsem nabízené řešení reklamace (a na to mám zkrátka právo). Ano mohl jsem hned na začátku trvat na vrácení peněz a člověk na řeklamačním se mě taky mohl na způsob řešení předem zeptat, můžeme říct pochybení na obou stranách, ale řešit to je úplně mimo, agen s dobropisem od začátku souhlasil. Vydání dobropisu (resp. NEpřijetí nabízené karty - nic jsem nikomu nevrátil) proběhlo v rámci reklamace.
Není to tak, že bych vzal kartu, řekl si, že už jí nechci a šel jí prodejci vrátit. Celá operace proběhla v rámci reklamačního řízení. To mělo skončit odstoupením a vydánm dobropisu v plné výši.
Nikdo se nepozastavil nad tím, že agen argumentoval, že stornopoplatek si účtuje jejich dodavatel ? Co je mi do jejich dodavatele proboha? Podle občasnkého zákoníku jsem uzavřel smlouvu s nimi a jen s nimi.
Teď mi odpověz na tuhle hypotetickou situaci. Koupíš si auto za 500k. Po 3 měsících mu upadne náprava (nevim něco v autech se nevyznam). Na fóru si zjistíš, že polovina aut téhle značky má tenhle problém a tak se rozhodneš, že na to sereš. Jdeš za prodejcem a z nějakého důvodu ti auto neopraví ale nabídnou jiné, třeba se střešním okénkem navíc. To ti dává ze zákona možnost odstoupit od smlouvy a chtít svých 500k nazpět (přece ty auto už od téhle firmy nechceš), ale ejhle !!! Dostaneš jen 350k přece nebudeš obchodníka ojebávat žejo. ty bys seděl se založenejma rukama ? další bod pro obchodníka, vždyť ti taky moh vrátit jen 150 a moh by ses postavit na zadní ?
Už jsi pochopil moji pointu ? Je to stejný případ, naprosto totožný (jen neřeš moje důvody, proč tu kartu už nechci, to ať si vyřídí se svým svědomím každý sám, já pomáhám paním s kočárky do autobusu snad do pekla nepůjdu)
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Myslim, ze nejdulezitejsi je to, co je napsano v potvrzeni o reklamaci. V zakone o ochrane spotrebitele je:
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje...
Takze spotrebitel by mel zvolit zpusob vyrizeni pri podani reklamace a prodejce to mel napsat do toho potvrzeni. Pokud tam je napsano, ze byla pozadovana vymena, tak reklamacni technik vyuzil situace a spotrebitel to tezko dokaze. Asi by se s tim neco dalo delat, pokud by tam nic nebylo.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
kdyz vezmu jen fakta z prvniho postu:
1) karta byla reklamovana behem sesti mesicu od prevzeti zbozi;
2) (jak jsem pochopil), kdyz JoeBob reklamoval, tak nerekl, jestli chce opravu nebo vymenu veci.
takze:
1) se uplatni rozpor s kupni smlouvou presne tak, jak uvedl vyse PetrT: podle § 616(3) OZ se uplatni institut rozporu s kupni smlouvou. podle tohoto institutu ma kupujici pravo na volbu mezi opravou a vymenou a - teprve pokud to neni mozne - na odstoupeni od smlouvy, resp. slevou z kupni ceny. prvni zaver tedy je, ze neni mozne na prodavajiciho nabehnout primo s odstoupenim od smlouvy;
2) obecne plati, ze pokud ze zakona nevyplyva neco jineho nebo neni mezi stranami ujednano neco jineho, ma v pripade alternativniho zavazku moznost volby dluznik. vzhledem k tomu, ze v pozici dluznika (obecneho pojmu osoby, ktera je povinna neco udelat, ne pouze neco zaplatit) je tady prodavajici a k tomu, ze volba kupujicim nebyla ucinena, bych dovodil, ze v takovem pripade je pravo volby mezi opravou-vymenou na prodavajicim;
3) v pravu plati princip, ze zvlastni ustanoveni zakona maji pri aplikaci prednost pred obecnymi. proto v tomto pripade bude mit prednost ustanoveni § 616 (rozpor s kupni smlouvou) pred §622 (reklamace zbozi v obchode) i pred §597 (obecna uprava odpovednosti za vady dle kupni smlouvy).
takze suma sumarum, imho kdyz ti nabidli vymenou identickou grafiku, pak svoje povinnosti splnili tak, jak meli.
a jenom kratce k tomu stornopoplatku: to je samozrejme kravina, pokud odstupujes od smlouvy, cili smlouvu rusis jednostranne; v takovem pripade se vraci plna puvodni kupni cena. pokud ale v tomto pripade jde o reseni zaniku kupni smlouvy dohodou - protoze na jednostranne pravo odstoupit narok imho nemas - pak je reseni samozrejme otevrene a zalezi na obou stranach, na jakych podminkach se dohodnou.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
zivan
Myslim, ze nejdulezitejsi je to, co je napsano v potvrzeni o reklamaci. V zakone o ochrane spotrebitele je:
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje...
Takze spotrebitel by mel zvolit zpusob vyrizeni pri podani reklamace a prodejce to mel napsat do toho potvrzeni. Pokud tam je napsano, ze byla pozadovana vymena, tak reklamacni technik vyuzil situace a spotrebitel to tezko dokaze. Asi by se s tim neco dalo delat, pokud by tam nic nebylo.
ANO Zivan má naprostou pravdu (K+)
A Riksa taky (K+)
TYS měl uvést (případně se po 3 dnech ozvat prodejci) jak chceš reklamaci řešit - to žes to neudělal, tvoje minus...
BTW něco málo z našich zákonů
Reklamace
Zákon 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů
§ 19
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Čili tvá interpretace o tom, že máš rovnou nárok na vrácení peněz při první vadě je mylná. Jako spotřebitel máš dvě možnosti v případě že prodejce uzná reklamaci - a možnosti jsou oprava nebo výměna ! Žádné vrácení peněz.
To leda až v případě, že nedodrželi zákonem stanovenou lhůtu 30 dní a nebo, že ti nabídli jiný výrobek.
Pokud se domníváš že vyměněná karta není totožná - to ti je schopen posoudit až soud. Tzn abys nepřišel ani o haléř, musel bys mít jistotu že ti dávají jiné zboží a jít se soudit.
Pokud bys vyhrál - agen by ti vrátil za kartu všechny peníze !
Tzn stále platí žes dostal novou kartu a ta byla v tu chvíli tvoje ! A ty ses dále rozhodl že ji necheš (ale to už platí žes šel vrátit bezvadné zboží...).
Proto stornopoplatek.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
riksa
... pokud ale v tomto pripade jde o reseni zaniku kupni smlouvy dohodou - protoze na jednostranne pravo odstoupit narok imho nemas - pak je reseni samozrejme otevrene a zalezi na obou stranach, na jakych podminkach se dohodnou.
No a tady vidiš že Agen ti opět vyhověl s tím že ti nabídl že se o ten storno poplatek s tebou podělí ! - přitom to dělat nemuseli !!!
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
Atreides
No a tady vidiš že Agen ti opět vyhověl s tím že ti nabídl že se o ten storno poplatek s tebou podělí ! - přitom to dělat nemuseli !!!
Ano a kdyby mi odmítnuli uznat právo na odstoupení od smlouvy z toho důvodu, že svoje povinosti splnily, tak by to byla pravda.
Na to jestli se jedná o nabídku zániku kupní smlouvy dohodou jsem se výslovně zeptal, bylo mi řečeno že NE. Stornopoplatek byl važadován v rámci jednostraného ukončení smlouvy. Jak jinak to ještě napsat. Agen sporný bod (jestli mám právo na dobropis - odstoupení od smlouvy) vyřešil a toto právo uznal (už to píšu po několikáté). Žádat v takovém případě stornopoplatek JE nesmysl.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
JoeBoB
Ano a kdyby mi odmítnuli uznat právo na odstoupení od smlouvy z toho důvodu, že svoje povinosti splnily, tak by to byla pravda.
Na to jestli se jedná o nabídku zániku kupní smlouvy dohodou jsem se výslovně zeptal, bylo mi řečeno že NE. Stornopoplatek byl važadován v rámci jednostraného ukončení smlouvy. Jak jinak to ještě napsat. Agen sporný bod (jestli mám právo na dobropis - odstoupení od smlouvy) vyřešil a toto právo uznal (už to píšu po několikáté). Žádat v takovém případě stornopoplatek JE nesmysl.
Pokud ti to takhle řekli a máš na to svědky, měls trvat na svém !
Ovšem pokud si s tím souhlasil a přistoupils na to co ti nabídli, pak brečíš na blbém hrobě.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
JoeBoB
Ano a kdyby mi odmítnuli uznat právo na odstoupení od smlouvy z toho důvodu, že svoje povinosti splnily, tak by to byla pravda.
Na to jestli se jedná o nabídku zániku kupní smlouvy dohodou jsem se výslovně zeptal, bylo mi řečeno že NE. Stornopoplatek byl važadován v rámci jednostraného ukončení smlouvy. Jak jinak to ještě napsat. Agen sporný bod (jestli mám právo na dobropis - odstoupení od smlouvy) vyřešil a toto právo uznal (už to píšu po několikáté). Žádat v takovém případě stornopoplatek JE nesmysl.
pravo, ktere ze zakona nemas, ti nikdo nemuze jinak nez dohodou priznat. takze pokud agen tve pravo ukoncit smlouvu odstoupenim "uznal", pak se jedna o dohodu o ukonceni kupni smlouvy (byt mlcky uzavrenou). protoze jinak by ta kupni smlouva existovala jeste ted.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Citace:
Původně odeslal
riksa
pravo, ktere ze zakona nemas, ti nikdo nemuze jinak nez dohodou priznat. takze pokud agen tve pravo ukoncit smlouvu odstoupenim "uznal", pak se jedna o dohodu o ukonceni kupni smlouvy (byt mlcky uzavrenou). protoze jinak by ta kupni smlouva existovala jeste ted.
Takhle, jak jsi to podal bych to i přijal, proč mi to ale jednoduše neřekl obchodník ? Já předpokládal, že právo na peníze mám hned jakmile se najde závada, popřípadě hned poté co je karta vyměněna namísto opravena (jak jsi poukázal tak jsem předpokládal špatně). O to jestli je karta v jiné revizi nebo jestli jsem při odevzdáni karty do reklamace požadoval to nebo to bych se s nikým nehádal (i když by to asi šlo). Jenomže obchodník jasně řekl odstoupení ano, peníze ne, což je vlastně protimluv, proto to rozhořčení.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
Agen nejspíš končí - http://cdr.cz/a/26990 (Dávám to sem, protože jsem tu jiné vlákno k Agenu nenašel.)
Edit: Tak je to jasné, zde je citace přímo ze stránek Agenu - http://www.agen.cz/kontakty :
Citace:
Původně odeslal Agen
Oznamujeme, že ke dni 11.5.2009 vstoupila společnost AGEN Computer s.r.o. do likvidace.
Likvidátorem společnosti byl jmenován pan Petr Kotouč, tel.č. +420 603 437 920,
AGENLIKVIDACE@EMAIL.CZ
S případnými reklamacemi zboží se obracejte na autorizované servisy.
-
Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek
ANO mohu to potvrdit že agen skončil.
na webu: http://www.cdr.cz/a/diskuze/prispevek/262626
po příspěvkem: Last Angel @ 84.244.119.169 - dnes, 14. května 2009, 00:42
Je pravděpodobně bývalý zaměstnanec. Protože stejné info jsem dostal přímo telefonicky od jednoho z nich. Už ve čtvrtek 07.05.!
Taky doufám, že se vyřeší případné reklamace se zbožím, které od nich mám.
:(