precitajte si toto
vsetci fxkari a hl2 maniaci toto je dost dobre http://www.hardforum.com/showthread....0&page=1&pp=20
Printable View
precitajte si toto
vsetci fxkari a hl2 maniaci toto je dost dobre http://www.hardforum.com/showthread....0&page=1&pp=20
no to je zase občanská obluda... podle mě opět akorát někdo štourá ...
To je ten samý případ jak u Doom III, kde ID Soft taky zvýhodnil jenom díky prachům od Nvidie engine pro Nvidia karty, nebo spíš optimalizací shader kodů a pak se přišlo na to že ATI to umí stejně rychle při max. detailech jako Nvidia. Ale tohle se od Valve + ATI tak nějak dalo čekat, ale stejně moc lidí už FX5900 nemá, postupně se nahradí 6600GT nebo 6800, takže to moc lidí myslím netrápí.
Tak tohle neni pravda, Doom 3 se v tomhle ohledu s HL2 neda srovnavat. Jak 9800, X800 a 5900, 6800 dostavaji k renderovani v Doom 3 naprosto to same, problem ma samozrejme ATI, ze to nezvlada renderovat, to ze to jde obejit, tim, ze by se udelala specialni renderovani cesta pro ATI je neco jineho, prace navic.
Jenze v HL2 byl pro FX5900 celou dobu mixed mode, ktery pouzival jen partial precision, tedy 16-bitu misto 24, pro ktere je to napsane a ten najednou zmizel. Takze ted je v HL2 pod DX 9.0 situace takova, ze ATI karty si v klidu jedou pod 24-bitovou presnosti, ale nV musi jit pres 32-bit ;)
Jak nezvládá? prostě to ATI renderuje jinak než NVIDIA, stejně tak ID udělalo speciálně render path pro NVIDIA karty.Citace:
Původně odeslal Masster
NVIDIA i ATI renderuji to same v Doom 3 ;) To, ze ATI nema vychytane OpenGL bylo jasne, takze ty vysledky nemohli snad nikoho prekvapit. Zadna specialni render patch pro NVIDIE tam neni.
Doom 3 ma 5 renderovacich cest: ARB, NV10, NV20, R200 a ARB2.
Jakakoliv karta od 5200 a radeonu 9500 jede pod ARB2, takze? :)
Ty si asi cisty. Hovno vies a nie kazdy ma take lovky na grafiku a ked nemusia upgradovat vdaka tomuto tweaku tak preco to odcudzujes.
V Doom3 idu Ati horsie halvne vdaka shitnym OGL ovladacom a inej implementacii Z-culling
Moje ATI hůř nejede :-) jede úplně stejně teď jako s 6800Ultra při zapnutém AA/AF. A co sem pleteš to že někdo nemá prachy na mojí grafiku? o tom tady řeč není. A nikde nic neodsuzuju.Citace:
Původně odeslal MATRIX
Masster : Carmack tvrdil že pro NVIDIA tam speciálně upravená render shader path, takže?
Mno to mozno ide, ale pozri ake mas takty :roll: By bolo od Ati smutne keby neslo. (inac predpokladam, ze myslis len default Doom3, bez patchu a uprav ??? )Citace:
Původně odeslal Spajdr
Skoda ze sa to takto vivinulo.
Doom3 a hl2 robili skoro 5 rokov a aj tak velke peniaze skazili natolko tie hry, ze nejdu na oboch kartach rovnako, je to velka skoda pre uzivatelov. Takto si v podstate mozete vybrat ci budete hrat hl2 alebo doom3. Keby ati nezaplatilo valve, nvidia nesponzorovala id, myslim ze by obe hry mali dve renderovacie cesty prave pre r300 karty a FX a teda by boli omnoho lepsie hratelne, ale co uz.
Mohol by mi niekto vysvetlit co na tych hrach robili 5 rokov?
Však jsem měl default takty, nakonec ATI sama dělala reklamu že tuším od 4.10 CATALYST má stejné výsledky jako NVIDIA karta, bez rozdílu kvality zobrazení. Žádné patche ani úpravy nemám.ˇCitace:
Původně odeslal Semik
Rozhodně to NVIDIA s DOOM III moc nevyhrála, sice si udělala ze začátku reklamu, ale stejně si více lidí koupí, pokud mají starší kartu radši ATI, protože to Valve doporučuje, Doom III se sice dobře prodal, ale to co se prodalo za ty dva tři měsíce co Doom III vyšel tak Half life 2 zvládnul za týden. A nechci se hádat. Otázka ještě je co do budoucna budou firmy co dělají hry brát jako dobrý a dobře programovatelný engine, jestli od Valve nebo Id soft, kdo ví jak by Doom III zvládal větší exteriéry, který je u Half life2 hafo.
1.)Citace:
Původně odeslal Spajdr
Fine, som nevedel.
2.)
Doom3 engine nezvlada velke exteriery ??? Ono problem neni v tom, ze engine tieto exteriery nezvlada, ale dnesny hrdw. by to nestihal :wink: Ked zhruba o rok (mozno neskorej) vyjde Quake4 budeme vsetci z otvorenou hubou cekovat co to dokaze ... ale na akom stroji. Inac D3 engine je skorej predskokan ... D3 natjunovany v Q4 bude masox. 8-) Hmm.. osobne nemyslim, ze sa mu source moze rovnat. (vpraxi to moze byt ine...)
No, som cakal, kedy sa tu toto objavi...
V HL2 tiez, ked na NV3x napevno nastavis DX9 rendering path. Kazda z uvedenych kariet potom renderuje identicke shader programy.Citace:
Původně odeslal Masster
Nezvlada?Citace:
problem ma samozrejme ATI, ze to nezvlada renderovat, to ze to jde obejit, tim, ze by se udelala specialni renderovani cesta pro ATI je neco jineho, prace navic.
Je to napisane pre full precision v SM 2.0. To je podla definicie presnost vacsia alebo rovna FP24. Mixed mod zrejme vyhodili totalne kvoli nedostatku casu & chuti to kodovat (to co ukazovali pred rokom bolo daleko od finalnej hry - to uz teraz vieme). Btw., ked si clovek pozrie Steam statistiku, tak vidno ze karty na baze FX5700, FX5800, FX5900 tvoria len male percento z celku, takze sa zrejme rozhodli, ze im to za tu namahu nestoji.Citace:
Jenze v HL2 byl pro FX5900 celou dobu mixed mode, ktery pouzival jen partial precision, tedy 16-bitu misto 24, pro ktere je to napsane a ten najednou zmizel.
A NV4x ukazuje, ze pokial je dobra architektura, nikde nie je problem...Citace:
Takze ted je v HL2 pod DX 9.0 situace takova, ze ATI karty si v klidu jedou pod 24-bitovou presnosti, ale nV musi jit pres 32-bit ;)
Ten tweak ma viditelny dopad na IQ v nie jednej situacii...Citace:
Původně odeslal MATRIX
Tu sa to hemzi samymi odbornikmi... :roll: (aj ten thread title je fakt dobry)Citace:
V Doom3 idu Ati horsie halvne vdaka shitnym OGL ovladacom a inej implementacii Z-culling
Nie, JC to formuloval inak. NV ma v driveroch tzv. "fast path" pre D3. V D3 samotnom v pripade NV3x & vyssie alebo R(V)3xx & vyssie ziadne odlisne rendering cesty nie su.Citace:
Původně odeslal Spajdr
Pokud jen nastavis DX 9.0, tak jsou v obraze chyby.....pokud, ale zmenis cfg tak, aby napr. FX 5900 byla identifikovana jako R9800, tak uz tam zadne chyby nejsou, zvlastni ze? ;)Citace:
Původně odeslal sisi
Tim jsem samozrejme myslel rychlostne.Citace:
Původně odeslal sisi
Steam statistiky, ale zahrnuji i lidi, kteri jeste porad hraji jen CS 1.6 atd. pokud se nepletu. Mixed mode, jak vidno, funguje a casu na to myslim, melo Valve az, az.Citace:
Původně odeslal sisi
Tohle samozrejme nepopiram, dokonce i kdyz se pouzije tweak pro FX radu na 6x00, tak nedojde k nejakemu velkemu skoku ve vykonu, ty rozdily jsou spis minimalni.Citace:
Původně odeslal sisi
Hej, ale nevidim jediny dovod, preco by to nemohol byt obycajny driver bug - napr. v PS kompilatore. Btw. takmer uplne identicka situacia tu uz raz bola - FarCry. Tam mali NV3x svojho casu tiez IQ problemy, no za pouzitia R3xx pathu bolo vsetko OK. A FarCry je TWIMTBP hra... to je zvlastne este viac, nie?Citace:
Původně odeslal Masster
Myslim ze milion+ ludi je velmi dobra statisticka vzorka... ziadne velke odchylky sa tam nebudu konat. A ja si naopak myslim, ze vydanie HL2 par tyzdnov dozadu bolo hodne silene a narychlo zorganizovane. Neviem, asi si uz nemohli dovolit prist o tohtorocny predvianocny trh... (Ja nepochybujem o tom, ze mixed mod fuguje, ale chce to cas navyse.)Citace:
Steam statistiky, ale zahrnuji i lidi, kteri jeste porad hraji jen CS 1.6 atd. pokud se nepletu. Mixed mode, jak vidno, funguje a casu na to myslim, melo Valve az, az.
Co je samozrejme ocakavatelne...Citace:
Tohle samozrejme nepopiram, dokonce i kdyz se pouzije tweak pro FX radu na 6x00, tak nedojde k nejakemu velkemu skoku ve vykonu, ty rozdily jsou spis minimalni.
Pokud tenhle problem nekdy v budoucnu opravi ovladace, tak to uznam, zatim to muze byt oboje :-)Citace:
Původně odeslal sisi
Btw. Spajdr: Necucas si nahodou ty vysledky svoji karty na default z prstu? Nic osobniho, ale ve vsech reviews X850 porad dostava od 6800Ultra na pr.... :wink:
Ja som majitel 9800pro a vobec sa mi nepaci to co existuje v HL2 pre fx5900xt, pri fp16 to ide ako maslo, tak to ty lenivci mali spravit normalne, tie 5900vky boli mastne karty, a ked zoberiete 5900ultra alebo 5950tku tak to je voci majitelom tychto kariet ktore boli v aprili high end, pekny podraz, je mi luto ze Valve a niektori nateseny majitelia svojich radeonov to nechapu :roll:
mna spinava politika nebavi, ani v pocitacovom priemysle, a kazdy vie ze tu bola a aj bude, kaslite na to, tie firmy aj tak v konecnom dosledku kaslu na nas, ide o predaj produktov, grafky, a potom hry, a to tu funguje dokonca tak, ze nestihaju 9800pro vyrabat, je ich nedostatok, a aj s inymi kartami to ide na dracku aj od Nvidie, a my im tu mastime znacky, Games Rulezzz forever (ziadna politika)
BTW Zajtra idem ku kamosovi na fx5900xt nahodit HL2, a som zvedavy ci nepojde cez force podporu 9800pro v 3danalyzery nahodit na fx5900 pixel shadery 2.0, na STEAM verzii ktoru vlastnim to vraj nejde, je to pravda?? tusim je to kvoli tomu ze 3danalyzer musi spustit konkretny exe subor, ak si pametam casy mojej voodoo3 3k, a steam treba pustat s prikazom :-(
To Masster> ty si tie shadery 2.0 spojazdnil?? pomozu nove spirit drivery?
P.S. naozaj by som privital temu riesenia pixel shaderov 2.0 aby fungovali korektne na 5900vkach, na forach v zahranici su veci castokrat aj pre mna dost dobreho anglictinara dost huste, a nezrozumitelne, lepsie ako sa bavit o Ati a Nvidii, je hodit sem skusenosti s fx5900 a spojazdnenim DX9 v rozumnych fps, co sa podla ohlasov v zahranici DA :wink:
Ako maslo? To ja som videl ine vysledky... napr. tu: http://www.beyond3d.com/forum/viewto...=421920#421920.Citace:
Původně odeslal MK2
Ale to ze NV spravila v pripade tejto architektury & PS 2.0 zle kompromisy, to je sumafuk, ze? A je voci majitelom NV3x nefer aj to, ze NV prisla s drasticky lepsou architekturou v podobe NV4x? Ved taketo velke generacne skoky sme uz zazili...Citace:
tak to ty lenivci mali spravit normalne, tie 5900vky boli mastne karty, a ked zoberiete 5900ultra alebo 5950tku tak to je voci majitelom tychto kariet ktore boli v aprili high end, pekny podraz,
Hlavne ze Ty presne chapes o co ide... Ja si v ziadnom pripade nenarokujem monopol na pravdu, ale snazim sa nevidiet veci ciernobielo. Ak chces hladat prapricinu tohto "problemu", potom upriam svoju pozornost na 2 firmy - MS (DX standard) & NV (NV3x architektura). To, ze sa NV3x drzali doteraz tak dobre v najznamejsich tituloch je (nielen, ale aj) zalezitostou angazovanosti NV v ich vyvoji a "sikovnych" trikov v driveroch. Teraz maju ale k dispozicii kompletny NV4x lineup od low-endu az po absolutny high-end (SLI), a tak uz prirodzene vykon NV3x nie je priorita. Takze tieto vysledky v HL2 mozu byt kludne predzvestou toho, co sa da v buducnosti ocakavat od shader-heavy titulov na NV3x...Citace:
je mi luto ze Valve a niektori nateseny majitelia svojich radeonov to nechapu :roll:
Riesenie je jedine... snazit sa obmedzit ich pouzivanie. A ked uz, tak sa treba vyhybat oblukom full precision instrukciam (co sa nie vzdy da). Skratka, treba pri kodovani mysliet od zaciatku na tieto "problemy".Citace:
P.S. naozaj by som privital temu riesenia pixel shaderov 2.0 aby fungovali korektne na 5900vkach, na forach v zahranici su veci castokrat aj pre mna dost dobreho anglictinara dost huste, a nezrozumitelne, lepsie ako sa bavit o Ati a Nvidii, je hodit sem skusenosti s fx5900 a spojazdnenim DX9 v rozumnych fps, co sa podla ohlasov v zahranici DA :wink:
Tak jsem zkousel pres 3D Analyzer na te sve sunce nastavit dx9 (identifikace jako R9800) a kupodivu to funguje - uplne odrazy na vode vypadaji pekne, FPS slo oproti dx81 asi o 10 framu dolu. Kdyz jsem nedal identifikaci jako R9800 a jenom natvrdo nastavil parametr "-dxlevel 90", tak to vodu nezobrazilo vubec... :roll: Jinak pouzil jsem snizenou presnost shaderu, pri sviceni baterkou a na nekterych gradientech jsou pak ale videt hnusne prechody.
No nic, stejne uz to mam dohrany... ;D
5900 v dx81 nativne
5900 v dx9 jako R9800 (pres Analyzer)
PS: V tom analyzeru se da nastavit i davka (*.bat), kde se daji normalne vypsat i parametry spousteneho souboru.
Ako ja tu neobhajujem architekrutu nv3x ale take zle to s nou zas tiez nie je problem ma len v tom ze ma malo registrov pri FP32 a ked nvidia navrhovala ze min pre dx9 ma byt FP16 tak to ati + microsoft odmietli a co mali podla vas ako robit nevydat danu generaciu a robit 30hodin denne na novej /ak staci FP16 naco davat viac - to je uz len lenivost programatorov resp. nutnost vydat hru pred vianocami - i ked s rocnym oneskorenim/.
Toto je tweak pre NV3x ak sa to dakemu tipkovi s radeonom nepaci tak nech tu nehubuje toto je nv sekcia pre ludi ktorym by sa to zislo a nie preto aby tu niekto rozvadzal temu dx + nv3x.
A tomu ver ze su nvdie v Doom3 o hodne lepsie - btw zatial nie je /AFAIK/ zapnute ultra shadows a pokial viem tak daco tam nesedi ani s tym dvojnasobnym poctom operacii v z/stencil buffere - 6600Gt pokial viem zvlada len 8x1 operacie oproti 6800GT ktora ich zvlada na pipeline 2x /AKA 32*0/ a i tak 6600Gt pomerne uteka konkurencii - a drzi sa v malom odstupe za high end sadou.
Co sa tyka enginu Doom3 a velkych priestranstiev ako viete ze ich nezvlada Carmack urcite vedel preco ich tam nedal a ten engine bol urcite navrhnuty pre viac ako uzke tmave chodby.
BS. Microsoft sám odmítl pokus o diktát nvidie, která s DX9 na nv3x stejně počítala jen jako s bonusem. Nechápu jak někomu ani po dvou letech nedošlo, kdo dělal čip pro fp, a kdo pro integery.Citace:
Původně odeslal MATRIX
Doom3 je specifický případ. Ultrashadow neudělají větší rozdíl než 5%. 8x1 aka 16x0 dyž už.
http://www.gindex.org/index.php?opti...d=29&Itemid=44
Aha, zly MS & ATI odstavili vtedajsieho chudaka market leadera na vedlajsiu kolaj...Citace:
Původně odeslal MATRIX
Za zle rozhodnutia sa plati...Citace:
a co mali podla vas ako robit nevydat danu generaciu a robit 30hodin denne na novej
To neznamena, ze tu mozes postovat hluposti a nepodlozene informacie predkladat ako absolutnu pravdu.Citace:
Toto je tweak pre NV3x ak sa to dakemu tipkovi s radeonom nepaci tak nech tu nehubuje toto je nv sekcia pre ludi ktorym by sa to zislo a nie preto aby tu niekto rozvadzal temu dx + nv3x.
Tak keby si si to nastudoval este lepsie, tak by si vedel, ze 6600GT v zivote 8 pixlov za jeden clock "nevypluje". Ma "len" 4 ROPs, teda z pohladu vystupu je to 4x1, resp. 8x0 (z/stencil output), i ked interne je to cista 8x1 architektura.Citace:
a pokial viem tak daco tam nesedi ani s tym dvojnasobnym poctom operacii v z/stencil buffere - 6600Gt pokial viem zvlada len 8x1 operacie oproti 6800GT ktora ich zvlada na pipeline 2x /AKA 32*0/ a i tak 6600Gt pomerne uteka konkurencii - a drzi sa v malom odstupe za high end sadou.
ja bych tohle tema vubec neresil proste dneska to dospelo do takovyho stadia ze si musite koupit oba druhy karet (jako NV a ati), protoze kazda druha hra je zaplacena nekym jinym a totalne optimilizovana v jeho prospech , takze bych se tady moc nehadal a kdo neni .... tak to vidi , a nehadat se ze to je tam lepsi atd.... proste oba dva jsou svine tot vse :wink:
Ne, měl jsem akorát zapnutý overdrive a mám silnější cpu než většina těch recenzentů (nebo spíš to FSB tam měli při 3.4Ghz, což je málo, oproti 257Mhz při 3.6Ghz). A překlepl jsem se, myslel jsem 6800GT, Ultru né.Citace:
Původně odeslal Masster
Pořád mi neni jasný kde se ty drby o optimalizacích berou. Proč je v doomovskym shaderu texture lookup nemá cenu řešit, to je buď a nebo. Ukažte konkrétní optimalizaci pro kohokoliv v HL2 nebo jinde, pak se můžete vztekat do alelujá kdo koho podplácí. Jestli neni majitelům FX dx8.1 path dostatečná optimalizace, nemaj si na co stěžovat, nemůžou čekat, že jim všichni polezou do zadečku jako ve farcry se zvláštní cestou, dyž na reálný dx9 nemaj.
When rendering less than two textures, the GPU processes 8 pixels per clock and refreshes the values in the frame and Z-buffers each clock
It’s hard to account for this fact, as theoretically, the GeForce 6600 GT with support of UltraShadow II technology can perform up to sixteen Z-writes per clock when color writes are disabled.
Takze tak
Je to zle. Takze tak... skus znovu. (Btw. UltraShadow nema absolutne, ale absolutne nic spolocne s poctom z-writes per clock.)
Nie je to zle vid test z right marku
a co vravis na toto
That is 6600 processes 8 pixels per clock, but writes to the frame buffer only 4(!) per clock. And while the pixel shader processes the following values, it writes the remaining 4 pixels. This may mislead somebody to think that NV43 has 4 pipelines but 8 texture units. This is wrong. Actually, this measure is quite reasonable, because shaders work minimum with two commands.
Zdarek. Takze skusal som to podla toho navodu + pouzitie 3da ale v dx90 to renderuje zle.(odlesky na zeleznej brane su v81 ok a brana je tmava ale v dx90 je ta brda absolutne svetla(asi bez bumpmapingu) a nist sa neodraza))
Skuste plz helpnut. 3Da pouzivam 2.34 - to je chyba kedze radia nizsiu verziu? co mam napisat ake hodnoty ID karty ? tie co su v 3da napisane ako priklad alebo tie co su v hl2 dxsupporte?
dik za help
Je - to co si tam vytrhol z kontextu je proste zle.Citace:
Původně odeslal MATRIX
To uz je ovela lepsie...Citace:
a co vravis na toto
...co je presne to, co sa Ti pokusam naznacit od zaciatku. Interne 8x1 architektura, ale len s polovicnym poctom ROPs. Teda 4 pixel-writes per clock. Snad je to uz jasne...Citace:
That is 6600 processes 8 pixels per clock, but writes to the frame buffer only 4(!) per clock. And while the pixel shader processes the following values, it writes the remaining 4 pixels. This may mislead somebody to think that NV43 has 4 pipelines but 8 texture units. This is wrong. Actually, this measure is quite reasonable, because shaders work minimum with two commands.
Originally Posted by Presi
Open it and follow the numbers:
1. select HL2.exe file in half-life 2 folder
2. select any file inside the folder half-life 2\bin
3. select Steam.exe
than check these options:
- Under the section Pixel and Vertex Shader: FORCE LOW PRECISION PIXEL SHADER
- Under the section Remove stuttering: PERFORMANCE MODE
- on the bottom left: FORCE HOOK.DLL
If you haven't change the file dxsupport.cfg with the method described in the beginnig of this thread, you can obtain the same result typing in the section DIRECTX DEVICE ID'S the ATI Vendor and Device ID, there are just two device though.
....
In the end 3D ANALYZE gives me an error, CREATEPROCESS FAILED, I launch HL2 anyway, the water looked awesome, awesome detail and I noticed a boost in performance too. I think around 20/30% which allowed me to play the WATER HAZARD level with this setting: 1024x768 everything max, water relection to ALL, 2xAA, 4xAnisotropic with a range of fps of 40 and >150.
osobne to nemozem odskusat nakolko uz nemam 5900xt
sisi ale v reali sa to sprava ako 8x1 lebo pocas toho ako zapisuje tie dalsie 4 farby tak aj tak nestihne vypocitat novu varku.
co sa tyka toho zapisu do z-buffera tak tam to je rovnake ako u 6800Ultra - neviem ako je to mozne ale ma to nieco spolocne s HSR.
A neviem preco sa tu hadame ako deti aj tak je jedno ako to pracuje halvne ze je ta karta vykonna a za dobry peniaz. /je ako je na SVK som ju zatial nezohnal/
Ak by to naozaj bolo take jednoduche, preco by NV vybavila NV40 4-nasobnym poctom ROPs ako NV43 (4 ROP quady vs 1)? V shader-heavy pripadoch to samozrejme bude tak, ze ROPs budu vacsinu casu "oddychovat", ale dnesne moderne engines vyuzivaju niekolko rendering passov na vygenerovanie vysledneho obrazu a samozrejme nie v kazdom z nich (napr. depth/stencil passes) sa na pixel aplikuju shader programy s desiatkami instrukcii.Citace:
Původně odeslal MATRIX
Co rovnake? Maximum u NV43 je 8 z/stencil-writes per clock. Bodka.Citace:
co sa tyka toho zapisu do z-buffera tak tam to je rovnake ako u 6800Ultra - neviem ako je to mozne ale ma to nieco spolocne s HSR.
Lebo takychto "polopravd" je v tomto threade kopa. Uz len ten nazov je hodne "inteligentny"...Citace:
A neviem preco sa tu hadame ako deti aj tak je jedno ako to pracuje halvne ze je ta karta vykonna a za dobry peniaz. /je ako je na SVK som ju zatial nezohnal/
Kazdopadne po tomto intermezze sa mozme kludne vratit k tomu, preco udajne "59xx still ROX i v HL2 - valve + ati sux hard".
Jak je mozny,ze na me 5900XT mam v nastaveni,ze hardwarove mne jede na DX8.1 ale ve hre vidim vodu uplne v pohode(proste takovou ktera je na obrazcich z DX9)Nevite jak to?
MATRIX Ved podla toho navodu som to robil. No co uz. je jasne ze mi viac nepomozes ked uz nemas FX. ale aj tak vdaka
no a este raz do ohna
This time the performance of the GeForce 6600 GT with disabled color writes is higher than that of the GeForce 6800 GT, despite the difference in the number of their pipelines. It’s hard to account for this fact, as theoretically, the GeForce 6600 GT with support of UltraShadow II technology can perform up to sixteen Z-writes per clock when color writes are disabled.
http://www.xbitlabs.com/articles/vid...-theory_7.html - ten graf fillrate color write disabled/z write enabled
co sa tyka nazvu toho threadu aj zly nazov je dobry ked sa o nom keca
nieco ako lepsia je zla reklama ako ziadna
Som cakal kedy pride tento obrazok... No, ja Ti zase obratom doporucujem precitat si tento thread (hlavne post ERPa a DemoCodera na 2. stranke) a opakujem uz naozaj posledny krat, ze NV43 naozaj, ale naozaj nevie zapisat viac ako 8 zixelov na jeden clock. Doporucujem si vsimnut rozdiel medzi early z-rejection uplne na zaciatku pipeline a z-write na samom jej konci (volne povedane "nie vsetko co sa posle dnu vypadne na konci von"). Ak chces vidiet skutocny raw z fillrate, mozes sa pozriet napr. sem: http://www.beyond3d.com/previews/nvi.../index.php?p=6 (spodok stranky). (Ovsem ak si naozaj podla toho obrazku presvedceny, ze napr. 6800GT vie outputnut viac ako 50 zixelov na clock, tak prosim, ja Ti to uz vazne viacej vyvracat nebudem...)
To ale predsa neznamena, ze sa to spravi bez stipky inteligencie. A vyzera to tu uz tak ako vsade okolo na nete. 90% blbosti typu sux/rox (za ten svoj OT k NV43 sa ospravedlnujem), 9% rozumne k teme a 1% skutocne benchmarky + IQ porovnania - dali ste si niekto aspon namahu vyhladat si nejake predtym, nez ste sem postli?Citace:
Původně odeslal MATRIX
mal si pravdu /teda ak ju nebrzdilo 128bit hrdlo ale to asi tazko/
a toto je asi lepsie "nie vsetko co sa posle dnu vypadne na HNED konci von"
Ale stale nechapem ako mohla dosiahnut tych 18000 z-write operacii.
co rikas na tohle?Citace:
Původně odeslal Puťas
urcite vis o co jde :wink:
To je přece tweak v driverech, nebo mi chceš tvrdit, že nvidia zapalatila id aby měly v q3 jednodušší filtrování?
u verze 1.27 při nastavení na "Highest Quality" by mělo být použito trilineární filtrování, ale TNT2U používá jen bilineární + jakousi nekvalitní formu mip-map ditheringu! :roll:
Tak afery kolem Quaka bych radsi nevytahoval, ATI tam mela taky mensi, rekneme "problemy" ;)Citace:
Původně odeslal K!ll3r
2K!ll3r:
U kvaka a spol. se podle me nejednalo o to, ze by nekdo nekomu platil za jednostranne optimalizace pri vyvoji, ale o to, aby karta v uz hotove gamese rozsirene mezi lidmi predbehla konkurenci. Tak se upravovaly ovladace, detekovaly spoustene aplikace a podle nich se ruzne sidilo renderovani. Napriklad gamesa rekne ovladaci, aby pouzil urcity zpusob filtrovani a ten se tvari ze jako jo, ale stejne pouzije jiny (jednodussi, rychlejsi, ale taky mene kvalitni). S prvotnim vyvojem samotne gamesy to zrejme nemelo co delat, na rozdil od aktualni tematiky HL2 a D3...
s tim tvym popisem celkem souhlasim, ale to je to o cem mluvim, sam to tady popisujes zatimco treba matrox pouzival pravej trilinear tak TNT2 pouzivala tadyten paskvil a pak se vsude davaj testy, kde se ukazuje jak je TNT2 vykonejsi nez matrox za pouziti techto optimilizaci , ale souhlasim s tebou avsak je treba si uvedomit ze TNT2 vysla driv nez Q3 :wink:takze jak pises ze slo o to upravit novou kartu na starou hru blbost , protoze karta je starsi nez hra :wink:Citace:
Původně odeslal PePo
ohledně placení HL2 a D3
Na to chci právě upozornit. Obecenstvo se doví, že výrobce čipů zaplatil nějakej peníz vývojáři top hry, kterou budou všichni benchit. Jejich mozečky navyklé na podvody a srdíčka tikající pro tu či onu stranu si informaci ihned převedou do patvaru : uplácejí, čítují, lžou. Ale nikdo ještě konkrétní optimalizaci neukázal ( a to třeba zdrojáky hl2 leakly). Že chce vývojář takovýho hitu jako hl2/d3 nějakej miliónek za bundle, za pitomý logo při startu, je imo normální.
Oh please, not the Quack BS again... Mesiac po tom ako sa to cele "prevalilo" (rozumej NV rozposlala info niekolkym top HW sites) vysli beta drivers, ktore tento bug odstranili a vykon ostal identicky. Specialne pre Teba tu mam jeden post (na Rage3D forach) od "frgmstr"-a aka Kyla Benneta z [H], ktory vtedy tuto Quack "aferu" s radostou rozmazaval: http://www.rage3d.com/board/showpost...1&postcount=40.Citace:
Původně odeslal Masster
Zelam prijemne citanie...
sisi Pocuvaj ty si dajaky cisty tipek je vobec nieco co nevies. Tak ako sa na moderatora patri - clovek na spravnom mieste.
ja se pripojim , sisi je pro me neco jako GURU pres grafule :wink: , neco jako eagle a cpu :wink:Citace:
Původně odeslal MATRIX
ale zpet k veci, myslim ze by meli obe firmy zmenit pristup jinak si opravdu budem muset kupovat 2 GK :roll:
firmy chtěj naše peníze a mít převahu na trhu... víc je jaksi nezajímá...ostatně koho by to překvapilo :)
Podle mě to na dvě grafiky neni. Jako to vždy bylo, je a bude, některé jsou lepší v tom, jiné v onom, ale žádný drastický rozdíl to není (pokud zrovna od fx nečekáte dx9, to ste do teď chodili s páskou přes oči).
..aha co som nasiel. :D
Husteee, dikes, kamosom sa hodi :wink:Citace:
Původně odeslal ps47