Chcem zacat s linuxom na desktope a s grafickym prostredim...neviem sa ale rozhodnut medzi fedora, suse, mandriva...poradte :|
Printable View
Chcem zacat s linuxom na desktope a s grafickym prostredim...neviem sa ale rozhodnut medzi fedora, suse, mandriva...poradte :|
je to jedno
Jsem v tomto laik, ale myslim si, ze zrovna u tehle distribuci neudelas chybu ani jednou. Fedora mela pro me, odkojeneho wokny, prijemnou instalaci a nasledne GUI v podobe GNOME me taky potesilo, alespon pro zacatek.
asi si budes myslet, ze to je nesmysl, ale nejlepsi je zacit s gentoo. pekne sam vsechno podle navodu si nainstalovat. ze zacatku je to sice v textovym rezimu, ale grafiku si tam taky jednoduse dodelas
totiz kdyz zacnes s jednou vyse zminenou distribuci, tak si ji nainstalujes, spustis, jo je to pekny, ale naucis se prd
ale pokud i pres to gentoo nechces, tak je to uplne jedno, kterou si vyberes, ikdyz ja bych do vyberu zaradil jeste ubuntu a to bych pak take zvolil :-)
Gentoo je pro zacatek prijde moc tezkopadny, na zacatku se tam musi vsechno konfigurovat(coz mandrake udela za tebe), jinak nic nejede, a tahle zdanliva slozitost odradi spoustu zacatecniku a pak se uz k linuxu nevraceji, pro me byl na zacatku problem nainstalovat i redhata:) gentoo ma sice skvelou dokumentaci, dokonce i v cestine, ale podle me je lepsi zkusit susa, nebo mandrivu, az si na linux zvyknes, potom vyzkousis ostatni distribuce.
To je prave to, "udela to za tebe" a to je presne duvod, proc ses pak v loji. Protoze nevis kde co a proc, naistaluje se ti spousta veci ktery ani nepotrebujes (presne jako ve widlich).
Osobne bych prave zacatecnikovi doporucil taky Gentoo. Po jeho instalaci (kterou zvladne kazdej pokud umi cist) bude presne vedet co a proc si naistaloval a kde a jak to nastavil. Neobjevi se pred nim znicehoz nic system se spoustou balicku o kterych nema potuchu k cemu jsou dobry.