Linux na Gigabyte GA-MA790X-DS4
Čau lidi, snad by tady někde věděl, jak dál...
Od nějaké doby (nedokážu to přesně určit) se děje podivná věc s disketovkou. Vložím disketu, klepnu na ploše na zástupce a prohlédnu si obsah připojené diskety (automount nepoužívám). Ale teď to přijde. Když si pouze prohlížím obsah (jedno, jestli jako uživatel nebo root) nebo něco zkopíruju Z DISKETY, vše je v pořádku. Ale když chci cokoliv zkopírovat NA DISKETU nebo odpojit, operace ztuhne, didoda na mechanice svítí a neodpojení se nekoná, nelze zabít atd a když chci vypnout nebo restartovat (jedno jestli v KDE nebo v konzoli jako root) zůstane všechno viset a nedokáže se restartovat! Pomůže jen reset...
Zkusil jsem mechaniku vyměnit za jinou, zkoušel jsem různé diskety, ba i superhyper nový kabel od Asusu... A nejvtipnější nakonec-pokud nastartuji "Ekspíčka", s disketami si můžu dělat, co chci...
Fstab je standardní, zkoušel jsem i jiná méně stadartní nastavení, co jsem kde hledal v diskusích, ale výsledek je stejný.
Vyzkoušel jsem i Ubuntu DVD a OpenSuse11 se stejným výsledkem. Otázka tedy je: je možné, že jádro chybně pracuje s čipsetem 790X nebo přímo s touto Gigabytkou? Můžete někdo potvrdit nebo vyvrátit?
Díky všem za pomoc s tou záhadou.
Honza
Ještě jsem zapomněl-používám Mandriva 2008.1.
Re: Linux na Gigabyte GA-MA790X-DS4
ahoj, chtelo by to vice info:
1/ jake tam mas jadro?
uname -a
2/ dale by to chtelo videt:
/etc/fstab
/var/log/messages
pripadne i vypis dmesg
btw: ve starem kompu jsem disketovku mel, ale pote co jsem ji ani jednou za vice jak dva roky nepouzil, uz ji po upgradu na novy PC nemam
- je zde nejaky specificky duvod proc tu disketovku potrebujes? :)
Rozdrbany driver v jadre...
Takže jádro teď mám 2.6.26.2-desktop-1mib (neoficiální, předtím jsem měl nějaké distribuční 2.6.24.7), v tom Ubuntu a Suse nevím teď, jaké jádro, ale určitě taky aspoň 2.6.24.
FSTAB
/dev/fd0 /media/floppy auto umask=0022,users,iocharset=utf8,noauto,exec,flush 0 0