Sehnal jsem za 100,- Diamond Viper II alias Savage2000 :mweheh:
Nemáte ho někdo, zkušenosti, drivery?
Já jsem ho včera jen zapojil a vypojil :mweheh: , protože mi v 3Dmarku2001 resnul 3x kompa :mweheh:
Holt kvalitka od S3 :mweheh:
Printable View
Sehnal jsem za 100,- Diamond Viper II alias Savage2000 :mweheh:
Nemáte ho někdo, zkušenosti, drivery?
Já jsem ho včera jen zapojil a vypojil :mweheh: , protože mi v 3Dmarku2001 resnul 3x kompa :mweheh:
Holt kvalitka od S3 :mweheh:
:) kilo to je dobra cena ne?
Jo musis si stim pohrat, takovyhle karty pojedou az tak na podruhy, treti, ....
Kdyby´s dal dve kila, tak bys ji rozbeh napoprvy. ;D
Jakej ma chladic ? Neni nahodou pretocena ???
Přetočená nebyla, ..jinak třeba 3Dmark2000 proběhnul v pohodě. Asi drivery.. :?
http://212.80.76.22/Lister.D//diamond_viperii.jpg
GPU/125 (s větráčkem 150MHz) :mweheh: MEM/155
jestli jsi to zkousel ve win2000 nebo xp tak se nediv. Zkus 98cky :wink: ja jsem takhle testoval manli savage4 ;D . v xpckach hruza - tuhla, divnej obraz v 3dmarku atd. A v 98ckach uplne v pohode a jeste asi tak o 50% rychlejsi
nejaky ovladace tady: http://jgc.homeip.net
a doporucuju s3 tweak 8-)
2 LIPS: pak tu hoď nějaké výsledky z testů :wink:
2 LIPS: jestli ta karta vypada presne jako na obrazku, tak ji za 200 nebo 300 koupim...
Kolko bodov v 3D Marku z toho ide vytiahnut ??? Zaujimalo by ma, ci to ma viac ako moja Rage 128 - nejakych 1010 v 3D Marku 2001.
2PhoB: sorry, ale zatím ji nechci prodat :-(
2Rainbow: Včera jsem zkoušel 3dMark2001 a je to slabota. Zatím jen 610 bodů. Ale to bude taky tím, že v tomhle marku nějak nefunguje ten QuadMultitexturing. Normální fillrate při multitexturingu je cca 430-550 mil.pixelů v 3DM2001 jen 230 mil.pix. Asi drivery nebo špatná kombinace z-bufferu. Nevím... ještě to snad vyladím.
Chce to najít nějaké lepší drivery.Vím,že byly i takové,co měly Enable HW T&L
Ten fill-rate je dost vysoký,voodoo5 má taky 550 +-
2katoo: jj.. Savage má jednu pipeline a 4xTMU. 125*4=500 mil.pix. Jde taktnout až na 155 (155*4=620 mil.pix). Až to vyladím, sundám chladič, dám tam vodníka a zkusím prolomit hranici 200MHz :mweheh:
... ale Voodoo5 má 2*333mil.pix!?8-)
HW T&L je jen v openGL, jinak v DX nikdy nebyla. Co jsem z článků pochopil, S3 to myslela s T&L trochu jinak a s DX to bylo neslučitelné. Někdo psal, že S3 měla málo zkušeností.... :?
Tych 1010 bodov som mal este s Celeronom 600@900, takze S3 je poriadna slabota :roll: Kolko to da v 3D Marku 2000? Nepamatam si, kolko som tam mal, ale odhadujem nieco cez 2000.
LISP: Myslim, ze puvodni Unreal mel primou podporu pro tu TnL Savage. Muzes zkusit, pokud chces i srovnat, jak to vali, tak na 3dcenter.de muzes stahnout nejaky UTbench nebo jiny timedemo a zkusit, jak to vali ...
Pochybujem ze mal podporu pre T&L - je tam nejake S3 MeTaL (alebo nieco podobne), ale T&L to nie je lebo Unreal je starsi ako Savage 2000.
ale ma,tusim ze aj savage4 uz mala t&l sice ne moc funkcne ale nieco tam bolo...teraz ale neviem co je starsie,ci s2000 alebo s4Citace:
Původně odeslal Rainbow
Poradie bolo myslim taketo: Savage 3D, Savage 4, Savage 2000. Myslim, ze 4 a 2000 su novsie ako Rage 128.
To jsou. Zajimalo by me kolik existuje aplikaci podporujicich S3TC. ??? :wink:
praveze kompresi textur uz ted docela dost veci pouziva (engine Q3 atd.)Citace:
Původně odeslal Dawe
jinak tady muj testik manli Savage4 na Duronu1000, 256DDR, default test - 743 3D Marku 2001se a dokonce bez chyb v obraze :eek: :-)
3DMARK2001 PROJECT FILE
PROJECT
Name My Benchmark
Description
Registration Name
Registration Key
3DMark Version 330
DISPLAY
Platform JGC's Tweaked Savage4 driver 3.30
CPU Optimization D3D Software T&L
Width 1024
Height 768
Depth 32 bit
Z-Buffering 24 bit
Texture Format Compressed
Buffering Double
Refresh Rate Default
FSAA Mode None
OPTIONS
Show Title Screens Yes
Continuous Benchmark No
Benchmark Run Count 1
Demo Sounds Enabled Yes
Continuous Demo No
Game Sound Effects Enabled Yes
Game Music Enabled Yes
Game Detail Level Low
RESULTS
3DMark Score 743
Game 1 - Car Chase - Low Detail 11.3 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 6.5 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 11.9 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 7.1 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 10.8 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 6.6 fps
Game 4 - Nature Not supported by hardware
Fill Rate (Single-Texturing) N/A
Fill Rate (Multi-Texturing) N/A
High Polygon Count (1 Light) N/A
High Polygon Count (8 Lights) N/A
Environment Bump Mapping N/A
DOT3 Bump Mapping N/A
Vertex Shader N/A
Pixel Shader N/A
Advanced Pixel Shader N/A
Point Sprites N/A
SYSTEM INFO
System Info Version 2.2
Installation ID 0x00000000
OEM ID
CPU INFO
CENTRAL PROCESSING UNITS
Manufacturer AMD
Family Duron
Internal Clock 1000 MHz
Internal Clock Maximum 2 GHz
External Clock 100 MHz
Socket Designation Socket A
Type <unknown>
Upgrade ZIF Socket
Capabilities MMX, CMov, RDTSC, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE
Version AMD Duron(tm)
CPUID 0x00000670
CACHES
Level 1
Capacity 128 KB
Type Internal
Type Details Synchronous
Error Correction Type <unknown>
Associativity <unknown>
Level 2
Capacity 64 KB
Type External
Type Details Synchronous
Error Correction Type <unknown>
Associativity <unknown>
DIRECTX INFO
DirectX Version 8.1
DIRECTDRAW INFO
DirectDraw Version 4.08.01.0881
DISPLAY DEVICES
Description Primární ovladač zobrazení
Manufacturer JGC
Name JGC's Tweaked Savage4 driver 3.30
Total Local Video Memory 32 MB
Total Local Texture Memory 32 MB
Total AGP Memory 64 MB
Display Driver s3_8.drv
Display Driver Version 4.12.01.8230-8.20.35
Driver WHQL Certified No
Max Texture Width 2048
Max Texture Height 2048
Max User Clipping Planes 0
Max Active Hardware Lights 0
Max Texture Blending Stages 2
Textures In Single Pass 2
Vertex Shader Version N/A
Pixel Shader Version N/A
Max Vertex Blend Matrices 0
Max Texture Coordinates 8
Vendor ID 0x5333
Device ID 0x8a22
Sub-System ID 0x8a225333
Revision 0x02
DISPLAY MODES
Resolution 320x200x16-bit RGB [565]
Resolution 320x200x32-bit RGB [888]
Resolution 320x240x16-bit RGB [565]
Resolution 320x240x32-bit RGB [888]
Resolution 400x300x16-bit RGB [565]
Resolution 400x300x32-bit RGB [888]
Resolution 512x384x16-bit RGB [565]
Resolution 512x384x32-bit RGB [888]
Resolution 640x400x16-bit RGB [565]
Resolution 640x400x32-bit RGB [888]
Resolution 720x480x16-bit RGB [565]
Resolution 720x480x32-bit RGB [888]
Resolution 720x576x16-bit RGB [565]
Resolution 720x576x32-bit RGB [888]
Resolution 640x480x16-bit RGB [565]
Resolution 640x480x32-bit RGB [888]
Resolution 800x600x16-bit RGB [565]
Resolution 800x600x32-bit RGB [888]
Resolution 1024x768x16-bit RGB [565]
Resolution 1024x768x32-bit RGB [888] @ 75 Hz
Resolution 1024x768x32-bit RGB [888]
TEXTURE FORMATS
Pixel Format 32-bit ARGB [8888]
Pixel Format 16-bit RGB [565]
Pixel Format 16-bit ARGB [1555]
Pixel Format 16-bit ARGB [4444]
Pixel Format 8-bit Indexed()
Pixel Format FourCC [DXT1]
Pixel Format FourCC [DXT2]
Pixel Format FourCC [DXT3]
Pixel Format FourCC [DXT4]
Pixel Format FourCC [DXT5]
3D Capabilities AGP Texturing, Edge Antialiasing, Subpixel Accurate Rasterizing, Stencil Buffers, Table Fog, Vertex Fog, W-Fog, Specular Gouraud Shading, Bilinear Filtering, Point Sampling, Trilinear Filtering, Additive Texture Blending, Multiplicative Texture Blending, Subtractive Texture Blending, Factor Alpha Blending, Vertex Alpha Blending, Texture Alpha Blending, Texture Clamping, Texture Mirroring, Texture Wrapping, Guard Band Support, Rendering to a Window, Mipmap LOD Bias Adjustment, DXT Compressed Textures
S3 mělo nějakou lepší kompresi textur a v UT to prej šlo hodně poznat,ale sám jsem to nezkoušel :wink:
To je pravda, ja paril kdysi UT na K6ce a mel sem savage4gt 16MB. Nejenze to pod S3 metal chodilo vcelku rychle, ale taky to vypadalo o dost lip nez v D3DCitace:
Původně odeslal Katoo
S takou "vykonnou" kartou by som nechcel UT hrat ;D
nahodou :-) tenkrat jsem to paril v 800x600x16 a pohoda, K6ka byla na 400 MHz ~tak prumerne 30fpsCitace:
Původně odeslal Rainbow
taky si myslím,že UT není zase tak náročnej ;D
Me nahodou chodil UT na Celeru 433 s Savage4 32MB v 640x480 naprosto v klidu. Nemohl jsem si stezovat...
No ja to hravam 800x600x32bit. Ked sa nic nedeje, tak to hodi kludne aj 50fps, ale ked ide do tuheho (pohlad na plnu miestnost botov), tak to ide velmi rychlo dole. V poslednom case hravam Tactical Ops - tam to niekedy padne aj na 5fps a to je uz naozaj nehratelne :roll:
Kdyby S3 hoodně přitlačila na vývoj driverů,mohli by být už úplně jinde,že ;D
Stejně jak SiS se svým Xabre ;D ;D
S3 hlavne melo maknout s kartama a nemuseli by se rozpustit v Ati... Je to skoda... Doufam, ze Matrox taky nezajde na ubyte... :-o
S3 boli vzdy shity - aj software aj hardware - muselo to takto skoncit.
Hiend zrovna nebyli, ale cim vice karet od vice vyrobcu, tim lepe pro nas. Soucasny dipol neni zrovna nej... :?
Původni Unreal měl leda tak podporu S3TC. S3T&L ..těžko... jak jsem psal, T&L je jen pro OpenGL. Třeba v QuakeIII je ten rozdíl cca 15%.Citace:
Mirek:Myslim, ze puvodni Unreal mel primou podporu pro tu TnL Savage. Muzes zkusit, pokud chces i srovnat, jak to vali, tak na 3dcenter.de muzes stahnout nejaky UTbench nebo jiny timedemo a zkusit, jak to vali ...
Savage4 neměl T&L, jen S3TC..Citace:
mikhail:ale ma,tusim ze aj savage4 uz mala t&l sice ne moc funkcne ale nieco tam bolo...teraz ale neviem co je starsie,ci s2000 alebo s4.
jj.. Maknout měli a makaj ...Deltachrome ;DCitace:
Dave:S3 hlavne melo maknout s kartama a nemuseli by se rozpustit v Ati... Je to skoda... Doufam, ze Matrox taky nezajde na ubyte...
??? Ale S3 se snad nerozpustila v Ati, ale byla odkoupena VIA ;D
Jinak ty drivery jsou hrůza. Ten multitexturing vypadává, ... jednou je to 500mil. podruhý zase je 200 :? Zkoušel jsem i ty tweaked, ale žádná sláva. Alespoň v QIII je vidět rozdíl 1024*768*32/high/trilinear - 66.5fps a s hw t&l 82.3fps
Jedna perlička na závěr. Včera se mi po zadání w-bufferu v ICT99 pro Savage2000 podařilo v 3Dmarku2001SE při multitexturingu podat výkon 5000mil.pix a 2550mil/pix při single :mweheh: Jasně že je to chyba Marku, šlo to hrozně pomalu :smoke:
no vidis, ja to hral sice na tech 16bitu, ale na K6-II a to je velkej rozdil oproti celeronu -> proste pod s3 metal to fakt jelo ;DCitace:
Původně odeslal Rainbow
Sakra ty mas pravdu ! Ted jsem mrknul na jejich stranky a vazne ted patrej pod VIA ! :-o I kdyz se snazej tvarit jako partneri. :wink:Citace:
Původně odeslal LISP
Tak proc ja mel vtiravej pocit, ze je koupilo Ati ??? Nevyskakovala jeden cas misto stranek S3 home ati ?
Nebo se to tykalo jenom Diamondu...? Ja uz fakt nevim. :?
ATi s nimi nema (nastastie) nic spolocne. Zato VIA ma kopu shitsetov, kde su grafiky S3 integrovane.
Alé jó, máš pravdu. Diamond prodal ATi svoji divizi FIREGL - profesionální grafický karty :idea:Citace:
Původně odeslal Dawe
Mezi S3 a VIA je takovej divnej vztah. VIe patří grafická divize S3. Před tím to byla JoinVenture mezi VIA a SoniCblue-dřívější Diamond. SoniCblue zkrachoval, takže VIA má asi teďka S3 celou.
Tak se mi včera podařilo Vipera dostat na 180MHz bez artefaktů a běží celkem svižně. Občas sice spadne, ale to jsou ty ovladače od S3 :roll: - padá to totiž i normálně :mweheh:
.. dělám vodníka :smoke: ..já z toho savage2000 ten 1gigapixel dostanu ;D
týý jo, 1 Gpixel,to je víc než moje V5-ka ;D
2katoo: mňo, ..ale zatím to gigapixel není (cca 640-700) :roll:
Kolik jde dostat z voodoo5ky s vodníkem? 220? 250? Kdybych se tak dostal s mojí V5 PCI na 250, ....byla by prolomena hranice 1Gpix ;D
no v zimě jsem se dostal s teplotou okolí -15°C až na 210 MHz a to byl fill-rate nějakejch 730
kolik Ti to potom hází v 3DMarku bodů?
Hmm, mám doma malej mrazák :mweheh: ...že bych to dal do něj :lol:Citace:
Původně odeslal katoo
Jenže, když vodkouřim Voodoo5 PCI, tak už jinou neseženu :?
Savage2000 a 3Dmark2001(SE), to je pojem sám pro sebe. Nějak se mi po instalaci mršil multitexturing. Nakonec jsem zjistil, že to bude pravděpodobně DirectXem 8-8.1. Jakmile ho tam nainstaluju, je to na pikaču, fillrate je poloviční.
Ještě budu ladit :wink:
Takže jak nakonec? :mweheh:
Osobně si myslím, že chip Savage2000 je dost dobrej a kdyby S3 neměla takový líný programátory, nemusela přejít pod VIA.
Diamond Viper II jde taktit dobře (alespoň ten můj - rev.C), základ byl 125MHz a v pohodě šel s aktivem až na 180MHz... potom už házel artefakty a nebyl stabilní. O 10MHz výš (190) už jen s vodníkem. Kdybych zvednul napětí, dostal bych se možná i přes těch 200MHz ;D
Ohledně HW T&L. Funguje jen v OpenGL a špatně zobrazuje. V některých verzích víc, někde míň, ...ale je to tam stejně. viz.ten trojuhelník v QIII :-(
http://212.80.76.22/Lister.D//Qiii.JPG
Tady jsou nějaké výsledky: cel566@1130/640MB SDR@133/
3DMARK 2000 Width: 1024x768x32/triple/z-buff16/text.for32
3DMark Result: 2142 3D marks
CPU Speed: Display settings not 16 bit CPU 3D marks
Game 1 - Helicopter - Low Detail: 43,4 FPS
Game 1 - Helicopter - Medium Detail: 29,2 FPS
Game 1 - Helicopter - High Detail: 11,5 FPS
Game 2 - Adventure - Low Detail: 42,4 FPS
Game 2 - Adventure - Medium Detail: 31,7 FPS
Game 2 - Adventure - High Detail: 20,3 FPS
Fill Rate (Single-Texturing): 147,0 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing): 406,9 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light): 2355 KTriangles/s
High Polygon Count (4 Lights): 2279 KTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights): 2138 KTriangles/s
8MB Texture Rendering Speed: 96,1 FPS
16MB Texture Rendering Speed: 92,1 FPS
32MB Texture Rendering Speed: 81,7 FPS
Bump Mapping (Emboss, 3-pass): 65,1 FPS
Bump Mapping (Emboss, 2-pass): 75,5 FPS
Bump Mapping (Emboss, 1-pass): 104,4 FPS
640x480x16/16/16
3DMark Result: 2675 3D marks
CPU Speed: 150 CPU 3D marks
Game 1 - Helicopter - Low Detail: 51,1 FPS
Game 1 - Helicopter - Medium Detail: 32,0 FPS
Game 1 - Helicopter - High Detail: 12,0 FPS
Game 2 - Adventure - Low Detail: 70,9 FPS
Game 2 - Adventure - Medium Detail: 35,9 FPS
Game 2 - Adventure - High Detail: 21,0 FPS
Fill Rate (Single-Texturing): 225,4 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing): 486,1 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light): 2438 KTriangles/s
High Polygon Count (4 Lights): 2374 KTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights): 2207 KTriangles/s
8MB Texture Rendering Speed: 354,1 FPS
16MB Texture Rendering Speed: 250,3 FPS
32MB Texture Rendering Speed: 141,3 FPS
Bump Mapping (Emboss, 3-pass): 120,1 FPS
Bump Mapping (Emboss, 2-pass): 173,3 FPS
Bump Mapping (Emboss, 1-pass): 321,5 FPS
3DMark2001SE
640x480x32/16/S3tc
RESULTS
3DMark Score 872
Game 1 - Car Chase - Low Detail 12.0 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 2.3 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 13.3 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 4.6 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 28.5 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 9.8 fps
Game 4 - Nature Not supported by hardware
Fill Rate (Single-Texturing) 1434.1 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 2201.6 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 1.8 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 1.1 MTriangles/s
Environment Bump Mapping Not supported by hardware
DOT3 Bump Mapping Not supported by hardware
Vertex Shader 7.0 fps
Pixel Shader Not supported by hardware
Point Sprites 0.4 MSprites/s
... jedním slovem slabota :?
http://212.80.76.22/Lister.D//01.jpg
pozoruhodný fill-rate
nevim, proč si jí berete do huby měl jsem jí rok a byl jsem nadmíru spokojen (teda neměl jsem VIPER II ale měl jsem to od S3 Savage 2000 64MB Manli) čip jsem dostal ze 125@150 paměti nešli, unreal S3METAL 1024x768x32 v pohodě bez škubnutí medal od honor 800x600x16 high detail v poho, RTW 1024x768x16 high detail, chce to akorát stáhnou drivery od Manli, ta je do přelomu 2002/2003 stále odlaďovala...(ale nevim zda pojednou s VIPER II )
Tak to asi nevies, co je to plynulost :lol:
no tak jasně, že to nejelo na 70fps ale fps nikdy neklesl pod 30 a to je plynulý....
Asi tě zklamu, ale MANLI používá referenční ovladače od S3. Jejich podporu S3TL v driverech si vysvětluji tím, že to jsou koktejl drivery (tj. staré a nové).Citace:
Původně odeslal MR.AK
To, že donedávna vyráběla tyhle karty bylo vysvětleno tím, že od S3 nakoupila jejich skladové zásoby ..samozřejmě za zbytkovou cenu.
S3Metal + Unreal běží v pohodě.. jak říkáš, ale občas jsou tam chybky v obraze - chybná korekce textur - zkoušel jsem zatím snad všechny :?
Poslední drivery, které S3 udělala, byla na žádost Microsoftu pro XP :?