Odpojení/připojení napájení za chodu windows - poškození mechaniky?
Chtěl bych znát váš náror na možné poškození CD/DVD mechanik, pokud by se za běhu windows odpojilo napájení a za nějakou dobu opět připojilo. Samozdřejmě pokud by byly mechaniky v nečinnosti. Mám na mysli možné poškození elektroniky, laseru atd. Nechce se mi to zkoušet, tak se radeji ptám. Předem díky za odpovědi.
Re: Odpojení/připojení napájení za chodu windows - poškození mechaniky?
Mnohokrat vyzkouseno s ruznymi mechanikami, funguje OK. Funguje odpojeni mechaniky od IDE i napajeni a po nejake dobe opetovne pripojeni - rozpozna se (musi se nechat najit novy HW) a beha to ok.
Nicmene za pripadne zpusobene skody nerucim (...ale mne to fakt fungovalo... ;D)
Ja jsem zatim teda mechaniky jenom odebiral za chodu :) a zatim taky ok. teda vlastne ted jednu dvd romku reklamuju ale myslim ze to s tim nesouvisi. Od zacatku cetla divne(TS-H552B).
zkusil jsem to zatim jednou. po odpojeni napajeni se mi zacala trhat mys a system byl celkove takovy liny. kdyz jsem zkusim mechaniku nejdrive zakazat ve spravci zarizeni a pak jsem odebran napajeni, bylo to v klidu jenze po opetovnem pripojeni napajeni se mi pri povolovani te mechaniky uplne sekl komp. takze jsem experimenty zatim odlozil
Citace:
Původně odeslal wincent
zkusil jsem to zatim jednou. po odpojeni napajeni se mi zacala trhat mys a system byl celkove takovy liny. kdyz jsem zkusim mechaniku nejdrive zakazat ve spravci zarizeni a pak jsem odebran napajeni, bylo to v klidu jenze po opetovnem pripojeni napajeni se mi pri povolovani te mechaniky uplne sekl komp. takze jsem experimenty zatim odlozil
jj, to dela, musis dat ve spravci zarizeni refresh novyho hw.
po pripojeni mi to vzdy pak stejnou cestou rozpoznalo.
Bezpečnější by bylo nejdřív odpojit IDE kabel a pak teprve napájení. Jinak by se ta mechanika mohla pokoušet napájet přes IDE kabel (třeba skrze ochranné diody na datové sběrnici, pokud tam jsou), což by se vůbec nemuselo líbit řadiči ani mechanice.