Na nete som objavil prvu specifikaciu NV50 je sice neoficialna ale lepsie ako nic... http://www.cdr.cz/a/13331 :eek:
Printable View
Na nete som objavil prvu specifikaciu NV50 je sice neoficialna ale lepsie ako nic... http://www.cdr.cz/a/13331 :eek:
:|
Sudruhovia, preco? :cry:
Zvysnych 8 pipes je "neskutecnych"? :mweheh:Citace:
32 (24 skutečných) pixels pipelines (u modelu Ultra)
Jasne, takmer 8x vykonnejsia ako 6800Ultra. Velmi realisticke...Citace:
32 vertex shaderů
Len tak malo? :mweheh:Citace:
Fillrate 12,8 miliónů texelů za sekundu
Skoda dalsich komentarov, myslim ze som svoj nazor na podobne "specifikacie" vyjadril uz v threade o R520.
A to tyhle jsou ty slabsi ;D
tak toto je riadna somarina
sisi: Škoda, tak jsi mě předběhl :-) Ten fillrate je fakt dobrej joke ;D I S3 Virge 3D měla dvojnásobek. Ale i hodnota (12,8 ) neodpovídá. Z počtu TMU, pxl pipes a frekvence k tomuhle číslu nemohli nijak dojít. To nesedí ani matematicky :roll:
Jestli specifikace R520 byly domněnky, tak tohle je naprostý nesmysl :-) Neodpovídá to.
Ale jedna věc je u obou společná: 24 pips a 32TMUs. Jestli to vážně (alespoň u R520) nemá znamenat 16pxl+8vtx, tak tu máme nějakou novou architekturou "8x2 + 16x1"? :? To už vážně nevim, jestli si někdo dělá p*del a tenhle výmysl jen dál kopíruje, nebo co :?: Na druhou stranu si dokážu představit aplikace, ve kterých by to znamenalo přínos.
Citace:
Fillrate 12,8 miliónů texelů za sekundu
To by mal ten chip len 0,533MHz? Za predpokladu 24pipeline ...
Keby teba mali vo vyvojovom time tak sa im takato chyba nestane. ;DCitace:
Původně odeslal Mtex
Nene, to bude určitě ta zmiňovaná výkonnostní ztráta způsobená implementací unified-shader architecture :lol:
Vlastně by to pro USA (hustá skratka pro unifikované shadery :-) ) mohlo docela odpovídat. 24 všehoschopných pipek + 8 jen pro integery, každá s TMU a SISD/SIMD vertex shadery :idea: . To už by mohlo některým lidem přijít dost reálné :lol: .
Citace:
Původně odeslal Mtex
To k fillrateCitace:
Původně odeslal Ňuf
Rutuf: A teď mi pověz, jak z čísel:
550-600MHz jádro
32 (24 skutečných) pixels pipelines
32 texturovacích jednotek
dostaneš hodnotu 12,8 ;D upřímně - nemusíš se obtěžovat, protože se k tomu číslu nedostaneš. To jen potvrzuje, že tyhle "specifiakce" dal dohromady chytrák, který ani netuší, že by mezi těmi čísly měly být nějaké souvislosti.
32*600/3*2
a to je dobrej rébus
Hint: http://www.forum-3dcenter.org/vbulle...d.php?t=190859...Citace:
Původně odeslal Puťas
Integers? Preco by to v dnesnej dobe robili?Citace:
24 všehoschopných pipek + 8 jen pro integery,
To by bolo sialene, keby ku kazdej pipe "nacapili" jeden vertex shader. Tak to nefunguje... Ak "USA", tak potom jedine co dava zmysel (a baziruje aspon ako tak na tych "sprecifikaciach") je monstrum s 32 komplexnymi ALUs (24 z nich je schopnych vykonavat PS robotu, zvysnych 8 nejako okresanych, vsetky su schopne zastat rolu VS jednotiek) + 32 nezavislych TMUs.Citace:
každá s TMU a SISD/SIMD vertex shadery :idea: .
mě se víc líbí USA ;D
Že by se už dnes a zítra nenašlo 25% operací bez nutnosti FP?
Je opravdu nutné je mít komletní v dnešním slova smyslu? Co kdyby třeba teprv 4 VS daly dohromady MIMD procesor? Pak by se o nich dalo uvažovat jako o 8 VS, velmi civilní.
Já si nemyslím že by nvidia šla po USA (třeba se to ujme :!: ), jen si tu tak spekuluju 8-)
Nepochybne by sa naslo... PS 1.x tu s nami bude zrejme este hodnu dobu. Ovsem po HW stranke to vyzera inak. V tabore ATI je vsetko od R300 vyssie FP24 (u R520 FP32), u NV je zase vsetko od NV35 vyssie FP16/32 (co sa tyka PS jednotiek po HW stranke). Nemam ten pocit, zeby NV spravila v pripade NV50 "krok spat" a v jadre by sa opat ocitli dedicated integer-only ALUs.Citace:
Původně odeslal Puťas
Uff, a tie "mini" 4 VS by boli co? Skalarne ALUs? To uz su naozaj divoke spekulacie...Citace:
Je opravdu nutné je mít komletní v dnešním slova smyslu? Co kdyby třeba teprv 4 VS daly dohromady MIMD procesor? Pak by se o nich dalo uvažovat jako o 8 VS, velmi civilní.
Uprimne, s prichodom WGF 2.0 bude davat "USA" viac nez zmysel... Nehovorim, ze to bude nutnost, ale pekne to do toho konceptu "sadne".Citace:
Já si nemyslím že by nvidia šla po USA (třeba se to ujme :!: ), jen si tu tak spekuluju 8-)
Len tak spekulujem ale nebude to tym ze uz nebudu jednoznacne urcene co je pixel shader a co je vertex a bude len 32 shader unitov ktore budu vediet robit aj to aj to. Teda aspon nieco take som pochopis z citania clanku o WGF.
Nešlo by o krok vzad ale vpřed- k větší efektivitě. VS byl vždy FP 32 btw. Co s tím má společného FP pixelshaderu?
Není to divočejší než 32 pipelines USA čip s 400 mil. tranzistory. Mít kompletní VS na každé pipce je cesta do pekel.
Uvažuji podle rétoriky nvidie, radši rychlej klasickej model než pomalej uni. NV50 by měl vyjít dávno před WGF. Anebo mlží :-)
Z pohledu programátora.Citace:
Původně odeslal MATRIX
No ved prave... a ak chces mat unified units, tak kazda z nich bude musiet zvladat fungovat aj ako VS aj ako PS. Uz len z toho titulu je FP32 nutnost.Citace:
Původně odeslal Puťas
Vid vyssie. Ak integer-only units, tak kde inde by mali mat vyznam ak nie pri PS? Asi tazko najst nejake scenaria, kde by boli prinosne cisto integer kalkulacie vo VS. Ovsem na vsetkych sucasnych architekturach uz dedicated integer ALUs v PS units nenajdes.Citace:
Co s tím má společného FP pixelshaderu?
Za předpokladu že bůh je nekonečný a vesmír je taky nekonečný.... ne špatně.
Za předpokladu že 8 neopravdových pipek je tak nazváno kvůli tomu že nejsou uni, by mohli být určené právě pro takové operace. FP potřebují snad jen výpočty světel.
vesmir je konecny :wink: je to dokazane :idea:Citace:
Původně odeslal Puťas
Zas se dostáváme jinam :-) K USA se nVidia postavila jednoznačně (v tom smyslu, že ji hned tak podporovat nebude, protože je dle jejich názoru pomalá). Skutečné/neskutečné pipelines lze vysvětlit mnohem jednodušeji. Architektura čipu bude podporovat 8 quadů, ale přítomných bude jen 6. Až bude zapotřebí, mohou být další přidány.
Jaký je důkaz pro konečnost vesmíru? Alespoň pro konečnost v rozměrech ve kterých se může člověk pohybovat ???
Tak to vypada, ze NV50 se nedockame ;D
http://4um.ocguru.cz/viewtopic.php?t=78223
Už se těším :-)
btw. říkal jsem, že specifikace NV50 jsou blbost :wink:
A že tahle zpráva je důvěryhodná.
Podle mejch autsajdr informací je G70 čip pro první fotoaparát na kterym poběží QuakeGL. :D
Sice to není přímo o NV50, ale "jen" o NV48... Už se ví, co je zač:
http://www.theinquirer.net/?article=21476Citace:
Původně odeslal Inquirer
:o