-
Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Mno zistoval som zistoval a dako som sa dozvedel len jednu vec a chcel by som si potvrdit ci je to tak:
Ak reklamujem vyrobok niekolko krat(viac ako 3), na ktorom sa moze kazit stale daco ine(zda sa to mozno pekna blbost, ale priatelka reklamovala obuv a mala po kazdy krat pokazene daco ine), mam vobec dake pravo odstupit od zmluvy?
Jedine co som nasiel je ze ked reklamujem neodstranitelne chyby alebo viacej odstranitelnyx xyb ?naraz? tak mozem odstupit od zmluvy.
A este jedna vec: ak som spravne poxopil mozem odstupit od zmluvy do 6 mesiacov od zakupenia vyrobku. Da sa daco robit s tym ak som o tejto moznosti nevedel a nebol som na nu upozorneny aj ked som sa na to predavaca pytal a ten mi povedal ze peniaze mi vrati jedine ak budem reklamovat tu istu chybu 3x a ze ina moznost neexistuje(cize zatajil pravdu)?
Vdaka za vsetky rady.
-
no já měl dojem, že u ás v ČR je to tak, že pokud se objeví 3x po sobě stejná závada (i odstranitelná) považuje se poté za neodstranitelnou a ty máš právo odstoupit od kupní smlouvy (kdy si strany vracejí svá plnění, tj. oni prachy, ty výrobek). Nevim jak u vás v SR, ale asi to budete mít stejný. Ale počkej, až se vyjádří třeba Jezevec, ten se přeci jen vyzná víc.
Jo a co se týče toho zatajování, řekl bych, že platí kouzelná formulka "Neznalost neomlouvá", takže v tomto ohledu smůla.
-
je to presne tak, 3x stejna zavada a mas narok na penize zpatky...
je sranda, ze tohle jsem slysel prave od ex kolegu z Monimy (zname, ze jo)
-
No ale cisto teoreticky ak by vyrobok mal !postupne! 30x roznych chyb tak ho musim 30x reklamovat a nemam pravo na vratenie penazi???? Toto ma presnejsie zaujima. Inak tie zakony v CR a SR sa mi zdaju velmi podobne(ak nie uplne rovnake) co sa tyka tohto. Skuste plz na toto najst odpoved
-
v takovym pripade bys asi byl v <> :(
-
Citace:
Původně odeslal Octopuss
v takovym pripade bys asi byl v <> :(
presne a pokud je to odstranitelna vada a tudiz nedostanes novy vyrobek, tak se ani neprodluzuje nova zaruka :-) To je lepsi na tom vyrobku ...... ne, nechci dostat BAN za navadeni k urcitym cinnostem ;D
-
vsichni asi vime a v takovym pripade by se nikdo snad ani nemoh zlobit
-
Takze opakovana vada (i jine casti vyrobku) muze byt duvodem k odstoupeni od smlouvy.
Zduvodneni: Pro opakovane vady nemohu vyrobek radne uzivat ... .
Pokud se prodejce cuka vymenit za novy kus/vratit penize, tak tvrde pozadovat veskere nahrady spojene s reklamaci + pripadne nahrady skod (pr: rozbily se mi boty a ja je nutne potreboval, odmitli jste zapujcku po dobu reklamace => pujcil sem si v pujcovne, stalo 2k => zaplatite 2k).
To ze jeco nevis, je ciste tvuj problem, krom 14ti deni lhuty na vraceni pri nakupu pres net te prodejce nemusi poucovat o tvych pravech.
-
Nevím jak třeba u bot, ale v branži mobilních telefonů je na území ČR běžně uznáváno:
3 stejné vady nebo neodstranitelná vada nebo nedostatek náhradních dílů -> vrácení peněz
4 různé vady -> vrácení peněz
Má to však jednu podmínku:
Ty vady musí být uznány (u mobilů uznává autorizovaný servis, protože prodejce nemá právo do mobilu jakkoliv HW nebo SW zasahovat).
k 6ti měsícům:
Skutečně nevím, jak to funguje v SR, ale zase to vztáhnu na mobily, když nám příjde zákazník do 6ti měsíců od nákupu a pouze reklamuje telefon, tak telefon pošleme do servisu na opravu, protože je to pro nás jako prodejce samozřejmě nejjednodušší a nebudeme zákoše upozorňovat, že může odstoupit od smlouvy, bychom byli asi padlí na palici... V případě kdy chce odstoupit od smlouvy, posíláme mobil taky do servisu, jenže žádáme servis pouze o vyjádření, zda se jedná opravdu o vadu (jako prodejci jsem tak blbí, že to fakt nemůžeme kvalifikovaně posoudit :cry: - resp. můžeme, ale bez razítka servisu nedostaneme dobropis od dodavatele :roll: ).
Pokud jsi o dané možnosti nevěděl, tak máš asi smolíka, pokud jsi na tuto možnost nebyl upozorněn máš asi taky smolíka, protože třeba ObčZ v ČR nabízí zákazníkovi možnost výběru zda prachy/slevu/opravu/výměnu, ale mám pocit hraničící s jistotou, že nikde není napsáno, že by prodejce musel zákazníka přímo upozornit na všechny možnosti!
Každopádně se neboj, že bys musel něco reklamovat 30x... 4x a dost - to fakt stačí, navíc 30 reklamací by bylo velmi pádným důkazem, že výrobek nelze řádně používat.
-
UFF. fakt vycerpavajuca odpoved. MOC MOC VDAKA! :o
Len k tym 6 mesiacom. Sa mi zda ze tam musi predajca dokazat ze chybu(vadu) vyrobku sposobil majitel.
Inak este raz vdak all
Uz v tom dufam budem mat jasno.
Len pre istotu: Kupim daco/ pokazi sa to za 5 mesiacov. dam to reklamovat s tym ze ak reklamacia bude uznana tak nech mi vratia peniaze. Funguje to takto? Lebo mam pocit ze keby sa take daco stalo tak sa mi predajca vysmeje.
-
Funguje to presne takhle, pokud se vada projevi do 6ti mesicu, pohlizi se na ni jako kdyby tam byla uz v dobe prodeje a prodejce tim vlastne porusil povinost te o ni informovat ;) (a prodat vyrobek trebas se slevou). V pripade sporu je dukazni bremeno na prodejci => on musi prokazat, ze dana vada muze vzniknout pouze spatnou (= v rozporu s navodem) manipulaci. Pokud je moznot, ze vada vznikne jinak (napr chcipne chip = pravdepodobne byl vadny uz z vyroby).
-
no já teda nevím...zakony jsem četl xkrát, ale při rozporu s kupní smlouvou (prvních 6 měsíců od prodeje)
Kód:
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
takže NEJDŘÍV nový kus/opravený kus a TEPRVE POTOM když to není možné, může zákazník chtít peníze zpět...
a mimochodem...je tam taková měnší díra v zákoně...protože opravit zboží lze i výměnou... ;D :idea: :eek:
-
Citace:
Původně odeslal MaWa
no já teda nevím...zakony jsem četl xkrát, ale při rozporu s kupní smlouvou (prvních 6 měsíců od prodeje)
Kód:
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
takže NEJDŘÍV nový kus/opravený kus a TEPRVE POTOM když to není možné, může zákazník chtít peníze zpět...
a mimochodem...je tam taková měnší díra v zákoně...protože opravit zboží lze i výměnou... ;D :idea: :eek:
No kdyz zbozi "opravi" vymenou, tak mas zase 2 roky zaruku, protoze si dostal novej kus.... jestli to ja chapu dobre.
Ale chci se optat podle ceho se ridite tema 6 mesici??? Jakej to je paragraf??? Prece jenom mi prijde divny, ze bych prisel do kramu, ze se mi cvaka HDD a ze chci vratit prachy, protoze do 6 mesicu na to mam narok. Jak znam nektere obchodniky, tak bych asi rychle proletel zavrenejma vstupnima dverma ;D ;D
-
Citace:
Původně odeslal Jops
No kdyz zbozi "opravi" vymenou, tak mas zase 2 roky zaruku, protoze si dostal novej kus.... jestli to ja chapu dobre.
Ale chci se optat podle ceho se ridite tema 6 mesici??? Jakej to je paragraf??? Prece jenom mi prijde divny, ze bych prisel do kramu, ze se mi cvaka HDD a ze chci vratit prachy, protoze do 6 mesicu na to mam narok. Jak znam nektere obchodniky, tak bych asi rychle proletel zavrenejma vstupnima dverma ;D ;D
samozrejme, zaruka bezi od zacatku...ale to neni jadrem tohoto sporu... :-)
k druhemu odstavci...myslim, ze kazdy alespon trochu normalni obchodnik bude souhlasit s vracenim penez pokud na to jako zakaznik mas skutecne dle zakona pravo...a do 6mesicu na to narok NEMAS, alespon ne "hned", viz muj predchazejici prispevek...
jinak do 6 mesicu - rozpor s kupni smlouvou
po 6 mesicich - záruka
oboje se resi trochu jinak s tim, ze do 6 mesicu ma spise silnejsi pozici zakaznik, po 6 mesicich ma spise silnejsi pozici prodavajici...
-
no, ja bych mozna vyvratil nektere myty, ktere se tu objevily:
1) vymena neni oprava
oboji je zpusob reseni odpovednosti prodavajiciho za vady veci. zakon o oprave a vymene hovori oddelene a stanovi pro ne ruzna prava a povinnosti (treba "obnoveni" zaruky u vymeny, coz u opravy neni). oprava z povahy veci znamena, ze kupujici po reklamaci dostane zpet identickou vec, kterou koupil - u vymeny nikoliv.
2) zaruka nepocina bezet po skonceni 6 mesicni lhuty pro rozpor s kupni smlouvou
prodavajici nese dva druhy odpovednosti za vady. jednak je to vlastni odpovednost za vadu veci, ktera trva nekonecne dlouho (tedy ne 24 mesicu, ale po celou dobu trvani pravniho vztahu zalozeneho na kupni smlouve) a jednak odpovednost za vady vyplyvajici ze zarucni odpovednosti.
jinymi slovy, ta prvni odpovednost spociva v tom, ze v prodavajici odpovida za vady veci, ktere vec ma v okamziku predani veci kupujicimu; ta druha spociva v zavazku prodavajiciho, ze vada nevznikne v nejake lhute (u nas 24 mesicu).
institut rozporu s kupni smlouvy tedy neni nic jineho nez fikce, ze vada, ktera se vyskytne v prubehu prvnich 6 mesicu po predani veci kupujicimu, existovala jiz v dobe predani teto veci. jinymi slovy, rozpor s kupni smlouvou nahrazuje po 6 mesicu zarucni odpovednost odpovednosti za vady prodane veci.
3) prava pri uplatneni rozporu s kupni smlouvou
zakon zde (§ 616 odst. 3) rika nasledujici: kupujici ma dle sve volby narok na odstraneni vady opravou ci vymenou, a to bez zbytecneho odkladu (cili z logiky veci mene nez 30 dni). neni-li takovy postup mozny, ma kupujici pravo na primerenou slevu z kupni ceny anebo pravo na odstoupeni od smlouvy, opet, dle sveho vyberu.
-
2MaWa: Rozdil v postaveni zakos vs prodejce je minimalni. Spis bych rekl naopak, pokud uplatnuji rozpor s kupni smlouvou, mas moznost mi dat novy kus v pripade neostranitelny vady, coz v pripade reklamace nemas, pokud s tim nebudu souhlasit.
A co si budem rikat, v oboru o ktery nam jde predevsim (IT) lze za neodstranitelnou povazovat temer kazdou vadu.
EDIT:
Citace:
§ 597
... jde-li o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má též právo
od smlouvy odstoupit.
Takze ani v pripade uplatneni vady pri kopi nemas narok mi vnutit vymenu, muzes mi ji nabidnout.
-
ad riksa...
ad 1) asi jsem se spatne vyjadril..mel jsem na mysli to, ze "oprava" se muze vyresit "vymenou" s tim ze samozrejme zaruka je od zacatku...ono je to jenom dobre, protoze jsou taci experti co odpali grafiku, reknou ze ze zakona maji pravo urcit si jak bude reklamace provedena, reknou ze chteji OPRAVU, nacez ja jim udelam opravu vymenou a odpovedi mi je kyselej ksicht...njn na hrubej pytel hruba zaplata... :roll:
ad 2) rikal jsem nekde neco jineho ??? mozna jsem to zjednodusene napsal... :oops:
ad 3) jj presne tak...
ad jezevec...jo, mas pravdu (v prvnim dostavci)...asi jsem zrovna premejslel nad necim jinym kdyz jsem vyplodil takovou blbinu :roll: :-(
a druhej dostavec & citace... a to je odkud ? rekl bych ze paragraf 597 je trochu neco jineho nez par. 616...prvni je o kupni smlouve obecne, kdezto to druhe (tzn to co nas zajima), je prave o te "shode s kupni smlouvou"... :wink:
-
2mawa: to nebyla kritika tebe, to bylo jen par bodu obecne k teto diskusi :wink:
ad § 597: to je presne to, o cem jsem ve svem predchozim postu mluvil - to je ustanoveni, ktere zakotvuje odpovednost prodavajiciho za vady existujici jiz v dobe predani kupujicimu.
zaroven je ale zapotrebi dodat, ze vzhledem k zasade specialis derogat generali (tj, specialni uprava se pouzije pred obecnou), se v pripade rozporu s kupni smlouvou pouzije §616 a 597 pouze podpurne a jenom v rozsahu, v jakem neni kryt 616
-
tak ja bych mel take dotaz. sveho casu jsem koupil asi 3 mesice stary telefon ( samozrejme vcetne zarucniho listu ), ktery dotycny dostal nejspis ke svemu pausalu vymenou za upsani se na dalsi dva roky. tento telefon jsem jiz 2x reklamoval kvuli poskozene klavesnici a nyni me ( mesic pred koncem zaruky ) ceka treti reklamace.
samozrejme je mi jasne, ze muzu opet nechat vymenit klavesnici a jet dal uz mimo zaruku. nicmene me zajima moznost, jestli by se telefon nedal v ramci treti stejne vady promenit za novy model ( penize nechci ).
neznam ale hodnotu telefonu, kterou mel v dobe nakupu a chybi mi k nemu prislusenstvi ( lepe receno externi fotoaparat ). jinak mam kompletni baleni.
jak v tomto pripade postupovat?
-
Obavam se ze pokud nemas komplet tak mas smulu. Predpokladem jakekoli vymeny je, ze vratis kompletni baleni. Samo zkusit to muzes, ale zapomen ze ti to budou menit v servisu. Musel bys nejak kontaktovat operatora a ten si nejspis overi zda si na smlouvu nejakej mobil dostal a zjisti ze nikoli ....
Tudiz jednodussi varianta = pres puvodniho majitele. Problem je, ze nemas zadny kupni doklad => mohou tvrdit, ze telefon mel hodnotu 1Kc a ze ti teda 1Kc vrati.
Tohle by me taky docela zajimalo, vetsina tech mobilu je prodana za nejakou "vyhodnesi" cenu. Podle me se tahle cena bude povazovat za puvodni cenu (i kdyby to bylo 1Kc). Ono by mohlo byt vubec zajimavy overit, zda ma operator vubec zivnost na prodej ;) .
Jinak by to mel byt vpodstate standardni reklamace => nechas si potvrdit v servisu ze jde o treti stejnou vadu (! NEnechas si to opravit !) => muzes odstoupit od smlouvy, pripadne zadat vymenu za jiny odpovidajici vyrobek. Tvym problemem v tomhle pripade muze byt prave to, ze nemas v ruce zadny doklad.
-
kompletni baleni to neni, ale myslim, ze fotacek bych za 300 sehnal, coz by nemusel byt problem.
puvodniho majitele bych vicemene take mohl kontaktovat a zeptat se.
jinak poprve jsem to mel v servisu, podruhe ( pac servis je v praze ) jsem to zanesl primo k operatorovi ( znackova prodejna - uz vite, o ktereho operatora jde? :wink: ). takze ted bych to nejspise zanesl taktez k operatorovi s timto pozadavkem ( ale stavim se tam a zeptam se primo ).
-
tak jsem se byl zeptat primo ve znackove prodejne. s reklamaci v tomto smyslu ( neopravovat, pouze napsat vyjadreni ) by nemel byt problem. penize snad nevraceji, ale nabizeji mi ve stejne tride hromadu telefonu ( necham si okopirovat aktualni seznam, az tam s tim telefonem pujdu ). dokonce by nemel byt problem ani s tim, ze mi chybi externi fotoaparat.
-
tak pro klid duse jsem si externi fotoaparat sehnal, tzn mam kompletni baleni. zitra jdu do prodejny vyridit nalezitosti. reklamace mi byla uznana :-)
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal riksa
3) prava pri uplatneni rozporu s kupni smlouvou
zakon zde (§ 616 odst. 3) rika nasledujici: kupujici ma dle sve volby narok na odstraneni vady opravou ci vymenou, a to bez zbytecneho odkladu (cili z logiky veci mene nez 30 dni). neni-li takovy postup mozny, ma kupujici pravo na primerenou slevu z kupni ceny anebo pravo na odstoupeni od smlouvy, opet, dle sveho vyberu.
Takze teda pokud to chápu správně, pošlu li do 6ti mesíců od koupi výrobek na reklamaci, rovnou jim tam přibalím vyjádření, jakým způsobem chci reklamaci řešit
např.
Nechci opravu,ale nový výdobek, pokud není nový výrobek k dispozici, chci peníze.
Nemůže mi prodejce namítat, že mou reklamaci(rozpor s kupni smlouvou) bude rešit opravou ?
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Reknu to asi tak. Mam pocit ze kazdy prodejce to resi uplne jinak jak jim vyhovuje. Zalezi i na dodavateli. Muj osobni priklad. Puvodni GK Hercules 9600pro umrela nevim proc ale byla ko. cca po 1,25 roku reklamace vymena za Saphire 9600XT kterou jsem byl nucen vzit pac mi prodejce odmitl vratit penize s tim ze reklamace byla resena vymenou. Zaruka mi dal bezi podle Herculesu (3 roky) i kdyz jsem namital ze to tak byt nema. Nu coz je to lepsi model rekl jsem si. Ted opet GK chcipla. (najednou smrad a rozpadl se mi obraz) To na ni uz pred tim hrcel chladic uplne silenym zpusobem. Tak jsem zvedavy. Chci vratit penize protoze s tim mam problemy uz od zacatku. Obcas vypadly polygony obcas textura ale nic hrozneho. 9600Xt byla stara 6 mesicu. Vymena probehla 4.7.2005 coz je do pul roku.
Otazka klasicka nicmene porad kladena: Vim ze ja jako zakaznik si mam pravo zvolit zpusob vymeny. Ale prodejce argumentuje ze dodavatel (SWS) reklamaci vyresil vymenou. Muzu si porad vybrat?
PPS: Co kdyz ta GK 9600XT je reklamovana do pul roku od vymeny? vztahuje se to na to nebo ne?
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal Geeker:
Otazka klasicka nicmene porad kladena: Vim ze ja jako zakaznik si mam pravo zvolit zpusob vymeny. Ale prodejce argumentuje ze dodavatel (SWS) reklamaci vyresil vymenou. Muzu si porad vybrat?
Teba ako zakaznika nemusi zaujimat vztah medzi predajcom a jeho dodavatelom. Ty si uzavrel kupnu zmluvu s predajcom a nie s jeho dodavatelom. Povinnost vec opravit ma predajca, nie je podstatne u koho to da opravit. Ak je potom vec neopravitelna, mas stale pravo vyberu bud vymenu veci alebo odstupit od zmluvy.
Citace:
Co kdyz ta GK 9600XT je reklamovana do pul roku od vymeny? vztahuje se to na to nebo ne?
Podla § 627 ods. 2 Obcianskeho zakonnika (ceskeho) "Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka." K tomu je aj niekolko sudnych rozhodnuti publikovanych este za cias CSSR (napr. R 22/1983).
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Podla § 627 ods. 2 Obcianskeho zakonnika (ceskeho) "Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka." K tomu je aj niekolko sudnych rozhodnuti publikovanych este za cias CSSR (napr. R 22/1983).
Z toho mi tedy jasne vypliva ze je to jako bych si koupil novou GK. tzn do 6 mesicu je to brano jako vyrobni vada
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Na novou GK mas novou zaruku a tim padem veskery prava z toho plynouci. Kdyz se budou branit, muzes na ne zkusit poslat COI (da jim nakou tu pokutu) jinak soud. Ten by mel byt vzhledem k male castce velmi rychly a IMO oni nedostanou prave kvuli tomu ani moznost se odvolat (pokud ses do 5kKc).
Jinak ti samozrejme lhali, pravo na vraceni $ si mel, protoze ti nedali stejny vyrobek.
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Jj to sou ty nase zmrveny zakony - obchodnik pri vymene musi drzet zaruku jako na nove zbozi, ale dodavatel mu podle zakona tohle delat nemusi, cili vam to zaplati prodejce ze sveho a velkoobchod je v suchu. Nemusim podotykat ze zadny velkoobchod vam pri reklamaci neda nove dva roky (nebo jen vyjimecne), cili pokud by v tomhle state vsichni striktne dodrzovali tento zakon, tak do par let zkrachuji vsichni MO prodejci HW (vzhledem k zivotnosti nekterych soucastek), nebo si budou kazde dva roky nechavat krachovat zivnost a zakladat novou, ktera by nenesla zavazky puvodni firmy.
Takto se ted vsichni modli aby na ne zakaznik nevybafl se svymi pravy, pripadne to odbyvaji s tim ze s s nima nikdo kvuli par tisicum soudit nebude.
Proste to melo bejt i v obchodnim zakoniku (vymena-nova zaruka), coz ted neni, nebo meli doustanovit ze penize se vraci, ale v aktualni prodejni hodnote vyrobku a ne ze si nekdo odpali grafarnu za 10-15k po roce pouzivani a nasledne si v klidu vybere penize, protoze stejnej model uz po roce proste nesezenete - a ten cenovy rozdil, ktery mezitim vznikl zaplati MO. Cili vlastne v PC prumyslu si podle tohoto zakona muzete za stejne penize kupovat ob 12-15 mesicu neomezene dlouho neustale novejsi a rychlejsi hardware. V tom zakone melo bejt proste zohledneno ze ste ten vyrobek xx mesicu pouzivali a opotrebovavali a ze nemusi mit stejnou hodnotu jako v dobe nakupu.
PS: jak sem vyse cetl, tak system vymena zbozi=nova zaruka plati i u nahradnich dilu - je to tak? Protoze z principu se domnivam ze kazda PC soucastka je nahradni dil, protoze sam o sobe nedokaze fungovat a pojmem vyrobek/zbozi rozumim cele PC/tiskarnu/externi prislusenstvi.
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
2Vlask:
1) tady breky na nase zakony nejsou na miste - tato ochrana spotrebitele je dana legislativou EU
2) dle obchodniho zakoniku si muzes smluvit cokoliv, i to, co navrhujes
3) ad ps: zakon mluvi o soucastce - pro urceni, co je soucastka, je podstatne, co je predmet koupe. jestlize koupim cele PC, tak cpu muze byt soucastka. jestlize kupuju jenom desku, pak soucastka muze byt vymeneny kondik
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
2Vlask: MO si muze pripadny reklamace zapocitat do ceny. Navic veci, ktery se casto reklamujou, nemusis prodavat (to je ucel, abys neprodaval smejd).
Co se tejce krachu zivnosti, tim se zodpovednosti vuci zakaznikum nezbavis. I kdyz to bude s.r.o., tak sice rucis za zavazky jen vkladem (= tvi dodavatele si na tobe nic nevemou, pokud se neprokaze umysl), ale v pripade koncovych odberatelu ses povinen zajistit jejich prava. Musis napriklad na prislusnej ZU nahlasit, kde a jak se resi prave reklamace.
Kuprikladu slavna Monima tam ma nahlaseny Mironet. Mironeti pracovnici/majitele si ovsem nejak asi zapomeli uvedomit, ze tim na sebe berou veskere povinosti = reklamace resi ve stejnem rezimu jako sam puvodni prodejce (= je nepripustne za reklamaci chtit poplatek ...).
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal riksa
3) prava pri uplatneni rozporu s kupni smlouvou
zakon zde (§ 616 odst. 3) rika nasledujici: kupujici ma dle sve volby narok na odstraneni vady opravou ci vymenou, a to bez zbytecneho odkladu (cili z logiky veci mene nez 30 dni). neni-li takovy postup mozny, ma kupujici pravo na primerenou slevu z kupni ceny anebo pravo na odstoupeni od smlouvy, opet, dle sveho vyberu.
Takze teda pokud to chápu správně, pošlu li do 6ti mesíců od koupi výrobek na reklamaci, rovnou jim tam přibalím vyjádření, jakým způsobem chci reklamaci řešit
např.
Nechci opravu,ale nový výdobek, pokud není nový výrobek k dispozici, chci peníze.
Nemůže mi prodejce namítat, že mou reklamaci(rozpor s kupni smlouvou) bude rešit opravou ?
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal jago
Takze teda pokud to chápu správně, pošlu li do 6ti mesíců od koupi výrobek na reklamaci, rovnou jim tam přibalím vyjádření, jakým způsobem chci reklamaci řešit
např.
Nechci opravu,ale nový výdobek, pokud není nový výrobek k dispozici, chci peníze.
Nemůže mi prodejce namítat, že mou reklamaci(rozpor s kupni smlouvou) bude rešit opravou ?
ano, presne tak. v tomto pripade je na tobe, ktery ze zpusobu reklamace (tj vymena nebo oprava), si zvolis. prodavajici tady nema zadnou diskreci
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal riksa
ano, presne tak. v tomto pripade je na tobe, ktery ze zpusobu reklamace (tj vymena nebo oprava), si zvolis. prodavajici tady nema zadnou diskreci
Takze jsem udelal vse dle instrukci k reklamovanemu zboží přidal vyjádření o způsobu vyrizeni reklamace(rozporu s kupni smlouvou). A oni mi po mesici poslali opravene zbozi.To jsem neprijal a ted lezi na poste.Kdyz jsem jim psal e-mail,proc mi poslali opravene, kdyz jsem chtel a mam dle zakona... narok na nove, tak mi prestali odpovidat na e-maily.
Jaky postup navrhujete?
Mam si to zbozi radsi vyzvednout na poste?
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal jago
Takze jsem udelal vse dle instrukci k reklamovanemu zboží přidal vyjádření o způsobu vyrizeni reklamace(rozporu s kupni smlouvou). A oni mi po mesici poslali opravene zbozi.To jsem neprijal a ted lezi na poste.Kdyz jsem jim psal e-mail,proc mi poslali opravene, kdyz jsem chtel a mam dle zakona... narok na nove, tak mi prestali odpovidat na e-maily.
Jaky postup navrhujete?
Mam si to zbozi radsi vyzvednout na poste?
urcite jsi v pravu, takze bych jim to neulehcoval a tu zasilku neprebral. naopak bych jim pohrozil COIkou; btw, jak vis, ze je to opravene? oni sami ti to rekli?
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal jago
Takze jsem udelal vse dle instrukci k reklamovanemu zboží přidal vyjádření o způsobu vyrizeni reklamace(rozporu s kupni smlouvou). A oni mi po mesici poslali opravene zbozi.To jsem neprijal a ted lezi na poste.Kdyz jsem jim psal e-mail,proc mi poslali opravene, kdyz jsem chtel a mam dle zakona... narok na nove, tak mi prestali odpovidat na e-maily.
Jaky postup navrhujete?
Mam si to zbozi radsi vyzvednout na poste?
v zadnym pripade nevyzvedavej... a radsi rovnou ZAVOLEJ do vedeni firmy s tim ze by meli rychle zmenit svuj postoj k tvoji reklamaci, nebo se budes branit pravni cestou....
jinak jestli "po mesici" u tebe znamena 30 dni tak uz mas rovnou pravo chtit na zpet penize..
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal riksa
urcite jsi v pravu, takze bych jim to neulehcoval a tu zasilku neprebral. naopak bych jim pohrozil COIkou; btw, jak vis, ze je to opravene? oni sami ti to rekli?
Kdyz mi prisel balik, tak jsem ho neprebral a napsal jim, jak probiha moje reklamace.Oni ze zavady byly odstraneny vyrobcem a ze mi to poslali.Na to jsem jim prave napsal asi toto
Děkuji za odpověď,
já jsem ale k bundě přibalil dokument o způsobu vyřízení reklamace (rozporu s kupní smlouvou).
Dle občanského zákoníku § 616 odst. 3 mám právo si vybrat, zda chci věc novou nebo opravenou. Proto mi není jasné, proč mi posíláte opravenou bundu, když jsem uvedl, že chci novou.
V příloze Vám zasílám dokument, který byl přibalen u reklamované bundy.
Jinak to poslali asi 26 den.
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
A v tom dokumentu jsem jim napsal toto
Popis závady:
objevil jsem na konci levého rukávu v místě, kde končí červená barva a začíná černá, “trhlinu“ o délce asi 3 cm,nejspíš způsobena špatným sešitím dvou dílů. Dále se mi pak začala párat vnitřní manžeta u pravého rukávu a vytrhla gumička na spodní stahovaní bundy.
Návrh na vyřízení reklamace (rozporu s kupni smlouvou )
odstranění vad výmněnou výrobku v případě, že tento způsob není možný, vrácenní peněz na
účet***********
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Takze uz mi odpovedeli
tento paragraf (§ 616) se vztahuje na nové zboží - tzn. pokud by jste bez použití dané věci zjistil, že je vadná můžete požadovat vrácení peněz nebo výměnu. Vaše bunda byla evidentně používaná a proto je možná její oprava, pokud se nezmění vzhled a kvalita zboží viz. § 622 Občanského zákuníku Část VIII, Hlava 2. Reklamaci jsme řešili přímo s výrobcem, který zajistil její špičkovou opravu.
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal jago
Takze uz mi odpovedeli
tento paragraf (§ 616) se vztahuje na nové zboží - tzn. pokud by jste bez použití dané věci zjistil, že je vadná můžete požadovat vrácení peněz nebo výměnu. Vaše bunda byla evidentně používaná a proto je možná její oprava, pokud se nezmění vzhled a kvalita zboží viz. § 622 Občanského zákuníku Část VIII, Hlava 2. Reklamaci jsme řešili přímo s výrobcem, který zajistil její špičkovou opravu.
toto absolutne neni pravda. at ti napisou, kde presne se v § 616 mluvi o NOVEM zbozi. nikde. je to totalni nonsens, vzdyt by to podle jejich argumentace znamenalo, ze bys tu bundu nesmel pul roku pouzivat, abys vubec mohl 616(3) uplatnit :roll:
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal jago
Takze uz mi odpovedeli
tento paragraf (§ 616) se vztahuje na nové zboží - tzn. pokud by jste bez použití dané věci zjistil, že je vadná můžete požadovat vrácení peněz nebo výměnu. Vaše bunda byla evidentně používaná a proto je možná její oprava, pokud se nezmění vzhled a kvalita zboží viz. § 622 Občanského zákuníku Část VIII, Hlava 2. Reklamaci jsme řešili přímo s výrobcem, který zajistil její špičkovou opravu.
Doporucuju jim poslat doporucenym dopisem vyzvu k uhrade castky na ucet, dat jim na to 5? dnu a potom rozeslat stiznosti na vsechny strany + podat na ne zalobu.
BTW: Vazne sem zvedav kde sebrali ze se to vztahuje na nepouzite zbozi.
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal Jezevec
Doporucuju jim poslat doporucenym dopisem vyzvu k uhrade castky na ucet, dat jim na to 5? dnu a potom rozeslat stiznosti na vsechny strany + podat na ne zalobu.
BTW: Vazne sem zvedav kde sebrali ze se to vztahuje na nepouzite zbozi.
tohle mi jeste poslali
Pro úplnost přikládám:
§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal jago
tohle mi jeste poslali
Pro úplnost přikládám:
§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
ani tady neni nic o tom, ze to musi byt nova, nepouzivana vec. navic, behem prvnich 6 mesicu od prevzeti veci se primarne pouzije institut rozporu se smlouvou dle 616, nikoliv "klasicka" reklamace dle 622
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal riksa
ani tady neni nic o tom, ze to musi byt nova, nepouzivana vec. navic, behem prvnich 6 mesicu od prevzeti veci se primarne pouzije institut rozporu se smlouvou dle 616, nikoliv "klasicka" reklamace dle 622
A co tohle ?Pise se tam, vec pouzita :(
Odpovědnost za vady prodané věci
§ 619
(1) Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka).
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Tim je mineno, ze ti prodavajici prodal uz pouzitou vec - bazar.
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Citace:
Původně odeslal riksa
ani tady neni nic o tom, ze to musi byt nova, nepouzivana vec. navic, behem prvnich 6 mesicu od prevzeti veci se primarne pouzije institut rozporu se smlouvou dle 616, nikoliv "klasicka" reklamace dle 622
Kde se píše, že během prvních 6 měsíců se primárně použije 616 a ne 622?
Já abych se měl o co opřít a nepsal tam jako oni, bláboli které nemají ničím podložené
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
§ 616 (4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
tak jsem jim tam vse napsal v tomto zneni
Mohl byste mi prosím napsat, kde přesně je ukotveno to, že se § 616
vztahuje pouze na nové nepoužité zboží?
Já jsem to nikde neobjevil.To bych podle Vás nesměl bundu půl roku
používat, abych vůbec mohl 616(3) uplatnit.
Během prvnívch 6 měsíců od převzetí věci se primárně použije institut
rozporu se smlouvou dle 616, nikoliv "klasická" reklamace dle 622.
Já jsem si koupil bundu již s vadou ad.1) a další vady se projevily během
6 měsíců ode dne převzetí věci ad.4) .
§ 616 Shoda s kupní smlouvou
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při
převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne
převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí,
pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
************************odpoved******************* *
o že se tento paragraf vztahuje na nové věci plyne z následujícího textu -
1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)
pokud podáváte rozpor s kupní smlouvou musíte prokázat to, že zboží bylo vadné v době koupě. To samozřejmě u používané věci dost dobře nejde. Váším souhlasem s kupní smlouvou bylo 5-ti měsíční používání zboží, proto nemůžete použít §616. Toto naše stanovisko bylo konzultováno s výrobcem a jeho reklamačním technikem. Pokud nesouhlasíte s naším vyjádřením doporučuji obrátit se na soudního znalce v oboru, který Vám vysvětlí rozdíl mezi reklamací a rozporem s kupní smlouvou.
Tak co vy na to ;)
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Asi bych odpovedel, ze tedy ponecham na soudu aby provedl vyklad zakona, ktery je sice naprosto jasny, ale oni jej nechteji pochopit a ze je mi lito, ze se nechteji dohodnout a tim padem budou mit dalsi vydaje s uhradou soudnich vyloh.
Nevim co je nejasnyho na vete citovane vyse, jinak receno za rozpor s kupni smlouvu se povazuje kazda vada ktera vznikne do 1/2 roku od koupe bez ohledu na to, zda v dobe koupe byla nebo nebyla pritomna a nic prokazovat netreba.
Mozna by pro tebe mohlo stacit rychlejsi a nekdy stejne efektivni reseni, zajit za pravnikem a nechat jej at jim neco pekneho napise. Nekdy to zabere velmi rychle, das tim najevo ze to myslis vazne. Samozrejme pak po nich pozadovat i uhradu toho pravnika.
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
Ja som to z posledneho jagovho prispevku pochopil tak, ze sa nejedna o rozpor s kupni smlouvou ale o reklamacne riadenie, cize sa §616 neuplatnuje. Je to tak alebo nie? Pretoze potom v podstate kazda reklamacia do pol roka znamena porusenie Shody o kupni smlouve, coz mi pride trochu nelogicke, kedze sa tovar jednoducho pokazil...
-
Re: Nekonecne reklamovanie?? - Reklamovanie odstranitelnyx zavad
2jago: neuveritelne :roll: za prve, ze te vety zadnym zpusobem nevyplyva, ze se jedna o nove (tedy nepouzite) veci. kdyby ano, pak by kazda "prodavana" vec musela byt povazovana za "nepouzitou", coz je nesmysl.
co se tyce 616, checkni zdejsi faq; ve zkratce 616 zakotvuje fikci odpovednosti prodavajiciho za vady behem prvniho pul roku po prevzeti veci namisto odpovednosti zarucni. jinymi slovy se na vadu, ktera se vyskytne behem techto 6 mesicu, hledi tak, jako kdyby existovala jiz pri prevzeti veci. takze vzhledem k tomu, ze jsi mel natrzeny rukav se na toto hledi, jako by byl natrzeni jiz pri prevzeti. a jestlize te prodavajici na toto neupozornil (tj. na rozdtrzeny rukav), pak ma vec vady pro ktere pravem uplatnujes 616.
cela jejich argumentace je tady skutecne k smichu (nebo spis k placi)