Máte někdo zkušenosti s reklamací "spáleného" chipsetu ICH5R u desky Asus?
Popřípadě zda-li je tu někdo na fóru specialista v oboru?
Resumé: "Reklamace zamítnuta"...
Printable View
Máte někdo zkušenosti s reklamací "spáleného" chipsetu ICH5R u desky Asus?
Popřípadě zda-li je tu někdo na fóru specialista v oboru?
Resumé: "Reklamace zamítnuta"...
heh, cos delal?
Ani sám nevím. :? Jeden den to normálně běželo (žádné sebemenší problémy) a druhý den jsem to zapnul a nic (jen jsem cítil nepříjemný zápach plastu)...
hmmm a co mas za zdroj? a mas dobrou elektrickou pripojku atd?
Pockej to ti jen rekli ze zamitaji a duvod neudali ?
Jak to probihalo cos jim rek ze te takhle odbyli.
koukam to nevypada na ojedinely pripad, reklamaci by meli uznat
http://www.cdr.cz/a/13618
400W Eurocase ATX-400 JSP, mezi PC a zásuvkou mám záložní zdroj (nastaven na 184V a někdy se zapne). S přepětím zde nemáme problém spíše naopak.Citace:
Původně odeslal mISHA
Slyšel jsem od kamaráda technika že prý Intel udělal nějakou španou várku chipsetu a že by s reklamací něměli být problémy a ops...
Losan ???
Alzasoft... :oops: A to jsem si myslel jaká to je "Firma"... :?Citace:
Původně odeslal MaWa
nj tam je to jak se kdo vyspí...a na koho narazíš...všechno je to o lidech :|Citace:
Původně odeslal DlouhyJony
Při manipulaci s vodníkem jsem lehce poškodil ochranný vodivý lak na desce, oni se toho ihned chytly.Citace:
Původně odeslal JERROME
Doba mezi poškozením desky a shořením chipsetu uplynulo cca 1,5 měsíce.Citace:
při přijetí zjištěno značné poškození vodivých cest v oblasti CPU......dále zjištěno značné přehřátí chipsetu......"pravděpodobně" v přímém důsledku......reklamace zamítnuta.
Na toto jsem také koukal a asi to do alzasoftu pošlu...http://www.cdr.cz/a/13618
EDIT: správně má být: Při manipulaci s vodníkem jsem lehce poškodil ochranný lak na desce...
Mechanicky poskozeni primo nesouvisejici s reklamovanou vadou nemuze byt dovodem k odmitnuti reklamace.
Napr ulomenej zobak patice drzici CPU rozhodne neni duvodem k zamitnuti reklamace (pokud teda nereklamuju ten zobak), stejne jako poskozenej lak nemuze zpusobit prehrati chipsetu (coz snadno prokaze kazdej znalec).
MB nelze argumentovat tim ze "nekde spadla", protoze elektro soucasky nejsou na naraz (az na vyjimky) citlivy (pokud ji nedodam zlomenou vejpul).
Takze pokud ten chipset je usmazenej, nemuze byt duvodem k zamitnuti trbas skrabanes na MB, protoze skrabanec chipset neusmazi.
Jinak taky nelze odmitnou reklamaci bez uvedeni duvodu, v takovym pripade jestli se nepletu cas na vyrizeni bezi dal, protoze prodejce reklamaci nevyresil.
Už jsem jim napsal, jsem zvědav co mi odepíšou.
Kdybych měl jak, tak bych vyfotil to poškození toho laku (ne poškození vodivých cest, co píšou).
Také nechápu jak může podle Alzasoftu poškození vodivých cest uvařit chipset (když tak by se chipset uvařil ihned po poškození) a ne až po měsíci a půl.
Podivej, ja taky reklamoval zdroj s okourenym konektorem a taky meli kecy (ze sem to musel zkratovat a kdesy cosy), takze paac sem tu moznost mel, sem konektor vymenil (abych to ulehcil predevsim sobe).
Ale odmitnout to nemohli, protoze zdroj ma ochranu (snad kazdej co se prodava), takze kratasem ti nechcipne, on se proste vypne a pokud je zkrat, tak ho nezapnes. Anamneza byla takova, ze zdroj se odmital zapnout (zpocatku obcas, po tydnu uz nesel zapnout vubec).
Ve finale sem misto 300W dostal 360W (puvodni rada mela nejaky problem).
Takze se toho vubec neboj, chipset se neroztece privedenim 5 nebo 12V. By ses divil, kolik toho PC soucasky vydrzej, pouzit 12V PC zdroj ke zniceni elektroniky je temer nemozny, je to proste malo ;) (a hlavne viz vejs, on se vypne pokud je to zkrat).
EDIT: Ono "značné" poškození spojových cest (jen ochranný lak):
http://home.tiscali.cz/vlada.soucek/spojcesty.jpg
Plastový držák musel dolů, abych naaplikoval Extherm...
Myslíte si že bych měl ještě nějakou šanci to znovu reklamovat?
U Alzasoftu či přímo u dovozce?
EDIT: kontaktoval jsem atcomp.cz
Skus přelepit to mechanický poškození samolepkou a jdi to reklamovat. Pokud to přebere a nepozná to, tak by to mělo bejt v suchu. Když ti pak budou tvrdit, že si to udělal ty, tak jim ukážeš jejich papír, na kterým při přadání nic nebylo, musíš to hodit na ně, že to udělaly oni. Jinak pokud to najdou hned, tak ti musí dokázat souvislost s tím mechanickám poškozením a tím spáleným čipem. Ale to je to je pak složitý, a skončilo by to asi u soudu.
To už asi těžko. Poznají to že už to tam jednou měli, podle sériového čísla... Takto se ztrapňovat nebudu!Citace:
Původně odeslal Ištván
Prostě jsem narazil na nějakého b******. Jak může poškozený lak na tištěném spoji spalit chipset... To že jsem sundal plastový držák chladiče processoru by jim možná vadit mohlo (podle mé úpravy nazpět, to na funkci však nevadí), ale chipset by to také naspálilo, nebo že by ano? ??? :lol:
trochu neskoro sa zapajam do tejto diskusie, ale zo skusenosti ako servisny a reklamacny technik uz dva roky ti mozem potvrdit, ze spaleny cip - southbridge ti musia uznat na 99 %. Horsie by to bolo v pridade northbridge. Na ASUSKach doskach by vobec nemal byt problem uznat reklamaciu. Ja tieto rekl. uznavam a nasi dodavatelia mi tiez uznaju.
Už asi před měsícem jsem požádal višší instanci o přezkoumání mého neúspěchu u Alzasoftu. Napsal jsem na AT Comuters a. s. a čekám na vyjádření...
Tak jsem dostal vyádření přímo od: "Customer Service Center Asus Czech s.r.o"Citace:
Původně odeslal DlouhyJony
Příště si již asi výrobek od ASUS nekoupím... :?Citace:
z přiložené fotografie je patrné značné poškození cest, na což se záruka nevztahuje.
http://home.tiscali.cz/vlada.soucek/poskozeni.jpg
To vyjadreni ovsem lze, podstatny pro reklamaci je, zda prokazou, ze si takove poskozeni zpusobil ty. Pokud je tu byt teoreticka moznost ze to zpusobi vada MB, tak tu reklamaci uznat musi.
Je to na tobe, ted by sis musel se svyho zaplatit soudniho znalce a pokud by posudek byl v tvuj prospech (a vyhral bys pripadnej naslednej spor) tak to zatahne prodejce vsechno. 99% lidi do toho nejde a to je presne to, s cim prodejce pocita.
Nevím jak jsi to pochopil.Citace:
Původně odeslal Jezevec
Desku jsem si poškodil nechtěně já sám, když jsem sundaval plastový držák chladiče... :?
Kolik by tak stál ten soudní znalec? Nevíš, asi tak zhruba?
Přijde mi to nelogické, za zničení chipsetu přeci nemohu. Shořel nezávisle (cca za 1 měsíc), na "poškození ochranného laku spojových cest" a ne jak mi pořád píšou "značné poškození spojových cest".
Pokusím je ještě jednou kontaktovat i s lepším fotem (zda-li to však má ještě cenu)...
znalec by afaik mel stat cca 500 a budou ti ho muset zaplatit pokud tu reklamaci uznaj, pripadne jim to naridi soud pokud by ji ani tak nechteli uznat ...Citace:
Původně odeslal DlouhyJony
ja bych do toho sel uz z principu ...
http://www.znaleckyposudek.cz/reklam...E8%EDta%E8.htm
2DlouhyJony: nejde o to dokazovat, ze jsi fyzicky do te desky zasahl, ale o to, ze prodavajici musi prokazat, ze ten spaleny chipset souvisi s tim poskozenim, ktere jsi zpusobil ty
Obrátil jsem se na výše uvedený link a podle předběžné konzultace budu muset být nucen rezignovat.Citace:
Původně odeslal Fox!MURDER
Proč? Znalecký posudek nestojí 500 ale 5000Kč, a konzultace se zákazníkem a prodejcem 1000Kč/1hodinu... :eek: :eek: :eek:
Takže se budu muset zařadit mezi oněch 99% zákazníků kteří do tohoto nepůjdou z důvodu například finančního (jako v mém případě).
Díky všem kteří mě v tomto podpořily! :!: :?
Můžeš to zkusit ještě tady: http://www.spotrebitele.cz/
Co může znamenat označení "CID"?
Prý takto byla označena moje reklamovaná a (?testovaná-netestovaná?) deska.
Consumer Inflicted Damage, nebo tak něco. Zkrátka že jsi jí odpálil sám.Citace:
Původně odeslal DlouhyJony
Ne! Já jsem si ji neodpálil!Citace:
Původně odeslal Mican
Prostě a jednoduše se mnou firma Asus Czech s.r.o., jak se říká: "vyrazila dveře". :evil:
A firma Alzasoft kde jsem desku kupoval se mnou odmítá komunikovat. Asi se do firmy Alzasoft budu muset vypravit osobně. :wink:
P.S.: asi se přece jenom po tom soudním znalci poohlédnu... :|
ja by som ta s tym tiez poslal do <>e, ono sa velmi tazko dokazuje ze take vrypy ti neodsmazia dosku, prajem ti vela "stastia" proste s reklamaciou poskodenych veci (a to nie malo) mas vzdy problem a ked si lavy ....
Oni to robia IMHO naschval. Urcite to nie je prva doska, ktora sa im vratila s takto odpalenym chipsetom. Ale ked maju nejaku dobru zamienku, tak preco by reklamaciu neodmietli, ze... :roll:
Tak se po soudním znalci poohlédat již nemusím! :DCitace:
Původně odeslal DlouhyJony
Po dnešním e-mailu (a několikanasobných e-mailech z mé strany) od Asus Czech s.r.o. došlo k zásadní změně... :-)
:evil: :evil: :evil:Citace:
Původně odeslal MadCap
Byla to jen nešťastná náhoda, no, chtěl bych vidět tebe panáčku... :roll:
Co když z nové desky od Asusu opět sundám kvůli Exthermu plastový držák na standardní chladič.
Bude deska reklamovatelná?
U desky od MSI jsou nýtky rozebíratelné, ale u desky Asus jsou zalisované. Je možno sehnat někde samostatný plastový držák chladiče?
-----Resumé-----
- Reklamace desky u Alzasoft - Zamítnuto
- Alzasoft nereaguje na dotazy ohledně zamítnuté reklamace...
- Požádal jsem firmu AT Computers ohledně přezkoumání zamítnuté reklamace
- AT Computers:
- Obrátil jsem se tedy rovnou na Asus Czech a problém se zamítnutou reklamací a poškozením desky jsem vysvětlil.Citace:
z přiložené fotografie je patrné značné poškození cest, na což se záruka nevztahuje
- Asus Czech:
Na dotaz co způsobilo spálení chipsetu, mě bylo odpovězeno:Citace:
Ta deska již byla v ASUS Czech a byla tady otestována a označena jako CID.
- Opět jsem se obrátil na Asus Czech, z dotazem: co způsobilo spálení chipsetu? Ne co by mohlo spůsobit spálení.Citace:
Co se týče Vašeho dotazu, co mohlo způsobit spálení
chipsetu, poslala jsem Váš dotaz našemu technikovi a připojuji jeho odpověď.
Citace:
K poškození chipsetu ICH5R může dojít několika způsoby. Jednou z příčin může být skrat, nebo dlouhodobé přetížení USB
portů, zkrat na IDE, chyba zdroje - napět´ová špička, a samozřemě může být i výrobní vada chipsetu. Bohužel, jakmile
jsou poškrábany cesty na MB nemůžeme již desku opravit, protože pak již nemůžeme ručit za opravu.
- Asus Czech:
- Následovalo "DUPNUTÍ": Můj dovatel odmítl reklamaci z odůvodněním poškození desky.Citace:
my bohužel nevíme, proč konkrétně tento zmíněný chipset ICH5R shořel.
Jak jsme vám již psali dříve, víme pouze možné důvody, proč k tomu mohlo dojít.... S určitostí se to ale nedá zjistit.
To ovšem nic nemění na faktu, že tato deska byla posouzena jako CID.
Já jako majitel této desky žádám vysvětlení proč shořel již zmíněný chipset, protože nesouhlasím s vyádřením technika mého dodavatele. Za spálený chipset nemohu a na reklamaci (či opravu) tudíž mám nárok!
Jako důkaz jsem Vám zaslal též link (na internetu by se našlo více) kde se o tomto diskutuje a nejsem tímto zřejmě jediný poškozený zákazník.
- Asus Czech:
S nabídkou jsem samozřemě souhlasil a desku odeslal a do čtrnácti dnů jsem obdržel desku novou bez doplatku 20.00 U.S.Citace:
přeposlala jsem všechny informace týkající se Vaší MB své nadřízené A. M. s žádostí o posouzení Vaší reklamace. Níže cituji její odpověď:
Citace:
Cesty jsou zničené a ASUS by nemohl proto poskytnout záruku na opravu, tedy i na funkci jak nového chipsetu (který zákazník požaduje vyměnit), tak funkčnost jeho upravovaného MB.
Desku hodnotíme jako CID a proto v souladu s tím lze zákaznikovi nabídnout pouze výměnu celého MB se zárukou, ale za "CID charge repair fee"=$20.00u.s.
K poruchovym chipsetům (viz diskuze on www.dcr.cz) ICH5 - ASUS již tyto od konce minulého roku nepoužívá, jsou k dispozici nové verze, které se osvědčují výborně.
Za normalnich okolnosti (kdyby při vlastní uprave desky nedošlo k poškození tolika cest), by ASUS s naprostou samozřejmosti zaručil výměnu takového chipsetu.
Rovněž Vás mohu ujistit, že pokud budete souhlasit s placenou opravou - tedy vyměnou za nový MB, bude mít instalovaný jiný, up-dateovaný druh chipsetu.
S touto nabídkou mohl přijít hnedka Alzasoft a nemuselo by se to takto protahovat...